شناسه خبر : 68936
جمعه 25 مرداد 1398 , 13:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نیاز به ساخت آسایشگاه برای نخاعی های خانم نیست!

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید

نیازی به ساخت آسایشگاه جداگانه برای «جانبازان زنِ قطع نخاع» نیست/ پیگیر برطرف شدن مشکلات دارویی جانبازان هستیم

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید توضیحاتی را درباره تعیین‌تکلیف مصدومان شیمیایی در سردشت ارائه کرد و گفت: در تهران نیز ظرف چند ماه آینده در یکی از مراکز بخشی برای زنان جانباز نخاعی به بهره‌برداری خواهد رسید.

عبدالرضا عباسپور (معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران) در گفت‌وگو درباره تعیین‌تکلیف مصدومان شیمیایی در سردشت گفت: برای مصدومان شیمیایی سردشت چندین بار کمیسیون پزشکی برگزار شده است، چنانچه افراد در این منطقه مدارکی دال بر مصدومیت داشته یا دچار عوارضی در ریه، چشم و پوست‌شان باشند، در کمیسیون‌های پزشکی رصد شده و به لیست اضافه می‌شوند. 

وی ادامه داد: در این منطقه افرادی نیز هستند که می‌گویند در آن زمان شیمیایی شده‌اند، اما وقتی در کمیسیون‌ها توسط پزشکان معاینه می‌شوند مدرک و عوارضی دال بر مصدومیت شیمیایی مشاهده نمی‌شود. عوارض ثانویه شیمیایی بر چشم، ریه و پوست ایجاد می‌شود، بنابراین این بخش‌ها توسط متخصصان معاینه می‌شود و وقتی علائم در افراد نباشد، بنابراین درصد هم داده نمی‌شود. 

به گفته معاون درمان و بهداشت بنیاد شهید سالانه دو تیم پزشکی برای معاینه و تشکیل کمیسیون پزشکی به سردشت اعزام می‌شوند و برای همه جانبازان پرونده سلامت تشکیل شده و چنانچه نیاز باشد، این افراد با توجه به مشکلات‌شان به مرکز استان یا ارومیه برای انجام مراحل درمانی‌شان اعزام می‌شوند.

عباسپور درباره مشکلات جانبازان در خصوص تامین دارو در شهر سردشت خاطرنشان کرد: جانبازان شیمیایی ممکن است، برای تامین برخی داروها در بعضی مواقع با مشکل مواجه شوند، چراکه دارو باید از خارج از کشور تامین شود و تعداد افراد نیز زیاد است، از سوی دیگر  درست است که ما تحریم دارو نیستیم، اما کانال ورود دارو و جابجایی ارز با مشکلاتی همراه است.

وی ادامه داد: همه داروها توسط  شرکت‌های نمایندگی دارو وارد می‌شود و ما از طریق سازمان غذا و دارو پیگیر برطرف شدن مشکلات دارویی جانبازان هستیم تا با کمک سازمان غذا و دارو انشالله مشکلی برای جانبازان ایجاد نشود.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید درباره احداث آسایشگاه برای زنان جانباز قطع نخاعی گفت: آمار زنان جانبازان نخاعی آنقدر بالا نیست که بخواهیم یک مرکز جداگانه برای این جانبازان ایجاد کنیم، اما می‌توانیم در مراکزی که در کشور داریم بخشی را به زنان اختصاص دهیم. در تهران نیز ظرف چند ماه آینده در یکی از مراکز بخشی برای زنان جانباز نخاعی به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: ایلنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi