شناسه خبر : 68981
یکشنبه 27 مرداد 1398 , 10:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پرواز خلبان دیروز و خادم امروز

برگی از صفحات آلبوم ورق می‌خورد و عکسی از آن جدا می‌شود؛ اینجا در گوشه‌ای از اتاق دختری جوان آرام اشک می‌ریزد و با زمزمه‌ای زیر لب، سکوت و بهت خانه را آرام می‌شکند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در خانه حاج حمید طالبی شب گذشته سکوت سختی حکم فرما بود هیچ کس باورش نمیشد که این مرد مهربان اینک هوای آسمان را به زمین ترجیح دهد و پر بکشد؛ این جانباز که دوسالی می شد به عنوان مشاور شهردار در امور ایثارگران مشغول به فعالیت بود از زمین های جنگ خدمت به مردم را شروع کرد و اینک داشت به کسانی کمک می رساند که حال و هوایشان را درک می کرد و فوت او برای کسانی که منش و رفتار خالصانه اش را می شناختند باور نکردنی است.

حال همکاران و همرزمانش در جبهه جنگ و اکنون در جبهه خدمت رسانی به خانه اش آمده اند تا این اتفاق را باور کنند؛ غلامرضا کیهانپور، نماینده تام الاختیار و بازرس ویژه استاندار اصفهان یکی از این همرزمان می‌گوید: ایشان شهید زنده‌ای بود که با ما زندگی می‌کرد. شهید طالبی فرمانده دوران دفاع مقدس بودند که از ناحیه صورت مجروح شده بودند. در حین حملشان به اصفهان متوجه شدند که ایشان زنده‌اند؛ خدا دوباره ایشان را به ما بازگرداند.

وی ادامه می دهد: جدا از تفکرات مختلف و متفاوت احزاب سیاسی گوناگون، حاج حمید مانند چراغی بود که به همه نور می‌داد. هیچ کس از دست ایشان ناراحتی نداشت. بچه‌های دوره جنگ را دوست داشت و با تمام توان برای خانواده شهدا و ایثار گران تلاش می‌کرد. تا لحظات آخر...

نماینده تام الاختیار و بازرس ویژه استاندار اصفهان اضافه می کند: پس از اینکه یک روز از عمل قلبشان گذشته بود و حتی قادر به سخن گفتن هم نبودند، در مورد درست شدن پل بیمارستان چمران و رسیدگی به اوضاع خانواده شهدا با من سخن می‌گفت و لحظه به لحظه به فکر ایثار گران و خانواده شهدا بودند.

کیهانپور در مورد دوران دفاع مقدس می‌گوید: در آن دوران ما در دو گردان جدا و هرکدام فرمانده یک گروهان جداگانه بودیم. همیشه کارها و جاهای سخت برای ایشان بود. معمولا جاهایی که ما کمتر می‌توانستیم وارد شویم حاج حمید وارد می‌شد. حاج حمید مردی بود که هرجا که می‌رفت پیروز و موفق بود.

حتی یک لحظه از فکر مردم غافل نمی‌شد

در منزل و کوچه سکوتی سنگین پایدار است، اما در گوشه‌ای مردی میان سال ایستاده است که با هر صحبتی اشکی از چشمش روان می‌شود. محمد مجیری، مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان یکی از همکاران حاج حمید است و می گوید: امروز روز سختی برای هم‌رزمان حمید طالبی بود. چرا که خبر ارتحال ایشان را شنیدند. حاج حمید را نمی‌شود با مسائل دنیوی مقایسه کرد، ایشان یک روح ملکوتی بودند که در عالم خاکی می‌زیستند. همیشه خدمت به مردم برایش افتخار بود.

وی ادامه می دهد: امروز داغ دل فرزندان شهدا و ایثار گران دوباره تازه شد. فرزندان شهیدان دوباره پدر خود را از دست دادند. مردی که در جبهه‌های جنگ بدون ادعا جنگید و بارها مجروح شد و باز به جبهه رفت و پس از جنگ در صحنه‌های مختلف خدمت کرد و در هر لحظه به دنبال حل مشکلات مردم بود.

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان خاطرنشان می کند: آخرین باری که ایشان را در بیمارستان دیدم یک روز پیش از عمل قلبشان بود، که به من گفتند "در مدتی که بیمار بودم کارهای ایثار گران و خانواده شهدا عقب مانده است" حتی یک لحظه از فکر مردم غافل نمی‌شد.

همچنین محمد علی صرامی، یکی دیگر از هم‌رزمان حمید طالبی می گوید: حاج حمید از معدود افرادی بود که به جانبازان و ایثارگران عشق می‌ورزید. به یاد دارم زمانی که حکم مشاور شهردار را برای ایشان زدند حاج حمید گفت "فکرم این است که بتوانم با این حکم برای جامعه ایثارگری، فرزندان شهدا و جانبازان کاری بکنم و اگر کاری از آنها زمین مانده است، خدا به من توفیق دهد که بتوانم قدم مثبتی برای این خانواده‌ها بردارم."

وی ادامه می دهد: در زمان فعالیتش خانواده‌های ایثارگران و شهدا دیگر به شهرداری مراجعه نمی‌کردند و همه با رضایت از او جدا می‌شدند. این یک ارزش است که فردی مشاور شهردار شده است که برایش تفاوتی ندارد فردی که از او کمک می‌خواهد چه کسی است، آشنا است یا غریبه، سیاسی است یا نیست و... به همه افراد با تمام توان کمک می‌کرد.

بزرگ‌ترین خصلت حاج حمید، فروتنی بود

 ایمان حجتی، مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان در خصوص این رزمنده دفاع مقدس می گوید: صحبت کردن از حمید طالبی برای من که از نسل بعد از ایشان به دنیا آمده‌ام سخت است. حاج حمید طالبی برای من و نسل ما ترجمه و نشانه‌ای عینی بود از افرادی که ما آنها را ندیدیم. ما ندیدیم که خرازی‌ها و چمران‌ها چگونه ۸ سال از این خاک دفاع کردند اما حاج حمیدها را دیدیم و انسان‌های آن دوره را تصور کردیم.

وی با اشاره به این حدیث از معصومین که انسان هرقدر بزرگ‌تر باشد متواضع‌تر است، تصریح می کند: این مسئله در مورد حاج حمید طالبی صدق می‌کند. ایشان در دوره جدید دوساله مدیریت شهری به عنوان مشاور ایثارگران شهردار انتخاب شدند و همواره پیگیر مسائل ایثارگران بودند و در شهرداری به دنبال بازگشت حق به افرادی بودند که حقی از آنها ضایع شده است. کار فرزندان شهدا را پیگیری می‌کردند و در مجموع جز خوبی از ایشان چیزی ندیدیم.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان ادامه می دهد: این امر که امروز در منزل ایشان از هم نسل‌های من و هم نسل‌های حاج حمید و... حضور دارند و پیر و جوان در این مراسم گریه می‌کنند نشان دهنده شخصیت بالای ایشان است. خوشحالم که سعادت بهره بردن از حضور ایشان را در مدیریت شهری داشتیم.

حجتی خاطرنشان می کند: بزرگ‌ترین خصلت حاج حمید، فروتنی بود. اگر ایشان را با لقب خاصی صدا می‌کردیم به صراحت اعلام می‌کردند که این لقب شایسته من نیست و برای من آن را استفاده نکنید. حاج حمید بسیار خوش اخلاق بود. همین گشاده رویی علت حضور افراد بسیار در منزل ایشان است.

به گزارش ایمنا، مراسم تشیع پیکر جانباز سرافراز حاج حمید طالبی یکشنبه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۸ صبح از درب منزل مرحوم واقع در اصفهان، کوی امام جعفر صادق، رو به روی بوستان کاج ۱، آغاز شده و به سوی مسجد فاطمیه خیابان لاله انجام می‌شود. لازم به ذکر است که خاکسپاری در امامزاده شاهزاده حسین در جاده فرودگاه برگزار خواهد شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi