شناسه خبر : 68712
سه شنبه 15 مرداد 1398 , 10:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه

نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران وزارت ارشاد برگزار شد

نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و محمدرضا سوقندی، مشاور وزیر ارشاد در امور ایثارگران برگزار شد.

فاش نیوز -  نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و محمدرضا سوقندی، مشاور وزیر ارشاد در امور ایثارگران برگزار شد.

گزارش تصویری نشست شورای هماهنگی مشاوران و ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایرنا

به گزارش فاش نیوز، مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه وقف با نام شهدا و ایثارگران تعالی پیدا می‌کند، گفت: ۲۷ هزار و ۹۱۸ مزار شهید در بقاع متبرکه حفظ و حراست می‌شود.

در بخشی از این نشست، حجت الاسلام والمسلمین شوزب شیری، مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات بابیان این‌که سازمان اوقاف در سه محور کاری انجام وظیفه می‌کند، گفت: یکی از این محورها مدیریت بقاع متبرکه و اماکن مذهبی است. محور دوم حفظ و حراست و احیای موقوفات و میراث گرانبهای اهل‌بیت عصمت و طهارت است و سومین محور کار ما هم در حوزه قرآن است که هرساله مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در کشورمان برگزار می‌شود.

http://www.jahanipress.ir/Images/News/Larg_Pic/14-5-1398/IMAGE637006074143632072.jpg

 

وی ادامه داد: مفتخریم که حدود ۷۰۰ نفر از کارکنان اوقاف ایثارگر هستند.۲۸۱ شهید گمنام، ۳۲۴ شهید دوران انقلاب اسلامی،۲۷ هزار و ۳۶ نفر شهید دوران دفاع مقدس، ۱۰۷ نفر از شهدای ترور، ۱۱۳ نفر از شهدای مدافع حرم، ۴۴ نفر از شهدای منا و ۱۳ نفر از شهدای خدمت؛ جمعاً ۲۷ هزار و ۹۱۸ مزار شهید در بقاع متبرکه حفظ و حراست می‌شود که در جوار آن‌ها برنامه‌های فرهنگی مختلفی طراحی شده است.

شیری از مواردی همچون تعیین رابط امور ایثارگران در ۳۱ استان کشور، احصا و شناسایی اطلاعات و آمار ایثارگران و منتسبین ایشان در سطح کشور، ایجاد گروه امور ایثارگران در اتوماسیون اداری، تعامل با مدیران کل استان‌ها به‌منظور هماهنگی با مسئولان روابط عمومی و انعکاس اخبار امور ایثارگران، تعیین مشاوران حقوقی و اداری برای ایثارگران ، تجلیل از همسر و فرزندان دختر ایثارگران در روز میلاد حضرت فاطمه (س) و روز میلاد حضرت معصومه (س)  و کمک به درمان ایثارگران را ازجمله خدمات سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه ایثارگران برشمرد.
 
مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف با تأکید بر اینکه وقف با نام شهدا و ایثارگران تعالی پیدا می‌کند، گفت: قریب ۶۵ درصد موقوفات کشور وقف روضه‌خوانی و مجالس امام حسین (ع) است این یعنی همان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi