شناسه خبر : 69003
چهارشنبه 30 مرداد 1398 , 12:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مقایسه سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی با ایثارگران؛

به نام ایثارگران به کام دیگران

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ظلم و کم لطفی بیش از حد نسبت به ایثارگران در بحث سهمیه ها شدیدا" انتقاد کرد...

فاش نیوز - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ظلم و کم لطفی بیش از حد نسبت به ایثارگران در بحث سهمیه ها شدیدا" انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، ضیاء الله اعزازی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنوع سهمیه های علمی در کشور و جو سازی ها علیه قشر ایثارگر اظهار داشت: سهمیه های گوناگون برای ورود به دانشگاه ها و مراکز علمی در کشور وجود دارد اما ایثارگران مظلوم که همه چیز به نام آنها تمام می شود، حتی به سهمیه و دیگر حقوق قانونی خود نیز دسترسی درست و حسابی ندارند.

نماینده ایثارگر مجلس دهم با اشاره به اختصاص سهمیه علمی به اعضای هیئت علمی دانشگاه ها یادآور شد: سهمیه فرزندان هیئت علمی چندین برابر سهمیه ایثارگران است و آنها به راحتی و بدون رعایت شاخص های علمی وارد دانشگاه ها می شوند.

وی در تشریح ترفتدهای بکار گرفته شده در این سهمیه متذکر شد: آنها در ابتدا دورترین شهرستان ها  و هر رشته ای را که دلشان خواست انتخاب و وارد دانشگاه می شوند و پس از آن از سهمیه علمی پدر و مادر خود استفاده می کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور مثال در دانشگاه آزاد فلان شهر دور افتاده انتخاب رشته می کنند و حتی یک روز هم به دانشگاه مبداء نمی روند، اما پس از اعلام قبولی، چون "مامان" جانشان عضو هیئت علمی است، بلافاصله به رشته پزشکی دانشگاه تهران می آیند و کسی هم اعتراضی نمی کند. ولی ایثارگران مظلوم که همیشه نام آنها را به عنوان سهمیه در دانشگاه ها مطرح می کنند و در صدر اخبار هستند، در عمل چیزی عایدشان نمی شود.

اعزازی با انتقاد از برخی از افراد و جریان های سیاسی در خصوص سهمیه علمی ایثارگران تاکید کرد: آقایانی که مدعی هستند که با ورود ایثارگران به دانشگاه ها و مراکز علمی، کیفیت آموزش پایین می آید باید بروند این مطالب و موارد را در بیاورند و آمار و ارقام ارائه کنند تا ببینند چقدر این افراد از این سهمیه استفاده می کنند!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: هر چند که ایثارگران واقعا مظلومند و کم لطفی در حق آنها بیش از حد است اما ما تا جان در بدن داریم از آنها حمایت خواهیم کرد.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
دروغ میگی درحد اپتیما اتوماتیک @@@ تو در حد یه دوچرخه 28 چینی ام واسه ایثارگران
زنگ نمیزنی . ملت دیگه خام شما نمیشن...
سلام، از کلیه مسئولان بزرگوار که مشکلات ایثارگران را منعکس میکنند تقاضا داریم بجای اینکه بگویند از حق ایثارگران دفاع میکنند بگویند از فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه شدن آن در کشور و بین تمام ملل جهان دفاع میکنند.
بدیهی است انتقاد ایثارگران از عملکرد ضعیف مسئولان بنیاد در امور حقوق ماهیانه و هزینه درمان و حق پرستاری و تسهیلات و امتیازات و غیره برای اثبات عدم فعالیت مناسب و کافی مسئولان بنیاد برای نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت است زیرا چنانچه فرهنگ ایثار و شهادت در جوامع نهادینه شود اینگونه مشکلات در اثر برکات فرهنگ ایثار و شهادت بطور خودکار از میان میروند.
مسئولان بنیاد بعنوان متولی و خط مقدم در نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت دارای عملکردی ضعیف هستند بطوریکه بیان ضعف در امور معنوی بسیار مشکل و تقریبا غیر ممکن است لیکن بیان ضغف عملکرد در امور مادی همچون حقوق و درمان و تسهیلات و امتیازات امکانپذیر و قابل گزارش و شمارش است تا ضعف عملکرد مسئولان بنیاد بدین طریق بیان و اثبات گردد.
بدیهی است ایثارگران هنگام حضور در جبهه های حق بر علیه باطل از هرگونه امتیاز و تسهیلات بی خبر بودند و چنین امتیازات و تسهیلات در آن دوران وجود نداشت لذا ایثارگران برای اطاعت از امر ولایت فقیه و مبارزه با کفر و شیطان بزرگ از جان و مال و همسر و فرزندان و افتخارات و مقامها و اعتبارات شخصی گذشتند تا افتخارات شیعیان و شهدای صدر اسلام پس از 14 قرن به شیعیان و ایرانیان ولایتمدار متصل و منتقل گردد که بحمدالله با رهبری امامین انقلاب تمام کشورهای مسلمان با یکدیگر متحد و در پیروزیهای متعدد شیعیان ایرانی سهیم شدند.
اعتراض و انتقاد ایثارگران برای موضوعات و اموری نیست که در دفاع مقدس عاشقانه تقدیم انقلاب اسلامی و فدای حضرت بقیه الله الاعظم (عج) کردند بلکه ایثارگران خواهان تلاش و پیگیری شبانه روزی نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و مردم کشور و سایر ملل مظلوم و مستضعف جهان میباشند تا به این وسیله برکات و نعمات الهی با ظهور منجی عالم بشریت (عج) عالمگیر و جهانی گردد. ان شاالله
احسنت
واقعا" همین طوره کسی بدنبال امتیاز ووخبر از مزایا نداشت .یعنی اوج اخلاص .
35 سال پس ازجنگ خود وخانواده ام زجرکشیدیم صدمات جسمی هرچند تااندازه ای التیام یافته اما روحی همچنان پابرجاست 94 فرزندرزمندگان سهمیه نداشتند دخترم کردستان قبول برای اینکه تبریزبیاورم باید شهریه کلان بدهم شغل دولتی ندارم به تازگی شغل آزادهم ندارم..زیورآلات همسرم رافروختم وام برداشتم..وسایل منزل فروختم ...دیگر نمیدانم منبعد جای چکی که دادم پاس کنم..افسرده ام آزرده ام..ارتش احراز جانبازی نموده برخلاف مصوبات مجلس بنیاد کم کاری میکندتانتوانم آخرعمری حداقل بیمه شوم بیمه ندارم کلا...آیا امام راحل رزمندگان رااینگونه سفارش فرمودند
سپاس از نماینده محترم
تشکر ازنماینده ایثارگر
بنام موسی،به شکم عیسی!هرچندجناب نماینده محترم اینهم دیگرقدیمی شده.زحمت رابلبل کشیدو،فیض رابادبرد....!
کاملا با نظر خواننده قبلی موافقیم. در همین ارتباط یعنی سهمیه های علمی خانواده های ایثارگران و فرزندان شاهد بارها تاکید شده که مدیریت غلط این مسئله در سالهای اخیر باعث سوءتفاهم ها و درک غلط مردم از این مهم شده و مشکلانی را که آقای ضیاء الله اعزازی به آنها اشاره کردند بدنبال داشته. ما در صدای مدافعان هدفمان رساندن صدای انتقادهای سازنده ایثارگران است تا شاید مسئولینی را که در خواب بسر میبرند بیدار کنیم.
خداروشکر یه نفر پیدا شد از سهمیه کنکور ایثارگران دفاع کنه. سهمیه فرزندان هیئت علمی رو تو دفترچه ثبت نام کنکور هم اسمی ازش نمیارن تا مردم اعتراض نکنن ولی سهمیه ایثارگران رو درشت مینویسن رنگشم قرمز میکنن تا بگن همه چی مال ایثارگران هست.
ازدامپزشکی بچه هییت علمی به پزشکی تبریز اومده بچه رزمنده درصورت اناقال بایدزندگیشو بفروشه بده عدالت کجاست
موضوع جالبی که در تصویب برنامه ششم در مورد سهمیه جانبازان رخ داد این بود که خودجانبازان با هر درصدی تا قبل از تصویب برنامه ششم مشمول سهمیه ۲۵درصدی بودند(براساس قانون جامع خدماتایثارگران)و فقط خانواده هایشان فاقد سهمیه بودنداما نمایندگان محترم مجلس لطف کردند و بخاطر بی اطلاعی از قوانین قبلی جانبازان زیر۲۵درصد را به سهمیه ۵درصدی تنزل دادند.دفترچه های کنکور قبل از سال ۹۶رابا دفترچه های۹۶به بعد مقایسه کنید.(جانبازان بطور کلی به دو دسته تقسیم میشوند جانبازان زیر۲۵درصد با ایثارگری کمتر و جانبازان ۲۵ درصد وبالاتربا ایثارگری بیشتر!!!) امتیازات درنظرگرفته شده در قوانین و مقررات برای خانواده های جانبازان عزیز۲۵درصد وبالاتر از امتیازات خود جانباز زیر۲۵درصد بیشتراست.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi