شناسه خبر : 69029
چهارشنبه 30 مرداد 1398 , 10:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیشروی ارتش سوریه به سمت ادلب

خان‌شیخون آزاد شد

تروریست‌های مورد حمایت آمریکا و ترکیه برای اینکه به دست نیروهای ارتش سوریه اسیر نشوند، به طور همزمان از چهار شهرک «خان‌شیخون»، «کفرزیتا»، «اللطامنه» و «مورک» در شمال غرب سوریه عقب‌نشینی کردند و نظامیان سوری نیز ضمن تسلط بر این مناطق، به سمت شهر «ادلب» دست به پیشروی زدند.

نهاد موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد، افراد مسلح وابسته به «جبهة النصره» و دیگر گروه‌ها از ترس محاصره شدن، دیروز به طور کامل از چهار شهرک «خان شیخون»، «کفرزیتا»، «اللطامنه» و «مورک» عقب‌نشینی کردند و نظامیان سوری نیز پس از پنج سال ، وارد این مناطق شدند. شهرک راهبردی خان‌شیخون در استان ادلب و سه شهرک دیگر هم در استان «حماه»
قرار دارند.
به گزارش خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت و سرنوشت نیروهای دیده‌بانی ارتش ترکیه که در منطقه «مورک» حضور داشته‌اند، خبری گزارش نشد. اما خبر رسید که کاروان کمک‌رسانی ارتش ترکیه برای تروریست‌ها، هدف حمله هوایی ارتش سوریه قرار گرفته و شماری از این خود‌روها نیز منهدم شده‌اند.
در این میان، آمریکایی‌ها به نابودی مواضع و نفرات «جبهه النصره»، واکنش نشان داده و از ارتش سوریه خواستند که فورا پیشروی‌ها را متوقف کند.
اهمیت خان شیخون
بدون تردید، تسلط نظامیان سوری بر خان‌شیخون، یکی از پیروزی‌های بزرگ برای ارتش و مردم این کشور محسوب می‌شود و علتش نیز به جایگاه ژئو‌پلیتیک خان شیخون مربوط می‌شود. این شهرک شرق و غرب و شمال استان ادلب را به هم متصل می‌کند و استقرار نیروهای سوری در آن، کار تروریست‌ها را در شمال استان «حماه» نیز سخت کرده است. علاوه بر آن، پیروزی ارتش در خان شیخون، آزادسازی شهر مهم «معرة النعمان» را آسان کرده و حتی باعث شده که ارتش سوریه بر جاده ارتباطی استان حلب به دمشق مسلط شود.
«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، نیز پیشروی ارتش این کشور در خان شیخون، را با اهمیت دانست.
در هر حال، ارتش سوریه پس از پشت سر گذاشتن خان شیخون، برای بزرگ‌ترین اتفاق، یعنی آزاد‌سازی شهر «ادلب» خیز برداشته است و در صورتی که بر این شهر مسلط شود، جنگ داخلی هشت ساله سوریه نیز عملا با شکست تروریست‌ها و حامیان آنها، به پایان می‌رسد.
آزاد‌سازی ادلب اوایل سال جاری در برنامه ارتش سوریه قرار گرفته بود. اما، ترکیه در آن زمان مدعی شد که می‌تواند افراد مسلح را از مناطق کاهش تنش در استان ادلب خارج کند. این وعده باعث شد که دمشق عملیات را متوقف کند.
ولی طی ماه‌های اخیر وقتی مشاهده شد که آنکارا به وعده خود عمل نکرده است و گروه «جبهة‌ النصره» نیز اعلام کرد که به آتش‌بس و توافق میان ترکیه با روسیه و ایران پایبند نخواهد ماند، ارتش سوریه ششم مرداد عملیات خود را از سر گرفته است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi