شناسه خبر : 69004
دوشنبه 28 مرداد 1398 , 11:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رییس مجلس:

مصوبات خوبی در حوزه ایثارگران داشتیم

دکتر لاریجانی در این مراسم با جمعی از نمایندگان و کارکنان آزاده مجلس شورای اسلامی دیدار و از آنها به پاس مجاهدت‌هایشان در دوران دفاع مقدس و سال های اسارت قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه برای مجلس شورای اسلامی افتخار است که تعدادی از نمایندگان و کارکنان مجلس از آزادگان سرافراز هستند، آزادگان را ستون هایی برای تداوم انقلاب اسلامی خواند و گفت: آزادگان در این ایام با سرفرازی وارد کشور شدند و وظیفه مجاهدت خود را هم در میدان رزم و هم در دوران اسارت به خوبی انجام دادند.

رییس قوه مقننه افزود: خاطراتی که از آزادگان منتشر شده نشان می دهد که در دوران اسارت مقاومتی جانانه داشته اند و همانطور که مقام معظم رهبری نیز مستمرا تأکید دارند باید خاطرات رزمندگان و آزادگان تدوین شود چرا که یک دوره تاریخی پر عظمت در انقلاب اسلامی به وسیله آنها رقم زده شده است.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه باید جایگاه والای اسرا و آزادگان به لحاظ فرهنگی و هنری هرچه بیشتر و بهتر تبیین شود، اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی فراکسیون ایثارگران تشکیل شده است و مجلس در تلاش است تا به مسائل رزمندگان، آزادگان و ایثارگران بیش از پیش رسیدگی شود.

رئیس نهاد قانونگذاری خاطر نشان کرد: در مجلس فعلی در قانون برنامه، مصوبات خوبی در حوزه ایثارگران داشتیم و قانون جامع ایثارگران نیز قانون مهمی بود که در مجلس تصویب و تا حدی اجرا شد که باید تکمیل شود.

نماینده مردم قم تصریح کرد: این خدمات به وسیله خود عزیزان ایثارگر در مجلس پیگیری شد و بافت مجلس نیز به گونه ای است که از این تفکر حمایت کرد لذا باید روحیه استقامت و مجاهدت در کل جامعه گسترش یابد چرا که تنها با این روحیه می توان انقلاب را حفظ کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: دولت به بیمه ها بدهکار است اما باید موضوع ایثارگران در اولویت باشد و بحث درمان این قشر شریف به جد پیگیری شود.

احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در مجلس نیز در این دیدار با بیان اینکه ایثارگران از سرمایه های انقلاب هستند و باید به شرایط آنها توجه شود، گفت: امروز باید به جانبازان به خصوص از لحاظ دارو و درمان رسیدگی کرد تا این سرمایه ها سرگردان نباشند و از آنها حق گذاری شود و سران سه قوه در جلسات خود از ایشان دفاع کنند.

امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین نیز در ادامه جانبازان را پیشکسوتان جبهه و جنگ دانست و اظهار داشت: امروز جانبازان در سخت ترین شرایط قرار دارند و بیش از موضوع مسکن، باید موضوع بهداشت و درمان آنها حل شود که برای آن نیز لازم است بدهی دولت به بیمه ها پرداخت شود.

در پایان این جلسه دکتر لاریجانی با اهدای لوح از نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی که در اسارت و یا زندان ستمشاهی به سر برده بودند، تجلیل و قدردانی کرد.

 

اینستاگرام
سلام ، در مورد مصوبات موضوعی ذکر نشده است. گرچه مصوبات بسیار زیادی برای تسهیلات و امتیازات ایثارگران وجود دارد اما مجریان به مصوبات توجه ندارند و بطور کلی سلیقه ای یا بهتر بگوییم بر علیه ایثارگران عمل می کنند.
مصداق و نمونه در خصوص جاماندن دانشجوی ایثارگر از انتخاب واحد نیز مصوبه شورای برنامه ریزی وزارت علوم تاکید کرده چنانچه ایثارگر یا جانباز دانشجو بعلت درمان نتوانسته در مهلت مقرر انتخاب واحد کند میتواند با ارائه گواهی بنیاد از تسهیلات انتخاب واحد بعد از منقضی شدن مهلت استفاده کند تا ترم را از دست ندهد و ادامه تحصیل بدهد.
متاسفانه علیرغم ارائه مدارک به تهران هنوز اقدامی نشده و آنقدر معطل میکنند که ترم تمام شود و دانشجو علیرغم پیش بینی مصوبه ناچار یک ترم را از دست بدهد بخصوص دانشجویی که فارغ التحصیل شده اما بعلت کارشکنی و دشمنی اداره آموزش یک درس پس از فارغ التحصیلی جامانده لیکن اداره آموزش پس از منقضی شدن مهلت انتخاب واحد اطلاع داده که یک درس جامانده و پاس نشده است.
اینچنین با زندگی و اشتغال و تحصیل ایثارگران بازی میکنند که جان به لب رسیده و شبانه روز باعث و بانی نفوذ مسئولان فاسد و ضد انقلاب را به حاکمیت نظام اسلامی نفرین میکینیم آنوقت میگویند فریاد نکنید تا ضد انقلاب سوء استفاده نکند والله ضد انقلاب از همین سکوت شش ساله بیشترین سوء استفاده را کرده و به تمام مردم و کشور بیشتر از دشمن خارجی صدمه زده است.
بالاخره ما نفهمید یم که رزمنده در جایگاه ایثارگر است یانه وقتی صحبت میکنند احساس غرور میکنیم وقتی عمل نمی کنند احساس تنفر والله شما هم مارو مثل قران سر نیزه کردید درعمل همه عایدات مال شماست ما هم فقط خاطره گوی جنگیم تورو خدا یا کاری بکنید یا وعده و وعیدندهید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi