شناسه خبر : 68901
چهارشنبه 23 مرداد 1398 , 14:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بارها مشروطم کردند و به سختی فارغ التحصیل!

ناشناس - در حال حاضر جانباز و فرزند جانباز در آخرین سالهای استفاده از تسهیلات آموزشی هستند و پس از گذشت این سالها هیچگونه استفاده کننده از تسهیلات آموزشی وجود نخواهد داشت بنابراین مسئولان ذیربط بدانند مطابق مثل معروف که زمستان میرود و رو سیاهی به ذغال خواهند ماند مهر ننگ بر پیشانی حک نکنند.

سالها دانشجویان ایثارگر در مقابل مسئولان اداری و اساتید دانشگاه که فاقد تفکر انقلابی بودند با مشکلات بسیاری مواجه بودند تا آنجا که با کم کردن نمرات و کارشکنی در انتخاب واحد و امور اداری توانستند دانشچویان ایثارگر را تضعیف کرده و ضعف را به استفاده از سهمیه مرتبط کنند که دانشجویان ایثارگر ضعیف هستند و به زور سهمیه وارد دانشگاه شدند. بارها شنیده شد دانشجوی ایثارگر موضوع ایثارگری را پنهان کرده گرچه اکثریت دانشجویان ایثارگر دارای استعداد تحصیلی بسیار بالاتر از افراد عادی هستند. کم کردن نمره دانشجو و کارشکنی در امور اداری آموزشی باعث حذف دانشجویان ایثارگر از چرخه تحصیلات عالی شده است.

 بنده ترم اول دانشگاه بودم که پروژه کلاسی را به استاد نشان دادم که استاد از دیدن پروژه بهت زده شد تا اینکه پیشنهاد تاسیس مهندسین مشاور داد. آنروزها تازه عقد کرده بودیم و نیاز مالی داشتم بنابراین قبول کردم. ماه اول حقوقی عالی گرفتم اما ماه های بعد با اضافه شدن سایر اساتید ضمن افزایش ساعات کار از 8 صبح تا 9 شب حقوق هم به بهانه اینکه کارآموز هستم خیلی کم شد تا آنجا که مجبور شدم تعدادی از پرونده ها را شب به منزل ببرم و تا اذان صبح کار کنم خلاصه استاد نمرات را عمدی خیلی کم میداد تا فارغ التحصیل نشوم و در دفتر کار کنم.

بارها اعتراض کردم که بنابر ادعای اساتید چطور در دفتر بهترین طراح و بهتر از تمام مهندسان شهر هستم اما در امتحان کمترین نمره را کسب میکنم؟ این شرایط چهار سال طول کشید بارها مشروطم کردند و در کمیسیون دوباره فرصت ادامه تحصیل دادند تا بالاخره مجبور شدند فارغ التحصیلی را بدهند.

ظلم بسیاری به دانشجویان ایثارگر وجود دارد که اغلب قابل اثبات نیست اما مانع از ادامه تحصیل بوده و همواره تهمت ضعف یادگیری به ایثارگران وارد می شود. رسیدگی به امور دانشجویان توسط سازمان امور دانشجویان با بهترین کیفیت انجام میشود اما دانشجویان از هرگونه امکان مراجعه به دادگاه های ذیصلاح محروم می باشند زیرا تمام امور دانشجویان توسط مسئولان دانشگاه اقدام می شوند.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
جدا تا به حال فکر میکردم تبعیض وناعدالتی درزمان دانشجوئی که اوقات زیادی را برای رفع ان میکردم فقط مختص بنده بود ولی بعد 31 سال معلوم شد که سیاست پنهانی در دانشگاه حاکمبود تا ایثارگران در حاشیه باشند که متاسفانه موفق هم بودهاند
سلام از مدیریت محترم فاش نیوز تقاضا داریم در خصوص مشکلات و معضلاتی که میتوان گفت به ظلم به بعضی دانشجویان ایثارگر تبدیل شده را از سوی مسئولان و اساتید دانشگاهها بعنوان یک جریان مخرب و مخالف با فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه ها و بطور کلی در مجموعه وزارتخانه معرفی فرمایند تا چاره کار اندیشیده شود.
بدیهی است بسیاری از ایثارگران در دوران تحصیل با مسئولان یا اساتیدی مواجه شدند که در حیطه وظایف شغلی بدلیل مخالفت با نظام اسلامی یا طرز تفکر منفی نسبت به نیروهای انقلابی بر خلاف واقعیت نظر شخصی را اعمال کردند و باعث دردسرهای فراوانی شدند که برخی مشکلات غیر قابل رفع بوده و حتی دانشجوی ایثارگر را از دانشگاه اخراج کرده است.
اداراتی که بنام ایثارگران در دانشگاهها فعالیت دارند نیز آنچنان تلاشی برای رفع مشکل ایثارگران بعمل نمی آورند و برخی دانشگاهها اداره ایثارگران ندارند و دانشجوی ایثارگر مجبور است بطور مستقیم از طریق سامانه وزارت علوم با تهران هماهنگ شود که معمولا نتیجه لازم به دلیل عدم ارائه توضیحات کافی و محدودیت محل توضیحات که تا یک هزار کاراکتر محدود شده قابل بیان نیست لذا دانشجویان ایثارگر با مشکلات و معضلات لاینحل مواجه میباشند.
بنده نیز در ارتباط با ادامه تحصیل با مشکلاتی مواجه شدم که به علت مخالفت مسئول آموزش و طرز تفکر منفی اساتید نسبت به ایثارگران ایجاد شد و پیگیری قانونی نیز به جایی نرسید.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi