شناسه خبر : 68745
چهارشنبه 16 مرداد 1398 , 12:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ساخت مجتمع توانبخشی ایثارگران یاسوج پس از ۱۲ سال وقفه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجتمع ایثارگران یاسوج سال ۸۵ در دولت نهم کلنگ‌زنی شد، اما به دلائل متعدد کار متوقف شد.

سید منصور موسوی به وضعیت مجتمع توانبخشی ایثارگران اشاره کرد و گفت: مجتمع ایثارگران یاسوج سال ۸۵ در دولت نهم کلنگ‌زنی شد، اما به دلائل متعدد کار متوقف شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اخیرا با تلاش‌های مجموعه بنیاد شهید این مجتمع به مناقصه رفت و مبلغ ۱۵ میلیارد اختصاص یافت، ضمن اینکه سال جاری مبلغ ۵ میلیارد دیگر برای این پروژه مصوب شده و در صورت تامین اعتبار به موقع پروژه ظرف دو سال آینده به اتمام می‌رسد.
ساخت مجتمع توانبخشی ایثارگران یاسوج پس از ۱۲ سال وقفه
وی در ادامه با بیان اینکه بنیاد در راستای خدمت به جامعه هدف با فراز و نشیب‌هایی مواجه بود افزود: این بنیاد سال ۵۸ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با نام بنیاد شهید تشکیل شد، اما بعد از جنگ تحمیلی و در سال ۸۳ با اضافه شدن امور ایثارگران به فعالیت خود ادامه داد.
این مسوول عنوان کرد: بنیاد شهید در حال حاضر در قالب درمان، معیشت و رفاه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و کمیسیون پزشکی در حال خدمت به جامعه هدف است.
وی با بیان اینکه از ۸ شهرستان استان، بنیاد شهید ۴ شهرستان فاقد ساختمان اداری بود به برخی اقدامات در سه سال مدیریت خود اشاره کرد و گفت: سال گذشته برای شهرستان‌های باشت، لنده، بهمئی و چرام ساختمان خریداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ارائه خدمات مستقر شد.
وی از ایجاد شعب قضایی خاص جامعه ایثارگری در دادگاه‌ها خبر داد و با بی‌نظیر توصیف کردن این اقدام در کشور گفت: با اعتباری که تامین شد نماسازی گلزار شهدای یاسوج انجام و مقاوم‌سازی صورت گرفت که با تامین اعتبار قطعه دوم گلزار شامل نصب سیستم گرمایشی و سرمایشی و ... انجام می‌پذیرد.
موسوی از ساماندهی ۹۳ درصد گلزار‌های شهدا در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: میانگین کشوری ساماندهی گلزار شهدا ۸۷ درصد، اما در استان ما ۹۳ درصد است که در کشور حرف اول را می‌زنیم.
مدیرکل بنیاد شهید ادامه داد:در یک اقدام جهادی سال ۹۶_۹۷ با جذب اعتبار ۷۰۰ میلیون تومانی از بنیاد شهید کشور ۶۰ گلزار تک مزاره را ساماندهی کردیم که برای ساماندهی این گلزار‌ها حتی به صعب‌العبورترین مناطق استان به سختی مصالح رساندیم.
وی از ساماندهی، تکمیل و تجهیز مراکز فرهنگی گچساران، دهدشت، بهمئی و کاکان خبر داد و گفت: مرکز گچساران تکمیل و تجهیز شده و مراکز سه شهر دیگر در حال کار است.
این مسوول به نوسازی میز خدمت و همچنین مامورسرای بنیاد اشاره کرد و گفت: دیدار و سرکشی از خانواده‌های جامعه هدف تحت عنوان طرح سپاس دیگر اقداماتی است که چند سال در این حوزه صاحب رتبه می‌شویم، در استان ۴ هزار و ۸۰۰ نفر واجد شرایط سرکشی هستند که همه ساله با کمک دستگاه‌هایی مانند سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، استانداری و فرمانداری‌ها کار سرکشی صورت می‌گیرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران گفت: در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به خصوص در روستا‌ها در دستور کار قرار گرفت که دولت در طرح اشتغال پایدار روستا‌ها ۳۷ میلیارد تومان به بنیاد شهید اختصاص داد که تاکنون ۲۰ میلیارد این مبلغ جذب شده است، ضمن اینکه ۲۰ میلیارد دیگر در حال انعقاد قرار داد است.
این مسوول عنوان کرد:طی سه سال اخیر ۷۲۹ نفر از طریق سهمیه ۲۵ درصد در دستگاه‌های اداری جذب شدند ۵۰۰ نفر هم با دریافت تسهیلات اشتغالزایی وارد فضای کسب و کار شدند.
وی با اشاره به همکاری سپاه در برگزاری برنامه‌های بنیاد به انعقاد تفاهم‌نامه برگزاری یادواره‌های شهدا گفت: پایش سلامت خانواده‌ها شهدا را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود که در این طرح پزشکان با مراجعه به خانواده شهدا وضعیت سلامت آن‌ها را کنترل می‌کنند.
منبع: خبرگزاری صدا وسیما
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi