شناسه خبر : 68773
سه شنبه 22 مرداد 1398 , 15:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نخستین نشست خبری شبکه ملی ایثارگران برگزار شد

شبکه ملی ایثارگران اولین نشست خبری خود را به مناسب روز خبرنگار و با حضور مدیرعامل و همچنین اعضای هیئت مدیره و چند تن از خبرنگاران رسانه های حوزه ایثارگران برگزار کرد.

فاش نیوز - اولین نشست خبری «شبکه ملی ایثارگران» با حضور مدیرعامل و اعضای هییت مدیره برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار فاش نیوز، شبکه ملی ایثارگران اولین نشست خبری خود را به مناسب روز خبرنگار و با حضور مدیرعامل و همچنین  اعضای هیئت مدیره و چند تن از خبرنگاران رسانه های حوزه ایثارگران برگزار کرد.

 در این نشست خبری که جانبار نخاعی داوود حیدری، مدیرعامل، امیر عقیقی، جانباز بصیر و نماینده خانه نور و نایب رییس هییت مدیره شبکه ملی ایثار و حمید رضایی، فرزندشهید و عضو هییت مدیره شبکه ملی ایثارگران تشکیل برگزار گردید، ابتدا مدیر عامل شبکه ملی ایثارگران با اشاره به چگونگی شکل گیری این شبکه گفت: فلسفه وجودی شبکه ملی ایثارگران این بود که تشکل های مردم نهادی از سال های قبل ثبت رسمی شده و شروع به فعالیت کرده بودند اما میزی که این تشکل های مردم نهاد دور آن بنشینند و حرف واحدشان را بزنند نبود. از سویی 70درصد مطالبات ایثارگران اعم از پزشکی و حقوقی درمیان جانبازان قطع نخاع، بصیر، قطع عضو و... یکسان است بنابراین نیاز بود که این گروه ها در اتحادی منسجم و منظم مطالبات خود را پیگیری نمایند.

 حیدری همچنین گفت: شبکه ملی ایثارگران با 7 انجمن، شامل فرزندان شاهد، جانبازان بصیر، نخاعی، قطع عضو، آزادگان دفاع مقدس، جانبازان شیمیایی (ریه های خسته) و همسران معظم شهدا و جانباز، با مجوز رسمی و ثبت شده از وزارت کشور، زیر مجموعه این شبکه هستند  و قرار است به زودی با اعلام فراخوان عمومی درکل کشور، همه سازمان های مردم نهاد رسمی ثبت شده اعم از کشوری و استانی، با پیوستن به این مجموعه، ید واحده ای برای مطالبات به حق و قانونی ایثارگران باشند.

این جانباز دفاع مقدس اضافه کرد: پیگیری ارزش ها و مطالبات فرهنگی که متاسفانه این روزها کمرنگ نیز شده، هدف اصلی ایثارگران است. تداوم راه ولایت و انقلاب اسلامی و ارزش هایی که در آن راه مجاهدت شده، شهدا خون مطهر خود را، جانبازان سلامتی شان را وخانواده ها تبعات ومشکلات آن را تحمل می کنند، در واقع تداوم راه صحیح انقلاب است.

وی ادامه داد: متاسفانه گاها ایثارگران را "زیادخواه" می خوانند درحالی که اگر پیگیری هایی هم صورت گرفته مطالبات به حق ایثارگران است که درکمال تاسف باید بگویم با تصویب مجلس، هنوز اجرایی نشده است.

مدیرعامل شبکه ملی ایثارگران همچنین یادآورشد: به دلیل کسالتی که ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران داشتند چندین بار مطالبات ایثارگران را پیگیر شدیم که متاسفانه هنوز با گذشت چهاریا پنج ماه از آن زمان، ظاهرا هنوز فرصتی نشده تا نامه درخواستی ما را بررسی نمایند و جواب شبکه ملی ایثارگران را بدهند و با اینکه اخیرا در رسانه ها خواندیم که کسالت ایشان مرتفع شده و حضور فعالتری هم دارند، امیدواریم این خبر نویدی باشد تا هرچه زودتر جواب شبکه ملی ایثارگران را بدهند.

 

حال جامعه ایثارگری خوب نیست

حمید رضایی عضو هییت مدیره شبکه ملی ایثار نیز در این گفت: این شبکه اولین شبکه ایثارگری در کشور است که طبق ابلاغ هییت دولت، درهرحوزه تخصصی تنها یک شبکه قادر به فعالیت هست که بحمدالله این شبکه نیز برای ایثارگران تشکیل شده و تمامی گروه های مردم نهاد فعال دارای مجوز از وزارت کشور و استانها،  در امر ایثارگری می توانند به  این شبکه بپیوندند.

رضایی همچنین متذکر شد: شبکه ملی ایثار تنها شبکه ای است که مجوز  فعالیت بین المللی را نیز داراست و آنجه در اهدافمان دیده شده تداوم آرمان های نظام،  شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هم در داخل و هم در خارج از کشور می باشد.

وی متذکرشد: ها طبق قانون ابلاغی،  شبکه ها باید کارگروه های مشورتی و تخصصی دستگاه های مربوطه باشند  به طوری که بنیاد شهید و امور ایثارگران باید از شبکه ملی ایثارگری تشکیل شده به صورت مشورتی در حوزه های مختلف قانونگذاری استفاده نماید.

این عضو شبکه ملی ایثار درپایان به رسانه های حاضر در این نشست گفت: متاسفانه حال جامعه ایثارگری خوب نیست. بنیاد باید در ساختار و درعملکرد خود تجدیدنظرنماید تا لااقل جامعه ایثارگری در زمینه درمان خود دغدغه ای نداشته باشند.

 

انتخاب رئیس بنیادشهید یک انتخاب سیاسی است

جانباز بصیر عقیقی نیز در ادامه گفت: یکی از اهداف شبکه ملی ایثارگران، پل ارتباطی ایثارگران با مردم، دستگاه های اجرایی و قوه مقننه و بنیادشهید است؛ بنابراین با رسالت عظیمی که بر دوش داریم، این شبکه تریبون جامعه ایثارگری است. چرا که با گذشت بیش از 40سال از پیروزی انقلاب اسلامی، متاسفانه بنیادشهید به علت سوءبرنامه  نتوانسته در زمینه معیشت، بهداشت و درمان و فرهنگی به استمرار نظام جمهوری اسلامی موفق عمل نماید.

نایب رییس هییت مدیره شبکه ملی ایثارگران ادامه داد: بحث ما این است که مسوولی که در راس این سازمان قرار دارد که به تعبیر خود دستگاه های حکومتی، به اندازه 4وارتخانه، بخش ها و نیروهای مختلفی را دارد، چرا نباید به اندازه 4وزیر توانایی و قدرت داشته باشد! قطع به یقین انتخاب، یک انتخاب سیاسی است تا یک انتخاب تخصصی.

گلایه بعدی وی از قوه مقننه  بود که بودجه کافی را برای ایثارگران درنظر نمی گیرند و اینکه قوه اجرایی، بودجه های تخصیص یافته از سمت قوه مقننه را تخصیص نمی دهند.

وی پیامی هم برای جامعه هدف داشت و اینکه: شبکه ملی ایثارگران در ادامه استمرار زحماتی است که شهدای عزیز، آزادگان و جانبازان و رزمندگان برای رسیدن به اهداف کشیده اند و امیدواریم امروز با استمرار بخشیدن به راه این عزیزان، پرچم انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی خود امام زمان(عج) برسانیم. چرا که دشمن هم در اصرار به دشمنی خود آن را در قالب جنگ سخت، ترور، تحریم و امروز نیز با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی ادامه می دهد.

جانباز بصیر، امیرعقیقی همچنین در بخشی از سخنانش اظهار داشت: بنده مجوز اطلاق "بصیر" را برای جانبازان نابینا از مقام معظم رهبری در دیداری که با حضرت آقا داشتیم به ایشان عرض کردم، برای جانبازان نابینا، ما لفظ "بصیر" را به کار می بریم. ایشان با احساس فرموند: بسیار اسم با مسما و شایسته ای ست. الحق جانبازان نابینای ما "بصیر"ند.

 حمید رضایی که خود فرزند شهید است با اشاره به روز خبرنگار و تاثیر رسانه بر باورهای مردم گفت: رسانه تاثیر زیادی بر باورهای مردم دارد و زمانی که مردم می خواهند از یک مجموعه، برداشت کلی داشته باشند، رسانه ها تاثیر مستقیمی دارند. درخصوص ایثارگران برداشت کلی که رسانه ها تاکنون القا نموده و بعضا هم درجامعه دیده می شود، این است که بخشی عظیمی از بودجه کشور صرف ایثارگران می شود و این گروه متمکن هستند و یا بسیاری از مشاغل دولتی را اشغال نموده اند و یا اینکه سهمیه های دانشگاهی به آنان اختصاص داردکه درجواب باید گفت: گمان مردم این است که تنها ایثارگران هستند که از سهمیه استفاده می کنند درحالی که بنده به مدت 10سال در وزارت علوم و دبیر کمیسیون موارد خاص بوده ام بنابر، زمانی که بحث سهمیه ها مطرح می شوند مردم اطلاعی ندارند که فرزندان نمایندگان مجلس و همچنین اعضای هییت علمی دانشگاه ها علی رغم اینکه دیوان عدالت اداری آن را ابطال کرده اما بازهم با تلاش وزارتخانه، سهمیه آنان برگشته و فرزندان اعضای هییت علمی از سهمیه استفاده می نمایند.

 این فرزند شهید همچنین گلایه هایی از بنیاد شهد و امورایثارگران هم داشت: بیمه دی قرارداد خود را با تمامی بیمارستان های کشور به علت بدهی بیش از دو هزار میلیاردی بنیاد به بیمه، لغو کرده است به طوری که در شهرستان ها به هیچ خانواده شهیدی خدماتی ارایه نمی شود درحالی که در رسانه ها اعلام می شود صفر تا صد خدمات به آنان رایگان است. بسیاری از مصوبات مجلس به مرحله اجرایی شدن نمی رسد و مجموعه بنیاد شهید به علت مدیریت کهنه، توانایی رسیدگی به مشکلات ایثارگران را ندارد و اینکه یک مجموعه حکومتی و هم دولتی است، دستگاه های نظارتی، نظارت درستی روی آن ندارند به طوری که درهمین اواخر، اجازه قرایت نتیجه تحقیق و تفحص از بنیاد را هم ندادند.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
اسم شبکه ملی برای این مجموعه نام مناسبی نیست !
اسم چه فرقی می کند چی باشه؟ هر کسی مشکلات ما را پیگیری کند و به گوش کسانی که خود را به ناشنوایی زدند برسانند دستشون رو می بوسیم
از آقای ساقی عزیز که این اخبار را منتشر می کند ممنونیم
کدام رسانه درد ودل ایثار گر جانباز رو بدون غرض نشر می کنه ؟
جانبازان عزیز شبکه ملی ایثارگران خدا قوت بده که با شراط خاصی که دارید مشکلات را پیگیری می کنید- آیا برنامه ای برای رزمندگان هم دارید؟
بالاخره آقای جیدری مدیرعامل خودخوانوه شبکه به اصطلاح ملی ایثارگرانی شده که برای گمرنگ کردن انجمن جانبازان نخاعی شکل گرفته.
این شبکه ملی هم مثل شرکت تعاونی ایثارگرانی هست که قبلا توسط همین عده خاص بدون توجه به نگاه واقعی ایثارگران و بدون برگزاری مجمع عمومی تنها با سوءاستفاده از قاطبه جانبازان و ایثارگران برای رسیدن به امیال شخصی و نفسانی تشکیل شده است.
من واقعا متاسفم از اینکه ما جانبازان و ایثارگران نه تنها وسیله ای هستیم برای بالارفتن مسئولین بنیاد بلکه پلکانی شده ایم برای خودنمایی برخی از خود جانبازان تا دوباره به مسئولیت ۷ود در بنیاد برگردند.
برادر عزیزم
اگر با این بنده خدا مشکل شخصی نداری یا بنیادی نیستی بعنوان برادر کوچکتر خواهش می کنم این چند نفری که صدای ما شدند و مشکلات را پیگیری می کنند با این حاشیه سازی ها سرخورده نکنیم
عزیزان همرزم بدانید این حاشیه سازی ها به سود کسانی است که می خواهند ایثارگران یکی نباشند تا پست و حقوقهای نجومی خود را حفظ کنند...
همینکه شما یک شبکه ثبت شده کشوری که تمام مراحل قانونی آن در وزارت کشور ثبت شده را خودخوانده مینامید نشان از عمق منطق و استدلالتان دارد.
موفق باشید
مقصر اصلی جانبازان اسرافیلی و ابوطالبی هستند که نمایندگی انجمن را در این شورا بعهده دارند. اینها را دوستان بشناسند که بخاطر قدرت بیشتر انجمن را فدا کردند و روزی باید پاسخگوی جانبازانی باشند که به آنها رای داده اند.
همیشه سنگ بزرگ علامت نزدن هستش.
سلام وعرض ادب واحترام به جامعه بزرگ هدف ،خانواده های معظم شهداءی والامقاممان،آزادگان سرفراز وجانبازان واقعی وخانواده های عزیزان جانبازان واقعی من خاک پای تمامی خانواده معزز شهداء هستم البته چنانچه لایق باشم ودر کمال ادب واحترام عرض شود بیشترین زجررا حتی از خودجانبازان واقعی همسروفرزندان محتمل شده وبیش ازهمه از زخم وزبان ونیش وکنایه بعضی از مردم که روی اهل کوفه رو سفیدکرده البته مقصرواقعی بعضی از دولتیانند کاری را که درقبال جامعه هدف وظیفه اشان بوده وازطرفی همان وظیفه را هم انجام نداده چنان در صداوسیما ودرفضای مجازی در بوق وکرنا کرده که نه تنها گوش زمینیان که گوش افلاکیان را کر نموده در ادامه عرایضم ازعزیزانیکه چه باسمت ومنصب چه بدون سمت ومنصب زحمت کشیده ومیکشندبی نهایت ممنونم ،اجرتان با خداوندبی نهایت قادروتوانا،معلول دفاع مقدس زمین خورده ومخلص همه جامعه هدف خصوصاً جانبازان واقعی،موفق وپیروزباشید،آمّین یارَبّ العالمین
واقعا چه بساطی سر ما جانبازان در آورده اند این تشکل های من در آوردی!
آخه یکی نیست از این آقایان بپرسد در مورد تشکیل تعاونی جانبازان که از کارت جانبازی ما استفاده کردید چه گلی به سر ما زدید که با این شبکه داوود حیدری بخواهید بزنید؟
حیا هم خوب چیزی است واقعا.
تا بوده اسم این چند نفر بین جانبازان بیشتر بوده و بجز اسم و رسم برای خودشان چیزی عاید بقیه جانبازان نمی شود. چون حلقه این آقایان بسته است و فقط طیف خودشان در آن جای می گیرند.
دکه باز کردن دادا . ... دکه !!!
نیت و هدف مهم است قبلا هر کسی از عده ای خاص دفاع میکرند،،،،،فایده نداشت الان که متحد شدن میتوانند از خانواده های شهدا ،،،ایثارگران،،و رزمندگان جانانه دفاع کنند،، قبلا اختلاف داشتند هر کسی ساز خودش را میزد،،،،موفق باشید
مدیران فاش نیوز ،،،،ایا شبکه ملی ایثارگران،،،شماره تلفن،،،،لینک تلگرام چیزی ندارد
سلام ، برای اظهار نظر در خصوص مشکلات ایثارگران کافیست یکبار به بنیاد مراجعه کنید تا برای همیشه ایثار و شهادت را فراموش کنیم. از قدیم گفتند حرمت امامزاده به متولی است یعنی بنیاد که متولی ایثارگران است بازخورد منفی بین ایثارگران بجا گذاشته که ایثارگران مجبور به تشکیل گروهها و مجامع و انجمن ها برای گرفتن حق داشته باشند بر این اساس بنیاد نیاز به اصلاخات زیربنایی دارد زیرا تجربه نشان داده اینگونه تشکلها دارای مجموعه های موازی هستند که از طرف بنیاد ایجاد شدند لذا هر وقت انجمن یا گروهی برای احقاق حقوق ایثارگران تشکیل شد بلافاصله مسئولان بنیاد بدل آن را ساختند و به تقدیر و تشکر از عملکرد بنیاد پرداختند.
اقدام اساسی اصلاحات زیر بنایی در بنیاد است تا حساب و کتاب دقیق برقرار شود
سلام به رزمندگان جانبازان ایثارگران اینهم یه بازی دیگه است مثالی داشتیم قدیم
که می‌گفتیم اگر ننم میخاست بهم نون بده هم کول تنور میداد
سلام.شبکه ملی ایثارگران به پیامرسان داخلی سروش بیاوریدتلگرام مانداریم.متشکرم
بنام خدا
با سلام وعرض ادب واحترام .
به عرض عالی میرسد که اینجانب جانباز 50 درصد جنگ تحمیلی نیاز به صحبت با مسئول شبکه ملی ایثارگران دارم بنیاد مشکل حقیر حل نمیکند چه کنم . با تشکر .
لطفا این درخواست در سایت قرار نگیرد که همه ان را مطالعه کنند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi