شناسه خبر : 69261
سه شنبه 12 شهريور 1398 , 10:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

این هم یک درد است!

من چند سال پیش در گلزار شهدای ازنا با چشم خود دیدم که تصاویر شهدا را از قبور برداشتند و کاملاً صاف کردند....

جانباز دکتر مرتضی رضیعی من چند سال پیش در گلزار شهدای ازنا با چشم خود دیدم که تصاویر شهدا را از قبور برداشتند و کاملاً صاف کردند. غم و اندوه عجیبی سینه و قلبم را فرا گرفت. تحقیق کردم که چرا؛ از طریق یک دوست متوجه شدم که فرمان از بالا(مرکز استان - و مرکز استان هم از…!؟) رسیده.

نهایتاً تحقیق کردم و از آن دوست که در بنیاد شهید کار می کرد و جانباز هم بود، پرسیدم و گفتم: احتمالاً فکر و افکار سنی سلفی یا وهابی گری در ذهن و عمق جان عده ای از مسئولین رسوخ کرده که حدیث جعلی از پیامبر اکرم ساخته اند که حضرت نبی اکرم خود به حضرت امیر(ع) دستور داد که قبور و قبرها را صاف و مسطح کن تا مردم دنبال شرک و بت پرستی نروند!؟ و حاجات خود را از قبور نگیرند و به خدا رجوع کنند.

این گونه احادیث جعلی در زمان حکومت معاویه نوشته شد که مردم به دنبال زیارت قبور مطهر و پاک نبی اکرم و سپس اهل بیت پاکش نروند و از خود نپرسند که به راستی قبر تنها دخت نبی اکرم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها کجاست!
چون حواسش به پرسشی در ذهن گروه دوم مسلمانانی که پیامبر را ندیده بودند(تابعین)بود که بعد از این پرسش (به دنبال قبر گم شده) به پرسش مهم بعدی (که بعد از وفات نبی اکرم واقعاً چه حوادثی رخ داد و چه کسی باعث و بانی آن حوادث تلخ و غمبار بود) فکر نکنند.

فلذا عملاً فکر صاف کردن قبور(خاصه قبور مطهر اهل بیت و سپس شهدا و صالحین و ..) از زمان حکومت معاویه و بنی امیه  لعنت الله علیهم استارت خورد و در زمان متوکل این فکر تشدید شد.

چون بسیاری از شیعیان و غیر شیعیان(اهل سنت) از دور و نزدیک بلاد اسلامی به زیارت قبر امام حسین، سید الشهدا علیه السلام می رفتند و متوکل یاد و خاطره ظلم این شجره خبیثه و ملعونه (در قرآن) را زنده کرد و گفت: اگر من جای یزید بودم، با اهل بیت رفتار بدتری می کردم و نهایتاً دستور داد قبر مطهر سید الشهدا را تخریب و صاف کنند و دست و پای زیارت کنندگان را قطع کنند!

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
من از جبهه گشتم چوقطع نخاع به دردی گرفتار از پا چدا
چکاری نمودن در سال سی بر این بنده نوکر بینوا
فقط با حقوقی بود حق درد چه بدبخت گشتم ز این ماجرا ........
سلام اینکه مرقد مطهر معصومین (ع) بدلیل تقرب و توسل و تجمع مومنین همواره مورد دشمنی و مخفی کردن از مومنین توسط ستمگران تاریخ بوده که این یک طرف قضیه است لیکن طرف دیگر قضیه اینست که مرقد مطهر معصومین (ع) توسط مومنین پنهان شده البته قبور ستمگران همیشه مورد اهانت و تخریب مردم قرار داشته است بنابراین ستمگران مجبور بودند قبور پدران و شاهان را بذلیل تنفر مردم مخفی کنند برای مثال قبر هارون الرشید را بدلیل تنفر شدید مردم و جلوگیری از تخریب قبر نزدیک مرقد مطهر امام رضا (ع) قرار دادند که در بررسی موارد تاریخی میبایست جنبه های مختلف قضایا در نظر گرفته شود بویژه در مواردی که تحریف و کتمان وجود داشته میبایست طرز تفکر دو طرف موضوع در ابعاد مختلف بررسی شود.
موضوعات دیگری از این موارد برداشت میشود که کفته شده افرادی که به مشهد برای زیارت امام رضا (ع) مشرف میشوند در صورتی که انسانهای پاک باشند صواب زیارت امام رضا (ع) برایشان ثبت میشود اما چنانچه انسانهای ناپاک به زیارت بروند آنگاه زیارت قبر هارون الرشید برایشان ثبت میشود و همینطور زیارت خانه خدا و خانه شیطان نیز بر همین سیاق سنجیده میشود و موضوعات دیگری که در سیطره و حجاب عرفان اسلامی نهفته است و نیاز به مکاشفه و سلوک عارفانه دارد و گاهی قابل بیان عمومی نبوده و فقط برای اولیای الهی کشف و شهود رخ میدهد.
در خصوص مرقد مطهر معصومین (ع) و مومنین و شهدا بدلیل اشراف روح مطهر بر جسم شریف دارای معجزاتی آشکار و دارای گنبد و بارگاه جاودان هستند اما سایر قبور هرچند افرادی هزینه کنند و دارای بقعه و گنبد و بارگاه شوند فاقد معجزات و تاثیر معنوی برای زایران بوده که اینگونه قبور ساختگی مطابق اسناد تاریخی حداکثر 50 سال دوام داشتند و قبل از 50 سال تمام بقعه و بارگاه با خاک یکسان شدند.
دلیل خاکسپاری برخی افراد در جوار مرقد و بارگاه مومنین همین پایداری و جاودانگی مرقد آنان است در غیر اینصورت سایر قبور طی مدت مشخصی تخریب و تبدیل به فضاهای عمومی همچون پارک و غیره میشوند.
... آن مردم نمی‌توانستند با تمدن حسین(ع) کنار بیایند

این جنگ(در کربلا) یک جنگ شخصی نبود. آنها چطور توانستند مردم را بسیج کنند که چند هفته تمام آهنگری‌ها با بودجه مردمی به ساختن تیر و نیزه و شمشیر برای نبرد با امام حسین(ع) اختصاص پیدا کند؟ از ترس بازگشت حکومت علوی توانستند این کار را بکنند. حالا حکومت علوی چه حکومتی است؟ یک موردش این بود که چهار هزار نفر از مردم کوفه را-که خوارج بودند- کشته بود. لذا آن مردم نمی‌توانستند با این تمدن کنار بیایند، آنها اصلاً این‌قدر عدالت را نمی‌خواستند! یک مقدار ظلم از معاویه را قبول می‌کردند ولی این‌همه عدالت از علی(ع) را نمی‌توانستند بپسندند.

این تمدن است که شکل‌گیری آن 1400 سال است که عقب افتاده است. یک‌وقت شما فکر نکنید که با یک اسطورۀ تاریخی به نام «حسین(ع)» مواجه هستید! بعضی‌ها می‌گویند «امام حسین(ع) جایگزین «سیاوش» شده است و اساساً ایرانی‌ها دنبال اسطوره‌های مظلوم می‌گردند؛ خصوصاً اینکه تشنه‌لب باشند و سرجدا!» این توهین به امام حسین(ع) است. رسماً به امام حسین(ع) گفتند که قلب‌های مردم با توست ولی شمشیرهای‌شان علیه توست(قُلُوبَهُمْ مَعَهُ وَ سُیُوفَهُمْ عَلَیْه‏؛ لهوف/62)

حسین(ع) نماینده تمدنی بود که مردم پیش‌پرده آن تمدن را در حکومت علوی دیده بودند/ تفکر امام حسین(ع) پایگاه اجتماعی نداشت

امام حسین(ع) نماینده تمدنی بود که مردم پیش‌پرده آن تمدن را در حکومت علوی دیده بودند، پس معلوم بود که آن مردم به سمت این تمدن گرایش پیدا نمی‌کنند. از همان ابتدا همه مشاورینی که مشورت می‌دادند و به امام حسین(ع) می‌گفتد که «نروید!» آنها غیب‌گو نبودند که بگویند: «مردم کوفه بی‌وفایی خواهند کرد» آنها می‌دانستند که تفکر امام حسین(ع) و تفکر علوی، پایگاه اجتماعی ندارد. یعنی این تمدن شکل نخواهد گرفت. اگر یک نگاه کلان به ماجرا داشته باشیم، وقتی که می‌گوییم: «یا لثارات الحسین(ع)» و فریاد انتقام خون امام حسین(ع) سر می‌دهیم، می‌دانیم که این یک بحث شخصی نیست و الا مختار از آن اشخاص(قاتلین کربلا) انتقام گرفت. ما فقط سرِ مظلومیت شخص، بحث نداریم اگرچه مظلومیت شخص امام حسین(ع) به ما کمک می‌کند و دست ما را می‌گیرد و ما را در عرصه این تمدن غریب وارد می‌کند.

ما هنوز از مسأله مظلومیت شخصی به مظلومیت مکتب، انتقال پیدا نکرده‌ایم / سوگ حسینی، آغاز این راه نورانی است...
منبع: قسمتی از مقاله چرا محبین سیدالشهدا قاتلش شدند! به قلم نویسنده محترم جناب آقای محمدرضا سابقی
لطفا مطالعه‌ بفرمائید.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi