شناسه خبر : 69185
پنجشنبه 11 دي 1348 , 03:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مشاور عالی شهیدی محلاتی:

امکان تولید سالانه ۱۰۰ هزار ویلچر در کشور فراهم شد

در سال رونق تولید ملی با مدیریت جهادی ایثارگران می‌توان در تأمین ویلچر و سایر تجهیزات توانبخشی خوداتکا شد.

محبوب شهبازی، مشاور و دستیار ویژه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ویلچیر و تجهیزات توان‌بخشی رهاتک با حضور مصطفی پرکره، مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور جانبازان، حسن ساکی مدیرکل امور بین‌الملل بنیاد و محمدرضا پور حاج رضایی مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار در سالن صبای شهرک فجر با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت شهیدان دولتمرد رجایی و باهنر، گفت: ویژگی اساسی این دو شهید خلوص نیت آن‌ها بود که این مسئله در سیره و آثار آن‌ها مشهود است و تصور می‌کنیم خلوص نیت، حلقه گمشده و راهگشای کشور در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی است.

وی با تقدیر از برگزاری خلاقانه این نمایشگاه تصریح کرد: در سال جاری که توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان «رونق تولید» نام‌گذاری شده است، جانبازان و ایثارگران پیش‌قدم شده و امیدواریم در تولید و تامین ویلچر و تجهیزات توانبخشی خودکفا شده و ان‌شاءلله مازاد نیاز تولیدی خود را در اختیار سایر اقشار جامعه قرار دهد. این تجهیزات می‌تواند توسط مسلمانان در کشورهای همسایه که درگیر جنگ و عملیات تروریستی هستند نیز مورد استفاده قرار گیرد تا آن‌ها نیز برای زیست شهری به استقلال نسبی برسند.

شهبازی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، اشتغال‌زایی برای جامعه ایثارگری و سایر اقشار جامعه و سود اقتصادی را نیز از جمله ثمرات تولید داخلی ویلچیر و تجهیزات توان‌بخشی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه حدود 100 هزار ویلچیرنشین در کشور داریم، تولید داخلی با این شرایط تحریم، موجب استقلال و خوداتکایی شده و وابستگی به واردات تجهیزات خارجی موردنیاز جانبازان و معلولان را کم می‌کند.

وی ادامه داد: امیدواریم با هم‌افزایی مؤسسه فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار، شرکت متد و حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران، شاهد رونق و توسعه تولید داخلی و تأمین ویلچیر و سایر اقلام فیزیوتراپی و توان‌بخشی ایثارگران باشیم. در سال رونق تولید با مدیریت جهادی ایثارگران می‌توان در تامین ویلچر و سایر تجهیزات توانبخشی خوداتکا شد.

پور حاج رضایی، مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار نیز در این مراسم با بیان این‌که طی 30 سال اخیر، تأمین ویلچیر برای جانبازان نخاعی یکی از معضلات بنیاد بوده است، گفت: این نیاز روزافزون بوده و ممکن است تا سال‌های آتی همسران، والدین شهدا و جانبازانی که به سالمندی نیز می‌رسند به ویلچیر نیاز داشته باشند، از این‌ رو موسسه فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار این خلأ را احساس کرد و پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی مقرر شد از مشارکت بخش خصوصی استفاده شود.

وی ادامه داد: پس از مذاکره با بخش خصوصی، از میان ویلچیرهای موجود وارداتی، مهندسی معکوس ویلچری ساخت ایتالیا انجام شد و ده نمونه از آن تولید و در کل کشور توزیع شد، پس از احصای عیوب، مشکلات رفع شد و هم‌اکنون این محصول را نمی‌توان با نمونه خارجی از هم تشخیص داد. تولید ویلچیر موجب رونق تولید داخلی و جلوگیری از خروج ارز از کشور می‌شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی رئیس بنیاد بر تولید انبوه این محصول تأکید کرد و شرکت رها تک متعلق به مؤسسه ایثار، این تولیدات را انجام می‌دهد، از منظر تجاری و اقتصادی نیز این اقدام توجیه دارد زیرا می‌توانیم نیازهای سایر کشورهای هدف را نیز تأمین کنیم.

مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار افزود: شرکت رها تک در کنار تولید ویلچیر، قابلیت تولید سایر تجهیزات موردنیاز در حوزه توان‌بخشی را دارد و می‌توانیم این اطمینان را بدهیم که محصولات تولیدی دقیقاً مشابه نمونه خارجی است و با یک‌سوم قیمت عرضه می‌شود، البته در نظر داریم کارت‌هایی اعتباری با تأمین اعتبار بنیاد برای جانبازان تهیه کنیم تا قابلیت خرید از شرکت رهاتک را داشته باشند. امیدواریم بنیاد حمایت‌هایی عملیاتی از موسسه فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار در زمینهٔ خرید ویلچیر و تجهیزات توان‌بخشی داشته باشد، قطعاً این موسسه از نظر کیفیت تولیدات کم‌کاری نخواهد کرد و تا یک سال آینده تمام نیاز ویلچیر ایثارگران را بدون خروج ارز از کشور تأمین می‌کند.

منبع: tasnimnews
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi