شناسه خبر : 69244
یکشنبه 10 شهريور 1398 , 08:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رزمنده دلاور دیروز و نویسنده توانای امروز

او حتی عرصه فعالیت خود را به سطح جامعه کشانده است و من او را در محفلی که تعدادی از فرهیختگان ادبی استان حضور داشتند دیدم که کارشان نقد و بررسی آثار نویسندگان دیگر بود.

فاش نیوز - چهار سال پیش کتابی با موضوع دفاع مقدس به دستم رسید که دلنشین و زیبا بود. اسم با مسمایی داشت: لبخند زخم. این کتاب حاصل گفت و گوهای صمیمانه نویسنده با همرزمان خوزستانی خود بود و مربوط می شد به خاطرات سالهای 1362-1359 .

خاطرات و مکالمه های طنز گونه ای داشت در بحبوحه جنگ و همین باعث می شد تو گروه های مجازی مورد استقبال قرار گیرد. جنگ ندیده ها را با جلوه هایی از شوخی های سربازان اسلام در خط مقدم جبهه آشنا می کردم.

آن روزها خیلی دلم می خواست با نویسنده این کتاب آشنا شوم. اما این آرزو، چهارسال بعد به حقیقت پیوست و در محیطی فراتر از تصورم، این شخصیت ادبی را ملاقات کردم. آنجا محفلی بود در ساختمان "بسیج هنرمندان استان خوزستان".

"استاد عبدالصاحب رومزی پور"، که رزمنده ای بسیجی و از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس است، بعد از جنگ کاری ارزنده در راستای نشر ارزش ها و آرمان های یاران شهیدش انجام داده است. جنگ برای رزمنده رومزی پور تمام نشده بود که سلاحش را زمین بگذارد. بعد از جنگ تحمیلی، جنگ دیگری آغاز شده بود. او سلاح دیگری به دست گرفته بود و مثل سابق در سنگر جنگ نرم حضوری بسیجی وار داشت. این یادگار دوران هشت سال دفاع مقدس، برای ماندگار شدن تمام لحظه لحظه ی خاطرات خود و یاران شهیدش در صفحه تاریخ سلاح قلم را به دست گرفته و چه زیباست حرکت قلم  عبدالصاحب بسیجی !

 او حتی عرصه فعالیت خود را به سطح جامعه کشانده است و من او را در محفلی که تعدادی از فرهیختگان ادبی استان حضور داشتند دیدم که کارشان نقد و بررسی آثار نویسندگان دیگر بود. در این راستا نویسندگان جوان نیز نوشته های خود را قرائت می کردند و اساتید حاضر در گروه نیز نظرات خود را درباره آن متن اعلام می نمودند.

لازم به ذکراست آقای رمزی پور که از اهالی غیور مسجدسلیمان می باشد و در بیست و یکم فروردین 1341 به دنیا آمده است، مولف آثار متعددی در زمینه دفاع مقدس بوده که از جمله آنها مزرع سبز فلک، هور و همیشه، خاکریزهای وصل، مردان هور، آن سوی افق، نیستان در آتش، طپش یاس و سحر، از دیار ملکوت و ... می باشد. در رزومه کاری این نویسنده بسیجی، فعالیت های هنری و ادبی زیادی ثبت شده که می توان از جمله آنها به رئیس انجمن نویسندگان ادبیات دفاع مقدس استان خوزستان، مدرس قصه نویسی از سال 1366 لعایت 1375 در حوزه هنری استان خوزستان، مسئول شورای کارشناسی خاطره و داستان دفاع مقدس استان از سال 1388 تاکنون، نویسنده برتر کشور در سال 1381 در حوزه ادبیات دفاع مقدس  و ... اشاره کرد.

افرادی که در محضر این بسیجی هنرمند کسب دانش نویسندگی می کنند خود نیز از جمله نویسندگان استان خوزستان می باشند.  خانم سیده نجات حسینی از جمله این افراد است که کتاب های بوی خاک، کمی دورتر، فنجان های تلخ، مسافر آسمان را به نگارش درآورده است.

این بانوی فرهیخته و یکی دیگر از اعضای این محفل ادبی به نام آقای افتخار فرج، کتاب انتهای معبر را مشترکا" به چاپ رسانده اند. این اطلاعات حاصل اولین حضور من بود در این جلسه معنوی و دلنشین، که هر کدام از آنها در زُمره فرهیختگان ادبی استان خوزستان هستند.

* جعفری

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
به به چه رسیدنی مبارکت باشه . اینبار ولی مراقب باش مائده بهشتی ات را از چنگت نبرند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi