شناسه خبر : 69277
دوشنبه 11 شهريور 1398 , 10:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در اولین ضرب شست حزب‌الله به اسرائیل

یک فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت رسید

رزمندگان حزب‌الله عصر دیروز در واکنش به حمله توپخانه‌ای ارتش رژِیم صهیونیستی به خاک لبنان، خودروی نظامی این رژِیم را با موشک منهدم کرده، شماری از سرنشینان آن، از جمله فرمانده بخش شمالی لشکر اسرائیل، را به هلاکت رساندند.

به گزارش شبکه «المنار»، جنبش حزب‌الله عصر دیروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه عصر امروز، گروه شهیدان «حسن زبیب» و «یاسر ظاهر»، یک خودرو نظامی اسرائیلی را در مسیر پادگان «آویویم» هدف قرار دادند و در اثر این حمله، تمامی سرنشینان آن کشته و یا زخمی شدند». به دنبال انتشار این خبر، شبکه «العالم» به نقل از المنار گزارش داد که در حمله فوق فرمانده لشکر رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین ‌اشغالی به هلاکت رسید.البته ، منابع صهیونیستی مدعی شدند که در حمله فوق، چهار نظامی اسرائیلی زخمی شدند.
در پی این اتفاقات، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژِیم صهیونیستی، از فرماندهان این رژِیم خواست در‌باره وقایع مرز‌های شمالی ، با رسانه‌ها مصاحبه نکنند.
عملیات دیروز حزب‌الله همچنین باعث شد که ارتش صهیونیستی گلوله باران جنوب لبنان را متوقف کند.
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم با تأیید حمله رزمندگان حزب‌الله، اعلام کرد که در عملیات حزب‌الله، چندین موشک ضد‌تانک به خودروها و پایگاه‌های اسرائیلی برخورد کرده و خساراتی بر‌جا گذاشته است. همچنین، به دنبال متشنج شدن اوضاع در شمال فلسطین‌اشغالی، فرودگاه «بن گوریون» تل‌آویو خواستار تغییر مسیر پرواز هواپیماهایی که به مقصد این فرودگاه در حرکت بودند، شد.
یک منبع لبنانی نیز به شبکه «المیادین» گفت، هنگامی که نیروهای صهیونیستی برای انتقال مجروحان وارد عمل شدند، هر چند در تیررس نیروهای مقاومت قرار داشتند، اما نیروهای مقاومت اجازه انتقال زخمی‌ها را به صهیونیست‌ها دادند. او تأکید کرد که عملیات مقاومت در شرایطی انجام شد که صهیونیست‌ها در بالاترین سطح هوشیاری اطلاعاتی قرار داشته‌اند.
ساعتی پس از عملیات حزب‌الله شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اسرائیل تمایلی به ادامه تبادل آتش با حزب‌الله ندارد.
نصر‌الله: پاسخ به اسرائیل قطعی است
دبیر کل حزب‌الله لبنان در واکنش به پیام‌های تهدید‌آمیز و تطمیع‌کننده در مورد پاسخ مقاومت به رژِیم صهیونیستی، تاکید کرد که حمله به اسرائیل قطعی است‌، ولی مقاومت می‌خواهد که اسرائیل همچنان سر در گم باقی بماند.
«سید حسن نصرالله» طی سخنانی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، به تهدیدات و وعده‌های حامیان صهیونیست‌، واکنش نشان داد و تاکید کرد که پاسخ به تجاوزگری رژیم صهیونیستی قطعی است.
به گزارش ایسنا، دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: لبنان از یکشنبه گذشته تاکنون در مرحله جدید و اوضاع خاصی قرار گرفته و دشمن اسرائیلی نیز در حالت آماده‌باش به سر می‌برد.
بامداد یکشنبه سوم شهریورماه دو پهپاد انتحاری رژیم صهیونیستی با هدف بمباران مواضع حزب‌الله، حریم هوایی لبنان را نقض و در ضاحیه بیروت سقوط کرده‌اند. در پی این اتفاق، سید حسن نصرالله اعلام کرد که به این اقدام پاسخ خواهد داد. این اظهارات نصرالله، باعث شد که هاله‌ای از ترس، سراسر فلسطین اشغالی را فرا بگیرد و حتی سران رژِیم صهیونیستی به دست و پا بیفتند، به طوری که کاخ سفید به نیابت از صهیونیست‌ها، به حزب‌الله لبنان پیام داد، در صورتی که به حمله دست نزند، آمریکا علیه حزب‌الله و لبنان تحریم‌های جدیدی اعمال نخواهد کرد. در این میان، حتی از نصرالله خواسته شد که صرفا دست به یک واکنش صوری و نمایشی بزند!
اما آخرین اظهارات نصرالله ، آب پاکی را روی دست سران تل آویو و حامیانش ریخت و بر همگان مشخص شد که واکنش مقاومت، قطعی است و صهیونیست‌ها چاره‌ای جز این ندارند که در انتظار کشنده به سر ببرند.
وی تصریح کرد: عملیات مقاومت این بار مانند قبل، منحصر به «مزارع شبعا» نمی‌شود، بلکه ممکن است در هر جایی صورت بگیرد. مقاومت در چارچوب یک عملکرد و تاکتیک مشخص و بر اساس اراده و خواسته خود، زمان و مکان مناسب برای پاسخگویی را انتخاب می‌کند.
دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت: ما از موضع رسمی لبنان که تجاوزگری اسراییل را نوعی اعلام جنگ به لبنان دانست، بسیار قدردانی می‌کنیم... اسراییل باید بداند که حریم هوایی لبنان به رویش باز نیست تا هر وقت بخواهد یک پهپاد بر فراز لبنان ارسال کند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: تحقیقات کارشناسان نشان داد که پهپاد نخست مانند پهپاد دوم، بمب گذاری شده بود و(ماموریت آنها) جاسوسی نبوده است. وی در ارتباط با بهانه تل آویو، که مدعی است قصد داشت به کارخانه‌های ساخت موشک‌های نقطه زن حزب‌الله در لبنان حمله کند، تصریح کرد: هیچ کارگاه ساخت موشک‌های نقطه ‌زن در محل سقوط دو پهپاد وجود ندارد. اگر کارگاه ساخت موشک‌های هدایت شونده نقطه‌ زن داشتیم، من آن را صراحتا اعلام می‌کردم. نتانیاهو می‌خواهد کارگاه ساخت موشک را بهانه‌ای برای تجاوز به لبنان قرار دهد.
سید حسن نصرالله بیان داشت: پاسخ به تجاوزگری اسراییل امری قطعی است و تمام تهدیدها جلوی پاسخ و واکنش مقاومت را نخواهد گرفت.
وی تاکید کرد: ما به این امر اهمیتی نمی‌دهیم که نحوه پاسخ را اعلام کنیم، ولی برای ما بسیار اهمیت دارد که دشمن همچنان سردرگم باقی بماند.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: باید به دشمن بفهمانیم که لبنان تجاوز به خود را بر نمی‌تابد و این همان چیزی است که «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان هم آن را اعلام کرده است.
هراس و تقلای جدید صهیونیست‌ها
نگرانی و هراس رژِیم صهیونیستی از انتقام حزب‌الله در حالی روز به روز بیشتر می‌شود که ارتش این رژیم در تازه‌ترین اقدام، رزمایش بزرگ برنامه‌ریزی شده خود را لغو کرده است.
ارتش رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کر‌د، نه تنها رزمایش سراسری در اسرائیل را لغو کرده، بلکه نیروهای زمینی، هوایی و دریایی را به حال آماده باش در آورده است تا برای هر نوع درگیری در مناطق شمالی مخصوصا منطقه «الجلیل» در جنوب مرزهای لبنان آماده باشند.
علاوه بر آن، روزنامه «جروزالم پست» گزارش داد که به دستور تل آویو، حریم هوایی برخی مناطق شمالی فلسطین اشغالی بر روی پرواز هواپیماهای مسافربری بسته شده و تحرکات تدافعی در این منطقه ادامه دارد.
شلیک توپخانه‌ای ارتش صهیونیستی
شبکه «المنار» لبنان اعلام کرد، یگان توپخانه‌ای ارتش رژِیم صهیونیستی دیروزبخش‌های اشغالی در مناطق «جبل الروس» و «تلال کفرشوبا» را هدف قرار‌داد.
به گزارش فارس، یک پهپاد صهیونیستی نیز مواد آتش‌زا به سمت مزرعه بلوط در منطقه «بسطره» واقع در نزدیکی مزارع شبعا پرتاب کرد.
جنبش حزب‌الله و ارتش لبنان در برابر این حملات، واکنش نشان ندادند و به تاکتیک سید حسن نصرالله در برابر رژیم صهیونیستی، کاملا پایبند هستند.
علل تاکید حزب‌الله به پاسخ قاطع
روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» با طرح این سؤال که چرا نصرالله پیشنهاد واسطه‌ها که خواستار پاسخی آرام و نمایشی هستند، را رد می‌کند؟‌، نوشت: سیل پیشنهاد از جانب میانجی‌های عربی یا اروپایی برای حزب‌الله و رهبران آن به راه افتاده که خواهان انتقام‌گیری محدود حزب‌الله هستند. این روزنامه افزود: از جمله پیشنهادها این است که حزب‌الله یک یا دو پهپاد اسرائیلی را سرنگون کند یا حتی دو یا سه نظامی اسرائیلی را به قتل برساند و در مقابل، اسرائیل نیز قول می‌دهد که به این حمله‌، با  حملات گسترده‌تر به لبنان جواب ندهد، اما حزب‌الله قاطعانه دست رد به سینه همه واسطه‌ها و پیشنهادهایشان زده است.
رای‌الیوم نوشت: حزب‌الله در مورد برنامه‌های عملیاتی (مقاومت) سکوت کرده و به همه افراد نزدیک به خود دستور داده است که از اظهار نظر یا تحلیل در مورد این موضوع خودداری کنند.
به باور نویسنده سرمقاله رای الیوم، «‌بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژِیم صهیونیستی، با حمله پهپادی اخیر، اشتباه راهبردی بزرگی را مرتکب شده است. او حمله فوق را با امید پیروزی در انتخابات پارلمانی دو هفته آینده انجام داده است، ولی نتیجه عکس می‌گیرد.
نویسنده با تاکید بر اینکه حزب‌الله از هیچ پاسخ اسرائیلی در قبال هر گونه انتقام جویی خود هراسی ندارد، نوشت: این حزب دارای زرادخانه عظیمی از موشک‌های هوشمند‌، هواپیماهای بدون سرنشین و یک سامانه دفاع موشکی ایرانی قابل مقایسه با موشک‌های «اس-300» روسیه است و  می‌تواند  اکثر شهرهای مهم و استراتژیک در فلسطین اشغالی از فرودگاه‌ها، بنادر، کارخانه‌ها، نیروگاه‌های برق و آب را هدف قرار دهد. همین قضیه وضعیت فعلی اعتماد به نفس و آرامش حاکم بر صفوف حزب‌الله و حامیانش در داخل و خارج از لبنان را تفسیر می‌کند.
رای الیوم افزود: اگر آتش جنگ جدیدی روشن شود، همه جبهه‌های زمینی، هوایی و دریایی را فرا می‌گیرد و فقط حزب‌الله وارد آن نمی‌شود، بلکه ارتش لبنان و متحدان جبهه مقاومت و مهم‌ترین آنها، گروه‌های فلسطینی در نوار غزه هم به حمایت از حزب‌الله، به این جنگ ورود می‌کنند. در پایان این یادداشت آمده است: نتانیاهو خودش و رژیمش را در دامی سخت و محکم گرفتار کرده و مطمئنا شکست خواهد خورد.
پیروزی حزب‌الله بدون شلیک حتی یک گلوله
نشریه آمریکایی«امریکن هرالد تریبیون» نوشت: حزب‌الله بدون شلیک حتی یک گلوله، ارتش اسرائیل را شکست داد و آن را وادار کرد به جای نظامیان خود، در خودروهای نظامی عروسک بگذارند!
این نشریه افزود: بانک اهداف حزب‌الله
(‌در فلسطین اشغالی) غنی است و بنابراین، انتخاب یک هدف اسرائیلی چندان دشوار نیست و حزب‌الله عجله‌ای برای بستن این پرونده ندارد... (علاوه بر آن) حزب‌الله در جنگ روانی نیز موفق بوده است و دیگر کسی تئوری «اسرائیل یک ارتش شکست‌ناپذیر است» را باور ندارد.
امریکن هرالد تریبیون در ارتباط با وضعیت نظامیان اسرائیلی نیز نوشت که آنها از اینکه سه الی چهار نفر از هم‌قطاران‌شان کشته شوند،خوشحال خواهند شد! زیرا این به مفهوم آن است که احتمال کشته شدن خودشان پایین ‌می‌آید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi