شناسه خبر : 69014
دوشنبه 28 مرداد 1398 , 14:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کودتای زیباکلام علیه دکتر مصدق و در دفاع از آمریکا


صادق زیباکلام که تاکنون به تظاهر در حمایت از دکتر مصدق در مقابل آیت‌الله کاشانی می‌کرد، حالا حق را به آمریکا می‌دهد و می‌گوید آمریکا دنبال حل بحران نفت بود اما دولت مصدق نپذیرفت!
عصر ایران در این زمینه و در سالگرد کودتای 28 مرداد 32، از قول زیباکلام نوشت: ما چاره‌ای نداریم جز آنکه به داستان ملی‌شدن نفت و 28 مرداد نگاهی واقع‌بینانه داشته باشیم؛ روایتی که دولتی نباشد و به ابهامات پاسخ دهد.
او با مهم دانستن کتاب «مصدق، دولت ملی و کودتا» در میان آثار منتشرشده درباره 28 مرداد می‌گوید: ما از موضع انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها در دوران 28 ماهه دولت مصدق بی‌خبریم. مشخص نیست که آنها چه می‌گفتند و چه موضعی در برابر دولت مصدق داشتند. بر ما مسلم شده که آمریکایی‌ها از ابتدا شمشیر بر روی ایران بستند، این هم خواب و خیال و تصورات ما هست. زیباکلام مدعی شد: ما دقیقاً نمی‌دانیم آمریکایی‌ها در ماجرای ملی‌شدن نفت چه کردند؟ برخلاف تصور ما آمریکایی‌ها تلاش کردند تا بحران نفت ایران را حل کنند اما دولت ایران نمی‌پذیرفت. آیا تاکنون درباره درستی تصمیمات مصدق بحث شده است؟ یا تاکنون به این سؤال پاسخ داده نشده که آیا تنها راه‌حل پیش روی ایران ملی‌کردن نفت بود؟ آیا به جز ملی‌کردن راه دیگری وجود نداشت؟

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi