شناسه خبر : 69083
شنبه 02 شهريور 1398 , 11:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استان «حماه» سوریه آزاد شد

با آزاد سازی کامل استان «حماه» در شمال غرب سوریه به دست نیروهای ارتش این کشور، حدود 5000 تروریست از این استان، تا‌رو‌مار شدند.

بر اساس آخرین گزارش هایی که از شمال غرب سوریه رسیده است، ارتش این کشور در ادامه پیشروی‌های خود، توانست استان حماه را از کنترل عناصر تروریستی «احرار الشام» خارج کند.این برای نخستین بار است که نیروهای سوری از سال 2012 تا کنون توانسته اند، کنترل شمال حماه را به دست بگیرند.
عملیات ارتش سوریه از ششم مرداد ماه آغاز شده بود و نظامیان سوری از آن زمان تا کنون، مناطق گسترده و شهرک های زیادی را آزاد کرده اند، که مهمترین آنها،  شهرک راهبردی « خان شیخون» است ؛ ارتش سوریه با آزادسازی این شهرک، توانست  تروریست ها را در شمال استان حماه محاصره و بالاخره نیز آنها را تار و مار کند.
پیش از این، برخی منابع خبری شمار شبه نظامیان تروریست در شمال غرب حماه را 5000  نفر اعلام کرده بودند. با پیشروی نیروهای ارتش سوریه در مناطق مذکور، تروریست های مجبور شدند یا بجنگند و یا فرار کنند و بسیاری ازآنها گزینه دوم را انتخاب کردند و به سمت ادلب رفتند.
دیروز هم زمان با این تحولات ، آنکارا اعلام کرد که ترکیه نیروهای خود را از ادلب خارج نمی کند. بر اساس توافقات آستانه، ترکیه شماری از نیروهایش را در استان ادلب مستقر کرده بود. پس از آن که آنکارا به وعده خودش در مورد خارج کردن تروریست ها از مناطق کاهش تنش در استان ادلب عمل نکرد، ارتش سوریه عملیات خود را برای آزاد‌سازی استان‌های ادلب و حماه، را از سر گرفته است.
این عملیات تا آزاد سازی کامل استان ادلب، ادامه خواهد یافت.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi