شناسه خبر : 69109
یکشنبه 10 شهريور 1398 , 15:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در سال حمایت از رونق تولید:

جانبازان کارآفرین با رئیس اتاق بازرگانی دیدار کردند

رئیس اتاق بازرگانی در دیدار با گروهی از جانبازان کارآفرین، از آمادگی خود برای رفع موانع موجود بر سر راه رونق فعالیت اقتصادی ایثارگران در سال حمایت از تولید خبر داد.

فاش نیوز - رئیس اتاق بازرگانی در دیدار با گروهی از جانبازان کارآفرین، از آمادگی خود برای رفع موانع موجود بر سر راه رونق فعالیت اقتصادی ایثارگران در سال حمایت از تولید خبر داد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران دیروز در دیدار با حمعی از جانبازان کارآفرین و فعال در عرصه اقتصادی خاطرنشان کرد: شما ایثارگران در دوران دفاع مقدس به قراری که با معبود داشتید به نحو احسن عمل کردید و هنوز هم بر سر قرار خود هستید و بسیاری از ما مسئولین به شما مدیون هستیم.

وی با اشاره به حضور جمعی از فعالان ویلچری ایثارگر در این نشست یادآور شد: این گونه نشست ها انسان را به تفکر وا می دارد؛ چرا که با وجود مشغله های کاری در بسیاری از اوقات از این موضوع غافل هستیم که برای انسان مهمتر از جان وجود ندارد اما ایثارگران ما از آن هم گذشته اند.

رئیس اتاق بازرگانی در ادامه سخنان خود به شکل گیری تشکل کارآفرین و اقتصادی ایثارگران در تهران و برخی استان ها اشاره و اظهار داشت: در مورد فعالیت شما گفته شده است که یک تشکل صنفی است و توصیه من این است که شما به این موضوع بیشتر ورود کنید و تشکل خود را به سر و سامان برسانید. وقتی که وارد دایره فعالیت های اقتصادی شدید فعالان اقتصادی دیگری حضور دارند که با برگزاری جلسات ان شاالله گشایش جدیدی حاصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه من دستور داده ام که این تشکل ایثارگری پا بگیرد و جلو بیاید، در خصوص نحوه حمایت از حضور ایثارگران در عرصه فعالیت اتاق بازرگانی تصریح کرد: من در اسرع وقت به معاونت "فاوا" (فناوری و اطلاعات) می گویم که با شما ملاقات و جلسات کاری بگذارند تا در واگذاری کارها، حتما اولویت اول متعلق به شما باشد؛ چرا که هر چقدر هم کاری انجام شود، ما از شما بیشتر خوشحال خواهیم بود، چون هم به شما مدیون هستیم و هم از شما تا کنون مغفول بوده ایم.

شافعی در ادامه سخنان خود با تمجید از ایثار و فداکاری های جانبازان سرافراز میهن اسلامی متذکر شد: متاسفانه مشغله ها و گرفتاری های روزمره باعث می شود که انسان در برخی از مواقع غافل شود، اما حضور شما در این عرصه برای ما و اتاق بازرگانی جز خیر و برکت چیزی نخواهد داشت، بلکه از فداکاری و ایثار شما ذره ای جبران شده باشد.

رئیس اتاق بازرگانی کشورمان با تاکید بر امنیت و آرامش کشور که حاصل خون هزاران شهید و ایثار و فداکاری های جانبازان، آزادگان، مدافعان حرم و خانواده های معزز شهدا در طول چهار دهه گذشته است اظهار داشت: ما باید در زمینه حضور ایثارگران در عرصه های اقتصادی کارهایی را انجام دهیم تا ایثارگران کارآفرین با حضور خود به رونق تولید و حمایت از اقتصاد کشور، دلسوزانه کمک و مساعدت کنند.

شافعی اضافه کرد: نگاه جامعه به شما این است که شما ایثارگران انسان های شریف و از جان گذشته ای هستید؛ این قداست مقبولیت ایجاد می کند و باعث قرابت و نزدیکی در اتاق بازرگانی با سایر تشکل ها خواهد شد و برای آینده شما به عنوان یک تشکل ایثارگری بسیار مهم خواهد بود و ما هر کاری را که برای شما بتوانیم با کمال میل و بدون منت انجام خواهیم داد.

شافعی، رئیس اتاق بازرگانی با استقبال از نظرات و پیشنهادات ایثارگران کارآفرین تاکید کرد: موافقت اصولی که به تشکل ایثارگران داده شده است مدت زمان محدودی دارد که زمان آن تمدید خواهد شد اما باید در طی این مدت فعالیت خود را به سرانجامی برسانید؛ چرا که ما همانند هر سازمان، نهاد و وزارتخانه ای با محدودیت های قانونی و آئین نامه ای مواجه هستیم اما امیدواریم در چارچوب قانون و با استفاده از آئین نامه های موجود، زمینه مساعدتری برای بهبود فعالیت ایثارگران در عرصه فعالیت اتاق بازرگانی فراهم شود و در این زمینه منتظر پیشنهادات و نظرات شما در این چارچوب هستیم.

در ابتدای این دیدار، یکی از موسسان انجمن جانبازان کارآفرین کشور ضمن معرفی جانبازان ویلچری حاضر، از مصوبه اتاق بازرگانی برای تسهیل در امر حضور ایثارگران در عرصه تولید و رونق اقتصادی کشور تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد: با این مصوبه جانبازان کارآفرین کشور در این راستا اقداماتی انجام داده و پس از زحمات زیادی، این فعالیت ها به نتیجه مطلوب رسیده است.

یکی دیگر از جانبازان حاضر در این نشست با اشاره به حضور ایثارگران در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور، تلاش و جدیت آنها را گره گشای مشکلات کنونی کشور دانست و تاکید کرد: جانبازان حاضر با توجه به شرایطی که از لحاظ جسمانی دارند و به سن میانسالی رسیده اند اما با توجه به روحیه ای که دارند، همچنان در عرصه های مختلف فعال هستند.

وی افزود: محروم کردن جامعه از این گونه افراد، در واقع ظلم به جامعه و آیندگان است چرا که ایثارگران قشر بسیار بزرگی در جامعه هستند که نیاز است با توجه به شرایط کشور، در همه عرصه ها حضور داشته باشند تا نقش آنها به خوبی دیده شود.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: دوستان جانباز در هر کدام از عرصه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی صاحب نظر و فعال هستند و با توجه به شرایط حساسی که جامعه ما در حال حاضر در آن بسر می برد، این نیاز احساس شده است که در عرصه اقتصادی نیز حضور فعالی داشته باشند و بر این اساس به عنوان نمونه و نماینده ای از اقشار مختلف ایثارگران که همانند سایر اقشار با مسائل و مشکلات اقتصادی دست به گریبان هستند، در این نشست حضور پیدا کرده اند.

این جانباز ویلچری در این نشست خواستار تسهیل در صدور کارت بازرگانی برای ایثارگران و حمایت از مصوبه اخیر دولت در خصوص واردات خودرو برای جانبازان بالای 70 درصد از سوی اتاق بازرگانی شد.

در ادامه این نشست نیز یک جانباز نخاعی از گردن که با وجود وضعیت دشوار جسمی در این نشست حضور یافته بود، آمادگی تشکل متبوع خود را برای ارائه آمار و اطلاعات مرتبط با جامعه ایثارگری با اتاق بازرگانی را اعلام کرد و گفت: مجموعه ایثارگری به خاطر مشکلات اقتصادی، مجبور به تحمل بسیاری از مسائل است و در این چارچوب نیز متحمل خسارت هایی نیز شده است.

وی با اشاره به نرم افزار تهیه شده در خصوص اطلاعات مربوط به جامعه ایثارگری، بهره گیری از آن را برای اتاق بازرگانی در خصوص تصمیم گیری ها مثبت ارزیابی کرد و متذکر شد که از لحاظ نرم افزاری و آموزشی، این آمادگی وجود دارد که در صورت احساس نیاز، اطلاعات لازم برای آشنایی با جامعه هدف را به فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی ارائه دهیم.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
هع !!!! چپ پوچ ! رفتن نزد گرگ و شکایت سگ گله کردن خطاست جانا خطاست !!!
كاشكي اسم جانبازان كارآفرين را مي آورديد تا آنها را بهتر بشناسيم
کار آفرین ؟؟؟
این کاری که آفریدید برای من می دونید به چه قیمتی برای من تمام شد ؟ حالا چرا روتو پنهان کردی حاجی ؟
دایی خوبی یه چیز یادم آمد . یادته گفتم یه مبلغی دارم بیا بدمش دست شما باهاش کار کنید و یه وجهی هم به من بدید تا دستم برای دادن هدیه بیشتر باز باشه ولی شما گفتی در این زمینه فعالیتی نداری حالا چه شده که کارآفرین شدید ؟

یه چیز بگم ؟ سه نفر نظر دادیم هر سه نفرم بی اسم !
قنبر چقدر پول داری ؟اگه زیر یه تومنه بگو تقریبا هیچ کاری نمیشه باهاش کرد .
اگه بالای یه تومنه چند ماه دیگه برو بورس بقیه شم زنگ بزن بهت بگم . سود داره ولی در دراز مدت ...
میلیاردا میلیارد . دوزار نه !!!! میلیارد . هر پنج تومن سود متوسط میده،،،. خوبه !
بعد !!! بعد !!! تخصص غیر از دیونه خوب کردن چی داری ؟غیر از دیونه کردن مردم !
فاش مطلب گذاشتم چرا چاپش نکردی . بازم سانسور . آخه مومن آدم میره پیش گرگ شکایت از زوزه سگ گله میکنه . مومنای خدا . شما واسه اینا یه لقمه خیراتی هستین بعد یاد حرف من میفتین .
خودمونیم خیلی الکی خوشینا ....
من با این همه سرمایه دوزار از هیچکی توقع ندارم . یه بار پنجاه تومن ضرر مرغ میدم یه بار صدو پنجاه سود میده .
اینهمه شیر و گوشتو مغازه و غیره سود میده همه خرج جاش میشه .
گاهی اوقات با این چشای گورم و پای چلاقم . خودم کود جمع میکنم میگم بزار کارگر بفهمه منم مثل خودشونم .
به کسایکهردل ندارن دل نبدید . دیدم چطو ر واسه رفیقتون گریه میکردی جناب ساقی ... آخه آدم به این صافی چرا دستشو جلوی اینا دراز میکنه . دمتون گرم واسه خودتون عشق بازی کنینن .
خودمونیما
عجب دکانی به اسم انجمن جانبازان برا خودتون درست کردید !!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi