شناسه خبر : 68696
شنبه 23 شهريور 1398 , 14:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جزئیات نشست مشترک فراکسیون ایثارگران و رئیس بنیاد شهید و مسئول تأمین اجتماعی نیروهای مسلح(بخش دوم و پایانی)

ماجرای بیماری، اظهار ناتوانی در اداره بنیاد و استعفا از زبان شهیدی

رییس فراکسیون ایثارگران آمادگی مجلس برای همکاری با بنیاد شهید در جهت رفع موانع اجرای بیمه تکمیلی ایثارگران را اعلام کرد..

فاش نیوز -  نشست مشترک نمایندگان فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با حجت الاسلام شهیدی محلاتی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در چارچوب تعامل مجلس و بنیاد شهید برای حل معضلات جامعه ایثارگری، اوایل مردادماه در محل کمیسیون قضائی مجلس برگزار شد.

فاش نیوز همان زمان خبر این نشست را منتشر کرد و اکنون به دلیل اهمیت مباحث مطرح شده، جزئیات کامل این دیدار که از روی فایل صوتی آن پیاده شده، منتشر می شود. ابتدا بیان خلاصه مسایل و مشکلات عمده در دست پیگیری که توسط رئیس فراکسیون طرح شده و سپس اظهارات و پاسخ های رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را می خوانید:

 

حجت الاسلام حسن نوروزی، رییس فراکسیون ایثارگران مجلس: مباحثی که عزیزان بیان کردند کاملاً درست است و ما خدمت بنیاد شهید و ساتا عرض می کنیم که آماده همکاری هستیم و امیدوارم  مواردی که دوستان اشاره کردند را با هم حل و قصل کنیم.

بحث بیمه و فراگیر شدن ماده 38 از مطالبات اصلی ایثارگران می باشد. الان جانبازان نخاعی ما بجای اینکه هر دو سال یک ویلچر دریافت کنند 6 سال است که ویلچر دریافت نکرده اند. مشکل دیگر ماده 88 مرتبط با جانبازان معسر است که آقای حسینی فرمودند. با اینکه افزایش حقوق تصویب شده است اما تا کنون اعمال نشده است.

آنچه در برنامه ششم اعم از وام مسکن، تخفیف شهریه مربوط به جانبازان زیر 25 درصد آمده هنوز انجام نشده است. انشعاب آب، برق و گاز که برای بار اول رایگان است انجام نشده است. معافیت از مالیات که قرار بود برای بار اول رایگان باشد، انجام نشده است. کافی بود این موضوع برای دفاتر ثبت اسناد و ادارات امور مالیاتی بخشنامه می شد تا مالیات نگیرند و چون اینها خبر ندارند، هنوز از جانبازان پول دریافت می کنند.

تخفیف 30 درصدی بلیط هواپیما و قطار برای جانبازان زیر 25 درصد به درستی انجام نشده است. طرح اختصاص یک مقطع تحصیلی برای رزمندگان که در مجلس تصویب کردیم، دولت آن را متوقف کرده است؛ هر چند که ما برای اجرایی شدن آن استفساریه دادیم و و مجلس هم تصویب کرد. دولت می گوید این مصوبه را از اول فروردین 98 قبول دارد؛ درصورتی که باید از سال 96 اعمال شود. متاسفانه در این مورد هم به رزمندگان ظلم شده است.

در خصوص طرح کسر خدمت هم ستاد کل نیروهای مسلح می گوید برای رزمندگان دارای سابقه حضور بالای 6 ماه، اعمال می شود. حالا اگر رزمنده ای 5 ماه و 29 روز سابقه رزمندگی داشت چه کند؟ ما اعتقاد داریم اگر فردی حتی یک ماه حضور داوطلبانه در جبهه را داشته باشد باید 12 روز به او کسر خدمت بدهند. تبدیل وضعیت هم یکی از مشکلات اساسی می باشد. این موضوع اصلا بودجه نمی خواهد اما تاکنون انجام نشده است.

بحثی که مطرح است این است که دیوان عدالت اداری دارد قانونگذاری می کند و برای نیروهای قراردادی که ما گفتیم باید رسمی بشوند، دیوان عدالت اداری مشکل درست کرده است و می گوید نیروهای قراردادی و شرکتی برای تبدیل وضعیتشان باید آزمون بدهند. به نظر من بنیاد در این هیئت هایی که در دیوان عدالت حضور پیدا می کنند باید ما را با خودش ببرد تا بتوانیم با آنها بحث و تبادل نظرکنیم. من با آقای زرندی که بحث کردم جوابی نداشتند. الان رفقا می گویند باز استفساریه بدهید.

نکته دیگر در خصوص رزمندگان بعد از قطعنامه است که فرض کنید امروز قطعنامه اجرا شد و ما این رزمنده را یکی دو سال نگه داشتیم، ولی الان سوابق این رزمنده را قبول نمی کنند. اگر چه ما حاضر هستیم که با کمک یکدیگر این مشکل را حل کنیم.

برگزاری کمیسیون حالت اشتغال برای جانبازان بالای 25 درصد وجود دارد ولی برای زیر 25 درصد نیست که این موضوع هم باید مشخص شود. اجرای بند الف ماده 87 که مربوط به رزمندگان فاقد مدارک بالینی است، فقط برای چند درصد انجام می شود و برای همه انجام نمی شود.

موضوع وام فرزندان جانبازان متوفی باید پیگیری و پرداخت شود. همجنین برای جانبازی که حق پرستاری به همسرش داده می شود و با فوت جانباز، قطع می شود و بعد از آن همسرش در یک بحران عمیق قرار می گیرد باید حل و فصل شود. در مورد بحث اعاده به خدمت جانبازان متاسفانه دولت در این مورد مقاومت می کند که بایستی این موضوع حل و فصل شود.

ما در برنامه ششم آوردیم فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد باید استخدام شوند که باید این موضوع هم حل شود. موضوع دیگر که باید حل شود این است که شخصی از وزارت بهداشت در تلویزیون ادعا می کند که 60 درصد دانشجویان پزشکی سهمیه ای هستند. خدا وکیلی 4 درصد هستند یا 60 درصد؟ یک نفر از بنیاد یا مراکز مربوطه باید جواب بدهد.

درباره شهدای ترور، شهدای خدمت مثل آتش نشان ها باید نشستی بین مجلس و شهرداری انجام شود تا اگر نیازی به قانونگذاری باشد نشست را برگزار کنیم و این مسائل را حل و فصل کنیم.

به هر حال ما آماده هستیم تا هر دستوری که می فرمایید را اطاعت کنیم ولی باید دوستان بیایند تا با یکدیگر به حل این مسائل ورود نماییم. وضعیتی که الان حاکم شده است اصلا وضعیت خوبی نیست. اراضی که بنیاد شهید دارد مثلا در شهر پرند، باید به خانواده شهدا و جانبازان بدهد.

اینکه برخی از مدیران بنیاد پروازی هستند و از شهری به شهر دیگر می روند باید مشخص شود که مدیران هر منطقه باید از همان منطقه باشند. من دیدم وقتی شخصی پروازی است و از کرج به تهران می آید و از تهران به اسلامشهر می رود، وقتی ما را ملاقات می کند دارد برای همشهری های خودش کار می کند. باید مدیران جوان تر و از خود همان منطقه باشند نه اینکه پروازی باشند. اگر هم کسی حق سنوات خود را نگرفته و می خواهد بماند، خب بماند؛ اما باید سن مدیر مثلا 40 یا 42 ساله باشد. ما حاضر هستیم نهایت همکاری را با بنیاد و ساتا برای حل مشکلات عرض شده داشته باشیم.

در مورد بیمه دی جای سوال دارد که اگر قبلا بیمه ایران بود و عملکرد خوبی هم داشت؛ چرا به بیمه دی واگذار شد که عملکرد رضایت‌بخشی هم ندارد.

حجت الاسلام شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران: از اینکه این وقت به من و سه معاونت بنیاد داده شد بسیار ممنون و سپاسگزارم. آقای ایزدی در جایگاه معاونت پارلمانی، آقای میرمرادی که معاون توسعه هستند و آقای دکتر عباسپور که معاون بهداشت و درمان هستند در این نشست حضور دارند.

 موضوعاتی را که عزیران و بخصوص حاج آقا نوروزی مطرح کردند را دوست داشتم مورد به مورد جواب بدهم. اگر چه همه موضوعاتی که عزیزان مطرح کردند بر حول سه محور قرار دارند. محور اول که مهم بود بحث بیمه و درمان است. دومی بحث دانشگاه و بدهی بنیاد به دانشگاه هاست و بحث دیگر اختلاف بنیاد با مدارسی است که در اختیار بنیاد هستند.

 

بیمه و درمان جانبازان

محور اول که از همه مهمتر است بحث بیمه و درمان جانبازان است. از زمانی که مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که بحث درمان شاغلین دستگاه ها و ارگان ها و سازمان ها به بنیاد شهید واگذار شود. در آن  موقع به برادرم آقای جعفرزاده که این موضوع را مطرح کرد گفتم این مصوبه بار مالی خیلی زیادی روی بنیاد می گذارد و بنیاد نمی تواند این مصوبه را به خوبی اجرا کند.

بالاخره نمایندگان این موضوع را مصوب کردند و شاغلین جانباز در دستگاه ها (که بیشترین شاغلین را قوه قضائیه که بالغ بر 12 هزار نفر بود) را به ما واگذار کردند. حتی در آن موقع معاونت بهداری قوه قضائیه به ما گفتند که ما داریم بحث درمان شاغلین خودمان را اجرا می کنیم، چرا می خواهید این موضوع به بنیاد واگذار شود؛ که ما گفتیم مصوبه مجلس است و باید اجرایی شود.

از همان زمان مشکلات بیمه ای ما شروع شد، به طوری که بیمه ایران 2000 میلیارد تومان از ما طلب داشت. آقای نوروزی از ما سوال کردند که چرا موضوع هزینه های درمانی را از بیمه ایران به بیمه دی منتقل کردید؛ باید بگویم ما طبق قانون بحث بیمه را باید به مناقصه می گذاشتیم اما متاسفانه بیمه ایران اصلا در این مناقصه شرکت نکرد؛ آن هم به دلایل طلبش از ما و مابقی مشکلاتی که داشت، ما مناقصه را برگزار کردیم.

در مقابل، بیمه دی مبلغ مناسبی را پیشنهاد داد و ما هم گفتیم چون بیمه دی مرتبط با بانک دی است و آن هم مرتبط با ایثارگران است، می توانیم ارتباط بهتری با بیمه دی داشته باشیم. الان هم عرض می کنم که بیمه دی در مجموع خوب کار کرده است. من بارها با مجمع بنیاد صحبت کردم که مهمترین موضوع برای ما درمان جانبازان است.

خانواده معظم شهدا که الان میانگین سنشان شاید به 80 و بالاتر و یا جانبازان که سن آنها به بالای 60 سال رسیده است و متاسفانه جانبازان ما دارند درد می کشند و بایستی اولویتمان را به درمان و بیمه آنها اختصاص دهیم و واقعا هم همین طور شروع کردیم اما مشکلاتی به وجود آمد. 

بیمه درمانی شاغلین ایثارگر

بنابر این گفتیم چکار کنیم که بار بیمه را مقداری کم کنیم، اگر چه 2000 میلیارد به بیمه ایران بدهکار هستیم؛ آمدیم جلسه گذاشتیم دیدیم سهم بیمه ما در ماه بالغ بر 100 الی 110 میلیارد تومان می شود که قادر به تأمین این مبلغ نیستیم و در این چارچوب به دولت پیشنهادهایی دادیم.

من همیشه در راستای احقاق حقوق ایثارگران، در دولت، بخصوص با آقای نوبخت صحبت های زیادی می کنم و حتی گاهی با تندی و درشتی با ایشان صحبت می کنم و پیشنهادی دادیم که بتوانیم بیمه را با آن بدهی و بیمه جدید پیش ببریم.

آن پیشنهاد این بود که مجددا شاغلین را به همان دستگاه ها واگذار کنیم که مقداری از بار مالی ما کمتر شود. تعداد شاغلین و بازنشسته ایثارگر دستگاه ها بالغ بر 420 هزار نفر می باشد. که برای دستگاه ها بار مالی زیادی نداشت ولی برای ما هر ماه 65 میلیارد تومان بار مالی داشت که برای یک سال، آن مبلغ 750 میلیارد تومان می شد.

ما این موضوع واگذاری بیمه درمانی را به دولت گفتیم و آنها هم قبول کردند. مجلس طرحی آورد که این بیمه درمان مجددا به بنیاد واگذار شود؛ در حالی که بنیاد بودجه این کار را ندارد.

من هم از اینجا دست نیاز به سوی شما دراز می کنم که بیایید تا با یکدیگر مشکلات مالی بنیاد را حل کنیم. حال با این اوضاع سهم بیمه ما که حددود 100 میلیارد بود به 167 میلیارد تومان بابت همین افزایش افراد شاغل رسیده است. درصورتی که دولت این بودجه را برای ما درنظر نگرفته است. امسال نیز قرارداد ما بابت بیمه از 167 میلیارد تومان به 250 میلیارد تومان برای هر ماه رسیده است؛ چرا که از سال قبل شاهد تورم شدیدی بودیم.

همچنین از سوی بیمه هایی که در مناقصه شرکت کرده بودند مبلغ سرانه 180 هزار تومان پیشنهاد شد اما با بیمه دی با مبلغ سرانه 145 هزار تومان قرارداد بستیم که در هر ماه مبلغ 250 میلیارد تومان می شود و آن را باید هر ماه به بیمه دی پرداخت کنیم تا بتواند قراردادهای لازم را با بیمارستان ها و آزمایشگاهها ببندد و بتواند بحث بیمه ای خودش را تامین کتد.

بنابر این مبلغ 65 میلیارد تومان بابت اضافه شدن شاغلین و بازنشستگان دستگاهها به بنیاد شهید تحمیل شده است. بنابر این نسبت به سال گذشته مبلغ 85 میلیارد تومان افزایش بارمالی داریم و اگر این افزایش شاغلین و بازنشسته ها به بنیاد انجام نمی شد یا اعتبار مالی آن تامین می شد، ما با همان مبلغ 100 میلیارد که داشتیم، بیمه را اداره می کردیم. بنابر این برای حل مشکل و تامین اعتبار مالی آن، از منابع خودمان استفاده کردیم.

در هفته های گذشته با دولت صحبت و دعوا کردم که آقای روحانی دستور دادند (برای چهارشنبه 9 مرداد) تا با آقای جهانگیری جلسه ای داشته باشیم که در آن جلسه آقای نمکی وزیر بهداشت، آقای نوبخت مسئول سازمان برنامه و بودجه و آقای دژپسند و بنده حضور داشته باشیم و راه حلی برای این مشکل پیدا کنیم.

 

بنیاد فقط می تواند حقوق بدهد

من از سه هزار میلیارد تومان، چهار تا 250 میلیارد تومان گرفتم (یک هزار میلیارد تومان). من از اول سال تاکنون برای بیمه ایثارگران ریالی نگرفته ام و دولت هنوز نتوانسته است حتی یک ریال به بنیاد بدهد که من بتوانم به بیمه دی بدهم. بیمه دی هم تحت فشار است و یک بیمه کوچک است و مثل بیمه ایران دولتی نیست که بزرگ باشد.

بنابر این الان وضعیت طوری شده که بیمه دی واقعا مانده است که چکار کند؛ چون پول ندارد و دولت هم پول نداده است. من این را خدمتتان عرض کنم (چون شما نمایندگان استان ها هستید) من  پارسال با 12هزار بیمارستان و داروخانه با بیمه دی قرارداد بستم. الان هم همانطور که بعضی از نمایندگان اشاره کردند، 6 هزار و 500 داروخانه و بیمارستان قرار داد خود را فسخ کرده اند و ما فقط با 5500 داروخانه و بیمارستان طرف قرارداد هستیم.

بنابر این من حدود سه ماه است که نتوانسته ام به بیمه دی پولی بدهم. الان بیمه دی از من 1800 میلیارد تومان پول طلبکار است. بنابر این ما از خدا می خواهیم مشکلات ایثارگران در ارتباط با درمان حل شود. فقط امید من این است که روز چهارشنبه(هفته گذشته) دولت کاری بکند و آقای جهانگیری بنشیند با آقایان و به ما بودجه اختصاص بدهند تا بتوانیم کارها را راه بیندازیم.

شما می گوئید کمک، خب بیایید و به ما کمک کنید. شما به ما گفتید شاغلان را تحت پوشش بگیرید، ما هم گرفتیم ولی چه کمکی به ما شد؟ خب شما نمایندگان محترم که بیمه شاغلان را به ما واگذار کردید، بگوئید که اینقدر بودجه را از اینجا بگیرید و بدهید به آنجا.

من پارسال خدمت مقام معظم رهبری نامه نوشتم و مسائل را به ایشان گزارش دادم و ایشان هم از طریق آقای حجازی نامه ای به آقای لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی نوشتند. آقای لاریجانی نامه را برای آقای تاجگردون در کمیسیون تلفیق ارسال کردند؛ اما دریغ از اینکه یک ریال به بودجه ما اضافه شود؛ بنابر این ما باید چکار کنیم؟

شما هی می گویید چرا این طور شده است و چرا آن طور شده است؛ خب بیایید کمک کنید. در جلسه ای با ما بنشینید حتی در هیئت دولت. الان دولت بودجه ای که می دهد فقط برای دادن حقوق ها در بنیاد شهید است. ما حتی مبالغی را برای پرداخت حقوق ها در بنیاد کم می آوریم اما از بودجه خودمان می دهیم و ماهانه مبلغ 44 میلیارد تومان علاوه بر بودجه ای که دولت می دهد برای دادن حقوق ها هزینه می کنیم.

من به همه شما اعلام می کنم (چون به هرحال هم ایثارگر و هم نماینده مجلس هستید) در جریان باشید که من الان فقط حقوق می دهم و فقط دارم بند "و" را اجرا می کنم. حالا نسبت به ایثارگرانمان داریم فقط حقوق می دهیم؛ چرا که نمی توانیم در زمینه بیمه درمان کاری بکنیم و واقعا من خودم مانده ام!

 

بحث کناره گیری شهیدی و جوان گرایی در بنیاد

بعضی از نمایندگان گفته اند شهیدی برود، جای او یک جوان بیاید. من فکر می کنم جوان که هیچ، هر کسی که بیاید وقتی بودجه ای ندارد چکار می تواند بکند؟ بنابر این وقتی بودجه در کار نباشد وضعیت بنیاد مثل مغازه داری می ماند که در قفسه های مغازه اش وقتی جنس نباشد که ارائه بدهد، پس خالی می آید و در مغازه را فقط باز می کند تا بنشیند که فقط قفسه ها را نگاه کند!

بنابر این من این را خدمتتان عرض کنم که واقعا در این زمینه مشکلی که ما داریم مساله درمان ایثارگران است؛ چون بودجه ای برای آن نداریم. من در هیئت دولت هم گفتم و به آقای نوبخت هم درآخر جلسه تندی کردم که آخرش آقای روحانی مجبور شد بگوید روز چهارشنبه جلسه تشکیل بدهید.

مثلا در مورد همین قانون خدمات رسانی به ایثارگران، شما باید یک مقدار به ما کمک کنید.  شما می گویید که بنیاد باید صد در صد بیمه ایثارگران را بدهد و دولت باید هزینه آن را تامین کند. اولا دولت پول ندارد تا هزینه ها را تامین کند، تا صد در صد آن تامین شود.

خب الان که این کار نشده است، حداقل شما به ما کمک کنید. استدعایی که از شما دارم این است که به ما کمک کنید. نه اینکه بنشینید و فقط تصویب کنید که صد در صد آن را بر عهده بنیاد یگذارید؛ چرا که این موضوع مشکلی را حل نمی کند.

درخواست من از شما این است که همانطور که آقای نوروزی فرمودند، یک نشستی را برگزار کنیم. در جلسه قبلی که با کمیسیون تلفیق داشتیم قرار شد این کار بشود، اما نشد؛ چرا که یک سری آییننامه هست که باید در آنها دست ببریم.

 

مشکلات بنیاد عدم تخصیص بودجه است

مثلا در مورد شهریه دانشگاه ها که گفته اند دو هزار میلیارد تومان است، نه این طور نیست، بلکه 270 یا 290 میلیارد تومان شهریه می دادیم؛ شما آمدید در مجلس مصوب کردید که زیر 25 درصد را هم پرداخت کنید و این زیر 25 درصد از 200 و خرده ای هم بالاتر رفته است یعنی بودجه ای که مقرر شد و دولت نداد، دو برابر شده است؛ در حالی که با هم در مورد تامین اعتبارات مالی صحبت و توافق کرده بودیم.

الان شما به دولت بگویید پول بده، پاسخ می دهد در این شرایط تحریم بودجه ای نداریم. بنابر این همه مشکلات ما عدم تخصیص بودجه است. من امروز آمده ام خدمتتان تا رک و پوست کنده بگویم که حرف هایم را هفته قبل در هیئت دولت زده ام. خدا شاهد است من هقته قبل به آقای روحانی گفتم، "آقای روحانی من با این شرایط نمی توانم بنیاد را بچرخانم. من عرض کردم سال قبل حتی اسعفایم را به آقای روحانی دادم و گفتم با این وضعیت نمی توانم بنیاد را بچرخانم".

متاسفانه بنیاد تک و تنها مانده است و من در استعفایم هم نوشته بودم که نمایندگان مجلس بر حسب وظیفه ای که دارند و ایثارگرند، دلشان می خواهد برای ایثارگران کاری انجام شود؛ بنابراین مصوباتی را تصویب می کنند و به ما ابلاغ می کنند. اما نمی توانیم آنها را اجرایی کنیم؛ چرا که دولت پول آن را نداده است. بنابر این با این شرایط چکار می توانیم بکنیم؟

الان در همین جلسه ای که آمده ام، شما پیشنهاد بدهید چکار باید بکنیم و راه علاج چیست؟ اگر راه علاج این است که من بروم، به جدم قسم حاضرم بروم. به خاطر اینکه من مشکل دارم، من مریض بودم و مشکل اعصاب دارم و ناراحتی من از استرسی است که بوجود آمده است.

من هم مشکل دارم و به خدا قسم دلم می سوزد، منتهی من این را می گویم که می روم، اما فردا اگر کس دیگری بیاید شما فکر می کنید در این دو سالی که مانده می تواند کاری بکند؟! باز من آشناتر هستم و شش سال است که در بنیاد کار می کنم.

می خواهم این را بگویم که اگر واقعا از من کاری برنیاید باید بروم و وظیفه شرعی من است و می روم، منتهی تقاضای من این است که شما هم در حل مشکلات به ما کمک کنید.

*معرفی

پایان

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
اگر یک نفر جوان متخصص با دانش و علم مدیریت، ریاست بنیاد را به عهده بگیرد می تواند در مدت کواتاهی بدون بودجه اضافه همه مشکلات را حل کند
اول ایثارگر نما ها با چندین حقوق نجومی ، با درصد های قلابی را باید استخراج کنند .
دوم قوانی ایثارگران را اصلاح کنند
و..............
تبعیض و بیعدالتی در قوانین را حذف و انصاف را جایگزین کنند
دولت لیبرال اشرافی در این مدت شش سال واندی دمار از روزگار مردم در آورد ....
بی تدبیر ترین دولت از اول انقلاب تا این دوره همین لیبرالهای دلخوش به غرب بودند ...
گذاشتن همچین گل ممدهای درشکه چی در راس امور کشور را تا مرز ورشکستگی کشاند .
مشتی نادان فاضل نما اساس تشکیلات دیوانی کشور را ویران کردند .
همه جا دزدی همه جا فساد همه جا فحشا همه جا رانت همه جا دوتابعیتی همه جا گرانی همه جا تقلب همه جا کارشکنی همه جا ندانم کاری همه جا تزویر .... والی آخر کلیدش که به درد باز کردن هیچ دری نخورد . متزورترین کارکنان در همین تدبیر بمانند کفتارها در کمین بیت المال و فرار به کانادا بودند . و حربه آخرشان که فروختن آبروی ایران بود که جانم سپاه بدامان رسید . والا خدا باید بدادمان میرسید .
با سلام وعرض ادب خدمت ایثارگران عزیز
جناب شهیدی فقط باید برود وجای ایشان یک مسئول جوان وآشنا به امور ایثارگران بیاید که بتواند شبانه روزی کار کند درغیر اینصورت مشکلات ایثارگران باقی می ماند و آه ونفرین این قشر مظلوم دامن گیر مسئولان می شود. سه سال است به دانشگاه ها پولی ندادند. لعنت خدا بر مسئولانی که مشکل داروی جانباز را نتواند تامین کند یعنی چه که شیرمردانی که سلامت خود را نثار این مرز وبوم کردند برای درمان مشکل داشته باشند . هزاران ایثارگر از خدمات بنیاد شهید ناراضی اند حال جناب شهیدی بی تفاوت فقط بفکر کرسی ریاست خود هستند خون شهدا گریبان مسئولان محافظه کار را میگیرد. الان مسئولان بنیاد بی مدیریت هستند در تمام خدماتشان ضعف شدید دارند الان هرکی سرپوش به این ضعف ها بگذارد خیانت میکند.
مشکلات بنیاد عدم بودجه نیست مدیریت بنیاد ضعف شدید دارد ومجلس هم بجای وظیفه نظارت با آنها نشسته چای وشیرینی میخورند تعارف تکه پاره میکنند ایثارگران هم بحال خود رها شده اند .
تقدیم به فرزندبزرگوارشهیدبدون غرض و مرض عرض میکنم.تجربه دراین چهل سال ثابت کردهرکس رفت بدتر شد.اززمان سرداردهقان به اینطرف را اندیشه کنیدوبررسی .این عمرماهاست که تباءشد...!
برادرعزیز سلام حرف شما درست ومتین است در اکثر دستگاههای اجرایی مدیران ارشد سازمانها از میان افراد آشنا به امور سازمان متبوع انتخاب میشود یعنی حداقل آشنا با اهداف سازمان واز جنس سازمان . اما در بنیاد شهید متاسفانه این گونه نیست ورییس بنیاد فقط فامیل مبارکشان هیدی است وبس با کهولت سن توان مدیریت این قشر مظلوم واین سازمان عریض وطویل را ندارند . مسئولان مستحضر باشند شیرمردانی که هزاران کیلومتر از شرق وغرب کشور اهل وعیال را گذاشته وبه دفاع از ناموس و وطن رفته اند اعتقاداتی داشته اند اگر میدانستند بعدا مسئولانی بی توجه به مردم وطنشان برسرکار خواهند آمد وبچه هایشان بدست فراموشی سپرده میشوند... ایثارگران با چه زبانی بگویند خدمات بنیاد افتضاح است وگوش مسئولان هم بدهکار نیست .
در صورت رسیدگی به همان 30 هزار صفحه تخلفات بنیاد ، بی نهایت منابع مالی برمی گردد گه این کار فقط همت می خواهد و چند حقوق دان شجاع .
اداره مملکت،،،شهیدهمت ها،شهیدخرازی ها،شهیدباکری ها،شهیدزین الدین ها.....و..........را می طلبد!
که متأسفانه دیگرنداریم!!!
و نه خواهندآمد!!!!!
و..........
مشکلات همه از دولت خصوصا سازمان برنامه و بودجه است که دارد به ایثارگران خیانت می کند و به دیگر دستگاهها کمک می کند...فقط ایثارگران مظلوم واقع شده اند...باید تجمع کرد
سلام ، با تشکر از فاش نیوز عزیز که مصاحبه های لازم را در مواقع لازم و ضروری بعمل آورده است که با مرور مصاحبه ها و اخباری که مستقیم از قول رییس بنیاد منتشر شده و مقایسه آنها با یکدیگر متوجه حقایقی تلخ و بسیار درد آور شدیم.
از طولانی شدن پیام عذر خواهی می کنیم اما برخی موضوعات نیاز به ذکر سابقه دارد لذا برخی پیام ها بعلت ذکر سوابق زیاد در موضوع و یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب و اعلام کردن مصوبات قانونی قدری طولانی هستند.
برای مثال طی سال های گذشته با فرامین رهبر معظم انقلاب و اقدامات شایسته نمایندگان مجلس بودجه کامل برای خدمت به ایثارگران اختصاص یافته در این ارتباط در دو سال گذشته رییس بنیاد در سخنرانی مبلغ بودجه تخصیصی و جذب شده را اعلام کرد که سال 96 مبلغ ده و نیم میلیارد تومن و سال 97 مبلغ 13 هزار میلیارد تومن بودجه بنیاد بوده که صددرصد دولت تخصیص داده و بنیاد بطور کامل جذب کرده است. همان موقع اخبار از طریق سایت مقدس فاش نیوز نیز پخش شد و ایثارگران برای اجرا نشدن قوانین اعتراض داشتند که دوستان میتوانند به آرشیو فاش نیوز مراجعه فرمایند.
واقعیت تلخ این است که مسئولان بطور مکرر مشکلات را به فقدان بودجه تعمیم میدهند در صورتی که بودجه بطور کامل اختصاص یافته و جذب شده است لذا اینگونه ادعاها که بودجه نداریم و قادر به خدمت رسانی نیستیم بهیچوجه قابل قبول و مسموع نیست.
علیهذا راه های مختلفی برای کاهش هزینه های جاری وجود دارد البته اگر مشکلی وجود داشته باشد و مسئولان بهانه همیشگی کسری بودجه را که برای فرار از پاسخگویی استفاده میکنند کنار بگذاریم و راه های تحقق واقعی صرفه جویی در هزینه ها مطرح باشد در صورتیکه انعقاد قرارداد با بیمه دی و انجام یک ضرب و اعلام بدهی 2000 میلیارد تومن بهیچوجه قابل قبول نیست زیرا صدها کارشناس و رییس در بنیاد جمع نشدند که سالیانه عدد تعداد ایثارگران را در هزینه بیمه ضرب کنند و بقیه سال بیکار باشند؟ ایثارگران به همین اندازه از فرافکنی مسئولان بنیاد آگاه و از نحوه پاسخگویی بسیار شاکی و ناراضی هستند.
در دوران دفاع مقدس بنیاد جانبازان را به بیمارستانها معرفی میکرد و بیمارستان بدون دریافت هرگونه وجه خدمت لازم را ارائه میکرد چرا اکنون پای بیمه ها را در درمان ایثارگران باز کردند که صدها میلیارد تومن بودجه را می بلعند بدون اینکه کوچکترین اقدامی مثبت برای ایثارگران انجام بدهند و همیشه مبالغ هنگفتی نیز طلبکار میشوند.
این حرفها بهیچوجه قابل قبول نیست بلکه لازم است اساس کار اصلاح شود و مدیریت بنیاد به افرادی دلسوز واگذار شود که بودجه های هنگفت را به جیب بیمه ها سرازیر نکند بلکه بودجه را به طریق اولی برای هزینه های درمان واقعی هزینه کنند.
بنده از سال 93 تا اکنون موفق به دریافت هزینه عمل قلبم در بیمارستان دولتی نشدم زیرا پنج ماه اول سال 93 بعد از بیش از یکسال تعطیلی بیمه تکمیلی نمایندگان مجلس تصویب کردند پنج ماه هزینه درمان را اداراتی که ایثارگران شاغل هستند پرداخت کنند اما هرگز پرداخت نشده است . در ادامه نیز طی شش سال دولت تدبیر و امید فقط 250 هزار تومن هزینه درمان را به حساب بانک دی واریز کرده در حالیکه هزینه درمان طی هر سال حدود 4 تا 5 میلیون تومن بدون انجام جراحی بوده که تا این تاریخ پرداخت نشده است.
یکی دیگر از مشکلات غیر قابل تحمل ایثارگران تعدادی انجمن و کمپین و غیره است که کاملا توسط مسئولان بنیاد ساخته شدند تا آنها ضمن تایید آمارهای دروعین همواره از مسئولان بنیاد تقدیر و تشکر کنند و در رسانه ها ایثارگر نماها را از مسئولان بنیاد کاملا راضی و قدردان نشان بدهند لذا بهتر است اینگونه انجمن های دروغین را تعطیل کنند و بطور واقعی به درد و مشکلات ایثارگران پرداخته و رسیدگی کنند.
سلام ، هنگامی که دلسوزان انقلاب اسلامی فریاد می زنند که فرهنگ ایثار و شهادت باید نهادینه شود به دلیل بالا بردن سطح آگاهی مسئولان و نخبگان و جوانان و مردم تمام دنیا است.
رهبر معظم انقلاب پس از نهم دیماه 88 در خصوص عبرتهای عاشورا مطالبی بیان کرد که عصاره تلاش و جدیت میلیونها ایثارگر و نیروهای انقلابی است یعنی نخبه ای که از بی اعتناعی مسئولان و فرار مغزها نالان است نتیجه همین عصاره است که در کلام رهبر معظم انقلاب بیان شده و مرهمی بر هزاران زخم پنهان و آشکار بر روح و جسم مومنان است.

ایثارگرانی که از جان و مال برای اعتلای وحدت و پیروزی حق بر باطل و برقراری امنیت و آرامش پایدار گذشتند و با دستان خالی از اسلحه اما دلهای لبریز از ایمان به فرهنگ ایثار و شهادت و عشق به مولا حضرت سیدالشهداء امام حسین (ع) در مقابل یزیدیان دوران ایستادند و از آرمان های تشییع و آماده کردن زمینه ظهور منجی عالم بشریت (عج) دفاع مقدسی را به نمایشی الهی در مقابل دیدگان و افکار عمومی جهانیان گذاشتند برای مبلغی ناچیز حقوق و هزینه درمان و ظلم و بی اعتناعی مسئولان زبان به انتقاد باز نکردند بلکه با صدایی رسا فرمایشات رهبر معظم انقلاب را تکرار میکنند که ادامه این روند علیرغم پیشرفتها و پیروزیهای عظیمی که طی چهل سال انقلاب اسلامی از فرهنگ ایثار و شهادت بدست آورده بسیار بزرگتر و با ارزشتر از مبلغی ناچیز حقوق و هزینه درمان است که مسئولان مربوط انتقادات ایثارگران را تحریف و منحرف میکنند.
میدانیم اکثریت ایثارگران در دوران ابتدای انقلاب جزو برترین نخبگان کشور در زمینه های علمی و ورزشی و سیاسی و اقتصادی و غیره بودند اما بجای فرار از کشور و قبول نوکری اجانب به سوی جبهه ها شتافتند تا عاشورای دیگری تکرار نشود اما اعلام نارضایتی ایثارگران از وضع موجود و اعتراضات مکرر از نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و تمام مردم جهان و نمایش وضعیت خفت بار قبل از انقلاب و جانفشانی میلیونها نخبه در جبهه های حق بر علیه استکبار جهانی بزرگترین پیروزی و مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که تبدیل به زیاده خواهی و اعتراض برای مبلغی حقوق و هزینه و امتیاز و تسهیلات نخواهد شد.
درخواست اصلاح مشکلات موجود که بطور عمده دست ساز و عمدی میباشند کاری سخت و غیر ممکن نیست و مورد انتظار تمام اقشار مردم است. وجود عده ای مفسد اقتصادی و نفوذ عده ای مسئولان فاسد در حاکمیت نظام اسلامی نباید باعث ناامیدی جوانان و حتی فکر کردن به فرار و قبول ذلت اجانب شود بنابراین نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت و جانفشانی میلیونها نحبه که به درجه رفیع شهادت و جانبازی نائل شدند بسیار با ارزشتر از مبلغی حقوق و هزینه درمان و احتمالا ضرر و زیان ایثارگران از ظلم و ستمی که عده ای مسئول از خود بروز دادند میباشد که البته نیاز به زمان بیشتر و فرو نشستن گرد و غبار جنگ و دفاع مقدس ماندگار و جاودان در تاریخ کشور خواهد بود.
سلام وعرض ارادت به محضر دوستان جانبازان واقعی وجناب ساقی عزیز وهمکاران گرام،عرض شود بااین شیوه ای که در دولت ودولتیان رواج پیداکرده وهرکس فقط سعیش براینست که بیشترازسفره انقلاب بهره جسته وهمه بهانه هست که بودجه نداریم جناب آقای شهیدی میفرماینددولت پول نمیدهد خوب سهل انگاری ازبنیادمیباشدمگر زمانیکه قرارهست بودجه توسط رئیس جمهورتقدیم مجلس شود درهئیت دولت به تمامی دستگاهها وزارتخانه ها گفته میشودمثال خودبنیادشهیدبرای حقوق ها برای درمان برای هزینهای پرسنل وپیشنهادداده وبرای هرقسمتی سرفصل بودجه درنظرگرفته میشودوحال با تمام بیسوادیم بنده یک پیشنهاددارم به ازای هر فردتحت پوشش نسبت به درمانش وهمچنین افرادتحت تکفلش مبلغی ماهیانه پرداخت شود ودفترچه های به اصطلاح خدمات درمانی هم که جز رنج وجزتمسخرپزشک وبیمارستان وداروخانه ومراکزدرمانی و...چیزی برایمان به ارمغان نیاورده جمعش کنیدوهروقت نیازبه درمان داشتیم خودمان مراجعه نموده وباسربلندی دست به جیب برده وپولش را پرداخت کنیم که دیگرنه خودونه افرادتحت تکفلمان بیش ازاین تحقیر ومورد تمسخربه اصطلاح افرادتحصیل کرده وبه قول خودشان با کلاس قرارنگرفته ؟جناب شهیدی واقعاً خوارمان کردین امیدوارم به این درد گرفتارنشده که بدتر ازرنج درد خوارشدن هست البته میدانیم شماها تا سرفه کنین دهها پزشک بالای سرتان حاضرشده ؟به امیدآنکه پیشنهادبنده موردقبول واقع گردد،باتشکرازسایت وزین فاش نیوز معلول دفاع مقدس واقعاً شب وروزم را با درد سپری میکنم باروزی70میلیگرم آمی تریپتلین وشب با 50میلیگرم دیازپام که شایددوسه ساعتی پلکهایم روی هم رفته وبرای تسکین درد نه علاج انواع واقسام پمادبخاطدآرتروز شدیدوهمه اینها بجز داروهای روزمرّه دیگرمیخوام بگم فقط برای چندماه نه برای همیشه به درد ورنج ومشگلات ماگرفتارشوین شایدازدل ماآب خورده
سلام..جناب شهیدی عزیزمجموعه شمابرای دادن یک کمک معیشت به جانبازتحت پوشش بنیاد نداشتن بودجه رابهانه میکنید..میتوانستیدهمان موقع هم درمان کارمندان شاغل راهم به علت نداشتن بودجه قبول نمیکردید..آیادادن کمک معیشت به جانباز
سلام..جناب شهیدی عزیز شمابرای دادن یک کمک معیشت به جانبازتحت پوشش بنیاد نداشتن بودجه رابهانه میکنید..میتوانستیدهمان موقع هم درمان کارمندان شاغل راهم به علت نداشتن بودجه قبول نمیکردید..آیادادن کمک معیشت به جانبازغیرشاغل واجب بودیابیمه تکمیلی شاغلین ارگانهای دیگر؟؟قبول داریم که مجلس هم مصوبات بدون پشتیبان تصویب میکندولی شماهم فوری اجرانکنید..مثلاگفتندزیر25درصدحالت اشتغال نشودکه مجموعه شمازوداین مصوبه رااجراکرد..مصوباتی که بضررجامعه ایثارگری هست زوداجرامیشودولی مصوبات بنفع ایثارگران باهزاران بهانه اجرانمیشود..چرا؟؟؟
با چه استدلالی امتیازات و تسهیلات همسر و فرزند یک جانباز عزیز۲۵درصد بایستی از خود جانباز اصطلاحا زیر ۲۵درصد بیشتر باشد؟چرا نباید امتیازات ایثارگر ان کارمند دولت به ایثارگران غیر شاغل دولتی بگونه ای تسری یابد؟چرا نمایندگان محترم فقط به فکر ایثارگران کارمن دولتند؟چرا همه امتیازات ایثارگری فقط به عده خاصی از ایثارگران و خانواده هایشان تعلق میگیرد و نزد آها تجمیع شده و عده دیگری از ایثارگران کاملا بی بهره اند؟به راحتی میتوان طبق رتبه بندی تلفیقی مصادیق ایثارگری امتیازات را عادلانه و منصفانه تقسی کرد.چرا یک عزیز جانباز از دو حقوق برخوردار باشد و دیگری حتی یک ریال هم از بابت ایثارگری دریافت نکند؟اگر حقوق از کار افتادگی است و به خاطر ناتوانی در انجام کار است پس چرا مشغول بکار است و حقوق اشتغال می گیرد،هم اشتغال و هم حالت اشتغال.میگویند حقوق دوم بابت ایثارگری است اگر چنین است چرا به هم ایثارگران تعلق نمی گیرد؟بعضیها ایثارگرترند؟قوانین را اصلاح کنید خیلی از مشکلات حل می شود.آیا نمی بینید چه صف و تلاشی برای گرفتن در صد بیشتر وجود دارد.فرزندان من جانباز زیر۲۵درصد به من اعتراض میکنند که تو با این سردرد هر روزه و اعصاب خراب و...چرا برای گرفتن درصد بیشتر اقدام نمیکنی(البته تیر و ترکش هم نوش جان کرده ام)میگویم اگه اعصاب و حال و حوصله درست و حسابی داشتم که نیازی به این چییزها نداشتم،حوصله دنبال درصد رفتن ندارم.خلاصه اینکه قوانین بد،اجرای بدتر را به دنبال خواهد داشت.بطور کلی طوری قوانین رو تصویب می کنند(عموم قوانین)که برخوردارها برخوردار تر شوند.
سلام احتراما" به استحضار می رساند اینجانب دارای بیش از 25 سال سابقه بیمه و 30% جانبازی می باشم ، بیمه بنده ( صندوق بازنشستگی آینده ساز) اعلام نموده در سال 1413 می توانید درخواست بازنشستگی بدهید و به هیچ وجه قوانین ایثارگران را قبول ندارند.
سلام وعرض احترام به محضرجناب شهیدی آقا شماکه میفرماین بودجه نیست پس چرا درحجره اتان را نمی بندید جانبازان شده اندچوب دوسرسوز شماها فقط به فکرمنصب وریاست طلبی هستین وگرنه به جناب روحانی بفرماین اگربودجه ای را حال درهرزمینه به بنیاداختصاص ندهیدبنده استعفاء میدهم وحال هم که مجلس آشتی کنان را انداخته ایدتابه ریش جانبازان بخندید،جناب ساقی بزرگوار یک بار دیگر بنده حقیردرخواستی ازجامعه هدف داشته ودوباره تکراروتاًکیدمیکنم کل جامعه هدف درهرشهرستانی بدون سروصدافقط به بنیادشهیدوامورایثارگران مراجعه ودفترچه های به اصطلاح خدمات درمانی بیمه تکمیلی وبیمه طلائی را در راهروهای بنیادانداخته وازبنیادخارج شده لااقل آن وقت بنیاد دیگرنمیتوانددرخصوص درمان جامعه هدف مانور داده وازیکسومیسوزیم دیگه لااقل مردم اهل کوفه نمیگویندهمه مملکت راچاپیده ائید چرا که خودشان شاهدخواهندبودکه بنیادحتی درخصوص درمانمان که بخاطردفاع از وطن ودین وناموس سلامتیمان را از دست داده ایم بودجه نداردوجامعه هدف نیز فقط درد رو تحمل میکنندنه دیگرموردتمسخراطباء،داروخانه ها،مراکزدرمانی و...قرارنگرفته لطفاً وخواهشاً دفترچه های طلائی اشان را به خودشان عودت داده تا دیگرنتوانندمنّت سرمان گذاشته ومردم هم شایددیگربهمان برچسب مملکت راچاپیده ائیدنزنند باتشکرازجناب ساقی عزیزهمرزم دیروزمان وهمدرد امروزمان که بدون سانسورمنعکس کننده درد ورنج ومشگلات جانبازان واقعی میباشندخداوندشماوهمکارنتان را درپناه خودش حفظ فرماید.
با عرض سلام و خسته نباشید . ما تعدادی از فرزندان شهدا در وزارت اموزش وپرورش دارای مدرک کارشناسی در پست خدمتگزاری خدمات مشغولیم و بدون محدودیت اعمال مدرک ایثارگران درخواست تغییر رسته واعمال مدرک میدیم هیچ جوابی نمیدن لطفا با کمی اصلاح مطلب رو پیگیری و بزارید
مردم و ايثارگران کاسه صبرشان لبريز شده بخاطر اينکه عزيزش جلو چشمش دارد زجر مي کشد و از درد شب و روز ندارد خب توقع داريد چکار کند .
جانبازان سي ساله دارن درد و جراحت را تحمل ميکنن و صداشون هم در نمي امد اما حالا که فرزندان و خانواده اشان دارد فرياد و زجر ميکشد نميتواند طاقت بياورد حاضر است از جانش هم بگذرد بخاطر فرزندش
حالا شما بگوييد بودجه نيست تحريم هستيم و هزار بهانه بني اسرائيلي ....

من تمام رسانه ها و مشکلات مردمي را دنبال ميکنم تنها مشکل ما بي لياقتي عده اي که در راس کار هستند ميدونم مملکت ما الحمدلله ثروتمند است ما نبايد اينقدر ذليل و خوار باشيم با همين تحريما بازم ما بايد بهترين زندگي را داشته باشيم .

اگر لياقت داشتند که اختلاس و دزدي نميشد که متاسفانه هنوز ادامه دارد چرا جلوي انها گرفته نميشود به جانبازان 100تومان وام مسکن دادند ببينيد سند خانه را رهن کردند يک حقوق بگير ضامن گرفتند که نکند جانبازي يا فرزند شهيدي 100بدزدد.بقيه را بچه دوساله ميدونه که نياز به توضيح نيست ...

مگه زمان جنگ ما تحريم نبوديم اما نيروهاي مخلص و انقلابي مديريت کردند همه ديدند که مردم هيچ کم و کسري نداشتند

ببينيد در کره جنوبي چندين نفر با همسرشان را به جرم اختلاس اعدام کردند و فليمش را پخش کردند اگر ديگه دزدي شد

خواهشمنديم مشکل بيمه تکميلي جانبازان را حل کنيد که از نان شب هم واجب تر است ممنون از نمايندگان ايثارگر مجلس
سلام خدمت خانواده معظم شهدای گرانقدر، جانبازان عزیز، آزادگان سرافراز، رزمندگان غیور...و بچه های جنگ.
من ازاین نشست به ۲ موضوع مهم وخیلی مهم پی بردم.
۱-آقای نوبخت درپرداخت بودجه به بنیادشهید،باشخص آقای شهیدی مشکل داردوبه احتمال زیادشخص خاصی رابرای ریاست بنیاد درنظردارد!که این کار جتگ سیاسی وجبهه گیری شخصی ست!که قطعأبه ضررجامعه هدف است!ودرنهایت بی ارزگی رئیس جمهوراست!یاشایدهم نقشه وخواست خود روحانی ست!یاروحانی،زیردست نوبخت نقطه ضعف دارد!!! و یا .....
۲-موضوع دوم خیلی خیلی مهم است؛
آقای شهیدی اشاره فرمودندکه به آقانامه نوشته اند وترتیب اثرداده نشده!!!!!!!!!!
هرشخصی درهرلباس ومقامی خیلی خیلی غلط میکنه که فرمان آقا رو اجرانکنه.
واین شخص یااشخاص متمردقطعأمنافق وضدانقلاب اند!
وبدون قیدوشرط بایدازصفحه ی انقلاب و روزگار محو شوند!
و.....
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi