شناسه خبر : 68865
سه شنبه 22 مرداد 1398 , 11:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانبازان و ایثارگران صاحب وزیر می شوند

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس از طرح تبدیل بنیاد شهید و امور ایتاگران به وزارتخانه خبر داد و با بیان اینکه جانبازان و ایثارگران صاحب وزیر می شوند، گفت: این طرح در مجلس در دست بررسی است.

 حجت الاسلام و المسلمین حسینعلی نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر شهروند با بیان اینکه طرح تبدیل بنیاد شهید و ایتاگران به وزارتخانه، با بیش از ۵۰ تا امضاء در دستور کار مجلس قرار گرفت، گفت: طرح مذکور بعد از تحویل به هیئت رئیسه مجلس، به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد که در این کمیسیون در دست بررسی است.

وی با اشاره به مزیت تبدیل بنیاد شهید و امور ایتاگران به وزارتخانه گفت: در حال حاضر خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران با مشکلات عدیده در بخش های مختلف بخصوص درمان مواجه هستند و ارتقای این بنیاد می تواند برای حل این مشکلات موثر باشد.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس افزود: وزیر ایثارگران در دولت حق رای خواهد داشت و می تواند در دولت پیگیری مشکلات این عزیزان باشد.

حجت الاسلام نوروزی نظارت بیشتر بر عملکرد این وزارتخانه از سوی نمایندگان را از مزایای دیگر این طرح دانست و تصریح کرد: با نظارت نمایندگان هم بسیاری از مشکلات فعلی رفع می شود و هم خدمات دهی بهتر و مناسب تر می شود.

وی گفت: تجربه در دولت ها نشان می دهد که یک نفر هشت سال بعنوان رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران بوده و عملا کار پیش نمی رفت.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس افزود: در صورت تبدیل این بنیاد به وزارتخانه، وزیر آن هر چهار سال باید از مجلس رای اعتماد بگیرد و اینگونه نیست که یک نفر هشت سال در راس آن بماند.

حجت الاسلام نوروزی گفت: در صورت تصویب نهایی این طرح در مجلس، جانبازان و ایثارگران صاحب وزیر می شوند.

منبع: عصر شهروند
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi