شناسه خبر : 68845
سه شنبه 22 مرداد 1398 , 09:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شیخ زکزاکی نیجریه را به مقصد هندوستان ترک کرد

رهبر جنبش اسلامی نیجریه با مجوز دادگاه عالی کادونا برای درمان به همراه همسرش عازم هندوستان شد.

شیخ ابراهیم زکزاکی نیجریه را به مقصد هندوستان ترک کرد

«شیخ ابراهیم زکزاکی»، رهبر جنبش اسلامی نیجریه به همراه همسرش، ابوجا، پایتخت این کشور را به سوی هندوستان ترک کرد.

«مرتضی رحیمی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیجریه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، خروج شیخ ابراهیم زکزاکی از این کشور به مقصد هند را تأیید کرد.

شیخ ابراهیم زکزاکی، در دوسال گذشته علی‌رغم حکم دادگاه در بازداشت نیروهای امنیتی نیجریه بود و از نظر سلامت جسمانی دچار آسیب‌های جدی شده بود. گفته می‌شود یکی از چشمان شیخ زکزاکی تقریبا بینایی خود را از دست داده است.

بر اساس اطلاع خبرنگار فارس، این پرواز اختصاصی که قرار بود رأس ساعت ۱۸ به وقت ابوجا انجام شود با یک تأخیر حدودا نیم ساعته صورت گرفت.
پرواز از ابوجا تا دهلی نو ۱۰ ساعت به طول می‌انجامد که در صورت نیاز به سوخت‌گیری مدت آن بیشتر هم می‌شود.

روز گذشته، 187 پزشک ایرانی و غیرایرانی با اشاره به شاخص‌های حیاتی و معاینات بالینی رهبر جنبش اسلامی نیجریه درباره فراگیر شدن مسمومیت سربی در خون و بافت‌های بدن شیخ ابراهیم زکزاکی هشدار دادند و تاکید کردند وی باید هرچه زودتر به یک بیمارستان تخصصی منتقل شود.

جنبش اسلامی نیجریه: شیخ زکزاکی در هند تحت درمان فوری پزشکی قرار می‌گیرد

جنبش اسلامی نیجریه طی بیانیه‌ای با تایید سفر شیخ زکزاکی به هند، اعلام کرد که وی در این کشور تحت درمان فوری پزشکی قرار خواهد گرفت.

جنبش اسلامی نیجریه: شیخ زکزاکی در هند تحت درمان فوری پزشکی قرار می‌گیرد

جنبش اسلامی نیجریه در خصوص سفر شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر این جنبش به هندوستان بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«بسیار خرسند هستیم که تایید کنیم که در این روز مبارک عید شیخ زکزاکی و همسرش سوار پرواز خود در ابوجا شده و در حال حاضر در مسیر هند قرار دارند تا در آنجا در بیمارستان «مدانتا» درمان فوری پزشکی دریافت کنند.

این پیروزی تحقق وعده الهی است که گفته مومنان موفق خواهند شد. این خدا بود که به ما توانایی وصبر داد تا در مسیر وی گام برداشته و به این نتیجه برسیم.

در حالی که امروز ما از پیروزی خود به عنوان یک نعمت لذت می‌بریم به همه یادآوری می‌کنیم که شیخ زکزاکی همچنان به اتهامات دروغین علیه خود در نیجریه تحت محاکمه است. این مبارزه تا رسیدن به عدالت ادامه خواهد یافت.

ما از همه فعالان شجاعی که برای این هدف شریف فداکاری کردند، تشکر کرده و برای موفقیتشان در این دنیا و آخرت دعا می‌کنیم.»

ساعتی پیش شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه به همراه همسرش، ابوجا، پایتخت این کشور را به سوی هندوستان ترک کرد. (جزئیات بیشتر)

شیخ ابراهیم زکزاکی، در دوسال گذشته علی‌رغم حکم دادگاه در بازداشت نیروهای امنیتی نیجریه بود و از نظر سلامت جسمانی دچار آسیب‌های جدی شده بود. گفته می‌شود یکی از چشمان شیخ زکزاکی تقریبا بینایی خود را از دست داده است.

به نقل از فارس

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi