شناسه خبر : 69140
سه شنبه 05 شهريور 1398 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثارگران در تلاطم امواج بیمه و درمان!

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس، خواستار ورود جدی رئیس جمهور به موضوع بیمه تکمیلی ایثارگران شد.

فاش نیوز - رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس، خواستار ورود جدی رئیس جمهور به موضوع بیمه تکمیلی ایثارگران شد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی توجهی برخی مسئولین نسبت به مشکلات جامعه ایثارگری، پاسخگوی مستقیم رئیس جمهور را خواستار شد و اظهار داشت: همانطور که دولت در مورد اقشار آسیب پذیر اعم از کمیته امداد و بهزیستی احساس وظیفه و ورود می کند در حال حاضر که ایثارگران جزء آسیب پذیرترین قشر جامعه شده اند، دولت و رئیس جمهور به موضوع ورود کند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم تاکید کرد: جامعه ایثارگری در شرایط فعلی به شدت دچار آسیب شده است و متاسفانه کسی هم به داد آنها نمی رسد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس دهم ادامه داد: علاوه بر آن موضوع بیمه تکمیلی و عدم پذیرش مراکز درمانی و بهداشتی، معضل بزرگی برای جامعه ایثارگر بوجود آورده است و کسی هم در کشور پاسخگوی این معضل نیست.

خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یاداور شد: آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور باید راسا" در این مورد ورود پیدا کند، در غیر اینصورت ما از مقام معظم رهبری می‌خواهیم که به داد ایثارگران برسد.

 نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: من نمی دانم چرا جامعه ایثارگری به حال خود رها شده است و متاسفانه در جامعه شاهد این هستیم که ایثارگران که جان و سلامتی خود را به خاطر حفظ و حراست از این مرز و بوم از دست داده اند و امروز باید بی دغدغه ترین افراد جامعه باشند، مورد بی حرمتی قرار گرفته اند.

نماینده ایثارگر همدان متذکر شد: با توجه به اینکه هیچ گونه توجهی به مسائل بیمه، بهداشت، اشتغال و ... ایثارگران نمی شود متاسفانه انباشت این مشکلات جامعه ایثارگری را دچار تلاطم های زیادی کرده است.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم در پاسخ به تماشاچی بودن دولت و مجلس در موضوع بیمه تکمیلی ایثارگران تاکید کرد: مجلس نباید کاری بکند، چرا که فقط قانون تصویب می کند و از بعد دیگری بایستی نظارت کند و این کار را هم کرده است و پولی ندارد. اما متاسفانه مجلس نمی خواهد نقش اصلی خود را ایفا کند، چرا که در غیر اینصورت از رئیس جمهور برای تعیین تکلیف وضعیت ایثارگران دعوت به عمل می آورد.

 وی ادامه داد: ما به رئیس جمهور گفته ایم که باید پاسخگو باشد و نمی شود همین طور زمان بگذرد و دست روی دست بگذاریم و آسیب های جامعه ایثارگری بیشتر و بیشتر شود. متاسفانه ایثارگران ما در حال حاضر در سخت ترین شرایط ممکن به سر می برند و این شرایط هم هر روز سخت تر می شود و کسی هم به داد آنها نمی رسد.

 نماینده ایثارگر مجلس دهم در خصوص موضوع آشتی نمایندگان ایثارگر مجلس با مدیریت بنیاد شهید متذکر شد: ما با کسی قهر نیستیم، اما هر کسی و در هر مقامی که در حق ایثارگران قصور کند به شدت با او برخورد می کنیم.

 خجسته در ادامه سخنان خود یادآور شد: من به عنوان نماینده و نماینده ایثارگران با کسی تعارف ندارم و با کسی هم در بنیاد شهید آشتی نکردم، ایشان(شهیدی) آمد حال و احوال مرا پرسید اما دال بر این نیست که در مورد جامعه ایثارگری من سکوت کنم.

 من حق ایثارگران را با تمام توان از آقای شهیدی، رئیس جمهور و معاونان آنها مطالبه خواهم کرد و سکوت نخواهم کرد. اما با کسی هم عناد و دشمنی ندارم اما با کسی که کار نکند با او برخورد خواهم کرد.

 عضو مجمع نمایندگان استان همدان تاکید کرد: این موضوع برای من یک اصل است و آیا برای کسی که قریب 9 سال در زندان و اسارت بوده است و 14 ماه جبهه و 50 درصد جانبازی دارد، سکوت کردن جایز است؟ چرا که در غیر این صورت سکوت من خیانت به ایثارگران است.

خجسته ادامه داد: من به عنوان یک ایثارگر، درد و مشکلات جامعه ایثارگری را می فهمم و درک می کنم.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم با اشاره به جلسات فراکسیون با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در تمام این دیدارها از مسئولان خواسته ایم که به درد و مشکلات ایثارگران رسیدگی کنند و آن روزی هم که آقای شهیدی در فراکسیون حضور داشت ما از ایشان خواستیم که به درد ایثارگران برسد و با کسی قهر نیستیم و قهر و آشتی یک حرف غیر منطقی است و تنها خواسته ما پیگیری مطالبات ایثارگران است.

وی تاکید کرد: اگر مسئولان مطالبات و خواسته های ایثارگران را انجام دهند از آنها حمایت و در غیر این صورت در مجلس آنها را مورد سوال قرار خواهیم داد و با تمام توان حامی ایثارگران هستیم.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
کشور با این بزرگی دولت خجالت نمی کشد به جانبازان معسر بی کار و فاقد بیمه مظلوم صدقه(750ت) می دهد چرا قانون حداقل که مصوب مجلس است را اجرا نمی کند اگر پول نیست برای همه حقوق بگیران نباشد از آه جانبازان مظلوم بترسید و نگذارید حود سوزی در قم تکرار شود چرا ما جانبازان زیر 25 درصد را از ساتا به بنیاد ملحق نمیکنند
چرا بنیاد شهید دست از بنگاهداری برنمی دارد و بنیاد مرکز بدبین کننده به نظام شده است
آقای خجسته شما خیلی خوب حرف می زنید اما متاسفانه یا پیگیری نمی کنید یا قدرت ندارید .... حرفهای شما هیچ وقت به عمل نمی رسد.... چرا؟

از تحقیق و تفحص مدیران قبل و فساد اقوام و مدیران فعلی بنیاد گفتید که در حد حرف باقی ماند.... چرا؟

آقای خجسته فرصتی برای شما باقی نمانده شاید تا اخر امسال وقت داشته باشید و در دور بعد رای نیاوردید پس تا فرصت باقیست پرونده این آقایان و سپردن اونها به دست قانون را پیگیری کنید

بپیشنهاد می کنم
حالا که خداوند فرصتی را برای کشور فراهم کرده و فردی مثل جناب آقای رئیسی درر راس قوه قضاییه قرار دارند در اولین فرصت پرونده فسادها را ببرید پیش ایشان اگر ایشان در جریان فسادها در خانه شهدا قرار گیرند ان شاالله اسامی هه فاسدین را بزودی خواهیم شنید
ترابخدااین بیمه دی راباطل کنید.انتظارمایک بیمه معتبرهمانندبیمه ایران ازشمامسوولین میباشد......
جناب نماینده محترم خسته نباشید باتشکر از زحمات انجام نداده تان بقول شاعر به عمل کاربرآید به سخنرانی نیست خدا کند اظهارات جنابتان جنبه تبلیغاتی و اخذ رای نباشد که خیانت بزرگی است . خدمات بنیاد 90 درصدش مشکل دارد فقط 10 درصدش درحال اجراست مثل حقوق ها که خودبه خود درحال انجام است حال اینکه این سازمان از یک وزارت خانه بزرگتر است بودجه بیت المال را هدر میدهد بزرگترین تخلفات سازمانی واختلاص هم در آن وجود داشت که نمایندگان که وظیفه ذاتی نظارت داشتند کوتاه آمدند وایثارگران همچنان به حال خود رها شده اند .
بنده با توجه به اینکه جانباز 70 درصد و برادر شهید هستم بعنوان فردی از اعضای خانواده بزرگ ایثارگران کشور تاکید فراوانی دارم که از اشخاص درجه یک و دوم نظام مقدس جمهوری اسلامی در باب رسیدگی بنیاد شهید ، به رفع نیازهای خیلی ابتدائی ایثارگران قدم برداشته و حضور پیدا کنند.
آنچه پیداست بودجه های تخصیصی دولت و نظام به امور ایثارگران بسیار ناقص و گنگ می باشد ، چطور دولت و بنیاد که از نظر بنده در یک ترازو هستند از تامین ویلچر جانبازان 70 درصد یا پائین تر ، ناتوان هست ، آیا این نظریه صحت دارد که جانبازان و ایثارگران توقعات بیجا و بی حدی دارند که عده ای به آن دامن می زنند؟
متاسفانه دولت و بنیاد ، بسیار سلیقه ای عمل می کنند و قوانینی که بار مالی دارد را کنار گذاشته و بدون اینکه توجه کنند که ایثارگران شدیدا" در مضیقه هستند ، دست به حرکات تبلیغی میزنند.
لذا دوباره تکرار می کنم که حداقل ریاست محترم جمهور شخصا" دست به ابتکار زده و بارهای به جا مانده نیاز ایثارگران را وا کاوی و رفع رجوع کنند ، چون آنچه به نظر می آید آقای شهیدی ناتوان از حل این مشکلات می باشند.
از سوی دیگر ایثارگران تریبونی هم نداشته و هرازگاهی نمایندگان محترم مجلس بصورت خود جوش ، داد به مشکل جانبازان می زنند و چون این حرکات انفرادی است راه به جائی نداشته که همینجا از این طیف نمایندگان تقاضا داریم بصورت جمعی اظهار اعتراض کنند.
در هر صورت آنچه نیاز امروز خانواده های بزرگ ایثارگران در الویت است ، تشکیل (وزارت بنیاد شهید و امور ایثارگران) است که در مجموع تشکیل آن در حال حاضر یک ضرورت بی شک و شبهه است که مزایای فراوانی برای ایثارگران است و نگاه کنید هر شخصی که با آن مخالف است اشخاصی هستند که رانت خواری آنان قطع می شود.
چطور تشکیل وزارت گردشگری و میراث فرهنگی یک ضرورت تلقی میشود ، ولی تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران هیچ کار مفیدی قلمداد نمیشود؟ یعنی ایثارگران حتی از میراث فرهنگی هم هیچ نصیبشان نمیشود؟
یکی از بارزترین سودی که ایثارگران از تشکیل وزارت بنیاد شهید می برند شفاف سازی است ، برای نمونه ردیف بودجه هزینه های جاری بنیاد شفاف میشود و اگر کوتاهی یا تخلف در بنیاد سر بزند وزیر استیضاح میشود ، در واقع بنیاد باید پاسخگو شود و توضیح دهد.
در باب تخصیص هزینه ها الویت بندی صورت می پذیرد که ویلچر واجب تر است یا ...
در کنار شفاف سازی در وزارت بنیاد شهید بحث مردمی شدن بنیاد است ، که این موضوع یکی از خصیصه های هر وزارتخانه ای است.
در آ خر از نمایندگان محترم مجلس و وزرای محترم دولت تقاضا داریم به همان صورت که برای تشکیل ( وزارت گردشگری و میراث فرهنگی) اقدام نمودند برای تشکیل(وزارت بنیاد شهید و امور ایثارگران) نیز همت کنند و آن را یک نیاز در کشور قلمداد کنند. والسلام
آقا مرتضی گل
بسیار متین وکارشناسی شده از ایثارگران حمایت میکنید وجامعه ایثارگری ومشکلاتش را می شناسید تشکر . اما نظرات عریض و طویل باعث می شود اکثراً همه نوشته را نخوانند کمی امپیتری تر بنگارید باتشکر .
رونوشت به همه دوستان عزیز ایثارگر در سایت مقدس فاش نیوز
جناب اقای خجسته نماینده محترم با وجود ارادت فراوان باید بگویم
شما هم یس تقصیر نیستید . اگر با شجاعت بیشتری مفاسد و نتایج آن 30 هزار صفحه تخلف بنیاد را شفاف سازی می کردید و یا حداقل می دادی دست حاج اقا نوروزی تا ببره به مقام معظم رهبری نشان بده ، الان ایثارگران محتاج هزینه درمان نبودنند
از ماست که برماست
شفافبت تنها راه گذر از این بحران است
با سلام؛ خدمت این نماینده ایثارگر مجلس،
جناب اقای خجسته باور بفرمائید رئیس بنیاد که هیچ ، کارکنان بنیاد جواب تلفن ما ایثارگران را هم نمی دهند و عنوان می کنند که وقت جواب دادن به تماس شما را نداریم .
به نام خدا : بنده از آقای خجسته و آقای مجتهد کمال تشکر را می نمایم اما مطمئنم و عملا ثابت شد در طول پیگیری های ماده 13 و ماده 38 ثابت شده مسولین هیچ بهایی برای آزادگان قائل نیستند و تنها راه پیگیری حق قانونی پیگیری جمعی و درخواست قانونی می باشد و اگر چنین صورت نگیرد اکثر مسولین برای ایثارگران ارزشی قائل نمیشوند
سلام
لطفا جواب بفرماييد که بيمارستان خاتم الانبياء و ساسان به جانبازان و آزادگاني که از بنياد حقوق نمي گيرند خدمات مي دهد يا قطع شده؟
تو کرمانشاه تمام مراکز درماني داروخانه ها آزمايشگاه ها پزشکان وووهمه قراردشون رو لغو کردند.
خواهش مي کنم آقاي مدير جواب سوالم رو بفرما
به نام خدا : اکثر کارهای مسولین ایثارگران تبلیغات هست اندکی عملکرد دارند وقتی بنیاد در کار اقتصادی و سیاست دخالت کند انگیزه ایی برای حمایت از ایثارگران بوجود نمیاد
جناب ب عرضتان برسانم ک این قصه سر دراز دارد ...والا تامین بودجه ایثارگران برای دولت و غیروذالک هیچی نیست
فقط حرف فقط سخنرانی دریغ از یک اقدام عملی .بنده سه پرونده بیمارستانی تحویل بیمه دی درسال 98 داده ام .اما حتی یک ریال بابت درمان پرداخت نکردند.میگویند پول نداریم.پول فقط جهت اختلاس موجود است.
سلام آقای بیگدلی بنده هم چندین پرونده بیمارستانی به بیمه دی دادم در آخر گفتند یک حساب جدید در بانک دی برات افتتاح شد برو کارت بانکی بگیر برای اطمینان بیشتر به 0212313 روابط عمومی بیمه دی جهت دریافت هزینه درمان تماس بزنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi