شناسه خبر : 68791
یکشنبه 20 مرداد 1398 , 11:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامه سرگشاده فرزندان جانبازان به آیت الله رئیسی

استمداد فرزندان جانبازان از رئیس دستگاه قضا

جمعی از فرزندان جانبازان ۲۵درصد و بالاتر با ارسال نامه ای به رییس قوه قضائیه خواستار رسیدگی مجدد به موضوع ابطال ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان شدند.

فاش نیوز - جمعی از فرزندان جانبازان ۲۵درصد و بالاتر با ارسال نامه ای به رییس قوه قضائیه خواستار رسیدگی به موضوع ابطال ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان شدند.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، متن نامه جمعی از فرزندان جانبازان ۲۵درصد و بالاتر به این شرح است:

جناب حجه‌الاسلام دکتر رئیسی (دامت برکاته)
رئیس محترم قوه قضائیه
سلام علیکم

احتراماً بر خود فرض می‌دانیم که انتصاب شایسته‌ و الهام‌ بخشِ جنابعالی به ریاست دستگاه قضا را به محضر ولی‌امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای(حفظه الله) بابت انتخاب هوشمندانه‌‌ شان و ثانیاً خدمت شما برادر بزرگوار، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نمائیم.
باتوجه به ابطال ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان در مردادماه سال ۱۳۹۷ (طی دادنامه ۱۲۶۷-۱۲۶۸ مورخ ۱۳۹۷/۰۵/۰۲ هیات عمومی دیوان عدالت اداری) و مشکلات مطروحه‌ ذیل و عدم‌ پاسخگوییِ مناسب از جانب ارگان‌های ذیربط، از جنابعالی درخواست استمداد و ملاقات حضوری داریم.

توضیح اینکه؛ اکنون بیش از یک سال از صدور رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری و لغو ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر می‌گذرد و هیچ شخص حقیقی یا حقوقی، پاسخگوی تبعات این رای ظالمانه نیست!!! فارغ از ایرادات اساسی به رای دیوان عدالت اداری (شرایط ویژه فرزندان جانبازان 70 درصد باستناد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و فرزندان جانبازان متوفی مستند به بند «ط» ماده اول قانون جامع ایثارگران) و سکوت معنی دار معاونت حقوقی و امورپارلمانی بنیاد شهید در این خصوص که با حضور نیافتن در هیات عمومی دیوان عدالت و حتی پاسخ ندادن به دعوتنامه دیوان به ایشان جهت رسیدگی به پرونده ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان (مستند به متن دادنامه‌ی مذکور) از مسببین اصلی ابطال ماموریت آموزشی می باشند.

ذکر این نکته لازم است که در قانون جامع ایثارگران، قانونگذار صراحتا دایره شمول امتیازات تحصیلی شخص ایثارگر را به فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر نیز گسترش داده است و به نظر می رسد گسترش دامنه ماموریت آموزشی جانبازان به فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر که طی ماده 9 آیین نامه ساماندهی اشتغال توسط هیات وزیران و در سال 88 مصوب شده، با روح اجرایی قانون موخر (قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران) تطابق کامل دارد. (در شکایت سازمان بازرسی کل کشور به دیوان عدالت اداری گسترش دامنه ماموریت آموزشی جانبازان به فرزندان شان مورد شکایت واقع و مورد قبول هیات عمومی قرارگرفت)

این در حالی است که در قوانین سابق، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر که کارمند دولت بودند، صرف نظر از رشته تحصیلیِ مقطع قبلی، می توانستند در آزمون هر رشته ای شرکت و در صورت پذیرفته شدن، با استفاده از ماموریت آموزشی امکان ادامه تحصیل رایگان را داشتند. نظر به اینکه بیش از 70 درصدِ استفاده کنندگان از ماموریت آموزشی، در حال تحصیل در مقطع دکتری تخصصی می باشند و از آنجائیکه شرایط تحصیل در این مقطع، بسیار خاص بوده و در تمامی شهرها امکان‌پذیر نمی‌باشد؛ فرزندان جانبازان با طیب‌خاطر از وجود قوانین حمایتی در زمینه ماموریت آموزشی، برای شرکت در آزمون و مصاحبه‌ی دکتری اقدام کرده و پس از پذیرفته شدن، به دلیل اخذ تعهد حضور تمام‌وقتِ دانشگاه‌ها از ایشان، به همراه همسر و فرزندان خویش، محل زندگی خود را تغییر داده و به محل تحصیل شان کوچ نموده‌اند(شهر محل تحصیل و محل اشتغال، در دو شهر یا استان متفاوت می‌باشد).

اما پس از ابطال ماموریت آموزشی، حق مکتسبه‌ی ایشان، نادیده انگاشته شده و به دلیل لزوم برگشت‌به‌کار و فاصله‌ی مکانی موجود میان تحصیل و اشتغال؛ دچار عسر، خسران و مشکلات عدیده‌ی روحی و روانی، مالی و خانوادگی شده‌اند و با شرایط فعلی؛ ادامه‌تحصیل برای آنها غیر‌ممکن شده و حتی دانشگاه‌ها نیز تهدید به اخراج نموده‌اند. مضافاً اینکه موجب هدررفت بیت‌المال در قالب هزینه‌های انجام‌شده‌ دولت و بنیاد شهید تاکنون خواهد شد!

با وجود شرایط موصوف، پس از پیگیری‌های مجدانه از مبادی رسمی و غیررسمی، نهایتاً با رایزنی‌های حضوریِ فراوان با ریاست محترم فراکسیون ایثارگران(حاج آقای نوروزی)، طرح اصلاح تبصره ماده 61 قانون مدیریت خدمات کشوری (با عنوان: ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان بالای 25درصد برای ادامه‌تحصیل مستثنی هستند) توسط ایشان مطرح و در آذرماه ۱۳۹۷ توسط هیات‌رئیسه‌ مجلس شورای اسلامی، اعلام‌وصول گردید و سپس به کمیسون اجتماعی مجلس ارجاع شد.

فارغ از محتوای طرح مذکور که دارای شبهه‌های زیادی می‌باشد، عدم‌پیگیری مصرّانه‌ی حاج آقای نوروزی(به عنوان متولی طرح مربوطه) موجب شد که این طرح بیش از 8 ماه در کمیسیون اجتماعی مسکوت بماند و در دستورکار قرار نگیرد! طی این مدت، مصاحبه‌هایی که از ایشان در فضای مجازی منتشر شده، حاکی از پیگیری برقراری ماموریت آموزشی برای فرزندان جانبازان زیر 25درصد می‌باشد که مغایر با هدف و محتوای اصلی طرح ارائه‌شده است...!!!

برخی نمایندگان مجلس مغایرت با اصل ۷۵ و بند «9» اصل ۳ قانون اساسی و ایجاد هزینه‌های اضافیِ پرسنلی برای دستگاه اجرایی را مطرح نموده و برای تصویب آن سنگ اندازی می کنند و این درحالی است که مصوبه‌ای که بیش از 9 سال از اجرایی شدن آن گذشته است و ریاست مجلس شورای اسلامی و مرکز قوانین مجلس نیز به دلیل عدم وجود ایراد قانونی، علناً با اجرایی‌شدن آن موافقت کرده‌اند؛ مسلماً طرح مغایرت آن با اصل ۷۵ و بند «9» اصل ۳ قانون اساسی و ایجاد هزینه‌های اضافیِ پرسنلی برای دستگاه‌های اجرایی، امری متناقض به نظر می‌رسد!!! (که متاسفانه برخی قضات دیوان عدالت اداری نیز چنین نظری داشته‌اند که ماموریت آموزشی را ابطال نموده‌اند!!)

با طولانی شدن فرایند تصویب طرح پیشنهادی و عدم‌امکان ادامه‌تحصیل برای فرزندان جانبازی که سابقاً و قبل از لغو قانون ماموریت آموزشی، دانشجو بوده‌اند، از طرفی؛ بودجه‌ای که تاکنون از جانب دولت و بنیاد شهید برای آنها صرف شده(بیت‌المال)، کاملاً سوخت می‌گردد و از طرف دیگر؛ با ایجاد چنین شرایطی، کارمندی که برگشت‌ به‌ کار شده است، به دلیل خسران بوجودآمده، اکنون در محل اشتغال خویش، بهره‌وری مکفی نخواهد داشت، که این نیز با در راستای منافع و مصالح دستگاه اجرایی و کارمند نیست!

اکنون پس از لغو شرایط تحصیلیِ سابق، قاعدتاً دانشجویانی که در حین تحصیل با قوانین قبلی بوده‌اند و شرایط جدید برای آنها قابل‌پیش‌بینی نبوده است؛ با در نظر گرفتن اصل عدم‌عطف‌به‌ماسبق شدن قوانین و مصوبات جدید، باید تسهیلات ادامه‌تحصیل با استفاده از ماموریت آموزشی برایشان استمرار یابد.

پرواضح است که فرزندان جانبازان، شخصاً در دفاع مقدس شرکت نداشته‌اند ولی از درد و رنج و آلام مترتب نیز بی‌بهره نمانده‌اند. پدران و مادران ایثارگر آنها حتی اگر بازنشسته نشده باشند، دیگر امکان ادامه‌تحصیل ندارند و چشم امیدشان به فرزندانشان است که بتوانند با ادامه‌تحصیل و کسب علم و معرفت، خدمت بیشتر و موثرتری به کشور و مردم ایران ارائه نمایند. مطابق ماده 86 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه؛ کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به اجرای صحیح سیاست‌های کلی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران، ابلاغی رهبر معظم انقلاب مورخ ۱۳۸۹/۰۲/۲۹ اقدام نمایند.

لذا در بند ششم ابلاغیه صدرالاشاره به؛ "توانمندسازی فردی و جمعی و اهتمام به پرورش استعدادها و ارتقاء سطح علمی، فنی و فرهنگی ایثارگران و فرزندان آنها به منظور نقش‌آفرینی فعال و موثر در عرصه‌های مختلف و اولویت دادن به استفاده از ایثارگران در بخش‌های مدیریتی در شرایط مساوی" اشاره دارد. از این رو ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان در جهت توسعه، ترویج و نهادینه نمودن فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت و حفظ و تقویت شأن و جایگاه الگوهای عینی عرصه جهاد، ایثار و شهادت و توانمندسازی آنان طبقه‌بندی می‌گردد.

علی‌ایحال اگر خودتان را مدیون انقلاب اسلامی، شهدا، جانبازان و خانواده‌هایشان می‌دانید و متوجه مشکلات حاد فرزندان نخبه‌ جانبازان 25درصد و بالاتر که تحت شمول ماموریت آموزشی بوده‌اند، شده‌اید؛ ما را یاری نمایید تا حقوق مکتسبه‌ای که ظالمانه پایمال شده است، بازگردد. ما نیز مانند همیشه، دعاگوی شما و سایر بندگان مخلص درگاه الهی و خدمتگزار به نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهیم بود، تا انشاالله در مسیر خدمت‌رسانی به مردم، ثابت‌قدم بمانید.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

از طرف جمعی از فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر

اینستاگرام
خدا نبخشد کسانی را که با ابطال این بخشنامه, زندگی ما را بهم ریختند.
سلام بر دوستان ایثارگر
هرچند ماموریت تحصیلی را حق فرزندان جانباز میدانم اما این که به جانبازان زیر 25 درصد تعلق نمیگیرد بی انصافی است مثلا جانباز 20 درصد نمیتواند از ماموریت استفاده کند قوانین عجیی دارد بنیاد .
جرا رییس بنیاد شهید کاری برای ما انجام نمیدهد؟؟؟؟؟؟؟
تا چه زمانی ما باید چوب ندانمکاری ایشان و زیر مجموعه نادان ایشان را بخوریم؟؟؟
بیش از یکسال از مشکل ماموریت اموزشی فرزندان جانباز بیس پنج درصد و بالاتر میگذره، تمام کاری ک فراکسیون ایثارگران کرد نوشتن ی طرح ناقص و ضعیف بود،
درگیر شدن تعداد زیادی از فرزندان جانباز با این مشکل، میطلبید ک فراکسیون به جد و پیگرتر عمل می کرد اما فراکیسیون فقط ب یک طرح ناقص و بدون پیگیری اکتفا کرد....
کسی نیس ب داد فرزندان جانباز برسه
طرح اصلاح ماده ۶۱ رو فراکسیون ننوشت، بلکه آقای نوروزی طرح نوشته شده رو جوری تغییر داد که درصورت تصویب هم با فرزندان جانبازان ۲۶درصد و بالاتر با شک و ابهام بتونن از ماموریت آموزشی استفاده کنن، شخصا نامه ای که به دفترشون رفته رو دیده و مطالعه کردم.
در بند پ ماده 90 قانون برنامه ششم موضوع عدم الزام به شرط سنی و آزمون در جذب هیات علمی مصرح در ماده 71 قانون جامع ایثارگران حذف شده و ایثارگران کارمند مجبور به فراخوان و کسب شرایط علمی مانند غیر ایثارگران شده اند . بند پ ماده 90 تمام مزیت ماده 71 را از بین برده است لذا مسئولان محترم فاش نیوز این موضوع را نیز مورد بحث و پیگیری قرار دهند و از اقای رییسی هم بخواهند که دیوان وارد ماجرا شود زیرا این به منظور حذف ایثارگران از صحنه دانشگاه ها وضع شده است و مقاصد ضد انقلابی آن مشهود است.
سلام
عید سعید فطر رو به همه ایثارگران بالاخص مقام معظم رهبری تبریک عرض می کنم
ممنونم از مسئولین فاش نیوز که مطالب رو منتشر میکنن. کاش برای حل این معضل از مجلس و دولت کسی کاری میکرد. انگار نه انگار. کلی زحمت کشیدیم و دکتری قبول شدیم. اونم در دانشگاه دولتی بعد از کلی زحمت میگن باید ترک تحصیل کنی چونکه اداره اجازه نمیده بری به ازمایشگاهی که تعهد کردی هفته ای سه روز بری و در اختیار استاد نباشی. مگه میشه تو یه استان تحصیل کرد و همزمان تو یه استان دیگه کارمند دولت بود و تعهد به حضور تمام وقت در دانشگاه داد. باید دیوان عدالت برای افرادیکه درحین تحصیل بودن فکری میکرد. حق مکتسبه ای برای اجرای ۹ ساله مصوبه دولت بوجود اومده و بر اساس آن زندگی مون رو برنامه ریزی و اجرایی کردیم.
نه دولت ( از معاون حقوقی ریاست جمهور تا معاون حقوقی بنیاد شهید) و نه مجلس ( از هیات رئیسه تا نمایندگان و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ و اجتماعی و آموزش و فراکسیون ایثارگران)که تک تک به ملاقاتشون رفته و بهشون نامه زدیم کاری نکرده اند. اگه ما یهودی هم بودیم نباید عمر و انگیزه مونو نابود میکردن. و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
توروبه خدااقای رئیسی ماموریت تحصیلی فرزندان جانبازان روبازهم تومجلس ببریدوتصویبش کنین ماروازاوارگی نجات بدین
لطفا وخواهشا
اقدامی کنید آقای رئیسی
فرزندان جانباز را به شدت در ارگان ها مورد فشار قرار داده اند
بنده مرخصی های سال گذشته ام فقط صرف رفتن به کلاس ها شد
اون هم همه کلاس ها را نمی رفتم و چند هفته یک بار میرفتم
واقعا یک خیانت بود
وای بر رییس دیوان عدالت اداری .
بنیاد و قوانین تبعیض آمیز آن از ریشه باید اصلاح شود و تا وقتی ریاست بنیاد نمی تواند از وابستگی خود به صندلی ریاست دست بردارد، مشکلات هم حل نحواهد شد .
در قوانین کشور به اصل عدالت تاکید شده ولی کلا این اصل مهم در بنیاد تعطیل است .
کاش امروز که روز قربانی کرد نفس و ایثار و گذشتن از وابستگی های دنیوی است آقای شهیدی هم ایثار کنند و کار را به کار دان بسپارند.
جناب آقای رییسی
تو رو بخدا به داد ما برس.
زندگیم بخاطر لغو این مصوبه نابود شده
ای به چشم.
در اسرع وقت
لعنت فاطمه زهرا بر دل کسانی که با قلمشان, ما فرزندان جانباز را آواره و سرگردان کردند.
یک ساله که ما رو علاف خودشون کردن و پدر ما رو درآوردن.آقای رییس دیوان عدالت اداری.
هر کشوری در راه ترویج فرهنگ وطن پرستی از هیچ تلاشی فروگذار نیست، اوج وطن پرستی رو میشه در ایثار برای وطن دید. متاسفانه در سرزمینی که به رشادت و وطن پرستی مردمش مشهور بوده جریان های مخالف با وطن پرستی بوضوح در حال محدود و کمتر کردن تفکر ایثارگری هستند و قطعا محدود کردن جامعه ایثارگر بزرگترین شکل این اقدام هست.
اگر دین ندارید آزاده باشد!
نفرین خدا بر رییس دیوان عدالت اداری
با سلام خدمت نگارندگان نامه، خدا قوت
دوستان و همدردان گرامی حالا چرا" اصل عدم‌عطف‌به‌ماسبق "؟
اگه حقه که باید شامل همه بشه چه قبل و چه بعد و اگه نا حقه که دیگه این همه تلاش برای حق خوری چیه!؟
منم 2 ترم با مشکلات زیادش دووم آوردم تا شاید اون همه وعده وعید های جناب حاج آقا نوروزی به نتیجه برسه.....
راه درپیش گرفته را تا آخر خواهم رفت چه با اون چه بی اون(جناب نوروزی)
اصلا معلوم نیست که آیا دوره بعد باشه یا ن!
ولی کاش نباشه!
نوروزی بای بای
اگر با دقت نامه را مطالعه می کردید متوجه می شدید که به شرایط ویژه فرزندان جانبازان متوفی و فرزندان جانبازان ۷۰درصد اشاره شده. در ماده ۱ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران بیان شده که امتیازات جانباز متوفی به خانواده تحت تکفل می میرسد. طبیعتا امتیاز ماموریت آموزشی هم جزو امتیازات جانبازان می باشد. به دیوان عدالت شکایت کنید. خانواده ایثارگران یکپارچه و متحد هستند لطفا وحدت را حفظ کنین
در قوانين غير عادلانه و ظلم مضاعفي كه به رزمندگان و جانبازان زير 25 حتي خود شخص ايثارگر و جانباز شده است رزمنده اي كه بيش از 40 ما رزمندگي دارد هيچ تسهيلاتي خود شخص جانباز هم ندارد و لي فرزندان جانبا ز بالاي 25 هزاران تسهيلات دريافت مي كنند
سلام دوست گرامی . هزاران!! خنده آوره صحبتتون.
احسنت
جانا سخن از هزاران رزمنده گفتي
با سلام و احترام
اولا شخص جانباز (با هر درصد جانبازی) امتیازاتی به مراتب بالاتر از فرزند جانباز (باهر درصد جانبازی پدر) را دارد.
دوما فرزندان آزادگان مکرم هم به استناد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی همتراز با فرزند شهید هستند
سوما امتیازی را قائل شدند. فرضا وام مسکن را به شما بدهند و با هزار برنامه ریزی و قرض و .. مسکن را تهیه کنید و بعد از چند سال بگویند باید مسکن خریداری شده را برگردانید و بابت این مدت که وام گرفتید و سکونت داشتید لازم نیست مبلغی پرداخت کنید. برخورد شما چه خواهد بود؟ ناراحت نمی شوید و اعتراض نمیکنید. مشکل ماموریت آموزشی دقیقا اینطور شده و هیچ عقل سلیمی این را نمیپذیرد.
توهین به ایثارگران و خانواده آنها، توهین به مقدسات و توهین به خودتان است.
وقتی بنیاد شهید به عنوان متولی امر خود شروع کننده ابطال امتیازات ایثارگران است و کار را به سازمان بازرسی و دیوان عدالت واگذار می کند و از فراکسیون ایثارگران در مجلس هم ابی گرم نمی شود باید به کجا گله کنیم؟
وقتیکه مشکل بیمه تکمیلی جانبازان پیش امد و علی رغم اینکه مشکل ماموریت آموزشی در قبلا پیگیری و طرح اعلام وصول شده بود همه ایثارگران و فرزندان جانبازان یکصدا خواستار رفع مشکل بیمه تکمیلی شدند. شایسته بود مجلس و کمیسیون اجتماعی بعد از حل بیمه تکمیلی به حل ماموریت اموزشی می پرداخت.
سلام برای جانبازان در همه درصد ها و رزمندگان عزیز امتیازاتی با توجه به نیازشان و درخور شان آنها در قوانین در نظر گرفته شده است شما یا جزو گروه ایثارگران نیستید و سعی در حاشیه سازی هستید که خداوند هدایتتون کنه
و یا بی اطلاع هستید که باید دانش وتحقیقتون را بیشتر کتید
سلام برخی مسئولان در دیوان عدالت و دیوان محاسبات و گاهی در سازمان بازرسی همچنین در دولت تدبیر و امید همچنان بر مصوبات و عملکرد دولت قبلی می تازند هر چند تاختن بر عملکرد دولت قبلی مشکلات بزرگی در کشور ایجاد شده و باعث ضرر و زیان بسیار زیادی گردیده است بخصوص بعضی مسئولان که بر علیه ارزشهای نظام اسلامی وارد صحنه شدند و هر گونه صدمه ای در هر مقطعی و جایگاهی به ایثارگران وارد می کنند. در خصوص ماموریت تحصیلی ایثارگران بویژه در مقاطع دکتری و دکتری تخصصی باعث حذف نیروهای انقلابی از عرصه های مدیریت کلان خواهد شد.
در وزارت علوم مصوبات مختلفی برای تسهیلات آموزشی ایثارگران وجود دارد از جمله مصوباتی که در شورای برنامه ریزی وزارت علوم وجود دارد بسیار ارزشمند هستند لیکن عده ای از مسئولان به مصوباتی که گره گشای مشکلات ایثارگران است توجه ندارند و بعضی مسئولان مصوبات شورای برنامه ریزی وزارت علوم را بطور کلی اجرا نمی کنند و اشکال تراشی میکنند.
با توجه به جنس مشکلات آموزشی ایثارگران و تلاشهایی که در این خصوص توسط برخی مسئولان دلسوز در وزارت علوم و دانشگاهها وجود داشته به نظر میرسد حل مشکل به دست جناب وزیر علوم امکانپذیر است تا بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی وزارت علوم و اختیارات موجود وضعیت آموزشی ایثارگران بنحو مطلوب تغییر نماید.
شورای برنامه ریزی وزارت علوم بازوی توانای آموزش عالی کشور به راحتی میتواند هر نوع مشکلات در راه تحصیل عالی ایثارگران وجود داشته باشد برطرف نماید البته به شرطی که کلیه مسئولان در وزارتخانه از مصوبات شورای برنامه ریزی وزارت علوم تبعیت کرده و ملزم به اجرای آنها شوند.
چه ربطي به رييسي داره انصاف هم خوبه
قانون دیوان عدالت رو مطالعه بفرمایید متوجه میشوید که رئیس قوه قضاییه هم در برابر آرای هیات عمومی دیوان از دستشون کارهایی در برمیاد.
در بدترین حالت رای هیات عمومی در مورد ابطال ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان متوفی و فرزندان جانبازان ۷۰درصد اشتباه بوده. رای حال بدون در نظر گرفتن شرایط مختلف انشا شده.و این از دیوان باصطلاح عدالت اداری بعید بود
سلام ، در حال حاضر جانباز و فرزند جانباز در آخرین سالهای استفاده از تسهیلات آموزشی هستند و پس از گذشت این سالها هیچگونه استفاده کننده از تسهیلات آموزشی وجود نخواهد داشت بنابراین مسئولان ذیربط بدانند مطابق مثل معروف که زمستان میرود و رو سیاهی به ذغال خواهند ماند مهر ننگ بر پیشانی حک نکنند.
سالها دانشجویان ایثارگر در مقابل مسئولان اداری و اساتید دانشگاه که فاقد تفکر انقلابی بودند با مشکلات بسیاری مواجه بودند تا آنجا که با کم کردن نمرات و کارشکنی در انتخاب واحد و امور اداری توانستند دانشچویان ایثارگر را تضعیف کرده و ضعف را به استفاده از سهمیه مرتبط کنند که دانشجویان ایثارگر ضعیف هستند و به زور سهمیه وارد دانشگاه شدند. بارها شنیده شد دانشجوی ایثارگر موضوع ایثارگری را پنهان کرده گرچه اکثریت دانشجویان ایثارگر دارای استعداد تحصیلی بسیار بالاتر از افراد عادی هستند.
کم کردن نمره دانشجو و کارشکنی در امور اداری آموزشی باعث حذف دانشجویان ایثارگر از چرخه تحصیلات عالی شده است.
بنده ترم اول دانشگاه بودم که پروژه کلاسی را به استاد نشان دادم که استاد از دیدن پروژه بهت زده شد تا اینکه پیشنهاد تاسیس مهندسین مشاور داد. آنروزها تازه عقد کرده بودیم و نیاز مالی داشتم بنابراین قبول کردم. ماه اول حقوقی عالی گرفتم اما ماههای بعد با اضافه شدن سایر اساتید ضمن افزایش ساعات کار از 8 صبح تا 9 شب حقوق هم به بهانه اینکه کارآموز هستم خیلی کم شد تا آنجا که مجبور شدم تعدادی از پرونده ها را شب به منزل ببرم و تا اذان صبح کار کنم خلاصه استاد نمرات را عمدی خیلی کم میداد تا فارغ التحصیل نشوم و در دفتر کارکنم.
بارها اعتراض کردم که بنابر ادعای اساتید چطور در دفتر بهترین طراح و بهتر از تمام مهندسان شهر هستم اما در امتحان کمترین نمره را کسب میکنم؟ این شرایط چهار سال طول کشید بارها مشروطم کردند و در کمیسیون دوباره فرصت ادامه تحصیل دادند تا بالاخره مجبور شدند فارغ التحصیلی را بدهند.
ظلم بسیاری به دانشجویان ایثارگر وجود دارد که اغلب قابل اثبات نیست اما مانع از ادامه تحصیل بوده و همواره تهمت ضعف یادگیری به ایثارگران وارد میشود. رسیدگی به امور دانشجویان توسط سازمان امور دانشجویان با بهترین کیفیت انجام میشود اما دانشجویان از هرگونه امکان مراجعه به دادگاههای ذیصلاح محروم میباشند زیرا تمام امور دانشجویان توسط مسئولان دانشگاه اقدام میشوند.
چقدر ساده لوح و خوشخیال هستید که فکر میکیند رییس قوه قضائیه به این موضوع ورود پیدا میکنه.1سال تمومه با هرکسی صحبت میکنیم میگه دیگه خواب ماموریت آموزشی رو ببینید
جناب آقای رییسی
اگر مدافع حقوق جانبازان این کشور هستید به داد مشکل عمده فرزندان جانباز برسید.ماموریت آموزشی باید درست شود
سلام‌آقای محسن زاده ماموریت آموزشی همه لغو شد؟؟؟؟
سلام ،اقای ریسی لطفا هرچه زودتر ماموریت اموزشی فرزندان جانبازو برگردونید، واقعا واسه یه درس خوندن، فرزندان جانباز باید این همه سختی و بی محبتی ببینن ؟؟؟؟
جناب رییسی بزرگوار
تو رو خدا تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید, به داد ما بچه های جانباز برسید.
جناب رییسی
تو رو خدا به داد ما برسید.
جناب ریسی بزرگوار
از شما خواهش میکنیم تا قبل از شروع سال تحصیلی, به داد ما برسید و قانون را به حالت اول خودش برگردانید.
روزگار سختی بر ما میگذرد.
پدرم بخاطر لغو این بخشنامه و دیدن ناراحتی و سختی زندگی بر من, سکته کرد و مرد.
آقای رییس دیوان عدالت اداری, از دست تو به خدا شکایت کردم.
سلام عزیزان اولاّ این منفی ها چیه گذاشتید دوماّ یک عده مسئولین از ابتدا از رزمنده گرفته تا خانواده شهداء مشکل دارند از حق همدیگر دفاع کنید رزمنده و آزاده وجانباز و شهداء تو این 8 سال دفاع مقدس مکمل هم بودند
یعنی درس میشه خدایا
وای بر رییس دیوان عدالت اداری
ای خدا
کاری کن که کار ما بچه های جانباز حل بشه.
با عرض خسته نباشید، خواستم مطلبی رو بگم در خصوص اجحاف به فرزند ایثارگران سهمیه ۵ درصد، من توی ازمون فراگیر ششم تو سهمیه ۵ درصد دعوت به مصاحبه شدم، و از دو نفر معرفی شده نمره ی من کمتر از نفر اول هستش، با اینکه نمره ی من از بقیه ی داوطلبین ازاد بیشتره ولی چون تو سهمیه شرکت کردم مجری ازمون میگه اگه تو سهمیه قبول نشی حذف میشی و با ازاد ها رقابت نمیکنی! خواستم بدون واقعل قانون چنین چیزی میگه؟ یعنی من اشتباه کردم که تو سهمیه شرکت کردم؟ که اگه تو ازاد شرکت میکردم نفر اول میبودم! خواهشا رسیدگی کنید!
آقای رییسی بزرگوار, به داد ما برسید.
من هرچی داشتم, نابود شد.
اینجانب م. ک. ک از خراسان رضوی جانباز شیمیایی ریوی و ترکشی با سابقه 60 ماه حضور در جبهه و 5 بار مجروحیت بازنشسته فرهنگی دارای فرزندی صعب العلاج معلول جسمی حرکتی ونیاز به دیالیزهمه روزه، شنت مغزی و سابقه تشنج و همسری صعب العلاج و دیابتی هستم.

متاسفانه دارای دختری هستم که دانشجوی دکتری می باشد، مدت 2 سال است طبق حکم دادگاه به علت سوء رفتار و عدم پرداخت نفقه از سوی زوج به صورت غیابی طلاق گرفته و همراه با فرزند خردسالش در منزل من دردمند زندگی می کند. در دوران زندگی دخترم بیش از 10 بار مورد ضرب و جرح قرار گرفت و موجب رنجها و مشکلات زیادی برای حقیر شد.

بارها با وساطت صلح و سازش و اقوام بخاطر فرزندش به منزل برگشت در 8 ماهگی بارداری مورد ضرب و شتم قرار گرفت. با توجه به 2 بار استرداد جهیزیه و برگشت به خانه مقدار زیادی ازجهیزیه از بین رفت و یام خفی نموده و ندادند. فرزند یک روزه اش را از آغوش دخترم از بیمارستان ربودند و با زجه های دخترم ماندم.

متاسفانه قانون کوتاهی کرد با هزاران زحمت و قرض 30 سکه به اجرا گذاشتم بلکه بترسد و زندگی کند اما با زیرکی و اجیر کردن شاهدان، اعسار داد و بعد هم تقسیط 10 ماهه یک سکه! آیا منی که هنوز زیر بار بدهی های جهیزیه و مجلس و مشکلات درمان 3 بیمار بودم حقم این است؟

در این چند سطر نمی شود دردها و مشکلات 4 ساله را ذکر کرد. آقای رئیسی پرونده فرزند مرا در مراحل مختلف بررسی کنید .با دستان پر به خانه بخت رفت و حال با تنی زخمی و دستی خالی برگشته درد اینجاست که برای دور زدن قانون همه ماشین و خانه و غیره را به نام پدرش خریداری و از خود هیچ برای مصادر نگذاشته در صورتیکه همه چیز دارد.

اجرای مهریه دخترم را که با هزاران امید و ارزو به خانه بخت رفت را خواهانم که دور از عدالت و انصاف نیست اطلاعات شخصی را از دفتر محترم فاش نیور کس نماوید
جواب نامه:
با سلام
ملالی نیست جز دوری شما
به پدرو مادر سلام گرم برسان
نمک در نمکدان شوری ندارد دله من طاقت دوری ندارد
ماهم دعا می کنیم درست بشه انشاء اله
آمین
بازی از کجا شروع شد؟!!!
اول نوبت قوه ی مجریه بود که چشم گذاشت.
دوم هم که قوه ی مقننه بودش!
سیم هم که قوه ی قضائیه!!!!
حالااااا نوبت کیه چشم بذااااره؟
بنیاد شهید: "سوک سوک"
من:
خدایا نذر کردم اگه درست شه کربلا برم خدایا کمکمون کن
محمدعلی: بچه ها حالا نوبت کیه که چشم بذاره!!؟
حسن: منکه نفر اول گذاشتم!
علی: منم که بعد حسن بودم!
ابراهیم: سوک سوک!
سوم شخص مجهول: منم بازی!!! " I want to play too"
سلام
متاسفانه ! به نقل از کانال منصوب به جناب حاج آقا نوروزی " طرح اصلاح تبصره ماده 61 ق . خ کشوری" در کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری بعد از یک سال کش و قوس رد شد.
تبریک به دل واپسان سازمان بازرسی کل کشور و بنیاد محترم شهید....
با سلام
خسته نباشید
جا داره یادی کنیم از جناب آقای! رحمان اصفهانی کارمند گرامی سازمان بازرسی کل کشور ، آقای اصفهانی الآن حالت بهتره دیگه!؟ مسئله دیگری نیست؟ که باعث آزار و اذیت جناب بشه؟ خدای ناکرده!
.....
بله مثل اینکه درتاریخ دهم شهریور امسال طرح اصلاح ماده61توسط مجلس رد شده, توسایت شناسنامه دات آی آر دیدم, لطفا اگردوستان خبرجدیدی دارند, ماروبی اطلاع نذارند
بله مثل اینکه درتاریخ دهم شهریور امسال طرح اصلاح ماده61توسط مجلس رد شده, توسایتی دیدم, لطفا اگردوستان خبرجدیدی دارند, ماروبی اطلاع نذارند
دوستانی که پیگیر ماموریت فرزتدان جانباز بودند
به کجا رسید؟
اگر گروه یا کانالی دارید لطفا اطلاع رسانی کنید بقیه ذینفعان از امتیازات و حقوقشون اطلاع پیدا کنند
با سلام
حاج اقا رئیسی جواب نامه رو دادند یا نه؟
ایشان چه نظری در این رابطه دارند؟ جناب اقای روح اله محسن زاده خبری ندارید؟
با سپاس فراوان
فرزندان جانبازان پایه های اصلی انقلاب هستن بخدا هر حرفی میشنون هر چی بهشون میگن بازم دوس ندارن کسی به نظامشون چیزی بگه بخدا کسانی در اسایشگاه ها خوابیدن هر روز بدنشو قطع میکنن ما همسایه داشتیم جانباز بود یه پا نداشت رفته بودن از کوچه ما بعد چن ماه دیدم اونیکی پاشم قطع کردن روشکم خوابده شکمش زخم شده فرزندانی که نگاهشون این بود بابا دارن اما الان شبا تو اسایشگاه ها درس میخونن تا کنار باباهاشون باشن بخدا این انصاف نیست در مورد فرزندان جانباز چنین بگویم پدر های که ارزو دارن فرزندانشون برن دستگاه انقلاب راهشونو ادامه بدن خواهش حرف بد نگین یه روز برین اسایشگاه جانبازان ببینین چه خبره ادم های هیتن دوپا ندارن دو دست ندارن
: https://shenasname.ir/1391-09-30-20-01-30/modiriat/5192-eslah-mamooriat
خبر مورخ 15 مهر 1398
ادامه بررسی طرح اصلاح تبصره ماده (61)قانون مدیریت خدمات کشوری نیز در دستورکار نشست امروز کمیسیون اجتماعی قرار داشت که این ماده واحده به این نکته اشاره دارد که ایثارگران، جانبازان 25 درصد به بالا و فرزندان شهدا مستثنی هستند، ضمن اینکه فرزندان جانبازان 25 درصد به بالا که تا تاریخ تصویب این قانون از ماموریت آموزشی برخوردار بودند هم می‌توانند ماموریت خود را ادامه دهند.
سلام و وقت بخیر
حالا تکلیف من و امثال بنده! که چند سالی پشت کنکور بودیم و قبولیمان همراه با رای دیوان بوده و 2 ترم به امید اصلاح تبصره ماده 61 ق.خ کشوری بودو با مشکلات و مصائب زیاد طی کردیم و الان ترم 3 شروع شده! چی میشه؟ـ؟؟؟!!!!
ایا شامل ماهم میشه یا نه؟!
وگر نه باید 6 سال بی خودبجنگم یا اینکه عطای رشته پزشکی رو به لقایش ببخشم!
سلام دوستان یه خبر خوب
روز ۱۵ مهر رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس طرح امکان استفاده از ماموریت آموزشی فرزندان جانباز ۲۵ به بالا رو تصویب کردن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi