شناسه خبر : 69256
یکشنبه 10 شهريور 1398 , 15:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامه حضرت علی(ع) به حسن روحانی!

به من گزارش داده اند که کارهای حکومتی را رها کرده، به لهو و لعب و صید و شکار می پردازی و به تفریح و گردش می روی و در اموال عمومی و خداوند دست خیانت دراز کرده، به خویشاوندانت داده ای؛ گویی که میراث پدر و مادر تو است...

فاش نیوز - چند روز پیش رئیس جمهور محترم فرمودند: فساد با بگیر و ببند و زندان و…  از بین نمی رود!

آقای دکتر روحانی عزیز! خواهش می کنم فرمان حکومتی حضرت امیر به مالک اشتر(که البته منظور آن حضرت برای تمام اعصار بوده) را که حتما خوانده اید، چند بار دیگر و با دقت بخوانید و ببینید صحبت های شما با فرمایش حضرت علی مطابقت دارد یا نه؟
 
بزرگوار! صحبت بسیار خوبی کردی که جلوگیری از فساد باید از مسئولین دولتی شروع شود که فساد ایجاد نشود! خوب عزیز بزرگوار منتخب ملت! فرمایش حضرت امیر هم همین است که ابتدا مسئولین بلند پایه حکومتی همچون شما بزرگوار و وزرای شما


1-  ابتدا بهترین کارگزاران و مدیران را بر اساس تعهد و تخصص(شایسته سالاری) انتخاب کنند (آیا واقعا چنین بوده؟ یا در آینده چنین خواهید کرد؟)

2- سپس بر همین کارگزاران به ظاهر شایسته نظارت مداوم کنید. بر اساس گزارشات مردمی یا گزارشات رسانه ها یا مطبوعات آزاد که مثل آن جاسوسانی که حضرت فرمودند هر نوع فسادی را رصد کرده و گزارش دهند(آیا تاکنون به این نظارت و گزارشات اهمیتی دادید یا می دهید؟)

 اصلاً این روش ها هم نه! سلمنا. طبق همان صحبت ها و روش خود حضرتعالی با طرح شفافیت از طریق دولت الکترونیک که نهایتاً  رانت ها و فساد ها را راحت تر بتوانید شناسایی کنید. تا این جا هم تا حدودی(فقط تا حدودی) طبق فرمایش حضرت امیر هست، بعد از آن چطور؟ آیا بر اساس هر روش نظارتی که شما ارجح می دانید وقتی معلوم شد که فلان آقازاده و یا کارگزار حکومتی کم کاری کرده یا مهم تر علاوه بر کم کاری فسادی را انجام داده و حق مردم را ضایع کرده و ظلم کرده،
آیا سپس آن فرد خاطی را به قوه قضاییه معرفی می کنید یا نمی کنید؟

و اگر طبق فرمایش حضرت امیر به قوه قضائیه معرفی کردید، آیا طبق فرمایشات آن حضرت، قوه قضائیه حقِ بگیر و ببند و زندان و مجازات آن کارگزار فاسد را دارد؟

 پس معلوم می شود که در پروسه مبارزه فساد، از گماشتن کارگزاران شایسته، نظارت
آشکار و پنهان بر عملکرد ایشان و نهایتاً در صورت اثبات فساد فرد خاطی، بگیر و ببند و زندان و مجازات جز مهمی از این پروسه هست.

ریاست محترم جمهور! شما در مبارزه با فساد کار خوب و مفید خود را استارت بزنید(شروع کنید) ولی خواهشاً از قوای دیگر(خاصه قوه قضائیه) نخواهید که آنها هم به موازات شما وظائف قانونی خودشان را انجام ندهند!

رئیس جمهور گرامی! شما بزرگوارید و منتخب مردم، ولی عقل ناقص حقیر می گوید که سخنان آن روز شما کاملا بر خلاف فرمایشات حضرت امیر (ع) است. در ثانی ورود به این بحث های تئوریک بی مورد و جدال انگیز که سریعا بین مردم پخش می شود و باعث یاس و نا امیدی مردم (و شاید دشمن شاد کن) می شود، نهایتا سودی ندارد! اگر هدف خیر ( بهترین راه مبارزه با فساد ) و به قصد قربت و رضای خداوند متعال است، مردم در ذهن خود و بین خود می پرسند که چرا این صحبت ها در محافل خصوصی با وزرا و کارگزاران و خاصه در ملاقات های خصوصی سران سه قوه مطرح نمی شود!?

مجددا" شما را به خطابه ها و روش حکومتی، خاصه شیوه مبارزه با فساد وصی المصطفی خاتم الاوصیا اسدالله الغالب فاروغ اعظم حیدر کرار حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام جلب می کنم.

 

 به علی(علیه السلام) خبر می دهند، ابن هرمة، متصدی امور اقتصادی منطقه اهواز، رشوه گرفته و در بیت المال خیانت کرده است.
امام(علیه السلام)  فورا" به رفاعه، فرماندار ناحیه ی اهواز نامه ای می نویسد و دستور حکومتی صادر می کند که ای رفاعه! زمانی که نامه ام را خواندی، درباره ی ابن هرمة مسوول بازار اهواز چنین کن: بلافاصله عزلش کن، مسامحه و مماشات نکن، و او را چنانکه هست، بی کم و بیش به مردم معرفی کن. او را حبس کن، و اگر در مجازات او کوتاهی کنی، خودت را عزل می کنم، این حکم خداست و باید اجرایش کنی.

 و در نامه ای به منذر بن جارود، فرماندار خود در اصطخر نوشته است: به من گزارش داده اند که کارهای حکومتی را رها کرده، به لهو و لعب و صید و شکار می پردازی و به تفریح و گردش می روی و در اموال عمومی و خداوند دست خیانت دراز کرده، به خویشاوندانت داده ای؛ گویی که میراث پدر و مادر تو است. به خدا سوگند! اگر این گزارش درست باشد، شتر خویشاوندانت و بند کفشت از تو بهتر خواهند بود و بدان که لهو و لعب مورد رضای خداوند نیست و خیانت به مسلمانان است.

و نهایتا امیرالمومنین(علیه السلام) در عهدنامه اش به مالک اشتر می فرماید:

به کارگزارانت حقوق کافی بده؛ زیرا این کار آنها را در اصلاح خویش تقویت می کند و از خیانت در اموالی که زیردست آنهاست بی نیاز می سازد و تو نیز در صورت نافرمانی از دستورهایت، بر آنها حجت داری و می توانی آنان را مواخذه کنی.
والسلام

جانباز دکتر مرتضی رضیعی

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
با سلام
یادداشت شما ، (نامه حضرت علی علیه السلام به.. ) با اینکه برای همه مسئولان حکومتی در جهان قابل استفاده است و راهکارهای کاملا راهبردی برای مقابله با فاسقان در آن قاطعانه تبیین گردیده است.
از نظر عنوان مقاله و قرار دادن نام شخصی که همه وجود او و ما و جمهوری ما حتی به اندازه ناخن انگشت کوچک، حضرت مالک اشتر نیستیم. مالک اشتری که در وصفش پس از شهادتش، امیرالمؤمنین علیه السلام وی را پشتوانه دین خداوند و یاور شایسته‌ای برای خویش معرفی فرموده اند و به پاکی و صلاحیت و نیکوکاری جناب مالک اشتر (ره) گواهی داده اند.
حال قرار دادن نام افرادی عادی و تغییر عنوان متن نهج البلاغه هرگز شایسته نیست.
خواهشمند است در نوشتن مقالات خویش به نکات بس مهمی همچون انتقاد فوق که بقیه دوستان بنده نیز در آن اتفاق نظر داشتند، لطفا دقت بیشتری اعمال بفرمائید و از بکار بردن مکرر صفاتی همچون کلمه (بزرگوارا..)برای مسئولانی که باید پاسخگوی سخنان و رفتار خود باشند خود داری بنمائید.
در هر صورت از شما جانباز گرامی و مطالب خوبتان تشکر نموده و برای همه آزادمردان جهان توفیقات الهی را آرزومندم.
نباید عنوان را نامه امام به حسن روحانی می نوشتید.
توضیحات بالا مستدل و منطقی و درست است.
لطفا در نوشتن کلمات تکراری ذکر شده در کامنت فوق. و نیز انتخاب عنوان دقت بفرمائید.
آقای روحانی آقای شهیدی چرا به ناله های جانسوز جانبازان معسر مفلوک و مظلوم صدقه بگیر ساتا گوش نمی کنید چرا قانون حداقل حقوق اجرا نمی کنید شما را به خدا واگذار کردیم



با عرض سلام و خسته نباشید
خداوند به شما خیر بدهد که زبان قشر مظلوم و رنجدیده هستید
در پناه خدا همیشه استوارو ثابت قدم باشید
مردم یانشنیده اند!
یااگرهم شنیده اند،،،به فراموشی سپرده اند و یا دست کم گرفته اند!
حتمأمیپرسیدچه چیزرا؟!
عرض میکنم.
درزمان انتخابات ریاست جمهوری شایعه شده بودکه آقای حسن روحانی،،،دکترای اسلام شناسی رادرکشورآمریکاگرفته!
اکثرمردم ازاین کار بوی نفرت گرفتند!
که آقای روحانی ازخوددفاع کردندوگفتندمن دکترای اسلام شناسی رادرآمریکا نگذرانده ام!
من دکترای اسلام شناسی را در انگل ستان گذرانده ام!!!

و .........
درضمن ازکلمه آقازاده هادیگراستفاده نکنید!
بفرمایید...آقایان!
آقازاده هادیگرآقاشدند!
و...$$$***
آدرس غلط میدی جناب نویسنده! تاریخ رو هم تحریف می کنی جناب جانباز!!!!!

ش



م

یای هستم
شمیای هستم بعداز سی سال مراجه کردم جهت اهراز هیچ حقوقی ندادن حداقل درصد 30 بود 5 درصد دادن معرفی شدم منطقه هر بار ی حرف میگن هیچ توجه ب من نمیکنند 58 سال دارم بیکار و نتوان نمیدونم چکار کنم لطف کنید مرا راهنمای کنید ممنونم
در قانون جامع ایثارگران زیر 25 درصد بعضی خدمات را شامل می شود چرا دستگاههای دولتی اجرا نمی کنند،در ماده (88 )بند (ث )-دولت مکلف شده به رزمنده گان شش ماه حضور و ازادگان،و جانبازان زیر 25 درصد امکانات معیشتی،رفاهی،بهداشتی ،درمانی و فرهنگی ارائه دهد- انشعاب آب و فاضلاب برقو گاز برای یک واحد مسکونی برای یک بار واگذار شود -در تاریخ 23/7/98-بنده تقاضای دو انشعاب آب نمودم -به بنیاد جهت معرفی نامه مراجعه کردم"بنیاد میگوید -شامل جانبازان زیر 25درصد نمی شود -در صورتی که قانون بر این حق تاکید دارد-لطفا ما را راهنمائی بفرمائید "
اولین مخاطب حضرت علی علیه السلام در این نوع نامه ها در این دوران شخص اول مملکت است که امثال شما وجود و شهامت و ایمان و بصیرتش را ندارید که مورد خطابش قرار دهید.
همه ما حتی رهبر عزیزمون که از پیروان واقعی آن حضرت هستند مخاطب سخنان گهربار حضرت امیر علیه السلام هستیم و حتی خود آن حضرت به خویش نیز نهیب میزدند.
ما اگر پیرو سید علی هستیم برای این است که او پیرو ترین فرد نسبت به امیرالمومنین و ولایتش در طول ولایت آن امام همام است. لطفا" شما هم کمی خود را مورد خطاب آن حضرت بدانید!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi