شناسه خبر : 69152
سه شنبه 05 شهريور 1398 , 11:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سرهنگ از «سیاه‌چال مِستر» می‌گوید

شب خاطره به همراه معرفی کتاب «سیاه‌چال مِستر» نوشته محبوبه عزیزی شرح خاطرات جلال شرفی دیپلمات ربوده شده در عراق، ساعت ۱۷ چهارشنبه ۶ شهریورماه در سالن همایش‌های کتابخانه امیرکبیر برگزار می‌شود.

کتاب سیاه چال مستر - جلال شرفی

به گزارش مشرق، این مراسم با هدف تقدیر از مجاهدت و پایمردی جلال شرفی راوی کتاب و دیپلمات ایرانی که در بغداد توسط اَیادی سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا ربوده و پس از تحمل شکنجه و مشقات فراوان موفق به فرار از بازداشتگاه غیرقانونی آمریکایی‌ها شد، برنامه‌ریزی شده است.

افشین آزادی، رئیس حوزه هنری کرمانشاه، در رابطه با این خبر گفت: این مراسم با حضور مسئولین، رزمندگان، خاطره‌گویان، هنرمندان و اساتیدی از جمله مرتضی سرهنگی رئیس دفتر فرهنگ و هنر مقاومت، نصرت الله صمدزاده رئیس کتابخانه جنگ حوزه هنری، جلال شرفی راوی و محبوبه عزیزی نویسنده کتاب «سیاه‌چال مستر» برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: خاطره‌گویی توسط پیش‌کسوتان عرصه ایثار و شهادت، ایراد سخنرانی توسط استاد سرهنگی، اجرای نمایش توسط هنرمندان هنرهای نمایشی حوزه هنری استان، پخش مستندی از ماجرای ربوده شدن راوی کتاب، پخش موسیقی و نماهنگ از جمله آیتم‌های این آیین است.

گفتنی است، سید جلال شرفی دیپلمات ایرانی مورخ ۱۵ بهمن ۸۵ حین انجام خدمت دیپلماتیک در خیابان عرصات هندیه بغداد، به دست عده‌ای تروریست تکفیری عراقی ربوده و به تروریست‌های آمریکایی فروخته می‌شود و بعد از بیش از ۵۰ روز اسارت و شکنجه در آمریکا در ۱۳ فروردین سال ۱۳۸۶ از سیاه‌چال آن‌ها فرار می‌کند و موفق می‌شود خود را به سفارت ایران برساند.

سنگ بنای اولیه کتاب «سیاه‌چال مستر» گزارشی رسمی است که آقای شرفی از این حادثه برای وزارت امور خارجه نوشته است.

«سیاه‌چال مِستر» اولین تجربه نویسندگی محبوبه عزیزی است که طی یک سال با کمک مرتضی سرهنگی نویسنده پیش‌کسوت ادبیات دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده و به‌تازگی از سوی انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.

گفتنی است مراسم شب خاطره به همراه معرفی کتاب «سیاه‌چال مِستر»، ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ششم شهریورماه در کتابخانه امیرکبیر واقع در بلوار شهید مصطفی امامی شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

منبع: مشرق
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi