شناسه خبر : 68741
چهارشنبه 16 مرداد 1398 , 12:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سمرقندی در دیدار با کارکنان معاونت قرآنی وزارت ارشاد بیان کرد:

تأکید بر هدایت‌گری معاونت قرآن ارشاد در عرصه ایثار

مشاور وزیر ارشاد در امور ایثارگران در دیدار با ایثارگران و فرزندان شاهد معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهادت، اگر بخشی از بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قصد تولید محتوا و هدایت‌گری و جهت‌دهی در این زمینه را دارند، آن مجموعه قطعاً معاونت قرآن و عترت و در ذیل آن دفتر ایثارگران است.

تأکید بر هدایت‌گری معاونت قرآنی ارشاد در عرصه ایثار

به گزارش روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا سوقندی، مشاور امور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه‌ای که با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد برگزار شد با کارکنان ایثارگر و فرزندان شاهد این معاونت دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این جلسه فقهی‌زاده با اشاره به آیه «وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ» گفت: تصور من این است که جهاد در بستر زمان جاری است و در فرهنگ اسلامی جهاد این نیست که در یک بازه زمانی کسی در این زمینه فعالیت کند و پس از آن فعالیت خود را متوقف کند. مجاهد فی سبیل الله در عرصه‌های گوناگون برای رضای خداوند با قصد خدمت به جامعه مسلمان فعالیت دارد. عنایت الهی باید باشد تا ما را در صراط مستقیم نگه دارد و ما را مجاهد همواره فی سبیل الله و در راه ایمان و جهاد قرار دهد.

وی در ادامه از جمله راهکارهای مهم رشد و تعالی ایثارگران تشکیل کارگروه‌ها در راستای افزایش بهره‌وری ایثارگران و شاهد دانست و افزود: امیدوارم روحیه ایثار که روحیه عطا کردن و بخشش و کمک کردن است به مطالبه و سهم خواهی بیشتر تبدیل نشود. ما وامدار کشور و نظام مقدسی هستیم که برآیند خون شهیدان و ایثارگران است و امیدواریم این مهم را در عمل بتوانیم جاری کنیم و به نسل‌های بعد منتقل کنیم. موفقیت‌های ما در بسط و گسترش جهاد فی‌سبیل‌الله هرگز منحصر به قتال فی سبیل الله نیست. البته یکی از جلوه‌های مهم فی سبیل الله قتال فی سبیل الله است که نشانگر فوران ایمان هست. افراد با آموزش علم، کار و ... می‌توانند جهاد کنند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار کرد: در فرهنگ اسلامی و اهل بیت(ع) قطرات خون شهید از جوهر قلم دانشمندان افضل است و در روایتی آمده است که در گسترش دین و دینداری علما و شهیدان شأن رفیعی دارند، اما مرتبه شهدا بالاتر از علماست که البته این به معنی پایین بودن مرتبه علما نیست.

همچنین در بخش دیگری از این دیدار محمدرضا سوقندی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران به بیان سخنانی پرداخت و با بیان اینکه این دیدار گام مهمی در راستای افزایش تعاملات با جامعه ایثارگران در این معاونت خواهد بود، افزود: معاونت قرآن و عترت در این زمینه از چند جهت پیشتاز است و خوشبختانه ایثارگرانی که در این مجموعه فعال هستند نسبت به سایرین از پیچیدگی‌های کمتری برخوردار و به گوهر سلامت، صداقت و پاکی آراسته‌اند که البته این طبیعت کارکنانی است که در زمینه قرآن و عترت فعالیت می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های ایثارگران شاغل در معاونت قرآن و عترت این است که این افراد مشارکت و همگرایی دارند که نمونه بارز آن را در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مشاهده کرده‌ایم.

سوقندی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه بیشترین ارتباط و پیگیری‌های دفتر ایثارگران با همکاران معاونت قرآن و عترت است و این معاونت به عنوان یک معاونت تخصصی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستگاه تفکر و اندیشه ایثارگری است. شهادت، ایثارگری و مقاومت مفاهیم ارزشی و علوم وحیانی هستند و اگر بخشی از بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قصد تولید محتوا و هدایت‌گری و جهت‌دهی در این زمینه را دارند، آن مجموعه قطعاً معاونت قرآن و عترت و در ذیل آن دفتر ایثارگران است.

بر اساس این گزارش در این جلسه همچنین همکاران ایثارگر و معاونت قرآن و عترت سوالات و ابهامات خود را مطرح و به ارائه پیشنهادات و راهکارهای مختلف در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانایی‌های ایثارگران پرداختند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi