شناسه خبر : 68965
شنبه 26 مرداد 1398 , 14:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ظریف: همه وامدار ایثارگران، شهدا و آزادگان هستیم

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز (شنبه) در کنگره ملی الماس‌های درخشان به منظور تجلیل از آزادگان و همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی طی سخنانی ضمن تبریک میلاد امام هادی و اعیاد قربان و غدیر، عنوان کرد: امسال روز ۲۶ مرداد در زمان نمادینی است بین دو عید که آزادگان سرافراز ما و دیگر ایثارگران ما نماد امروز این دو عید هستند. عید قربان عید ایثار و سرسپردگی و عید غدیر عید ولایت.

https://cdn.mashreghnews.ir/d/2019/06/24/2/2541655.jpg

وی خطاب به آزادگان گفت: همه مردم ایران وامدار ایثارگران، شهدا وآزادگان هستیم. آنچه کشور ما را حفظ کرده و در برابر سختی ها و فشارها باعث شده این کشور به پیش برود و در برابر زورگوها و قلدرها تسلیم نشود فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی افزود: امروز در دنیای کنونی فقط توانمندی سیاسی اقتصادی و نظامی نیست. امروز شاخصه های قدرت متنوع شده اند و فرهنگ ایثار یکی از شاخصه های قدرت شده است. ما پیشرفتها را مدیون مردم و مقاومت آنها هستیم. هر چه پیشرفت کردیم نه به خاطر قرار گرفتن زیر چتر این و آن بلکه علیرغم فشارها و تحریمهای ظالمانه این و آن به دست آوردیم.

ظریف در ادامه سخنرانی خود افزود: هر چه داریم از مردم داریم. مردم ما مبنای قدرت ما هستند. جانبازان و آزادگان بهترین نمونه مقاومت این مردم هستند. ظریف اضافه کرد: هر چه نعمت داریم در زیر سایه خدا از این مردم داریم. اگر امروز آمریکا با همه ادعای قدر قدرتی اش نمی تواند در برابر مردم ایستادگی کند بخاطر فرهنگ مقاومت مردم است. همواره وامدار ایثارگران خواهیم بود.

وی گفت: اگر بخواهیم شرف و عزت امروز را داشته باشیم همیشه باید به خاطر داشته باشیم که به چه دلیل است امروز سربلندیم، حتما انسجام مردمی، قدرت نطامی، توسعه علمی، سیاسی و اجتماعی ما مهم است ولی مهمتر از همه وابستگی ما به فرهنگ ایثار و شهادت مردم است.

وزیر خارجه بیان کرد: بعنوان خدمتگزاران مردم موظفیم در پس مقاومت شما پنهان نشویم و وظیفه ماست قدردان مقاومت مردم باشیم و بار و فشاری را از دوش مردم برداریم، این مردم صاحب اختیار ما هستند ما صاحب اختیار مردم نیستیم، رهبری می فرمایند رای مردم حق الناس است یعنی مردم برای ما تعیین تکلیف می کنند.

وی افزود: از اینکه به من افتخار دادید در محضر شما باشم سپاسگزارم. 

در پایان این مراسم لوح تقدیر از طرف خانواده شهدا و ایثارگران به وزیر خارجه تقدیم شد.

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi