شناسه خبر : 68955
شنبه 26 مرداد 1398 , 10:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روزنامه روسی خبر داد:

احتمال عقب‌نشینی عربستان از یمن

روزنامه «نزاویسمایا گازتا» چاپ مسکو به احتمال اقدام عربستان سعودی به خارج‌کردن نیروهایش از یمن اشاره کرده است.

روزنامه روسی از احتمال عقب‌نشینی عربستان از یمن خبر داد

روزنامه نزاویسیمایا گازتا در مقاله خود به‌قلم «ایگور سوبوتین» نوشت: عربستان سعودی حضور نظامی خود در یمن را، بعد از عقب‌نشینی امارات متحده عربی احتمالاً کاهش می‌دهد. این موضوع را یک منبع دیپلماتیک عربی، که در چارچوب اتحادیه عرب کار می‌کند، به این روزنامه اعلام کرد و افزود، گفت‌وگوها با مسئولان سعودی این تصور را به‌وجود آورده است که ریاض خطرات ادامه مشارکت در جنگ یمن را می‌داند.

در این مقاله دلیل عقب‌نشینی برنامه‌ریزی‌شده عربستان سعودی از مشارکت در درگیری یمن اعلام نشده ولی احتمال داده است که این جنگ برای ریاض بسیار گران بوده است.

در همین راستا، «گریگوری کوساچ» استاد دانشکده تاریخ و علوم سیاسی و حقوق در دانشگاه دولتی علوم انسانی روسیه به روزنامه نزاویسیمایا گازتا گفت: «این امکان وجود دارد که نیروهای سعودی در یمن به همان شکلی که امارات انجام داد، کاهش یابد. امر دیگر این‌که، عربستان سعودی بر ضرورت متوقف کردن مقاومت از سوی انصارالله تأکید می‌کند و هیچ‌گونه امتیازی نمی‌دهد. این باید یک شرط، اگر نه برای متوقف کردن نبردها، بلکه حداقل برای کاستن از شمار نیروهای مستقر در آنجا باشد».

مهمان این روزنامه روسی ابراز عقیده کرد که هیچ نشانه‌ای از وجود رقابت میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد. او گفت: «سخن‌ها درباره رقابت میان ریاض و ابوظبی در یمن موضوع جدیدی نیست بلکه روایتی قدیمی است. ولی (در واقع) هیچ شکافی بین دو کشور در ارتباط با یمن ملاحظه نشده است. اکنون، احتمال می‌رود تدابیری که دولت امارات متحده عربی اتخاذ کرده است از سوی عربستان سعودی به‌شیوه‌ای ارزیابی شود که مانع از بروز شکاف در روابط گردد».

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi