شناسه خبر : 68790
شنبه 19 مرداد 1398 , 11:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«تپه نورالشهدا» یک گنجینه معنوی اما بلااستفاده!

آنچه با اولین حضور در تپه نورالشهدا شهرکرد به چشم می‌آید و کام‌مان را تلخ می‌کند، بی مهری دستگاه‌های فرهنگی در مواجهه با این گنجینه بزرگ معنوی است.

سال‌هاست با سیاستی هوشمندانه شهدای گمنامی که تازه تفحص می‌شوند بر فراز شهرها آرام می‌گیرند تا ملجأی باشند برای افرادی که از تمام شلوغی‌ها و روزمرگی‌های زندگی‌ مدرنیته خسته شدند.

مردمان استان چهارمحال و بختیاری همانطور که در دوران دفاع مقدس و سال‌های مبارزه با رژیم طاغوت شهدای بسیار زیادی را تقدیم انقلاب کرند و با خون 2400 نفر از شهدایش نهال انقلاب را آبیاری کردند، در این سال‌ها هم در میزبانی از شهدای گمنام سنگ تمام گذاشتند و تقریبا در تمام شهرهای استان میعادگاه‌هایی برای عارفان به نام «تپه نورالشهدا» ایجاد کردند.

مزار شهدای گمنام امروز در شهرهای استان علی الخصوص مرکز استان چهارمحال و بختیاری پناهگاه همه مردم به خصوص جوانان شده است که دائما محل رفت و آمد دهه‌های شصت، هفتاد و هشتاد شده است، جوانانی که دائم به این محل پناه می‌آورند و به شهدا توسل می‌کنند، نوجوانانی که در کنجی آرام گرفتند و با مداحی یا زیاتی که از تلفن همراه‌شان پخش می‌شود دلهاشان را جلا می‌دهند و به اصطلاح خودشان «دوپینگ معنوی می‌کنند.

اما آنچه با اولین حضور در تپه نورالشهدا شهرکرد به چشم می‌آید و کام‌مان را تلخ می‌کند، بی مهری دستگاه‌های فرهنگی در مواجهه با این گنجینه بزرگ معنوی است، سرویس‌های بهداشتی تخریب شده، نداشتن وضوخانه، عدم روشنایی مسیر، عدم استقرار نیروی انتظامی، نداشتن برنامه‌های منسجم فرهنگی برای زوار، استقرار معدود هنجارشکنان فرهنگی در این مکان مقدس و ... باعث شده در هر بار تشرف به مزار شهدای گمنام شهرکرد عبارت «شهدا شرمنده‌ایم» را محکم‌تر زمزمه کنیم.

به راستی که اگر دستگاه‌های متولی از جمله فرهنگ و ارشاد، بسیج، شهرداری، اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و سایر دستگاه‌های خدماتی و فرهنگی با جدیت برای حل مشکلات تپه نورالشهدا پای کار بیایند بسیاری از مسایل این مکان مقدس با کمترین هزینه و با یک هماهنگی بین دستگاهی حل می‌شوند و می‌توان ضمن برخورد با هنجارشکنانی که برای شیطنت به این مکان می‌آیند برخورد کرد و همچنین با برگزاری برنامه‌های قوی فرهنگی و معنوی جوانان بیشتری را با شهدا پیوند داد.

 

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi