شناسه خبر : 69173
چهارشنبه 06 شهريور 1398 , 09:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ما به اندازه وزارت گردشگری مهم نیستیم!؟

مرتضی قنبری وفا - بنده با توجه به اینکه جانباز 70 درصد و برادر شهید هستم، به عنوان فردی از اعضای خانواده بزرگ ایثارگران کشور تاکید فراوانی دارم که از اشخاص درجه یک و دوم نظام مقدس جمهوری اسلامی در باب رسیدگی بنیاد شهید، می خواهم برای رفع نیازهای خیلی ابتدائی ایثارگران قدم برداشته و حضور پیدا کنند.

 آنچه پیداست بودجه های تخصیصی دولت و نظام به امور ایثارگران بسیار ناقص و گنگ می باشد، چطور دولت و بنیاد که از نظر بنده در یک ترازو هستند، از تامین ویلچر جانبازان 70 درصد یا پائین تر، ناتوان هست، آیا این نظریه صحت دارد که جانبازان و ایثارگران توقعات بیجا و بی حدی دارند که عده ای به آن دامن می زنند؟ متاسفانه دولت و بنیاد، بسیار سلیقه ای عمل می کنند و قوانینی که بار مالی دارد را کنار گذاشته و بدون اینکه توجه کنند که ایثارگران شدیدا" در مضیقه هستند، دست به حرکات تبلیغی می زنند.

لذا دوباره تکرار می کنم که حداقل ریاست محترم جمهور شخصا" دست به ابتکار زده و بارهای به جا مانده نیاز ایثارگران را وا کاوی و رفع رجوع کنند، چون آنچه به نظر می آید آقای شهیدی ناتوان از حل این مشکلات می باشند. از سوی دیگر ایثارگران تریبونی هم نداشته و هر از گاهی نمایندگان محترم مجلس به صورت خود جوش، داد به مشکل جانبازان می زنند و چون این حرکات انفرادی است راه به جائی نداشته که همینجا از این طیف نمایندگان تقاضا داریم به صورت جمعی اظهار اعتراض کنند.

 در هر صورت آنچه نیاز امروز خانواده های بزرگ ایثارگران در الویت است، تشکیل (وزارت بنیاد شهید و امور ایثارگران) است که در مجموع تشکیل آن در حال حاضر یک ضرورت بی شک و شبهه است که مزایای فراوانی برای ایثارگران دارد و نگاه کنید هر شخصی که با آن مخالف است اشخاصی هستند که رانت خواری آنان قطع می شود. چطور تشکیل وزارت گردشگری و میراث فرهنگی یک ضرورت تلقی می شود، ولی تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران هیچ کار مفیدی قلمداد نمی شود؟ یعنی ایثارگران حتی از میراث فرهنگی هم هیچ نصیبشان نمی شود؟

 یکی از بارزترین سودی که ایثارگران از تشکیل وزارت بنیاد شهید می برند شفاف سازی است، برای نمونه ردیف بودجه هزینه های جاری بنیاد شفاف می شود و اگر کوتاهی یا تخلف در بنیاد سر بزند وزیر استیضاح می شود، در واقع بنیاد باید پاسخگو شود و توضیح دهد. در باب تخصیص هزینه ها الویت بندی صورت می پذیرد که ویلچر واجب تر است یا ... در کنار شفاف سازی در وزارت بنیاد شهید بحث مردمی شدن بنیاد است که این موضوع یکی از خصیصه های هر وزارتخانه ای است.

در آخر از نمایندگان محترم مجلس و وزرای محترم دولت تقاضا داریم به همان صورت که برای تشکیل ( وزارت گردشگری و میراث فرهنگی) اقدام نمودند برای تشکیل (وزارت بنیاد شهید و امور ایثارگران) نیز همت کنند و آن را یک نیاز در کشور قلمداد کنند.

والسلام
 

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
با عرایض جنابعالی موافقم .
آقای قنبری وفا ضمن تائید فرمایش شما بنده کاملا" با تاسیس وزارت بنیاد شهید موافقم و آقای قالیباف را برای ریاست این وزارتخانه فردی موفق و با شهامت می دانم و امیدوارم این اتفاق هرچه زودتر انجام پذیرد . قالیباف مرد عمل
اقای قالیباف همان زمان که شهردار بود می توانست به ایثارگران بسیاری از خدمات اموزشی رفاهی و ورزشی را ارائه بدهد
ولی هیچ کاری انجام نداد
بیشتر برای خانواده و اطرافیان خودش فعالیت کرد
البته این قالیباف تنها نیست که باعث ترویج فساد شده است بلکه یک تفکر و باور ذهنی اشتباهی است که باعث اصلی است .
برخی متاسفانه باورشان این است که وقتی یک نفر مسئول شده یعنی هرکاری کند، درست است ؟! و از کنترل و نظارت معاف .
برای همین شرعیات را با فرعیات خنثی می کنند
و سپس گناه و جرم کردن آسان می شود .
و اینگونه است که بجای عدالت و انصاف، تبعیض دیده می شود .
وهر جا تبعیض باشد ، فساد گسترش می یابد .
جناب مظفر هم عنصر فرهنگی وهم جانباز وخانواده شهیدونیروی ارزشی ,گزینه مناسبی برای بنیاد هستند .
سلام جناب آقای قنبری شما کاملا درست میفرمایید در حال حاضر بنیاد شهید کاملا تعطیل شده است همین امروز 6 شهریور بنده با خانمم رفتیم بنیاد شهید شهرمان فقط یه کارمند زن نشسته و همه در اتاقها بسته هستن البته از خیلی وقت قبل همینطوریه بدبختها هیچی ندارن یادمه رفتم بنیاد شهید یه نامه ای بگیرم گفتن برو از کتابفروشی یه کاعذ A4 بگیر بیار تا بهت نامه بدیم شما ببینید حتی یه کاغذ ندارن که نامه بدهند این چه وضعشه میگن خیرین واسه ما لوازم تحریر میارن و الانم تمام شده پس این همه بودجه رو چه کار میکنن چرا رسیدگی نمیشه چرا بنیاد شهید به امان خدا رها شده؟ خوب شما که عرضه ندارید ما جانیازان رو بسپارید به کمیته امداد یا بهزیستی لااقل اونجا بیشتر رسیدگی میکنن بخدا .
تشکیل وزارت بنیاد شهید در حال حاضر نیازی است که آقای قنبری وفا بعنوان یک ایثارگر برجسته و فهیم از مزایای آن به خوبی ایراد سخن فرمودند و بنده نیز ضمن تائید آن از ایثارگران ساسر کشور تقاضا دارم بصورت همدل و یکدست شعار خود کنند . چون تاکنون هیچ مرجعی از اعتراض ایثارگران به بنیاد حمایت نکردند تمام ایثارگران یکپارچه متقاضی تاسیس وزارتخانه بنیاد شهید شوند. فقط از کلیه عزیزان مخاطب تقاضا دارم یک شعار را دنبال کنند تا دولت مجبور به تمکین شود.
با سلام و تشکر فراوان
امیدواریم این پیشنهاد زودتر محقق شود و نماینده ها برای تصویب این طرح ، با سرعت بیشتری پیگیری کنند، در سایر کشورها نیز وزارت کهنه سربازان وجود دارد و اگر چه خود آن وزارتخانه ها، تشکیلات چابک تری دارند ولیکن دارای خدمات و تسهیلات عالی تر و شایسته تری هستند .
حق همه ایثارگران این است که حداقل یک وزارتخانه مناسب داشته باشند .
بااین کثرت جمعیت ایثارگر,ومشکلات خاص وعام , تشکیل و زارت" فرهنگ ایثار وشهادت " الزامی وضرورت دارد .موافقم
اگرحاکمیت ونمایندگان،،،زور شون نمیرسه!
تا ازمردم انقلابی استمدادبطلبیم!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi