شناسه خبر : 68839
دوشنبه 21 مرداد 1398 , 14:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فعالیت ۲۰۰ ورزشکار جانباز و معلول در کرمانشاه

عزت الله پرنیان روز دوشنبه در نشستی خبری اظهار داشت: ورزشکاران هیات هم اکنون در رشته های دو و میدانی، پینگ پنگ، شنا، بدمینتون، تکواندو، تیراندازی، قایقرانی، وزنه برداری، والیبال، بسکتبال، باستانی، بوچیا، فوتبال هفت نفره، فوتبال قطع عضو (۵ نفره)، دوچرخه سواری و ورزش های معلولان مغزی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: بیشترین ورزشکاران هیات در رشته های دو و میدانی، فوتبال هفت نفره و والیبال فعالیت دارند.

پرنیان گفت: رشته های تیراندازی، بسکتبال با ویلچر و بوچیا را طی ۲ سه سال اخیر موفق شدیم فعال کنیم.

رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولان کرمانشاه در ادامه با اشاره به حضور چهار سال و پنج ماهه خود در این هیات، گفت: در این سال ها ۶۲ ورزشکار ما با عضویت در تیم های مختلف ملی به مسابقات برون مرزی اعزام شدند.

وی گفت: بیشترین ملی پوش را در رشته های فوتبال هفت نفره، دو و میدانی، وزنه برداری، قایقرانی، تکواندو و تنیس روی میز داشته ایم که در اکثر آن ها نیز موفق به کسب مدال شده اند.

پرنیان یادآوری کرد: در مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو، استان کرمانشاه هشت نماینده در مسابقات داشت تا در کنار تهران و مازندران بیشترین ورزشکاران اعزامی به مهمترین رویداد ورزشی معلولان جهان را داشته باشد.

رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولان کرمانشاه همچنین با اشاره به حضور فرهاد کهریزی، علی افت نیا و مهران نکویی مجد در اردوی تیم ملی دو و میدانی و علی ایزدی در اردوی تیم ملی وزنه برداری، گفت: این ورزشکاران تا حدود ۲ هفته دیگر باید در رکوردگیری شرکت و در صورت ثبت رکورد مناسب به مسابقات جههانی و انتخابی پارالمپیک اعزام می شوند.

وی همچنین به برخی مشکلات هیات و ورزشکاران آن اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما کمبود اعتبار است که باعث شده تا همیشه برای اعزام ورزشکاران خود به مسابقات کشوری که عموما در مشهد و یا تهران برگزار می شود، دغدغه داشته باشیم.

پرنیان تصریح کرد: با توجه به مشکلات ورزشکاران هیات جانبازان و معلولان، برای اعزام آن ها به مسابقات حتما باید از هواپیما استفاده کنیم و به عنوان مثال اگر بخواهیم یک تیم والیبال را به مشهد اعزام کنیم بیش از ۲۰ میلیون تومان هزینه سفر آن ها می شود که از تامین آن از عهده ما خارج است.

رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان کرمانشاه همچنین نداشتن شغل را از دیگر مسکلات ورزشکاران هیات برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا مسئولان استانی در این خصوص تدبیری بیندیشند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi