شناسه خبر : 68735
چهارشنبه 16 مرداد 1398 , 10:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بالاخره دستاورد نزدیک به صفر یا فتح‌الفتوح؟!


بهزاد نبوی در گفت‌وگو با خبر آن‌لاین ادعا کرد: دولت روحانی بهترین کاری که یک دولت بعد از انقلاب می‌توانست بکند، یعنی امضای برجام را انجام داده است، که واقعاً یک کار تحسین‌برانگیز است، ولی وقتی دوستان تندروی خودمان در داخل، هم صدا با آقای‌ترامپ نمی‌خواهند بگذارند نتیجه‌ای از برجام به دست آید، آقای روحانی چه‌کاره است؟! در دیداری که در ماه رمضان با ایشان داشتیم، آقای روحانی از حاضرین در جلسه پرسیدند که دولت چه نقشی در سیاست خارجی، اقتصاد، مسائل فرهنگی و... دارد؟ در دوره‌ آقای خاتمی، گرچه فشار روی آن دولت زیاد بود، ولی حداقل کنترل اقتصاد در دست دولت بود. متأسفانه در حال حاضر کنترل اقتصاد هم در دست دولت نیست.
عضو سازمان (منحله) مجاهدین انقلاب همچنین مدعی شد: شصت درصد ثروت ملی کشور در دست چند نهاد است که آنها می‌توانند حتی با نرخ ارز بازی کنند. امروز می‌بینیم بدون هیچ دلیلی قیمت ارزهای خارجی پایین و بالا می‌رود، به‌نظر من این‌ها تصمیم‌گیری‌های قدرت‌های اقتصادی است، که دولت در آن نقش چندانی ندارد.
گفتنی است، برجام را بهترین کار یک دولت پس از انقلاب خواندن، جدیدترین چرب‌زبانی مدعیان اصلاح‌طلبی برای توافق یکطرفه‌ هسته‌ای است. پیش از این هم این طیف برجام را نشانه تسلیم همه قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل ایران، بزرگ‌ترین دستاورد تاریخ ایران، معجزه قرن، فتح‌الفتوح و آفتاب‌تابان خوانده بودند. توافقی که به تصریح عراقچی، عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، دستاورد نزدیک صفر داشته و یک حساب بانکی برای ایران باز نکرده از دیدگاه بهزاد نبوی بهترین کاری است که یک دولت بعد از انقلاب می‌توانست بکند! مطلب دیگر اینکه بی‌دستاوردی توافق هسته‌ای را گردن منتقدان انداختن در حالی است که سینه‌چاکان برجام در طول مذاکرات و پس از آن درباره دستاوردهای آن بلوف زده‌اند و گنده‌گویی کرده‌اند اما منتقدان با نظرات فنی و کارشناسی معتقد بودند که امضای توافق بدون گرفتن تضمین، عدم توازن تعهدات، عدم همزمانی اجرای تعهدات و بدون پیش‌بینی مکانیسم شکایت و برگشت‌پذیری، منجر به خسارت محض می‌شود. قبلاً هم بارها نوشتیم که مدعیان اصلاحات اگر حرفشان راست است، بگویند چه کسی، کی، چگونه و با چه کیفیتی سبب اختلال در اجرای برجام و نتیجه آن شده است؟ طیف دروغ‌پرداز البته که پاسخی به این سؤال ندارد.
اما ادعای نقش حداقلی دولت در اقتصاد کشور و این جمله که «شصت درصد ثروت ملی کشور در دست چند نهاد است» در شرایطی است که بر اساس پژوهش‌های انجام شده و اعلام صاحب‌نظران و کارشناسان اقتصادی، دولت با در اختیار داشتن سهم 70 تا 85 درصدی از کیک اقتصاد کشور، یکه‌تاز این عرصه است و مجموع حد و اندازه نهادهای‌ اشاره شده، کمتر از 9 درصد دارایی‌های دولت است. در این میان مدعیان اصلاحات و حامیان دولت برای فرار از مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی و کتمان وعده‌های بر زمین مانده و سوءمدیریت دولت در حل نابسامانی‌های اقتصادی به چنین‌ترفندها و ادعاهای مضحک و نخ‌نما شده‌ای دست می‌یازند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi