شناسه خبر : 68935
جمعه 25 مرداد 1398 , 13:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید حاجی بابایی در «پرواز از پنجره جنوبی»

پرواز از پنجره جنوبی

کتاب «پرواز از پنجره جنوبی» روایت سردار شهید علیرضا حاجی بابایی نوشته سید محمدرضا رضوی است که به روایت این سردار شهید از بدو تولد تا عملیات رمضان و شهادت وی می‌پردازد.

در فصل اول این کتاب، به زندگی سردار شهید علیرضا حاجی بابایی از تولد تا پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته می‌شود.

فصل دوم روایت فعالیت‌های انقلابی اوست که به وقایعی تا قبل از شروع جنگ تحمیلی پرداخته است، حضور در کردستان و مبارزه با گروهک‌های ضد انقلاب، بخشی از این تاریخ است.

فصل سوم، آغاز جنگ تا عملیات بازی دراز دوم و 8 شهریور را شامل می‌شود. مقطعی که شهید حاجی‌بابایی، به همراه پاسداران مظلوم، در جبهه‌های سرپل ذهاب از پیشروی سپاه مکانیزه عراق، جلوگیری به عمل می‌آورند.

فصل چهارم، روایت مجاهدات رزمندگان در عملیات بازی دراز دوم و حوادث بزرگ روز هشتم شهریور سال شصت است و فصل پنجم کتاب نیز به عملیات مؤثر و جریان‌ساز 11 شهریور، موسوم به عملیات شهیدان رجایی و باهنر می‌پردازد. این عملیات در مناطقی از سرپل ذهاب به وقوع پیوسته و شهید حاجی‌بابایی، فرماندهی یکی از مهم‌ترین محورهای آن را بر عهده داشت.

فصل ششم، شامل وقایع بعد از عملیات 11 شهریور، تا درگیری‌های تنگ کورک می‌گردد و فصل هفتم، موضوعات و حوادث جبهه‌های غربی کشور در زمستان سال 60 و بهار سال 61 را از منظر خاطرات مربوط به علیرضا، مورد بررسی قرار داده است.

و در انتها، در فصل هشتم و فصل پایانی کتاب، به تشریح حضور شهید حاجی‌بابایی، در عملیات رمضان پرداخته‌ شده است، فصلی که با وداع او با دنیا و وصالش با محبوب خود، پایان می‌یابد.

منبع: حوزه
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi