شناسه خبر : 69141
دوشنبه 04 شهريور 1398 , 17:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرهنگ، روح یک جامعه!

ناشناس- شکافی عمیق که نگران ایجاد شدنش هستید، اکنون به بدترین وضعیتی ایجاد شده که بهتر بگوییم موضوع فرهنگ در نظام اسلامی دچار شکاف عمیق با موضوعات دیگر شده و به تمام موضوعات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و غیره سرایت کرده است.

کارشناسان می گویند مشکل اصلی و اولویت کشور اقتصاد است اما در هر بخشی مشکلات اولویت داشته باشند می بایست موضوع فرهنگ نیز به طور همزمان درگیر شود. فرهنگمقام معظم رهبری در این خصوص فرمایشاتی کردند که اغلب تایید نظرات کارشناسان بوده اما اخیرا" در سخنرانی در جمع مسئولان دولت، موضوع اقتصاد و فرهنگ را همزمان اولویت کشور اعلام نموده است.

  به نظر می رسد فرهنگ روحی برای کالبد اقتصاد و سیاست و اجتماع و غیره است لذا هرگاه معضلی در اولویت قرار گیرد لازم است فرهنگ نیز همزمان با همان موضوع در اولویت تعیین گردد. بدیهی است مشکلات اقتصادی بدون فرهنگ سازی در هرگونه مشکلات اقتصادی باعث ناکارآمدی هر گونه تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی بوده بنابراین همانگونه که رهبر معظم انقلاب نقشه راه را تبیین و تعیین کردند میبایست هر نوع مشکل اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و نظامی و غیره همزمان با توسعه فرهنگ سازی عمومی همگام گردد.

  در این خصوص زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت در بطن جامعه اسلامی موجب تسهیل رفع هر گونه مشکل در کشور میباشد چنانچه طی سال های قبل نیز وجود بستر فرهنگ ایثار و شهادت باعث ایستادگی و مقاومت مردم در برابر انواع توطئه و فتنه گری و هشت سال تجاوز نظامی بوده در حالی که کشورهای فاقد فرهنگ ایثار و شهادت با کوچک ترین مشکلات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و غیره بسیار سست و شکننده شدند که برای مثال عربستان سعودی نمونه این مدعا است که علیرغم اسلامی بودن و اماکن مقدسه درجه یک و بسیار مهم در جهان اسلام مکه و مدینه اما به طور کامل فاقد فرهنگ ایثار و شهادت یا جهادی تا اکنون با تلاش های فراوان کشورهای غربی و کمک های نا محدود با تنفس مصنوعی زنده نگهداشته شده که مدت طولانی دوام نخواهد داشت و نابود خواهد شد.

 در مقابله با کشور عربستان شاهد هستیم که در ایران اسلامی رشد و پیشرفت فرهنگ ایثار و شهادت با وجود دشمنی تمام کشورهای غربی روز به روز قدرتمندتر شده است. بنابراین اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت در کشور شیعه همچون بال پرواز یا قلب تپنده و روح برای جسم است.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
جناب نویسنده محترم خبر دارید ساتا به مجاهدان راه خدا مبلغی در حد صدقه می دهد آیا این کار را ترویج روحیه جهاد و شهادت می دانید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi