شناسه خبر : 69204
جمعه 08 شهريور 1398 , 18:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیشرفت ۹۰ درصدی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

پرداخت معوقات ایثارگران و خانواده های شهدا در نیمه دوم ۹۸

پیشرفت ۹۰ درصدی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی بدون اعتبارات دولتی

  محمدرضا پور ابراهیمی گفت: نبود آسایشگاه جانبازین قطع نخاعی از خلا هایی است که در کرمان احساس می شد لذا باید سال ها پیش این مجموعه راه اندازی می شد اما به لطف پیگیری های استانی این مکان ساخته شده است، این مکان بدون اعتبارات دولتی ساخته شده و دولت حتی یک ریال برای این مجموعه تخصیص نداده است و تماما با اعتبارات بخش خصوصی ساخته و تجهیز خواهد شد.

 محمد رضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان وراور در آیین افتتاح جشنواره های فرهنگی ،ورزشی خانوادهای شهدا وایثارگران گفت: بزرگ مردان تاریخ ایران افراد مخلصی هستند که در داخل کشور برای حفظ نظام اسلامی بخشی از جان خود را تقدیم کردند ، این عزیزان زندگی خود را صرف ماندگاری این انقلاب نمودند لذا هم جانبازان و هم خانواده های معزز شهدا باعث افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

 وی ادامه داد: امیدواریم مسیری که برای حل مشکلات این قشر فراهم شده است، مستمر باشد لذا از جمله اقدامات موثری که در راستای توجه به جانبازان و خانوادهای آنان شکل گرفته است می توان به ساخت و راه اندازی مجموعه های فرهنگی ورزشی، ساخت اسایشگاه جانبازان قطع نخاعی در کرمان و مجتمع رفاهی برای ایثارگرانی که جهت مداوا به تهران مراجعت می کنند در همان شهر، اشاره کرد.

 نماینده مردم کرمان و راور به آخرین اقدامات برای خدمت رسانی به جانبازان اشاره کرد و گفت: با کمک بنیاد شهید وایثارگران یک مجموعه به نام اسایشگاه جانبازان قطع نخاعی در استان کرمان در حال ساخت است که ۹۰ درصد پیشرفت فیزکی داشته و اکنون به دنبال تجهیز این مکان هستیم و امید داریم که  به زودی این مکان به بهره برداری برسد.

وی ضمن تشکر از مهندس پوریانی پیمانکار ساخت آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی، تصریح کرد: وی زمین خالی را از ما تحویل و با  90 درصد پیشرفت ساخت این مکان به اتمام و به زودی تجهیز خواهد شد، این مکان مختص جانبازان قطع نخاعی کرمانی  است که  شرایط جسمانی متفاوتی دارند، البته سایر جانبازان نیزمی تواند از خدمات درمانی در این اسایشگاه استفاده کنند.

 پور ابراهیمی تاکید کرد: آسایشگاه جانبازین قطع نخاع از خلا هایی بود که در کرمان احساس می شد لذا باید سالها پیش این مجموعه راه اندازی می شد اما به لطف پیگیری های استانی این مکان ساخته شده است باید ذکر کرد که این مکان بدون اعتبارات دولتی ساخته شده است و دولت حتی یک ریال برای این مجموعه تخصیص نداده است و تماما با اعتبارات بخش خصوصی ساخته و تجهیز خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور ابراز کرد: یکی از مشکلات اصلی ما بخش درمان ایثار گران و خانواده های انان است لذا به دنبال رفع منابع مالی و اعتباراتی هستیم که در این زمینه باید از دولت دریافت کنیم البته توافقاتی صورت گرفته است زیرا میزان بدهی دولت به این قشر ۱۴ میلیارد تومان بود که ۶ میلیارد آن به کرمان پرداخت شده است و بخش عظیمی از آن هنوز باقی مانده اشت.

وی افزود: اکثر ایثارگران برای درمان برخی از بیماری های خود مجبور به رفت و امد به تهران هستند لذا طی جلساتی که گذاشته شد و پیگیری های صورت گرفته مقررگردید تا اسایشگاهی برای این عزیزان در تهران نیز راه اندازی شود لذا با حمایت ویژه حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه در این خصوص ، انشاءالله به زودی تجهیز خواهد .

پور ابراهیمی به اقدامات اخیر درخصوص  حقوق و پرداخت های ایثارگران اشاره کرد و گفت :با پیگیری های صورت گرفته مقرر شده است بخشی از معوقات این عزیزان در نیمه دوم سال ۹۸ پرداخت شود که این تعهدات  بدهی شامل مبلغ بازنشستگی برخی از خانواده های شهدا بود .

وی در پایان خاطر نشان کرد : همه با هم اعم از  دولتی ، خصوصی  نمایندگان مردم و بنیاد شهید در کنار یکدیگر قرار گرفته ایم تا مشکلات جانبازان و خانواده های شهدا را رفع کنیم ، که این خدمات تنها برای ادای دینی است که در مقابل استقلال آزادی و امنیتی است به ما هدیه شده است و در سایه جان دادن اشخاص بزرگ و خاکی در دفاع از انقلاب به بار نشسته است .

 

منبع: راه آرمان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi