شناسه خبر : 68969
شنبه 26 مرداد 1398 , 15:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خسروی‌وفا: جانبازان زیادی در تیم‌های ملی داریم

رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: ما دوره قبلی پارالمپیک در رتبه پانزدهم قرار گرفتیم و برای توکیو مبنای ما 10 کشور برتر است.

خسروی‌وفا: جانبازان زیادی در تیم‌های ملی داریم/ مبنای ما در پارالمپیک حضور در جمع 10 کشور برتر است

در حاشیه مراسم رونمایی از مستند زندگی مهدی علیزاده ورزشکار جانباز و آزاده، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک در جمع خبرنگاران گفت: امروز از مستند فیلم علیزاده رونمایی کردیم. این ورزشکار در بازی‌های آسیایی مدال طلا به دست آورد. ایشان هم جانباز هستند و هم آزاده. زندگی او قصه شیرینی دارد. یکی از قصه‌های شیرین دفاع مقدس. این قهرمان زمانی که اسیر می‌شود، همه اقوام او فکر می‌کنند شهید شده است. برای او مراسم می‌گیرند و قبری برایش درست می‌کنند و سنگ قبری می‌سازند، اما بعد از 30 ماه متوجه می‌شوند که ایشان در عراق اسیر است که نهایتا بعد از آزادی به ایران برمی‌گردد.

وی افزود: او در زمان اسارت صدمات زیادی دیده بود. دست و پای او را به چهار میخ کشیده بودند، اما وی پسر بسیار خوب و توانمندی است و بعد از آزادی به ورزش روی می‌آورد و از طریق مسیر ورزش، با آن روحیه ایثارگری، توانمندی‌های زیادی را پیدا می‌کند. در نهایت جزو منتخبین تیم ملی قرار می‌گیرد و در بازی‌های پارآسیایی جاکارتا توانست مدال طلا را کسب کند و این فرصتی شد برای تهیه یک مستند از زندگی او. البته زندگی او حتی ظرفیت ساخت یک فیلم سینمایی را هم دارد. او آخرین آزاده‌ای بود که به کشور بازگشت. 

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در پاسخ به این سوال که آیا هنوز از جانبازان دفاع مقدس در تیم‌های ملی ما حضور دارند یا خیر، تاکید کرد: بله، زیاد هستند. در رشته تیر و کمان، دوومیدانی و تیراندازی جانبازان دفاع مقدس زیادی حضور دارند، البته در رشته‌های دیگر کمتر جواب می‌دهد. ما شرایطمان شرایطی است که انقلاب هنوز زنده است و همچنان ما مبارزه با ضدانقلاب را داریم و جانبازان مدافعان حرم هم هستند که این شرایط را طوری فراهم می‌کنند که این قشر که از افکار خاص انقلابی برخوردارند، بتوانیم همیشه به عنوان یک ذخیره معنوی و همچنین توانمندی‌های قهرمانی آنها در تیم‌های ملی استفاده کنیم و خواهیم کرد.

وی در خصوص مسابقات پارالمپیک توکیو افزود: چون پشت سر هم سهمیه به دست می‌آوریم، آماری که من می‌دهم دقیق نیست. تا به الان که در اینجا حضور دارم 32 سهمیه به دست آورده‌ایم. البته شاید تعداد نفرات کاروانمان نسبت به پارالمپیک قبلی کمتر باشد، چون بنا را بر کیفیت گذاشته‌ایم و نگاه اول ما این است که حتما ورزشکار مدال‌‌آور باید اعزام شود. کمیته ملی ما حدنصاب‌هایی را تعیین کرده که بر مبنای آن حدنصاب کسانی که حتما روی سکو می‌ایستند، اعزام می‌شوند البته گروهی هم هستند که شانس کسب سهمیه دارند ولی شانس این را دارند که در بازی‌های آسیایی دوره بعد مدال‌آور باشند، گروه چهارمی هستند که برای پارالمپیک حمایت می‌شوند. به هر حال توکیو جزو پارالمپیک‌های سخت خواهد بود. به طور طبیعی رقبا و کشورهای دیگر همیشه تلاش می‌کنند که نسبت به دفعه قبلی در رتبه‌های بالاتری قرار بگیرند و این کار را سخت خواهد کرد و ما باید روی موضوع کیفیت کار کنیم و از کمیت فاصله بگیریم تا بتوانیم آن نتیجه لازم را بگیریم. 

خسروی وفا در خصوص هدف‌گذاری برای پارالمپیک توکیو اضافه کرد: ما هدف‌گذاری کردیم که جزو 10 کشور بالا قرار بگیریم. حالا این بستگی به میدان و عمل دارد. اسم شانس را نمی‌آورم چون یقینا همت ورزشکار، کادر فنی و سرپرست باید در این باشد که کار کنند و جزو آن 10 کشور برتر قرار بگیرند، لذا مبنای ما 10 کشور برتر است. ما دوره قبلی در رتبه پانزدهم قرار گرفتیم. نمی‌دانم بتوانیم به این مهم دسترسی پیدا کنیم یا نه، ولی این را در دستورکار قرار دادیم تا این کار را انجام دهیم. البته دور از دسترس نیست و مهم این است که ما از فرصت‌ها استفاده کنیم و تمرکزمان روی مدال‌های طلا باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi