شناسه خبر : 69243
یکشنبه 10 شهريور 1398 , 08:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شفاف سازی مالی شرکت ها نسخه درمان بنیاد شهید

مشکلات خدمات درمانی ایثارگران به جایی رسیده که در موارد مختلف مدیران بنیاد شهید از کمبودها انتقاد می کنند. در تازه ترین مورد، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران  از تأمین نشدن اعتبار لازم برای پرداخت بیمه و مراکز درمانی ایثارگران ابراز گلایه کرده است. بنابرخبری که مهر منتشر کرده است،  نادر نصیری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ  با بیان این که بنیاد شهید برای پرداخت مبلغ بدهی خود به مراکز درمانی و بیمه نیازمند تأمین اعتبار است، گفت: رئیس محترم بنیاد شهید موضوعی را مطرح کرده است که مشکل یاد شده در دولت پیگیری شود و تا کنون برای تأمین اعتبار اقدام های خوبی شده است.


در همین زمینه با  حسن لطفی عضو فراکسیون ایثارگران مجلس همکلام شدیم . او اظهارکرد: کسری بودجه بنیاد شهید موضوعی است که توسط مسئولان بنیاد ایثارگران، دولت و مجلس مورد توجه قرار دارد و تامین اعتبار برای آن در بودجه 99 که هم اکنون دولت در حال تهیه آن است دیده شده است.وی افزود: هم اکنون عمده چالش بنیاد شهید و امور ایثارگران در وضعیت فعلی معطوف به بخش درمان است وگرنه بخش های دیگر مانند حقوق و مزایا با مشکل مواجه نیستند، علت بروز مشکل در حوزه درمان ایثارگران هم ابهامات دستگاه متولی از جمله در بیمه است.
شفافیت نسخه درمان است؛ نه تخصیص اعتبار

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: هم اکنون بحث غیر شفاف بودن شرکت های اقتصادی زیر مجموعه بنیاد به چالشی جدی مبدل شده است به طوری که نه مجلس و نه دولت و حتی شاید خود بنیاد هم به طور شفاف از عملکرد مالی  این مجموعه ها آگاهی ندارند.
نماینده رزن در مجلس  ابراز کرد:  آن چه که موجب رفع مشکلات مالی بنیاد شهید خواهد شد نه تخصیص اعتبار بلکه روشن شدن وضعیت اقتصادی آن است. وی خاطرنشان کرد: باید شفاف سازی شود که چقدر این مجموعه ها درآمد دارند و نحوه خدمات رسانی آن ها تا چه میزان با استنانداردهای تعیین شده مطابقت دارد.
اعطای اعتبار خارج از برنامه غیرممکن است؟
وی یادآورشد: این که گفته شده است مجلس قرار است با هماهنگی دولت اعتباراتی را به بنیاد خارج از برنامه مالی سالانه اعطا کند تقریبا غیر ممکن است.
لطفی تشریح کرد:  دولت در بودجه سالانه با بررسی و اعلام هر نهاد و دستگاه بودجه سالانه آن مجموعه دولتی را تعیین  کرده  و در فصل بودجه به تصویب مجلس می رسد و تنها در موارد استثنایی چون وقوع زلزله ، سیل و...  که دولت نیازمند ترمیم فوری بودجه است تخصیص و تصویب بودجه فوق العاده خارج از برنامه سالانه به دستگاه ها صورت می گیرد . بنابراین تخصیص اعتبار تا پایان سال از سوی دولت و مجلس بلا وجه است.گزارش خراسان حاکی است، پیش از این برخی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله شیران دیگر عضو فراکسیون مجلس شورای اسلامی پیشنهاد اصلاح بودجه بنیاد شهید را در قالب طرح یا لایحه مطرح کرده بود که می‌توان از آن به عنوان راهکار رفع این مشکل استفاده کرد.

منبع: روزنامه خراسان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi