شناسه خبر : 69221
شنبه 09 شهريور 1398 , 09:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جزئیات درگذشت ۱۲ تن از والدین ۲ شهید در کشور

بنا بر اخبار ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از استان‌های مختلف، در طول ۱۰ روز گذشته ۱۲ نفر از والدین دو شهید دار فانی را وداع گفته‌اند.

بیش از 30 سال از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد. در این مدت سن والدین شهدا رو به افزایش بوده و هم اکنون اکثر قریب به اتفاق آن‌ها در سنین کهنسالی قرار دارند. سال‌هاست که آمار فوت والدین شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس رو به افزایش چشمگیری است و هر هفته اخباری مبنی بر اینکه کدامیک از این والدین آسمانی در حال پرکشیدن به فرزندان شهیدشان هستند به گوش می‌رسد. از آنجایی که والدین شهدا به عنوان غنی‌ترین گنجینه از خاطرات، سیره و زندگی شهدا محسوب می‌شوند از دنیا رفتنشان ما را از دسترسی به این فرهنگ غنی باز می‌دارد. و در کنار آن همواره ضرورت توجه به خانواده‌های شهدا به خصوص والدین آن‌‌ها و مشکلاتشان احساس شده است. نیاز است که امروزه بیش از پیش توجه به بازمانده‌ها و میراث شهدای معظم در ابعاد مختلف رسانه‌ای در نظر گرفته شود.

بنا بر اخبار ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از استان‌های مختلف، در طول 10 روز گذشته 12 نفر از والدین دو شهید در استان‌های خراسان رضوی، قم، یزد، اردبیل، چهار محال و بختیاری همدان، زنجان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، گیلان و اصفهان دعوت حق را لبیک گفته و به دیار باقی شتافتند که در این میان نام 5 پدر شهید و 7 تن از مادران شهدای والامقام دیده می‌شود.

پدر شهیدان «نخودی»

«سید حسن نخودی» پدر شهیدان «حسین و اکبر نخودی» از خراسان رضوی پس از تحمل سال‌ها فراق، یکشنبه 27 مرداد بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر او دوشنبه 28 مرداد در حرم مطهر امام رضا(ع) تشییع و پس از طواف در بارگاه ملکوتی رضوی در بهشت رضای مشهد مقدس آرام گرفت. شهیدان حسین و اکبر نخودی در یکم فروردین 1341 و یکم فروردین 1345 چشم به جهان گشودند و در چهارم تیر1360 و چهارم دی 1365 به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

مادر شهیدان «مرفه»

«عذرا ترکمنی» مادر شهیدان «محمدرضا و علی مرفه» از استان قم بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت و آسمانی شد. پیکر مطهر این مادر شهید دوشنبه 28 مرداد از مقابل مسجد ولیعصر(عج) خیابان دروازه ری تشییع و در گلزار شهدا در جوار پیکر مطهر شهیدش به خاک سپرده شد. شهید محمدرضا متولد مرداد سال 42 در تیر ماه سال 61 در شلمچه براثر اصابت ترکش به شهادت رسید. برادرش علی نیز در عملیات کربلای پنج در شلمچه منطقه‌ای که برادرش به  شهادت رسیده بود به مقام شهادت نائل و پیکر مطهرش مفقود شد.

بیشتر بخوانید

مادر شهیدان «بابایی»

«فاطمه یاوری» مادر شهیدان «رضا علی و حسن علی بابایی» از استان یزد براثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر او در 26 مرداد ماه 98 با حضور مردم تشییع و در جوار تربت مطهر فرزندان شهیدش در گلزار شهدای نعیم آباد یزد به خاک سپرده شد. شهیدان رضا علی بابایی در سن 23 سالگی در عملیات خیبر و منطقه عملیاتی جفیر بر اثر اصابت ترکش به سر و حسن رضا بابایی نیز در سن 17 سالگی بر اثر اصابت گلوله به سر در درگیری با گروه‌های ضد انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

پدر شهیدان «ایمانی»

«یعقوبعلی ایمانی» پدر شهیدان «نادر و سعادتعلی ایمانی» از شهرستان خلخال استان اردبیل دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر مطهر این پدر شهید در روز 27 مرداد 98 با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم خلخال به زادگاهش شهر کلور تشییع و در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.

شهید والامقام سعادتعلی ایمانی سوم فروردین سال 1344 در شهر کلور از توابع شهرستان خلخال به دنیا آمد و 17 مهرماه سال 1364 به درجه رفیع شهادت رسید و نیز شهید گرانقدر نادر ایمانی سوم اردیبهشت ماه سال 1350 دیده به جهان گشود و پنجم اسفند ماه سال 1365 در عملیات افتخارآفرین خیبر در منطقه شلمچه به مقام عالی شهادت نائل شد.

پدر شهیدان «کاظمی پور»

«فرج‌الله کاظمی پور» پدر شهیدان «اکبر و ابراهیم کاظمی پور» از استان چهار محال و بختیاری در سن 83 سالگی به دلیل کهولت سن و بیماری در 26 مرداد ماه به دیدار فرزندان شهیدش شتافت. پیکر مطهر این پدر شهید 27 مرداد تشییع و در قطعه صالحین در جوار گلزار شهدای شهرکرد به خاک سپرده شد.

شهید ابراهیم کاظم پور 18 دی 1342 در شهرکرد به دنیا آمد. او پس از اخذ مدرک دیپلم به عنوان سرباز در جبهه حضور یافت و پنجم اسفند 1362 به شهادت رسید. شهید اکبر کاظم پور 5 خرداد 1346 در شهرکرد به دنیا آمد. دانش‌آموز کلاس سوم متوسطه بود که از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. او 12 روز بعد از برادرش؛ 17 اسفند 1362 در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید.

مادر شهیدان «جعفری»

«معصومه طاهری» مادر شهیدان «حجت‌الله و ولی‌الله جعفری» از استان همدان به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر او با حضور باشکوه مردم شهیدپرور و قدرشناس روستای گنج تپه در قطعه ایثارگران گلزار شهدای این روستا در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد. دانش‌آموز شهید ولی‌الله جعفری در 17 سالگی در تاریخ 2 مرداد 63 در جزیره مجنون و پاسدار شهید حجت الله جعفری شهید دوم خانواده در 24 سالگی در تاریخ 27 خرداد 64 در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمد.

مادر شهیدان «کاظمی»

«جواهر یادگاری» مادر شهیدان «محمدعلی و رجبعلی کاظمی اندانی» از استان اصفهان بر اثر ایست قلبی در سن 81 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر او 23 مرداد با حضور مردم شهیدپرور خمینی‌شهر تشییع و در آرامگاه محله اندان به خاک سپرده شد.

شهید محمدعلی کاظمی سوم اردیبهشت ماه سال 1341 در خمینی شهر دیده به جهان گشود. این شهید گرانقدر 14 مهر 61 در عملیات مسلم بن عقیل در منطقه سومار بر اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن بعثی به فیض شهادت نائل آمد. شهید رجبعلی کاظمی 18 اردیبهشت ماه سال 1343 در خمینی شهر به دنیا آمد. این شهید عزیز 4 فروردین 61 در منطقه عملیاتی فتح المبین (رقابیه) بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهیدان والامقام در گلزار شهدای اندان خمینی شهر به خاک سپرده شده است.

پدر شهیدان «رضایی شورکی»

«محمود رضایی شورکی» پدر شهیدان «غلامرضا و محمدعلی رضایی شورکی» از استان یزد پس از تحمل یک دوره بیماری سرانجام در سن 77 دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. مراسم تشییع این پدر شهید در 20 مرداد ماه 98 در زادگاهش برگزار و پیکرش در جوار فرزندان شهیدش در گلزار شهدای میبد به خاک سپرده خواهد شد. شهید محمدعلی رضایی متولد 2 فروردین 1342 است که در جریان عملیات بدر در شرق دجله به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید غلامرضا رضایی متولد 8 شهریور 1347 است که در جریان تفحص شهدا در منطقه عملیاتی حاج عمران به همرزمان شهیدش پیوست.

پدر شهیدان «قزوینی ابهری»

«یحیی قزوینی ابهری» پدر شهیدان «اکبر و عبدالرسول قزوینی ابهری»، در 20 مرداد ماه 98 از استان زنجان بر اثر بیماری و کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. شهید اکبر قزوینی ابهری یکم آذر ماه سال 1346 در شهرستان ابهر دیده به جهان گشود و در 19 آذر ماه سال 1359 در محور ماهشهر به آبادان بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر او در گلزار بهشت کبرای شهرستان ابهر واقع است. همچنین شهید عبدالرسول قزوینی ابهری 6 اردیبهشت ماه سال 1347 در شهرستان ابهر دیده به جهان گشود و در 25 خردادماه سال 1367 با سمت تیربارچی در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به پهلو به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر وی نیز در گلزار بهشت کبرای شهرستان ابهر به خاک سپرده شده است.

مادر شهیدان «مشاور»

«اکرم موحدی» مادر شهیدان «امیر و ایوب مشاور» از استان آذربایجان شرقی پس از سال‌ها فراق، به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر این مادر شهید در روز 20 مرداد 1398 در گلزار شهدای وادی رحمت شهر تبریز با حضور اقشار مختلف مردم تشییع شد. امیر مشاور متولد 1356 و ایوب مشاور متولد 1340 بودند که در 15 بهمن ماه 1365 بر اثر بمباران هوایی مناطق مسکونی توسط رژیم بعثی به فیض شهادت نائل‌ آمدند.

مادر شهیدان «یزدانی و قدیمی»

«شرف وردی پور» مادر شهیدان «علی‌اکبر یزدانی و علی‌اصغر قدیمی» از شهدای شهرستان بجنورد استان خراسان شمالی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر این مادر شهید در روز 20 مرداد 98 تشییع و در گلزار مطهر شهدای شهرستان بجنورد به خاک سپرده شد. شهید علی‌اصغر قدیمی متولد 1346 در سال 1362 در منطقه مهران به شهادت رسید. علی‌اکبر یزدانی نیز متولد 1335 بود که در سال 1361 به شهادت رسید.

مادر شهیدان «سعدی»

مرحومه «نوروزی‌زاده» مادر شهیدان ابراهیم و رضا سعدی از استان گیلان دعوت حق‌ را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. مراسم تشییع این مادر شهید سه‌شنبه 22 مرداد در قطعه والدین شهدای تاز‌آباد رشت برگزار شد. شهید ابراهیم سعدی در سال 61 بر اثر اصابت ترکش در منطقه رقابیه جنوب اهواز و شهید رضا سعدی در سال 67 در عملیات بیت المقدس7 منطقه شلمچه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi