شناسه خبر : 68682
دوشنبه 14 مرداد 1398 , 10:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هیچ کمیسیونی حق ندارد درصد جانبازی را کم کند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: هیچ کمیسیونی حق ندارد درصد جانبازی شخصی را کم کند.

هیچ کمیسیونی حق ندارد درصد جانبازی را کم کند

حجت الاسلام حسین معصومی در برنامه نشست با فعالان شاهد و ایثارگر حوزه رسانه به مناسبت روز خبرنگار افزود: برای شرکت در کمیسیون باید جانباز پرونده احراز داشته باشد و برخی از جانبازان در ابتدایی که پرونده تشکیل شده فاقد پرونده احراز بودند.

وی با تاکید بر اینکه این موارد در حال رسیدگی است، بیان کرد: هر کجا که مشکلی در رابطه با بنیاد شهید ملاحظه کردید منعکس و پیگیری کنید، حتی بنده شخصا پیگیری لازم را انجام خواهم داد. 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با توجه اینکه حقیقت گویی و نقد منصفانه با اعتراض متفاوت است، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید ناشی از عدم آگاهی ایشان برای پیگیری حقوقشان است که خبرنگاران برای اطلاع رسانی و آگاه سازی این قشر نقش موثری دارند.

حجت الاسلام معصومی تصریح کرد: وظیفه شما خبرنگاران در حوزه معرفتی و ترویج فرهنگ‌ ایثار و شهادت بسیار سنگین تر است و کوشش کنید اخبار بر اساس احساسات بیان و منتشر نشود تا مبادا موجب جریحه دار شدن احساسات افراد شود.

مدیر کل روابط عمومی بنیاد شهید نیز در این مراسم گفت: خبرنگاران زمینه ساز توسعه و تعالی کشور هستند و از نقد و نظر رسانه ها در جهت اصلاح روندها استفاده می شود.

علیرضا کریمیان افزود: انتقال مفاهیم ایثار و شهادت پس از گذشت ۳۰ سال از دوران دفاع مقدس با همکاری و مشارکت خبرنگاران میسر می شود تا همزمان با حفظ ارزش های خبری یاد و نام شهدا را نیز زنده نگه دارند.

گفتنی است در پایان این برنامه از تعدادی خبرنگاران شاهد و ایثارگر تقدیر شد.

اینستاگرام
سلام ، به محضر حاج آقا معصومی خدا قوت و سلام عرض میکنیم که بحق مسئولی دلسوز و مورد اعتماد ایثارگران استان میباشد و در ارتباط با مصاحبه خبرنگاران محترم چند نکته را به استحضار میرساند:
اول چنانچه ایثارگران از قوانین مطلع نباشند اشکالی ندارد زیرا نباید با وجود دهها کارشناس مطلع حقی از ایثارگران تضییع شود بنابراین فقدان اطلاع ایثارگران از قوانین دلیلی برای تضییع حقوق ایشان نیست.
دوم موضوع بی اطلاعی ایثارگران از قوانین در برخی موارد بطور معکوس صادق است یعنی ایثارگر به قوانین و تفسیر آنها کاملا مسلط است و برای رفع مشکلات به کارشناسان بنیاد موارد اقدامات صحیح را یادآوری میکنند اما کارشناسان نمیتوانند قبول کنند زیرا سطح درک و تجربه ایثارگر از قوانین نسبت به کارشناسان بسیار بالاتر است.
سوم مطابق فرمایش حاج آقا معصومی هر پرونده بایستی احراز جانبازی داشته باشد یعنی مجروحیت جانباز در جبهه مورد تایید مراجع قانونی قرار گیرد اما علاوه بر احراز کلیات جانبازی لازم است برای جانبازانی که بیش از یک نقطه مجروحیت دارند در خصوص هر یک از نقاط مجروحیت بطور جداگانه در کمیسیون ماده 3 هر یک از نقاط مجروحیت احراز شود. کارشناسان بنیاد در این دو مورد اشکال دارند یعنی برخی اعتقاد دارند احراز کلیات جانبازی کافیست و بعضی کارشناسان به احراز تک تک نقاط مجروحیت اعتقاد دارند در حالیکه هر دو مورد احراز کلیات و احراز تک تک نقاط مجروحیت لازم است که جانبازان را با دوگانگی اظهار نظر و مشکلات زیادی مواجه میکند.
در خصوص کاهش درصد جانبازی نیز بنده 45 درصد جانبازی داشتم اما کمیسیون بدلیل اشتباه کارشناس بهداشت و درمان بنیاد که دو نقطه مجروحیت از چهار نقطه مجروحیت را در صورتجلسه سامانه کمیسیون پزشکی ثبت نکرده بود لذا دبیر محترم کمیسیون پزشکی درصد را تا 25 درصد کاهش داده و خواستار درج دو مجروحیت جامانده در سامانه کمیسیون پزشکی برای تعیین درصد کامل ارشاد نموده اما در این خصوص بنیاد مشهد میگوید سامانه در اختیار تهران است و تهران میگوید پرونده فیزیکی در اختیار مشهد است و طبق معمول بدلیل عدم هماهنگی قضیه پاسکاری همچنان ادامه دارد.
بزرگترین مشکلات ایثارگران بازنشستگی کارشناسان قدیمی و استخدام کارشناسان فاقد تجربه است لذا در این خصوص نیز میبایست به نظر ایثارگران که از روز اول درگیر قانون و مقررات بودند و از تجربه بسیار بالا برخوردارند اعتماد کرده و اهمیت بدهند.
جابجایی مسئولانی که بسیار مشکل گشا هستند در پستهای دیگری که کارآیی چندانی ندارند یکی از بزرگترین مشکلات بنیاد مشهد است. برای مثال سال 94 مسئول پذیرش بنیاد مرکز فردی بسیار دلسوز و کارآمد بود و توانست بسیاری از مشکلات را با پیگیری شبانه روزی رفع کند اما به واحد دیگری منتقل شد.
ملاقات حضوری در منزل با رییس محترم بنیاد منطقه انجام شد و مشکلات حضوری اعلام شد لیکن هیچگونه اقدامی بعمل نیامده و فقط یک عکس یادگاری حاصل ملاقات بود.
تقاضا داریم ملاقات حضوری مدیر کل محترم برای ابراز مشکلات جانبازان مشهد همانطور که برای کلیه شهرستانهای استان ملاحظه میگردد برقرار شود تا ضمن بیان حضوری مشکلات که بدلایلی در نامه و گزارش قابل بیان نیست و استفاده از تجربیات ایثارگران استفاده حداکثری بعمل آید.
کمال تشکر از حاج آقا و سایر همکاران بنیاد مشهد داریم زیرا عملکرد بنیاد مشهد با سایر استانها بویژه استان همدان بسیار متفاوت و ارزشمند است.
سلام ، مشکلات ایثاررگران در دولت تدبیر و امید بسیار زیاد شده در حالی که به نسبت افزایش مشکلات بودجه بنیاد نیز افزایش یافته است در صورتی که چنانچه بودجه افزایش یابد میبایست مشکلات کمتر شود.
چرا از ایثارگران در خصوص عملکرد مسئولان بنیاد نظر خواهی نمیشود؟ چنانچه مسئولان بنیاد اراده لازم برای حل مشکلات ایثارگران داشته باشند اولین اقدام نظر خواهی از ایثارگران است. در حال حاضر مسئولان جلسه برگزار میکنند و آمارهای دست ساز و ساختگی غیر واقعی را ملاک قرار میدهند لذا لازم است از ایثاررررگران نظر خواهی گردد. عده ای در خصوص موضوعات مغایر با شرع مقدس ادعای رفراندوم دارند چرا در خصوص میزان رضایت ایثارگران از عملکرد مسئولان بنیاد تقاضای رفراندوم ندارند؟ آنها دشمنان نظام اسلامی و عوامل دشمن هستند.
حرف رایگان زدن آسان است !!!!!!
سلام و عرض ادب ، احتراما اینجانب ابراهیم نعمت الهی فرزند تقی از ارسنجان با کد ملی 6489842726 به عرض میرساند که قبلا دارای ده درصد جانبازی بوده ام اما برای صدور کارت جانبازی آن را به پنج درصد کاهش دادند و نسبت به این موضوع معترض میباشم . همچنین در سال ۱۳۶۲ دارای ۱۸ درصد معلول قیود خدمتی سپاه بوده ام که آنرا به ۱۰ درصد کاهش داده‌اند و هیچ رسیدگی از طرف سپاه در حق اینجانب نشده است و مرا از همان سال ۶۳ به بعد فراموش کردند و من نسبت به این موضوع نیز معترض میباشم . خواهشمند است رسیدگی فرمایید و نتیجه رابه بنده حقیر اطلاع دهید . سپاسگزارم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi