شناسه خبر : 69010
پنجشنبه 07 شهريور 1398 , 12:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

غافل از زوایای پنهان زندگی ایثارگران

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پرداختن به زوایای آشکار و پنهان ایثارگران در شرایط فعلی کشور تاکید کرد.

فاش نیوز - نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پرداختن به زوایای آشکار و پنهان ایثارگران در شرایط فعلی کشور تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "غلامرضا شرفی" نماینده ایثارگر مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی با بیان مشکلات معیشتی و ضرورت توجه به مطالبات ایثارگران، پرداختن به مشکلات جامعه هدف را خواستار شد.

وی گفت: لزوم پرداختن کاملا حقوقی به زوایای پنهان و آشکار زندگی ایثارگران و نوع زندگی جانبازان در شرایط کنونی ضرورتی انکار ناپذیر است چرا که به طور کلی آحاد جامعه ما از لحاظ پیشرفت از تکنولوژی به صورت یکسان برخوردار نیست تا این قشر کم توان بتواند در استفاده از امکانات اجتماعی متناسب با سایر افراد سالم چه در بحث معلولین و چه جانبازان و ایثارگران یکسان عمل کند.

 شرفی ادامه داد: در هر صورت پرداختن به این موضوع احتیاج به کار کارشناسی دقیقی دارد تا متولیان امر این موضوع را در یک گستره وسیعی از پردازش های گوناگون روانشناسی و حتی فیزیولوژیکی مورد بحث و بررسی قرار دهند تا ببینند هزینه یک زندگی توام با این همه ناتوانی و دردمندی و بدون برخورداری از مواهب تکنولوژی برای جانباز و ایثارگر چقدر تمام خواهد شد!

 عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان متذکر شد: آیا همین دوندگی که یک فرد سالم می تواند در جامعه برای بیرون کشیدن گلیم خود از آب داشته باشد، آیا یک جانباز و ایثارگر هم میتواند داشته باشد؟! او که فشارهای 30 ساله جنگ در دوران دفاع مقدس را به جان خود هموار کرده، می تواند شرایط سخت معیشتی کنونی را تحمل کند؟

 نماینده ایثارگر مردم آبادان اظهار داشت: در غیر این صورت وظیفه دولتمردان و بنیاد شهید است که این هزینه ها را جبران کنند وگر نه ما در جامعه دچار شکاف عمیقی خواهیم شد.

 شرفی یادآور شد: متاسفانه در بنیاد شهید همیشه بحث کمبود منابع مالی مطرح است اگر چه باید از طریق ردیف های خاصی در بودجه سنوانی تامین اعتبارات در نظر گرفته شود، حتی لازمه این کار این است که یک قانون دائمی برای آن تصویب شود.

 نماینده جانباز و یک پا قطع مجلس دهم اظهار داشت: این را هم بگویم که شاید نوع دید بنده به مسائل و موضوعات ایثارگری از حیث اینکه ما همه چیز را می توانیم هزینه کنیم مگر توانمندی و تلاش و پشتکار برای دست و پا کردن یک زندگی مناسب که در آن یک ایثارگر از حداقل آسایش ها برخوردار باشد، نگرش جدیدی در جامعه باشد.

 وی در تبین نگرش خود درخصوص شیوه معیشت جامعه ایثارگر اظهار داشت: این فضا یک فضای کاملا کارشناسی است که هم پزشکان مجرب هم روانشناسان و دانشمندان علوم اجتماعی با آن سرو کار دارند و بر ضرورت آن تاکید و پافشاری می کنند. چرا که در غیر این صورت ممکن است فردا این موضوع باعث ایجاد شکاف عمیقی در جامعه و حتی خانواده های این افراد با جامعه بشود و این شکاف با هیچ چیزی غیر از فقر و ناکامی پُر نخواهد شد.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
ساتا چند سال به معسران مظلوم600 ت می داد عوض اینکه قانون حداقل حقوق را اجرا کند با کدخدا منشی 150ت اضافه کردند در حالی که بنیاد به جانباز مشابه بالای 1/5 م پرداخت می کند
باسلام
رزمنده فاقد شغل و فاقد بیمه و بازنشستگی، با 50 ماه حضور در جبهه و 20% جانبازی پس عبور از دهها فیلتر و استعلام های مختلف، ماهیانه 700هزار تومان حق ایثار دریافت می کند.
رزمنده کارمند اداری با دارا بودن فقط 6 ماه حضور در جبهه از دهها امتیاز بهره مند است که مجموع آن گاه به 4برابر حقوق رزمنده معسر می رسد
برخی از ایثارگران نیز طبق قانون از 4 حقوق حالت اشتغال و حالت شاغل و حق ایثارگری و حق پرستاری و...... بهره مند هستند
آیا این عدالت است ؟
قوی را قوی تر کردن و ضعیف را ضعیف ترکردن آیا انصاف است ؟
همایش تجلیل از آزادگان در خرم آباد روز شنبه 26 مرداد 98 به مناسبت بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی همایشی در سالن ارشاد شهرستان خرم آباد برگزار گردید در این مراسم تعدادی از مسئولین استان لرستان و جمعی از آزادگان حضور داشتند بعد از سخنرانی مدیرکل بنیادشهید استان لرستان بنده اجازه خواستم که دو دقیقه وقت به بنده بدهند که مسائل و مشکلات خانواده بزرگ ایثارگران را مطرح نمایم اما مسئولین بنیاد ممانعت به عمل آورده و اجازه ندادند که صحبت کنم مجری برنامه به بهانه ذیق وقت با پخش موسیقی و بلندکردن صدای بلندگو از رسیدن صدای من به گوش مسئولین حاضر در جلسه جلوگیری کرد ولی بعد از آن به مدت یک ساعت یا بیشتر برنامه ی طنزی اجرا شد که در شأن خانواده ی محترم آزادگان نبود. متاسفانه باید بگویم این نمایش طنز را از صحبتهای یک جانباز 8 سال دفاع مقدس ارجح تر دانستند. جانبازقطع عضو و برادرشهید علیرضاآقامیرزایی
سلام ، با تشکر از نماینده محترم مجلس که از کلامش معلوم است درد آشنای جانبازان است.
باید عرض کنیم شکافی عمیق که نگران ایجاد شدنش هستید اکنون به بدترین وضعیتی ایجاد شده که بهتر بگوییم موضوع فرهنگ در نظام اسلامی دچار شکاف عمیق با موضوعات دیگر شده و به تمام موضوعات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و غیره سرایت کرده است.
کارشناسان میگویند مشکل اصلی و اولویت کشور اقتصاد است اما در هر بخشی مشکلات اولویت داشته باشند میبایست موضوع فرهنگ نیز بطور همزمان درگیر شود.
مقام معظم رهبری در این خصوص فرمایشاتی کردند که اغلب تایید نظرات کارشناسان بوده اما اخیرا در سخنرانی در جمع مسئولان دولت موضوع اقتصاد و فرهنگ را همزمان اولویت کشور اعلام نموده است.
بنظر می رسد فرهنگ روح برای کالبد اقتصاد و سیاست و اجتماع و غیره است لذا هرگاه معضلی در اولویت قرار گیرد لازم است فرهنگ نیز همزمان با همان موضوع در اولویت تعیین گردد. بدیهی است مشکلات اقتصادی بدون فرهنگ سازی در هرگونه مشکلات اقتصادی باعث ناکارآمدی هر گونه تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی بوده بنابراین همانگونه که رهبر معظم انقلاب نقشه راه را تبیین و تعیین کردند میبایست هر نوع مشکل اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و نظامی و غیره همزمان با توسعه فرهنگ سازی عمومی همگام گردد.
در این خصوص زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت در بطن جامعه اسلامی موجب تسهیل رفع هر گونه مشکل در کشور میباشد چنانچه طی سالهای قبل نیز وجود بستر فرهنگ ایثار و شهادت باعث ایستادگی و مقاومت مردم در برابر انواع توطئه و فتنه گری و هشت سال تجاوز نظامی بوده در حالیکه کشورهای فاقد فرهنگ ایثار و شهادت با کوچکترین مشکلات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و غیره بسیار سست و شکننده شدند که برای مثال عربستان سعودی نمونه این مدعا است که علیرغم اسلامی بودن و اماکن مقدسه درجه یک و بسیار مهم در جهان اسلام مکه و مدینه اما بطور کامل فاقد فرهنگ ایثار و شهادت یا جهادی تا اکنون با تلاشهای فراوان کشورهای غربی و کمکهای نا محدود با تنفس مصنوعی زنده نگهداشته شده که مدت طولانی دوام نخواهد داشت و نابود خواهد شد.
در مقابله با کشور عربستان شاهد هستیم که در ایران اسلامی رشد و پیشرفت فرهنگ ایثار و شهادت با وجود دشمنی تمام کشورهای غربی روز به روز قدرتمندتر شده است.بنابراین اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت در کشور شیعه همچون بال پرواز یا قلب تپنده و روح برای جسم است.
مسئولین،بپاخیزید،،،چاره ای بیاندیشید!که وقت تنگ است!!!
نماینده مجلس میگه باید به وضعیت ایثارگران رسیدگی شود،رییس مجلس هم همین را میگوید،رییس بنیاد هم،رییس جمهور هم همینطور،معاونین رییس جمهور وخلاصه همه مسیولین هم میگویند فقط معلوم نیست چه کسی باید اجرا کنه.
سازمان برنامه وبودجه .
سلام کساتی که باعث بیعدالتی در حق رزمندگان شدن یمقطع از سال ۹۸ اجرا کردم خیر دوعالم نبینن عمدا بازنشستهکردین اگه اتصاف داشستین بهمن واسفند ۹۷ باز نشسته نمی کردین واگزارتان می کنیم به خدا
پشت خاکریز در فاو بایکی از دوستان که یک هفته بعدش شهید شد صحبت میکردیم که ما کی به کربلا میریم من گفتم اکه حمله ای باشه شاید اول ازهمه ما بریم ولی اگه جنگ تموم بشه پولدارها دوستمون نرفت وماهم توفیق نداریم
حسرت
رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)
سران محترم سه قوه
جناب آقای نوبخت و جمشید انصاری
چرا استخدام جایگزین فرزندان ایثارگران را در قانون ششم برنامه توسعه حذف نموده اند؟آیا ظلم بالاتر از این در قوانین شما وجود داره؟افرادیکه در نبرد تن به تن با دشمن جانباز شده اند و آلان در شروف بازنشستگی هستند چرا باید (تبصره 2 ماده 21 )را در قانون ششم برنامه حذف ککند؟چرا با افرادیکه این تبصره و ماده قانونی در برنامه ششم را حذف کرده اند برخورد نمی شود؟؟چرا هیچکدام از مقامات ارشد نظام جهت احیای تبصره و ماده یاد شده ورورد نمی کنند؟چون جانبازان آقازاده و دارای ژن خوب نیستند؟؟؟؟؟؟
آقای نوبخت چرا در قانون ششم برنامه این تبصره و ماده قانونی را حذف فرموده اید؟
آیا اگه فردا جنگی پیش آمد انتظار دارید ما جانبازان و فرزندانمان دوباره بازیچه دست شما و امثال شما بشود؟آقای نوبخت درسته ما و فرزندانمان دو تابعیتی نیستیم ولی این را بدانید اجازه نمی دهیم فردا فرزندانمان به جنگ با دشمن بروند؟زیرا دشمن اصلی جانبازان شما ها هستید؟که در حق استخدام جایگزین ایثارگران در محل خدمت پدر ظلم کرده اید؟
چرا باید تبصره 2 ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگرا در قانون ششم برنامه توسعه حذف شود؟چه کسی این ظلم بزرگ را در حق ایثارگران اعمال نموده؟آقای روحانی چرا آقای نوبخت و آقای انصاری را از سمتشان برکنار نمی کنید؟
چرا دو نفر از افراد تحصیل کرده در بین خانواده ایثارگران جایگزین آقایان نوبخت و انصاری نمی کنید؟
چرا استخدام جایگزین فرزند در محل خدمت را برای ایثارگران را در قانون ششم برنامه حذف کرده اند این آقایان؟
آیا اینقدر که فرزندان مردم عادی بدون کوچکترین آزمون استخدامی در سازمانها و ادارات استخدام شده البته استخدامهای (فامیلی)فرزند کدام ایثارگر را استخدام کرده اند؟
یک نمونه عرض کنم استخدام های فامیلی سنوات گذشته در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان؟
فرزند همکاران دبیر خانه را با دیپلم جذب نموده اند؟؟فرزندراننده را استخدام نموده اند؟فرزند اداری مالی با رشته شیمی که غیر متبط هست در سازمان مدیریت لرستان را جذب نموده اند؟فرزند کارپرداز و جعمدار را استخدام نموده اند؟؟باید گفت علی برکت العالی......
چگونه هست فرزند جانباز 70 درصد و سایر ایثارگران حتما باید در آزمون استخدامی شرکت کند؟؟؟؟
آیا سزاوار هست فرزندان جانبازان 70 درصد که دو تا پایش قطع شده و سایر جانبازان امروزه حتما باید در آزمون شرکت کنند؟؟؟
بله چرا باید ماده 48 در قانون ششم برنامه حذف شود؟
چرا حتی این قانون عملی و اجرایی نشده هنوز؟؟؟
گناه ایثارگران که آقازاده و ژن خوب نیستند چیست؟؟؟؟
آیا ایثارگران را فقط در شرایط مورد نیاز می خواهند؟؟؟
آیا ایثارگران را بعنوان ابزار می خواهند؟؟؟
چرا رییس جمهور برای اعمال ماده 48 اقدام و عمل نمی کند؟؟؟
چرا مجلس شورای اسلامی برای اعمال ماده 48 اقدام نمی کند؟؟؟؟
چرا رییس قوه قضاییه برای اعمال ماده 48 اقدام نمی کند؟؟؟؟
چرا هیچکدام از مقامات ارشد لشکری و کشوری برای اعمال تبصره 2 ماده 21 اقدام نمی کنند؟؟؟
آیا استخدام فامیلی جز مفاسد نیست؟؟
آیا حذف تبصره 2 ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران جز مفاسد نیست؟؟؟
آیا حذف ماده 48 استخدام جایگزین فرزند ایثارگران در محل خدمت پدر جز مفاسد نیست؟؟
علمدار حسین تو را به جان بی بی فاطمه (س) برس به داد جانبازان، به خدا کمرمان از این همه ظلم شکسته؟
چرا ماده 48 را حذف کردند؟
یا حسین مظلوم برس به داد جانبازان پیرو راهت
یا علمدار دشت کربلا تو را بجان حسین ع برس به داد پیروان راهت
چرا ماده 48 را حذف کرده اند؟؟
جناب آقای غلامرضا شرفی
نماینده ایثارگران آبادن در مجلس شورای اسلامی

بنده بعنوان ایثارگر و رزمنده از پیگیری های جناب عالی در خصوص ماده 48 مبنی بر استخدام فرزندان ایثارگر شاغل یعنی تبصره 2 ماده 21 تشکر و قدردانی می نمایم و دست شما سرور گرامی را می بوسم .
خداوند به شما و خانواده محترمتان سلامتی و موفقیت روزافزون عطا بفرماید؟
تو را به جان حسین ع استخدام جایگزین فرزندان ایثارگر در محل خدمت را پیگیری و اعمال بفرمایید؟
تشکر تشکر تشکر تشکر
به پیر به پیغمبر قسم بنده جهت هزینه دندان پزشکی فرزندم ناچار شدم حلقه نامزدیم را بفروشم؟آقایان متولی بنیاد شهید؟آقایان دولت ؟آقای نوبخت و جمشید انصاری ؟شماهاییکه خبر از حال و روز ایثارگران و خانوادهای آنها ندارید؟چرا همواره به جای کاستن مشکلات این قشر بار بیشتر مشکلات خانوادهای ایثارگران را افزایش میدهید؟؟
چرا تبصره 2 ماده 21 را اعمال نمی کنید؟؟
اینقدر که افراد عادی با پارتی بازی در دستگاهای دولتی استخدام شده اند بدون کوچکترین آزمونی خدا میداند و بس؟؟
(آقای محمد باقر نوبخت ،اقای جمشید انصاری)شما انگار قرار نیست بازنشسته بشوید؟؟تا ایثارگران و سایر مردم بدبخت نفس راحتی از دست شما بکشند؟؟؟
ما ایثارگران و خانوادهایمان را که بدبخت کردید؟؟؟
حداقل رحمتان به مردم عادی که نه آقازاده هستند و نه ژن خوبی دارند بروید دنبال کارتان؟؟
متاسفانه شده جنگ قدرت و باند بازی و رانت خواری و اختلاس و...؟چرا این همه بی عدالتی مستند عرض می کنم.در مورد بنیاد شهید
افرادیکه در نبرد تن به تن در عملیات مجروج یا شهید شده اند در اولویت اول بنیاد یا دوبت نیستند؟چرا روز اول پرونهای جانبازان و شهدای عزیز دسته بندی و اولویت بندی نشد به این صورت؟(1)افرادیکه در عملیات مجروح و شهید شده اند کد یک را به آنها اختصاص میدادنند(2)افرادیکه در پشت خط یعنی پشتیبانی مجروح یا شهید شده اند کد (2)را اختصاص ندادنند؟(3)افرادیکه در بمبارانهای شهری یا در سوانحه رانندگی و یا بعنوان محیط بان جانباز یا شهید شده اند کد(3)را اختصاص نداده اند؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi