شناسه خبر : 69093
یکشنبه 03 شهريور 1398 , 12:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامه وارده:

قسم مجلس و ادعای بنیاد شهید درخصوص بودجه ایثارگران

راه های مختلفی برای کاهش هزینه های جاری وجود دارد و اگر بهانه همیشگی مسئولان در خصوص کسری بودجه را که برای فرار از پاسخگویی استفاده می کنند کنار بگذاریم، راه های تحقق واقعی صرفه جویی در هزینه ها قابل دسترسی است...

فاش نیوز -  با مرور مصاحبه ها و اخباری که به صورت مستقیم از قول رییس بنیاد شهید نقل قولشده است و مقایسه آنها با یکدیگر متوجه حقایقی تلخ و بسیار درد آور در مورد بودجه ایثارگران می شویم.

به گزارش فاش نیوز، مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران به طور مکرر مشکلات جامعه هدف را به کمبود بودجه ارتباط می دهند در صورتی که بودجه بنیاد هر سال بطور کامل اختصاص یافته و جذب شده است. لذا اینگونه ادعاها که بودجه نداریم و قادر به خدمت رسانی نیستیم به هیچ وجه قابل قبول نیست.

اگر چه برخی موضوعات نیاز به ذکر سابقه دارد لذا برخی پیام ها به علت ذکر سوابق زیاد در موضوع و یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب و اعلام کردن مصوبات قانونی قدری طولانی هستند. برای مثال طی سال های گذشته با فرامین رهبر معظم انقلاب و اقدامات شایسته نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودجه کامل برای خدمت به ایثارگران اختصاص یافته است. در این ارتباط در دو سال اخیر رییس بنیاد در سخنرانی های خود مبلغ بودجه تخصیصی و جذب شده را اعلام کرد که بر مبنای آن، سال 96 مبلغ ده و نیم میلیارد تومان و سال 97 مبلغ 13 هزار میلیارد تومن بودجه بنیاد بود که صددرصد دولت تخصیص داده و بنیاد بطور کامل آنرا جذب کرده است.

در همان زمان اخبار بنیاد شهید از طریق سایت فاش نیوز منتشر و ایثارگران برای اجرا نشدن قوانین اعتراض داشتند که دوستان می توانند به آرشیو فاش نیوز مراجعه کنند. واقعیت امر این است که مسئولان به طور مکرر مشکلات را به کمبود بودجه تعمیم می دهند در صورتی طی این سال ها بودجه به طور کامل تخصیص و جذب شده است لذا اینگونه ادعاها که بودجه نداریم و قادر به خدمت رسانی نیستیم به هیچ وجه قابل قبول و مسموع نیست.

 بنابر این راه های مختلفی برای کاهش هزینه های جاری وجود دارد و اگر بهانه همیشگی مسئولان در خصوص کسری بودجه را که برای فرار از پاسخگویی استفاده می کنند کنار بگذاریم، راه های تحقق واقعی صرفه جویی در هزینه ها قابل دسترسی است
اما در خصوص موضوع انعقاد قرارداد با بیمه دی با انجام یک حساب سر انگشتی، اعلام بدهی 2000 میلیارد تومانی از سوی بنیاد به هیچ وجه قابل قبول نیست زیرا صدها کارشناس بنیاد جمع نشدند که سالیانه عدد تعداد ایثارگران را در هزینه بیمه ضرب کنند و بقیه سال را بیکار باشند؟

 بنابراین ایثارگران به همین اندازه از فرافکنی مسئولان بنیاد آگاه و از نحوه پاسخ گویی بسیار شاکی و ناراضی هستند. چرا که در دوران دفاع مقدس، بنیاد جانبازان را به بیمارستان ها معرفی می کرد و بیمارستان بدون دریافت هرگونه وجه، خدمات لازم را ارائه می کرد. اما چرا اکنون پای بیمه ها را در درمان ایثارگران باز کرده اند که صدها میلیارد تومان بودجه را بدون اینکه کوچکترین اقدام مثبت برای ایثارگران انجام بدهند می بلعند و همیشه مبالغ هنگفتی نیز طلبکار هستند.

 این حرف ها به هیچ وجه قابل قبول نیست، بلکه لازم است اساس کار اصلاح شود و مدیریت بنیاد به افرادی دلسوز واگذار شود که بودجه های هنگفت را به جیب بیمه ها سرازیر نکنند، بلکه بودجه را به طریق اولی برای هزینه های درمان واقعی هزینه کنند. به طور مثال امثال بنده در جامعه ایثارگری زیاد هستند که از سال 93 تا اکنون موفق به دریافت هزینه عمل قلب در بیمارستان دولتی نشده ام زیرا پنج ماه اول سال 93 بعد از بیش از یک سال تعطیلی بیمه تکمیلی، نمایندگان مجلس تصویب کردند پنج ماه هزینه درمان را اداراتی که ایثارگران شاغل هستند پرداخت کنند اما هرگز پرداخت نشده است.

 در ادامه نیز طی شش سال دولت تدبیر و امید فقط 250 هزار تومن هزینه درمان بنده به حساب بانک دی واریز شده در حالیکه هزینه درمان طی هر سال حدود 4 تا 5 میلیون تومن، آن هم بدون انجام جراحی بود که تا این تاریخ هنوز پرداخت نشده است. یکی دیگر از مشکلات غیر قابل تحمل ایثارگران، راه اندازی تعدادی انجمن و کمپین و... است که کاملا" توسط مسئولان بنیاد ساخته شده اند تا آنها ضمن تایید آمارهای دروغین، همواره از مسئولان بنیاد تقدیر و تشکر کنند و در رسانه ها ایثارگران را از مسئولان بنیاد کاملا راضی و قدردان نشان بدهند. لذا ضروری است که مسئولان محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران اینگونه انجمن های دروغین را تعطیل و به طور واقعی به درد و مشکلات ایثارگران رسیدگی کنند.

پایان

اینستاگرام
بنیاد برای کاهش هزینه ها، کارهای زیادی می تواند انجام دهد، افسوس اهل گوش دادن نیست ، چون به نفع مدیران بی تخصصش نیست.
آقای رئیسی باید به بنیاد سری بزند و از جانبازان حمایت کند
وقتی بودجه کم است باید همه اعضاء خانواده با هم صرفه جویی کنند و اینطور نباشد که گروهی تا گلو بخورند و گروهی گرسنه بمانند
در حالیکه بنیاد قانون مصوب کمک معیشت را برای جانبازان زیر25% اجرا نمی کند ، چرا به گروهی دیگر بدون نظارت، دهها حق می دهد؟
خنده دار نيست در اين تورم وحشتناك ساتا به جانبازان معسر مبلغ 750ت صدقه مي دهد اما بنياد 1/563/000ت
آقای وزیر ، آقای وکیل، نمایندگان محترم مجلس ، مقامات ارشد در بنیاد شهید به خدا زشت است ، به خدا روا نیست.
آخر با چه استنباطی ایثارگران و خانواده آنان را به امان خدا رها کرده اید؟ چطور می شود بنیاد رقم های میلیاردی بودجه را جذب می کند، اما از تامین هزینه درمان آنان ناتوان است؟
آخر می شود با شنیدن سخنان نمایندگان دولت ، که مدام تکرار می کنند منابع ارزی و ریالی دولت در بهترین شرایط است ، ببینیم بنیاد از واگذاری ویلچر به جانبازان نخاعی ناتوان است.
هم اکنون در چند سال اخیر دولت بارها اعلام کرد که قانون خدمات رسانی جامع ایثارگران را با بار مالی تقبل کرده ، پس چطور در اعطای واگذاری خودرو به جانبازان که از تبصره و ماده های این قانون است شانه خالی می کند؟
دولت و بنیاد باید از گزینشی کردن اجرای قوانین دست بردارد و اینجاست که تاسیس وزارت بنیاد شهید اهمیت بیشتری پیدا می کند که مسئولان بنیاد ملزم به پاسخگوئی میشوند و کانال ترانزیت بودجه های ایثارگران شفاف میشود.
(شفافیت معجزه می کند)
نماینده ای که موقع جنگ مدرسه درس میخونده الان رفته وکیل مجلس شده کجا می تواند وضعیت ان وقت مملکت ودلاوری ایثارگران را حس کند .
همان تعداد نماینده فعلی ایثارگر هم دیگر فکر نکنم بتوانند به مجلس راه پیدا کنند .
رای مردم در قبال عملکرد نمایندگان بایستی باشد .
لیست جدید ایثار گری اعلام کنید واسه انتخابات بعدی .
واقعا بودجه نباشد همه سر تعظیم داریم .
دقیقابرادربزرگوارم جناب وفادرست گفتند.درودبرشما.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi