شناسه خبر : 68779
شنبه 02 شهريور 1398 , 12:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مزار شهیدان، حیات بخش زندگان

گزارشی خواندنی از ایستگاه‌های صلواتی گلزار شهدای بهشت زهرا(س)

زائران گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران به محض اینکه از کوی لاله ۶ پا به این خاک مقدس می گذارند، نوای گوشنواز مداحی و سرودهای انقلابی از بلندگویی که بربام ایستگاه صلواتی شهدای گمنام در جوار قطعه ۲۹ واقع شده، آنان را به سوی خود فرامی خواند و دقایقی با صرف آب گوارا و چای خوش عطر و نان و پنیر، خود را برای راهپیمایی و زیارت قبور شهدا آماده کنند...

فاش نیوز - یک چراغ پرتوافکن، راه بسیاری از مردم را در شب های جمعه روشن می سازد و آن درخشش نام و یاد شهداء و ارادت رفیقانه ی خادمان شهداست.  

 به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و مقاومت فاش نیوز از گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران، پنجشنبه شب ۱۷ مردادماه ۹۸ نخستین پنجشنبه ماه ذی الحجه، همزمان با شب شهادت امام محمد باقر(ع)، دسته دسته دوستداران شهداء که زائران همیشگی مزار مطهر آنان می باشند وارد گلزار شهدا می شوند و در این میان ایستگاه های صلواتی واقع در قطعات، همچون پناهگاهی معنوی برای این زوار می باشند. زائران، زندگی را می شناسند و می دانند که با دل آدم چه می کند و چشم آدم را تا کجا به دنبال خود می کشاند؛ اما یک چیز دیگر را نیز می دانند و آن اینکه سعادت در چشم آدم نیست بلکه در فضیلت انسان است و از همین رو همسایگی و انس با شهداء را به عنوان یک سفر فرهنگی در عصر پنجشنبه ها انتخاب می کنند.

 اینان کلید شهر پر رمز و راز قلب شهداء را در دست دارند و ایمانشان نیرویی به اینان داده است که غرفه های این کاخ آرزو را با نور اعتقاد و دلدادگی خویش روشن سازند و از دالان های نیمه تاریک تشویش درآیند و چراغ را بالاتر بگیرند تا بهتر و صحیح تر ببینند. شهداء حاضرند تا در تلاطم دریای خیال، حرف های زائران را بشنوند و دردهایشان را بچشند. شهداء به ایشان اعتماد دارند، همچنانکه به پهناوری و اعتلای ایثار خود واقفند. وقتی شهداء در آسمان آماده اند که ماه را نشان دهند این دیگر بسته به ماه است که در بیاید. گاهی هزاران قرن تلخی را یک لحظه خوشبختی جبران می کند. همانگونه که شهداء عظمت انسانیت را در بهروزی همه ی مردم جُستند، این خادمان الشهداء نیز خوشبختی خویش را در نشاط قلب زائران سراغ گرفته اند.

 دل این خادمان شهداء، چون کوهسار است؛ چه باران های تندی بر آن باریده و چه آفتاب های سوزانی بر آن تابیده است. غرش رعد شنیدند و تکان نخوردند. وزش نسیم را حس کردند و نلرزیدند. لاله ها بر دشت سینه ایشان دمیده و خارها بر آن خلیده است. تلخی ها دیده اند و زهر جدایی ها چشیده اند و به آنجایی رسیده اند که اشک ایشان از چشم زوار می چکد و سرخی شاداب احساس زوار در صورت این خادمان گل می کند. و چه فیض ها که در هر خط زندگی نهفته است. باید آن را به کمک ایثار و حق شناسی بازشناخت و بهره مند شد. هیچ کوهساری به مانند قلب رفیقانه ی ایشان، تشنه ی باران اشک ما نیست. فرو بریزیم، بگذاریم همچون آبشاری به هم آمیزیم تا پاک تر شویم، تا چشمه های زندگی از ما بجوشد. ما در سرنوشت خودمان رها می شویم و زمان، سرانجام زندگی ما را آن طور که با نرمش و اصالت طبیعی مان و با پاکی و نجابت اعتقادمان سازگار باشد ربط خواهد داد. و این هنوز آغاز ماست و تکمیل خواهیم شد.



در تعدادی از این ایستگاه های صلواتی حضور یافتیم و با مسئولین آنها به گفت و گو نشستیم که ماحصل آن از نظرتان می گذرد.
تمام حرارتی که در نوشته ی من است، از صداقت صدای این خادمان شهداست.

ایستگاه صلواتی شهدای مدافع حرم ارتش؛ پدر و پسر در جوار هم؛ پدر خادم الشهداء، پسر شهید مدافع حرم

زائران گلزار شهداء در بدو تشرف، به یکی از قطعاتی که حتما مراجعه خواهند کرد، قطعه ۵۰ و زیارت قبور شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و شهدای آتشنشان و اصحاب رسانه می باشد.

 پس از قرائت فاتحه و دعا و نیایش نیز در ایستگاه صلواتی شهدای مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران که مزین به نام شهید حاج «محسن قوطاسلو» می باشد حضور می یابند و با آب و چای و شربت کام خود را متبرک می کنند. میزان استقبال جمعیتی که بر سر سفره اطعام غروب های پنج شنبه ی این ایستگاه صلواتی حاضر می شوند به حدی است که آدم را به یاد مراسم افطاری ماه مبارک رمضان در این ایستگاه و دیگر ایستگاه ها می اندازد. اما در این میان آنچه جلب توجه می کند این است که این ایستگاه صلواتی به همت پدر شهید حاج محسن قوطاسلو در نزدیکی مزار فرزندشان تاسیس شده است و حاکی از عشق و تعهد فراوان این پدر بزرگوار به پسرش و همچنین دیگر شهداء می باشد. با وجود مشغله های بسیاری که در امر خدمت رسانی به زوار دارد، با روی باز از از ما استقبال می کند.


 احداث ایستگاه صلواتی با فروش منزل مسکونی پدر شهید

اصغر قوطاسلو، مسئول ایستگاه صلواتی شهدای مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران، واقع در قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) در گفتگو با خبرنگار فاش نیوز اظهار داشت: بنده پدر نخستین شهید مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران، محسن قطاسلو هستم که ایشان از تکاوران تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد (نوهد) بود و در سن ۲۶ سالگی به تاریخ ۱۳۹۵/۱/۲۱ در سوریه، جنوب حلب، منطقه خان طومان به فیض عظیم شهادت نائل آمد و مزارش در همین قطعه ۵۰ ردیف ۱۱۹ شماره ۲۴ واقع شده است.

او می گوید: از سال ۹۵ که پسرم به فیض شهادت دست یافت، بنده همیشه کنار پسرم و دیگر شهداء حرم و شهداء وطن حاضر هستم و در فاصله کمی از شهادت فرزندم اقدام به تاسیس یک ایستگاه صلواتی در فاصله چند قدم تا مزار ایشان نمودم. این قطعه تا حدودی گمنام بود که در آغاز با برپایی یک چادر، کار خدمت رسانی خویش را شروع کردیم و در این راستا تلاش های شبانه روزی و صرف هزینه های شخصی بسیار انجام دادم.

 در این راه مسئولین مساعدت های زیادی داشتند، از جمله جناب آقای دکتر سعید خال، مدیرعامل محترم سازمان بهشت زهرا (س) که قطعه زمینی را در اختیار ما قرار دادند و بنده با فروش منزل مسکونی خویش اقدام به ساخت بنای این ایستگاه صلواتی کردم. همچنین از امیر سرلشگر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران کمال تشکر را دارم که هرآنچه از ایشان درخواست نمودیم ایشان در پاسخ بزرگوارانه به ما نه نگفتند که از خداوند برای ایشان طلب خیر دارم. همینطور مراتب قدردانی خود را از امیر سرتیپ حاتمی، وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام می دارم و از الطاف امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر سرتیپ سیروس امان اللهی، فرمانده تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد (نوهد) و فرمانده کلاه سبزهای ارتش جمهوری اسلامی ایران کمال امتنان را دارم.

  هر پنج شنبه در این مکان مقدس مراسم پرفیض زیارت عاشورا برگزار می شود و در ادامه، مراسم باشکوه نماز جماعت را برپا می کنیم و پس از آن سفره ی اطعام و پذیرایی از نمازگزاران و زوار که در حدود ۲۰۰۰ نفر می باشند را به انجام می رسانیم و افتخار ما این است که خادم الشهداء هستیم. این خدام به صورت دلی اینجا خدمت رسانی می کنند و در بین این خادمین، نیروهای ارتش و سپاه قدس و فاطمیون و صابرین حضور دارند. در جوار این ایستگاه صلواتی، مزار شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و شهدای فاطمیون و شهدای آتشنشان و شهدای گمنام و شهدای اصحاب رسانه قرار دارد که همگی متعلق به آب و خاک ایران اسلامی ما می باشند و بسان فرزندان عزیز و برادران بزرگوار ما هستند.

 ما از روز چهارشنبه برای آماده سازی و پخت سوپ جو و آش شله قلمکار و گاهی آش رشته اینجا حضور پیدا می کنیم و شب را در همین ایستگاه صلواتی، در جوار مزار شهدا و کنار پسرم به صبح پنجشنبه می رسانم که کنار شهداء بودن صفای دیگری دارد. هر پنجشنبه ماه مبارک رمضان نیز مراسم افطاری را برپا می کنیم و از زوار گلزار شهداء که به این ایستگاه صلواتی تشریف می آورند و بالغ بر حدود ۲۰۰۰ نفر می شوند پذیرایی می کنیم. شب های قدر نیز مراسم احیاء و قرآن به سر و قرائت دعای جوشن کبیر را با عظمت خاصی برگزار می کنیم و خدمت ۳۰۰۰ نفر در قالب سحری با غذای چلو خورشت قیمه و قرمه اطعام دهی داریم.


ایام محرم نیز مراسم شام غریبان امام حسین (ع) و یاران باوفایشان را با حضور هیئات مذهبی که از سطح شهر به اینجا تشریف فرما می شوند در قالب دسته جات عزاداری و سینه زنی برگزار می کنیم. ایام رحلت امام (ره) هم از حدود ۴۰۰۰ نفر زائران و مشتاقان بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران پذیرایی به عمل می آوریم. در طول سال عصر پنج شنبه ها در قالب برنامه های فرهنگی، مسابقه قرائت قرآن و نقاشی در بین کودکان برگزار می کنیم که در نهایت جوایزی نیز به این عزیزان تعلق می گیرد. در برنامه های آتی خودمان نیز استقرار پزشک صلواتی و مشاور حقوقی و همچنین برنامه هایی فراتر از اینها را در نظر داریم.

از مسئولین هم تقاضا می کنیم ما را در اجرای برنامه هامان یاری دهند و همینطور از تمامی پزشکان و حقوقدانان و دیگر متخصصان دعوت می نماییم که برای خدمات رسانی رایگان به زوار گلزار شهداء به ما بپوندند. تمامی خادمان شهداء در ایستگاه های صلواتی همجوار، با یکدیگر دوست می باشند و آماده هرگونه همکاری در جهت خدمت رسانی بیشتر با یکدیگر هستیم. در پایان یک تشکر بسیار ویژه هم دارم از مسئولین انتظامات و سربازان عزیزی که امنیت اینجا را هرهفته برقرار می کنند.


ایستگاه صلواتی شهدای گمنام، قدمتی به اندازه سال های جنگ دارد

 تمامی زائران گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران به محض اینکه از کوی لاله ۶ پا به این خاک مقدس می گذارند، نوای گوشنواز مداحی و سرودهای انقلابی از بلندگویی که بربام ایستگاه صلواتی شهدای گمنام در جوار قطعه ۲۹ واقع شده، آنان را به سوی خود فرامی خواند و دقایقی با صرف آب گوارا و چای خوش عطر و نان و پنیر، خود را برای راهپیمایی و زیارت قبور شهدا آماده کنند.


جهانگیری که خود را عضو کوچکی از مجموعه ایستگاه صلواتی شهدای گمنام معرفی می کند، در گفتگو با خبرنگار فاش نیوز گوید: اگرچه بنده در حدود ۲۰ سال است که اینجا خدمت رسانی می کنم اما دوستان که همگی رزمندگان دفاع مقدس می باشند، از سال های دفاع مقدس با اینجا مانوس هستند که در همان سال ها به انجام خاکسپاری پیکر مطهر شهدای همرزمشان و عزاداری برای این عزیزان می پرداختند. حتی شب ها در همین قطعه ها میان قبور دوستان شهیدشان می خوابیدند و این پاسداشت مقام شامخ شهدا ادامه داشت تا اینکه کیوسک های کوچکی به عنوان ایستگاه صلواتی در اختیار ایشان قرار گرفت، به مانند همان اتاقک های گل و گلاب و تاکسی سرویس که دهه ۶۰ و ۷۰ در بهشت زهرا (س) موجود بود.

دوستان از ابتدا به شکل خودکفا و مستقل، بدون دریافت حتی ریالی از نهادی اینجا را اداره نموده و به زوار محترم گلزار شهداء خدمت رسانی می کردند و اگر یاری رسانی از جانب سازمانی صورت می پذیرفت، در حد در اختیار قرار دادن فضای استقرار این ایستگاه صلواتی بود. همینطور این ایستگاه به یک دلخوشی و پاتوقی کوچک برای رزمندگان سال های دفاع مقدس و همچنین جانبازان عزیز و خانواده های گرانقدر شهداء تبدیل شده است.

 به طور نمونه، یک مادر شهید بزرگواری داشتیم که هرهفته پنجشنبه ها از کرج بر سر مزار فرزند شهیدش حاضر می شد و تنها بازمانده ی خانواده اش بود و هنگامی که می دید همرزمان فرزند شهیدش در قالب ایستگاه صلواتی به زوار گلزار شهداء خدمت رسانی می کنند و به عنوان مثال، قبور مطهر شهداء را شستشو می دهند، شاد می شد و اظهار خوشنودی می کرد که خب بعدها این مادر شهید نیز خودش به رحمت خدا رفت. اما هستند خواهران و برادران و همسران و فرزندان و پدران و مادران دیگر شهداء که به زیارت قبور شهدایشان می آیند و همین برای ما سبب دلگرمی است.

در این میان دلخوشی ما هم این است که هم همرزمان شهیدمان را در تمام این سال ها تنها نگذاشته ایم و هم می توانیم به خانواده محترم شهدا و جامعه معزز ایثارگران و دوستداران شهداء و زائران گلزار شهداء خدمت رسانی کنیم. به غیر از پنجشنبه ها، در ایام ماه محرم و ماه مبارک رمضان نیز در حد وسع برنامه و خدمت رسانی داریم؛ از جرعه ای آب خنک تا لقمه ای نان گرم و پنیر و افطار و سحرهای شب های قدر نیز بنا به شرایط فصلی، غذایی تقدیم پیشگاه ارجمند زائران می کنیم. ما خواسته ای که از کسی نداریم اما باید توجه داشت که یک نسل دیگر از پدران و مادران و همسران و خواهران و برادران بزرگوار شهداء ممکن است در ایام پیش رو دیگر حیات فیزیکی نداشته باشند و این ایستگاه صلواتی بنیان گذاشته شده تا نسل به نسل، این راه خدمت رسانی را ادامه دهند و این پایگاه مستحکم در جوار شهداء ماندگار باشد و می بایستی یاد این عزیزان را در دل زنده نگه داشت.

ما وقتی مراسم زیارت عاشورا و دعای کمیل و دعای ندبه را اینجا در جوار شهداء برگزار می کنیم، مردم به این فضا جلب می شوند و نیت و امید ما نیز این است که مردم و جوانان نیز با شهدا انس بگیرند و ما هم وقتی این جمعیت مانوس با شهدا را می بینیم آن وقت است که درمی یابیم گوشه ای از جانفشانی این عزیران شهید را قدر دانسته ایم. شهدا جانشان را برای ما نثار کردند و ما نیز این کار کوچک از دستمان بر می آید تا تشکری کرده باشیم از آن خانواده ای که فرزندشان را با هزاران امید برای دفاع از میهن به جبهه فرستادند.

 راه اجرای برنامه های فرهنگی نیز در اینجا باز است؛ از جمله برگزاری یادواره شهدای شاخص که در حال حاضر با شهدای مدافع حرم روبرو هستیم و باید افکار مردم را روشن کنیم که چگونه این شهدای بزرگوار هزاران کیلومتر آنطرف تر به جان نثاری پرداختند. به هر روی اینجا یک پایگاه فرهنگی است که ایده های مختلف و متعددی می توان در آن اجرا نمود.

 خادمین ایستگاه صلواتی، جانا" و مالا" و قدما" حضور دارند و دیگر بزرگواران می توانند قلما" مساعدت کنند. در خصوص توسعه فیزیکی ایستگاه در محوطه ی باز جانبی فقط نیازمند مسقف کردن بخشی هستیم که کف زمین آن سنگ شده است که اگر مسقف بشود ممنون خواهیم شد تا برای برپایی نماز جماعت و انجام مراسمات و همچنین پخت و پز از حرارت گرما در تابستان و سرمای زمستان در امان باشیم. خوشبختانه هر سال که می گذرد بر خیل مشتاقان شهدا اضافه می شود و این مهم، پشتیبانی بیشتر و بهتری را طلب می کند.



حتی در بارگاه مطهر امامان معصوم ( ع ) نیز که تشریف می برید با توسعه صحن ها روبرو می شوید که مایه خوشحالی است.
امیدواریم روزی فرا برسد که تمامی فضای این پارکینگ را بشود مسقف کرد و بتوانیم عاشقانه خدمت کنیم. از طرفی نیز تمامی مسئولین ایستگاه های صلواتی واقع در گلزار شهداء با یکدیگر دوستی و همبستگی و همکاری دارند. مراسماتی هست که با هم برگزار می کنیم و سوای از یکدیگر نیستیم.

ما می خواهیم بهترین خدمت رسانی را انجام دهیم و مهم این است که کار و خدمتی صورت پذیرد و از هرگونه همکاری استقبال می کنیم و هرکاری از دستمان بربیاید دریغ نداریم. در حال حاضر خطاط داریم و آموزش خطاطی نیز به طور رایگان صورت می پذیرد. احیای قبور شهدا و تعمیرات و رنگ آمیزی و تمیزکاری را به طور رایگان انجام می دهیم. اینجا چون همه چیز خودجوش صورت می پذیرد، تمامی کارها به لطف و مدد شهداء به انجام می رسد.

تنها از آنجایی که ایام محرم نزدیک است و کار پخت و پز و برگزاری مراسم داریم، اگر در همان بحث مسقف نمودن سازه ی جنب ایستگاه، مسئولین ما را یاری دهند سپاسگزار خواهیم شد. هر ساله در ایام محرم مراسم دمام زنی و دسته روی و سینه زنی هیئات که از محله ۱۳ آبان شهر ری و دولت آباد، در شب های مخصوص جذب اینجا می شوند و هیئات مختلف به گلزار شهداء بهشت زهرا (س) و ایستگاه صلواتی می پیوندند، با شکوه خاصی برگزار می شود.

در آخر هم باید عرض کنم خدمت دیگری که ما در این ایستگاه صلواتی ارائه می نماییم، صبحانه دادن به کارتن خواب هاست. این افراد خودشان سحرگاه هر پنجشنبه، حوالی ساعت ۸:۳۰ صبح اینجا حاضر می شوند و سهمیه صبحانه خود را که شامل نان و پنیر و تخم مرغ و گوجه و چای است با احترام دریافت می دارند.

 

ایستگاه صلواتی که شهید مدافع حرم تقدیم نمود


در قطعه ۵۳ گلزار شهداء، ایستگاه صلواتی متفاوتی قرار دارد که از یک امتیاز ویژه ای برخوردار است و آن اینکه به این افتخار نائل گشته است که از بین خادم الشهداء، یک شهید مدافع حرم به عقیله بنی هاشم (ع)، حضرت بی بی زینب کبری (س) تقدیم کرده است.



خلیلی، مسئول این ایستگاه صلواتی می گوید: پس از شهادت شهدائی همچون شهید محرم ترک، شهید رسول خلیلی، شهید روح الله قربانی، ۵ سال است که این ایستگاه دایر می باشد و یکی از خادمین همین ایستگاه صلواتی که بعدها به فیض شهادت نیز نائل آمد، شهید نوید صفری می باشد که مزار مطهر ایشان در جوار همین ایستگاه صلواتی قرار دارد. هر پنجشنبه از زائران با شربت پذیرایی می کنیم و همینطور با هرآن چیزی که در توانمان باشد خدمت رسانی می کنیم.

در ماه مبارک رمضان هم طی ۲ پنجشنبه شب به افطاری دادن به زائران گلزار شهداء خواهیم پرداخت. سالگرد رحلت امام (ره) هم در خدمت عاشقان ایشان هستیم. از مسئولین نیز درخواست کانکس و همینطور انشعاب برق داریم تا بتوانیم خدمات بیشتر و بهتری به زائران ارائه نماییم؛ اگر چه در این خصوص توسط پدر بزرگوار شهید خلیلی پیگیری کرده ایم.

ایستگاه باشکوه نظم و نماز

 آخرین ایستگاه صلواتی که در آن حضور می یابیم، در قلب گلزار شهداء، جنب میدان عمار در ضلع شمالی قطعه ۵۳ و ضلع جنوبی قطعه ۲۹ قرار دارد که با تعبیر بسیار زیبایی، شهدا را خبرنگاران و هنرمندان حقیقی می داند. به فعالیت خادمین در این ایستگاه که می نگریم، نظمی درونی را مشاهده می کنیم که هرچیز بر سر جای خود قرار دارد و هرکس می داند چه کاری را می بایستی تنها با یک نظاره و یک اشاره به انجام برساند.

نکته درخور توجه و جالب اینکه برای نوشیدن یک لیوان آب آشامیدنی که برای همه ی ما سهل و ممتنع به نظر می رسد، اما در این ایستگاه با توجه هزاران مراجعه کننده ای که دارد، مکانیزم بهداشتی قابل توجهی اجرا می شود تا بهداشت فردی و سلامت زائران به بهترین شکل ممکن تامین شود.

در وصف عظمت کار خادم الشهداء در این ایستگاه صلواتی، همین بس که برای جارو کردن فضای مقابل این ایستگاه، افراد بسیار زیادی در نوبت قرار دارند؛ و اینکه نمازهای جماعت مغرب و عشاء که در فضای بیرونی مقابل این ایستگاه صلواتی برگزار می گردد آنچنان صف های طویل و باشکوهی دارد که هر چشمی را خیره می کند.

امور حمل و نقل رایگان زوار نیز اتومبیل های ون سفید رنگ برقی انجام می گیرد که در سراسر زیارتگاه شهدا وایستگاه های مختلف توقف دارد و زوار را به قطعات مختلف گلزار شهداء بهشت زهرا (س) رهنمون می سازد.



گزارش از تورج اردشیری نیا

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام لطفا یک شماره تماس با آقای اصغر قوطاسلو به من بدهید من ساکن شهرستان هستم و بعلت بیماری نمی توانم در بهشت زهرا ایشان را ملاقات کنم ولی کار واجبی در رابطه با ساخت ایستگاه صلواتی ( نه پذیرایی که ایشان در بهشت زهرا انجام می‌دهند) دارم که حتما باید بعد از تماس تلفنی باشد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi