شناسه خبر : 69096
شنبه 02 شهريور 1398 , 14:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دعوت به حضور گسترده در مراسم جانباز شهید سماواتی

دعوت از اقشار مختلف مردم، خصوصاً ایثارگران و جانبازان برای حضور گسترده در مراسم بزرگداشت سومین روز شهادت حاج محمد حسن سماواتی در حسینیه فاطمةالزهرا سلام الله علیها...

فاش نیوز - شورای هماهنگی حزب الله کشور از مردم قدرشناس و شهید پرور، برای شرکت در مراسم ترحیم و بزرگداشت سردار سرافراز سپاه اسلام جانباز شهید حاج «حسن سماواتی» دعوت به عمل آورد.

بسـم الله الرحمن الرحیم

پندار ما این است که ما مانده­ ایم و شهدا رفته ­اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده ­اند. (شهید آوینی)

" قطره اقیانوس شد پیوست بر خیر کثیر

عاشق جانباز شد از جان نثاران کثیر

آسمانی شد سماواتی حسینی شد حسن

عیدی اش جام شهادت شد به ذکر یا امیر

«محمود ژولیده»

  جانباز ویلچری و 70درصد، سردار سر افراز حاج «محمدحسن سماواتی»، عضو موسس شورای هماهنگی حزب الله و جمعیت جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی، به کاروان یارانش پیوست و اجر حدود 40 سال زندگی پرفراز و نشیب همراه با درد و رنج و سختی های جانبازی را به جایگاه والای شهادت پیوند زد و آسمانی شد.

   زبان قاصر و کلام ناتوان، از بیان عظمت و شجاعت رزمنده ای  است که در کنار همرزمانش چون شهیدان "سید مجتبی هاشمی"، "شاهرخ ضرغام" و شهدای فداییان اسلام در دفاع از جان و مال و ناموس ایران اسلامی در برابر متجاوزین بعثی و مزدوران داخلی شجاعانه جنگید و پاهایش را در آبادان جاگذاشت و مانع از سقوط آن شهر شد.

آری، حاج حسن پاهایش را جاگذاشت تا امروز ما بتوانیم استوار بایستیم. با این وجود، در دوران جانبازی فعالیت هایش آنچنان  گسترده و اقداماتش آنقدر موثر بوده است که در جاده ی انقلاب کمتر کسی یارای رسیدن به او را دارد. کارنامه ی درخشانش به قدری طولانی و مفصل می باشد که پرداختن به آن زمان و مکان خاصی می طلبد.

  رسیدگی به وضعیت جانبازان در اوایل تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، قبل از شکل گیری ساختار آن، تحصیل در دانشکده هنر دانشگاه تهران و دفاع از پایان نامه با موضوع الگوی ویلچر مناسب برای جانبازان که ایشان را یکی از ابداع کنندگان ویلچر در دنیا قرار داد و همچنین کسب چندین مدال قهرمانی جهانی و پارا المپیک، فرماندهی بسیج مناطق مختلف، راه اندازی هئیت ها و دسته های مذهبی و خیریه، بنیانگذاری راهیان نور و همچنین از اعضای موسس جمعیت جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی، تنها گوشه ای از خدمات و افتخارات این سردار باصفا و خوش مشرب امام راحل و مقام معظم رهبری می باشد.

   در توصیف روح بزرگ و شخصیت بی نظیر شهید حاج حسن سماواتی فقط کافیست بگوییم که بعد از ده ها سال تحمل درد و سختی، جمعه گذشته و در لیله الدفن بود که حاج حسن برای اولین بار بدون درد آرام گرفت. گرچه ظاهراً از آن شب دردهای جسمانی او پایان یافته  است، ولی دغدغه همیشگی و درد بزرگ حاج حسن، درد بی توجهی به معیشت مردم، بیکاری، حاشیه نشینی  بود.

حاج حسن از مردم بود و همیشه در کنار آنها بود. در بین مردم زیست و در همه جا مطالبه گر خواسته های مردم بود. به رغم مشقت ها و سختی ها دست از کار نکشید، از همه فرصت ها استفاده کرد و به روشنگری و تعلیم و تربیت نسل جوان پرداخت و با مقاومت خویش درس ایستادگی به مظلومین و مستضعفان عالم داد. سرنگونی پهباد فوق مدرن آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی، نمونه هایی از ثمرات اندیشه و راه شهید حاج حسن سماواتی است که  تحقیر 200 ساله  مردم ایران را به عزت و افتخار تبدیل کرد.

   ولایت مداری و اقدام سریع و به موقع از دیگر صفات برجسته ی شهید حاج حسن سماواتی بود. ایشان در فتنه های سال 78 و 88 با موضع گیری قاطعانه و روشن به مقابله با دشمنان انقلاب پرداخت و با دفاع از حریم ولایت در شکست نقشه های دشمنان و فتنه گران فردی تاثیرگذار بود.

  به راستی شایسته آن نبود که صدا و سیما از چنین شخصیت های برجسته ای که نماد غیرت، افتخار و ایستادگی بودند، پرده برداری کرده و در شناساندن هرچه بیشتر این چنین گوهرهای نابی به جامعه و نسل جوان اقدام می کرد؟

   شورای هماهنگی حزب الله کشور ضمن عرض تبریک و تسلیت خدمت مقام معظم رهبری، خانواده ی شهید سماواتی ، بستگان، همرزمان، دوستان و آشنایان، از عموم مردم شهید پرور و انقلابی دعوت می کند با حضور در مراسم بزرگداشت و ترحیم آن شهید بزرگوار، بار دیگر جلوه های اتحاد، قدرشناسی و تکریم از شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت را به نمایش بگذاریم و در آستانه ماه محرم و عاشورای حسینی، با شهدا و امام شهیدان تجدید میثاق کرده و روح های خود را نوایی عاشورایی ببخشیم.

والسلام و علیکم والرحمه البرکاته

مراسم ترحیم و بزرگداشت شهید حاج حسن سماواتی روز یکشنبه 3 شهریور، از ساعت 16 الی 18 در حسینیه فاطمه الزهرا(ع) واقع در میدان سپاه، خیابان پادگان حضرت ولیعصر(عج) برگزار خواهد شد.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi