شناسه خبر : 69282
شنبه 23 شهريور 1398 , 12:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش مدیران انجمن جانبازان نخاعی از اقدامات انجام شده و در دست اقدام(بخش سوم)

جانبازان در معرض خطر گرفتار بیشترین مشکلات بیمه و درمان!

در ادامه سلسله نشست های فاش نیوز با مسئولان انجمن جانبازان نخاعی در زمینه معیشت و خودرو جانبازان، این بار پای صحبت های دو تن دیگر از دست اندرکاران انجمن جانبازان و گروه پیگیری در حوزه بهداشت و درمان و همچنین تجهیزاتِ مصرفی و توانبخشی جانبازان نخاعی نشستیم.

فاش نیوز - در ادامه سلسله نشست های فاش نیوز با مسئولان انجمن جانبازان نخاعی در زمینه معیشت و خودرو جانبازان، این بار پای صحبت های دو تن دیگر از دست اندرکاران انجمن جانبازان و گروه پیگیری در حوزه بهداشت و درمان و همچنین تجهیزاتِ مصرفی و توانبخشی جانبازان نخاعی نشستیم.

جانبازان "عنایت الله آطاهریان" عضو هیئت مدیره که پزشک است و مسئول کمیته بهداشت و درمان انجمن جانبازان نخاعی و همچنین جانباز "حسین مهرآیین"، کارشناس حوزه تجهیزات مصرفی و توانبخشی جانبازان نخاعی، انجمن را یاری می دهند، در پرسش و پاسخ های مربوط به این حوزه، بسیار صریح  و شفاف به بازگویی مسایل و مشکلات پرداختند.

ضمن تشکر از این دو جانباز فعال و فداکار، ابتدا به موضوع بهداشت و درمان و چگونگی پیگیری مسایل و مشکلات جانبازان در این حوزه می پردازیم.

دکتر آطاهریان: در زمان آقای دهقان، بنده پیگیری هایی را در این زمینه داشتم اما با تشکیل انجمن جانبازان، وارد این حوزه شدیم و قرار شد نقش تعاملی داشته باشیم؛ به طوری که با افرادی که در معاونت بهداشت و درمان بنیاد بودند و همچنین وزارت بهداشت و درمان، از آنجایی که حوزه فعالیت ما هم در راستای حوزه سیاست های اجرایی وزارت بهداشت و درمان بود، تعاملاتی داشیم که در 18 بند تعریف شده بود:

1- تعیین درصد ازکارافتادگی
2- تامین و توزیع تجهیزات پزشکی مورد نیاز
3- پرداخت هزینه های مورد نیاز خدمات درمانی و دارویی
4- روند بستری شدن جانباز در بیمارستان های توانبخشی
5-بیمه همگانی و تکمیلی جامعه هدف
6-کمیسیون های حالت اشتغال و کمیسیون های احراز
7-ارائه آموزش های بهداشتی و درمانی
8-انجام طرح پایش سلامت جانبازان و خانواده معظم شاهد
9- اعزام های درمانی
10-حق پرستاری دوران نقاهت
11-هدیه ایثار
12-انجام واکسیناسیون
13- اردوهای درمانی
14- سم زدایی افراد خودمُعرف
15-عقد قرارداد با مراکز درمانی و دارویی
16- کلینیک درد

17- و در خاتمه نظرسنجی و نیازسنجی

اینها مواردی بود که بنیاد در این چارچوب فعالیت می کرد. اما آنچه مدنظر ما در زمینه بهداشت و درمان بود، بیشتر جنبه خدمات درمانی و دارویی، بحث بستری در بیمارستان ها، بیمه تکمیلی و همگانی، انجام طرح پایش، حق پرستاری و مواردی بود که بیشتر به جانباز مربوط می شد. برای مثال یک جانبازی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشت، با مشکلاتی بسیاری مواجه بود.

 

فاش نیوز: به موضوع خوبی اشاره کردید. درحال حاضر هم بسیاری از جانبازان برای بستری شدن خود در بیمارستان هایی مانند خاتم و ساسان با مشکلاتی مواجه هستند و گاهی دیده می شود که یک جانباز، یک شبانه روز در بیمارستان در انتظار می ماند تا پذیرش شود، گره اصلی کجاست؟

- متاسفانه همینطور است. برای مثال بیمارستان خاتم که متعلق به بنیاد و بخش خصوصی است، علیرغم برتری سهم بنیاد، هنوز جانباز و جامعه هدف بنیاد در صف پذیرش قرار می گیرد. یعنی دیده می شود که جانباز نخاعی پس از مراجعه به این مرکز، پذیرش نشده و علت آن نبود تخت خالی عنوان می شود که در این صورت، جانباز کلاً یا قید درمان را زده و منصرف می شود و یا در بخش اورژانس به مدت طولانی به انتظار خالی ماندن تخت در می ماند. گاه ها دیده شده که برای جانبازان تخت نبوده اما برای بیماران خصوصی تخت خالی وجود دارد! این مشکل علیرغم تشکیل جلسه با مسئولین بنیاد و ریاست بیمارستان به صورت مقطعی حل و پس از مدتی دوباره به همان روال بازگشته است؛ یعنی قول داده اند جهت پذیرش و بستری جانباز، راهکاری را تعریف کنند اما در آخر در تماس با "دکتر عزیززاده" و "دکتر عباسپور" موفق به حل موضوع نشده ایم.

 

مشکل بستری و درمان، کماکان جانبازان را آزار می دهد

 

فاش نیوز: چرا در این بیمارستان ها معتمد معینی وجود ندارد که جانباز با مراجعه به آنان، مشکل بستری شدنش حل شود؟

- البته در بیماستان خاتم آقای دکتر عزیززاده به عنوان نماینده بنیاد در بیمارستان حضور دارند و درصورتی که جانباز نخاعی با عدم پذیرش مواجه شود، با تماس با ایشان اگر در بیمارستان باشند، مشکل حل شده است در غیر این صورت با تماس با دکتر عباسپور مشکل به صورت موقت حل می شود اما انجمن معترض است که چرا خود پرسنل بیمارستان وضعیت جانباز نخاعی را درک نمی کنند و حتماً باید با واسطه پذیرش صورت بگیرد. اگر تخت نیست، چگونه با تلفن دکتر عزیززاده و یا دکترعباسپور مشکل حل می شود؟!

خوشبختانه انجمن طی چندین جلسه مشکل را با معاونت بهداشت و درمان، مسئول اداره کل درمان و مسئولین بهداشت و درمان بنیاد استان تهران مطرح کرده و نهایتاً «ستاد پذیرش و ارجاع» یا «ستاد راهنمای بیمار» در بیمارستان شهید مصطفی خمینی تشکیل شده که این ستاد 24 ساعته مسئول است تا با تماس جانباز، هم راهنمایی های لازم را ارائه کند و هم جهت پذیرش و هماهنگی جهت اعزام و اسکان جانباز را پیگیری نماید. این ستاد خاص جانبازان نخاعی نبوده و تمامی جامعه هدف بنیاد اعم از جانبازان 70درصد و خانواده معظم شهدا هم می توانند «از ستاد پذیرش و ارجاع» استفاده نمایند.

 

فاش نیوز: درحال حاضر وضعیت به چه شکلی است؟

- در جلسه ای که با ریاست بنیاد، آقای شهیدی در اوایل ورودشان به بنیاد داشتیم، مشکلات جانبازان مخصوصاً جانبازان شهرستانی را مطرح نمودیم و گفته شد که جانبازان شهرستانی از ابتدای ویزیت توسط پزشک شهرستان تا اعزام و اسکان و بستری شدن در بیمارستان های تهران مشکل دارند. ناکافی بودن هزینه ایاب و ذهاب، نامناسب بودن محل استقرار و اسکان جانباز و همراهش و عدم پرداخت به موقع هزینه های بهداشتی و درمانی که گاه چندین ماه طول می کشد، از جمله مشکلات جانبازان شهرستانی است.

آقای شهیدی هم به آقای دکتر عباسپور گفتند که هتل انقلاب را جهت اسکان جانبازان نخاعی در نظر بگیرند و یک بازنگری هم در میزان تامین هزینه های ایاب و ذهاب صورت بگیرد و برای تسویه هزینه های انجام شده جانبازان «صندوق سلامت» را شارژ مالی نمایند.

 

بیمه، امکانی که ایثارگران را به دردسر انداخته است!

 

فاش نیوز: نقش بیمه دی و بیمه همگانی در روند درمان جانبازان چگونه است؟

- بیمه همگانی اولیه، بسته به اینکه جانباز شاغل بوده، یا ارتشی، بسیجی و یا سپاهی باشد، ممکن است فرق کند. یعنی دفترچه های بیمه در دست جانبازان یا خدمات درمانی نیروهای مسلح است که از همه کارآمدتر است و حتی خدمات دندانپزشکی به غیر از ایمپلنت را پوشش می دهد و یا «تامین اجتماعی» و «خدمات درمانی کارکنان دولت» و یا «بیمه سلامت» است. لازم به یادآوری است که جانبازان وظیفه ارتش که پرداخت حقوقشان به بنیاد محول گردیده، از اینکه دفترچه بیمه شان هم تغییر کرد که خدمات سابق را نمی توانند دریافت کنند، ناراضی اند و حتی کارت حکمت را از آنها که می توانستند با آن از فروشگاه های اتکا کالای قسطی تهیه کنند، گرفتند. البته اقداماتی از طرف انجمن صورت گرفته که این دو مورد مانند سابق کارآیی داشته باشد و این بحث در ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد درجریان است. اما بیمه تکمیلی کل جانبازان نخاعی اعم از شاغل و غیرشاغل ارتشی و سپاهی در حال حاضر به عهده بیمه دی است.

قبلاً بیمه ایران عهده دار بیمه تکمیلی بود و انصافاً بیمه قوی بود و مشکلات کمتری دیده می شد ولی با تاخیر در پرداخت ها از طرف بنیاد و انباشت بدهی ها تا حد 2000 میلیارد تومان باعث شد تا بیمه ایران از همکاری با بنیاد منصرف شود. لازم  به ذکر است که بیمه ایران خدمات خود را به غیر از یکی دو بیمارستان در تهران به تمامی بیمارستان های خصوصی تعمیم داده و حتی یکسری از خدمات مازاد بر درمان را نیز در قرارداد گنجانده بود اما عدم تامین بودجه مصوب و تخصیص یافته به بهداشت و درمان از طرف دولت، بیمه ایران را مصمم به ترک همکاری با بنیاد نمود که همین شل و سفت کن ها در تامین بودجه صدمات جبران ناپذیری را متوجه جانبازان مخصوصاً جانبازان نخاعی کرد.

البته هرازچندگاهی به بهانه عدم پوشش قانونی بیمه تکمیلی شاغلین، باعث می شد که اختلالاتی در روند رسیدگی و درمانی جانباز ایجاد شود که این مشکل با مصوبه مجلس در سال 97-98 و رفع مشکل پوشش، بیمه تکمیلی شاغلین حل شد و به عهده بنیاد گذاشته شد و درحال حاضر بیمه دی که عهده دار خدمات بیمه تکمیلی جانبازان است نیز به سرنوشتی مشابه بیمه ایران دچار شده است و علیرغم تاکیدات آقای شهیدی مبنی بر قرار دادن تمامی سعی و تلاش و اعتبار و آبروی خود برای سرپا نگه داشتن بیمه دی، متاسفانه همان مریض متوجه بیمه دی نیز شده است. یعنی عدم شارژ ماهانه 250میلیارد تومانی هزینه های بهداشت و درمان ایثارگران، در سطح خدمات از 20000مراکز بهداشتی درمانی طرف قرارداد با بیمه دی به حدود 5000 مرکز در کل کشور تقلیل داده شده است و بیشتر مراکز به صورت یک‌طرفه فسخ قرارداد نموده اند.

فاش نیوز: آیا این مشکلات را با بنیاد مطرح کرده اید، پاسخ آنها چیست؟

- بله بنیاد کاملاً به مشکل واقف است ولی از آنچه غافل است، وضعیت جانباز نخاعی و جامعه هدفِ در معرض ریسک بیماری است. کوچکترین وقفه در ارائه خدمات درمانی، بیشترین اثرات سوء را در جانبازانی که نیاز بیشتری به خدمات روزانه بهداشتی - درمانی دارند، متوجه می کند.

طبق آمار خود بنیاد، بودجه درخواستی بنیاد برای سال 98 چیزی حدود 19000 میلیارد تومان بوده که تنها 13900 میلیارد تومان تخصیص یافته از این میزان 12500 میلیارد آن به عنوان حقوق جامعه هدف و کارکنان بنیاد پرداخت می شود. بنابراین تنها 1400 میلیارد تومان برای تمامی فعالیت های بنیاد از جمله بهداشت و درمان باقی می ماند. درحالی که  برآورد بنیاد نیاز سالانه برای امر بهداشت و درمان حدود 3000 میلیارد تومان است. یعنی اگر تمامی 1400میلیارد تومان را به بهداشت و درمان بدهند، سالانه 1600 میلیارد تومان کسری وجود دارد.

در حال حاضر با سرانه 145000تومان برای هر فرد ایثارگر، بنیاد ماهیانه 250 میلیارد هزینه های بهداشتی درمانی برای پوشش بیمه تکمیلی لازم دارد که اگر این کمبودها جبران نشود، آنکه بیشتر از همه صدمه خواهد دید، جامعه هدف جانبازان در معرض خطر مخصوصاً جانبازان نخاعی هستند.

 

فاش نیوز: جانبازان در معرض خطر «های ریسک high risk» چیست؟ در این مورد بیشتر توضیح بفرمایید.

- یکی از تاکیدات کمیته بهداشت و درمان انجمن به مسئولین بنیاد نظارت و رصد جانبازان در معرض خطر یا (های ریسک) بوده است. جانباز "های ریسک" علاوه بر نخاعی بودن، دچار یک بیماری سیستمیک از قبیل دیابت، فشارخون، زخم بستر، تک کلیه بودن، پیوند کلیه، کبد، هپاتیت، سرطان، نارسایی کلیه و... می باشد.

طرحی جهت رصد جانبازان در معرض خطر از لحاظ ابتلا به انواع بیماری ها نوشته شد که مسئولین معاونت بهداشت و درمان گفتند: خودتان پزشکی را که مسئول این طرح باشد را معرفی نمایید که  معرفی کردیم ولی مورد موافقت قرار نگرفت. سپس "دکتر سجاد قنبری" که در هیئت مدیره انجمن فعالیت می کردند، معرفی شد و ایشان جهت اجرایی شدن طرح، مکان مناسب به همراه دو پرسنل را درخواست نمودند که به علت بار مالی و... باز هم مورد موافقت قرار نگرفت!

درحال حاضر هم هیچ نظارت سیستماتیک و برنامه ریزی شده جهت رصد جانباز وجود ندارد و علیرغم آنکه در هر شهر و استان بنیاد تشکیلاتِ اداری دارد، متاسفانه بنیاد مناطق در کل کشور از حال و روز جانباز و جامعه هدف خود اطلاع دقیقی ندارند. با توجه به این وضعیت بیمه ای و مشکلات بودجه ای در نظرسنجی های انجام شده از خدمات بهداشتی و درمانی عنوان می کنند که رضایتمندی جامعه هدف از خدمات ارائه شده 85 درصد است!

 

 فاش نیوز: مگر آمار جانبازان و ایثارگران چقدر است که بنیاد و دولت در مورد بیمه و درمان آنها دچار مشکل است؟

- طبق آمار بنیاد 1700000 (یک میلیون و هفتصد هزار نفر) از خانواده ایثارگران اعم از جانباز، آزاده، خانواده شهدا و ایثارگران تحت پوشش بیمه تکمیلی دی قرار گرفته اند که حدود 250000 آنان با توجه به شرایط، عمده مراجعین، به مراکز خدمات درمانی را تشکیل می دهند و چنانچه نظرسنجی خاصی صورت گیرد، باید از جامعه آماری 250000 نفری که مستعد بیماری اند و بیشترین مراجعه به مراکز خدمات درمانی بهداشتی دارند، مبنای کار نظرسنجی باشند تا صحت و سقم نظرسنجی به حقیقت نزدیک تر باشد. ضمن اینکه طبق آمار اعلام شده حدود 10000 جانباز 70درصد که 2000 نفر آن ضایعه نخاعی هستند، 25000 جانباز 50 تا 69 درصد، 7000 جانبار اعصاب و روان شدید، 40000 جانباز اعصاب و روان متوسط، 140000 پدر و مادر شهید، 25000 جانباز شیمیایی و دارای مشکلات درمانی خاص و 3000 نفر از همسران و فرزندان شهدا و فرزندان جانبازانِ دارای بیماری های خاص که در مجموع 250000 نفر می شوند، جامعه ایثارگری را تشکیل می دهند.

 

فاش نیوز: برای حل مشکلات درمانی و بیمه جانبازان و ایثارگران، با دولت چه تعاملی داشتید؟

- انجمن تا کنون چندین جلسه با "آقای جهانگیری" معاون اول رییس جمهور، با "دکتر نمکی" وزیر بهداشت و درمان، "دکتر قاضی زاده هاشمی" وزیر سابق، "نوبخت" رییس سازمان برنامه و بودجه و معاونین ایشان، معاون ارزی وزارت بهداشت و درمان و... داشته و مشکلات موجود را بررسی و درصدد برطرف نمودن آن هستند و تا رسیدن به نقطه مطلوب و اجرایی شدن تصمیمات گرفته شده، امیدوارانه در تلاش و پیگیری خواسته ها خواهیم بود.

 

تعیین ناعادلانه درصد، جفایی دیگر در حق جانبازان نخاعی

 

فاش نیوز: تعیین درصد جانبازان نخاعی نسبت به دیگر جانبازان با چه معیاری انجام می شود؟

- بنیاد به گفته خودش در کمیسیون پزشکی جهت تعیین درصد ازکارافتادگی و جانبازی، عنوان نموده که حدود چهار هزار سرفصل از دستورالعمل های جهانی برای تعیین از کارافتادگی را لحاظ می کند اما بسیاری از مشکلات جانبازان نخاعی هست که اگر لحاظ شوند، درصد جانباز نخاعی و از کارافتادگی او بیشتر از آن چیزی است که بنیاد تعیین کرده است.

اگر قطع پا، اختلالات گوارشی و دفعی، اختلالات ادراری و تناسلی، اختلالات تولید مثل و جنسی، اختلالات ناشی از پوکی استخوان و شکستگی ها و به دنبال آن انواع جراحی های مفاصل و ران، اختلالات نروژنیک و انواع جراحی ها جهت دفع ادرار و نهایتاً عمل جراحی سنگین سیستوپلاستی، سیستوستومی و کلستومی به خاطر سرطان مثانه ناشی از سنگ های متعدد مثانه و داروها(تخلیه لگن) ترمبوآمبولی و اختلالات آمبولی ریه و سکته مغزی، کمیسیون پزشکی برای فردی که انحراف ستون فقرات ناشی از قطع پا کرده است چون مربوط به قطع پا بوده درصد آن را افزایش می دهد اما برای جانباز نخاعی که لگن او تخلیه شده است، به خاطر سرطان مثانه و سنگ های متعدد مثانه، هیچ‌گونه امتیازی و یا افزایش "کا"ی پرستاری قائل نمی شوند. بنابراین کمیسیون برای هریک از موارد بالا درصد ازکارافتادگی را به دارنده نقص 70درصد محاسبه می کند و با این حساب جانباز قطع نخاعی چندین 70درصد را باید دارا باشد و متناسب با آن تجهیزات و امکانات باید در اختیار او قراربگیرد.

 

جانبازان نخاعی نیازمند توجه ویژه

 

فاش نیوز: به نظر می رسد جانبازان نخاعی با این مسایلی که مطرح کردید، از سوی بنیاد کمتر از آنچه که باید مورد توجه و رسیدگی و مراقبت قرار می گیرند؟

- یکی از مشکلات ما، عدم درک کامل جانباز نخاعی و مشکلات او توسط خود مسئولین بنیاد است. دیگر مسئولین و جامعه و طبقات اجتماعی که جای خود دارد. بنده معتقدم اگر نخاع هم همانند یک زایده مثل دست و یا پا و چشم در معرض دید بود، جانباز قطع نخاع شده در دید مسئولین و دیگران، طور دیگری قضاوت می شد و توجه بیشتری را به خود جلب می کرد. بارها شده که در جوار دیگر جانبازان از شکل و ظاهر فیزیکی مورد قضاوت و توجه قرار گرفته ام و نه مشکلات و عوارض درونی و در مقایسه مرا سالم و مشکلات کمتر فرض نموده اند تا دیگری.

به همین خاطر در اختصاص تسهیلات و تجهیزات همه را به یک چشم می بینند نه نیازها و اقتضائات. تلاش شده تا جانباز نخاعی به عنوان یک جانباز ویژه گرفته شود. ویژه بودن جانباز نخاعی به این علت است که محدودیت های فیزیکی و حرکتی باعث شده تا جانباز نخاعی، مستعدِ انواع و اقسام ضایعات از قبیل پوکی استخوان و شکستگی ها، انواع بیماری ها و نارسایی های ارگان های حیاتی از جمله گوارش، کبد، کلیه، ریه، قلب و پوست و انواع عوارض ناشی از مصرف دارو، انواع جراحی سبک و سنگین قرار بگیرد که متحمل یک زخم بستر برای دیگر افراد کافی است تا روح و روان شخص را متاثر سازد. هم اکنون باید خدمات ویژه این دوران همراه با پروتکل درمانی و نگهداری طب سالمندی را با به کارگیری از امکانات بهداشتی درمانی مراکز خصوصی و دولتی و امکانات اقامتی و درمانی مراکز جامع توانبخشی برای جانبازان نخاعی در نظر بگیرند.

 

فاش نیوز: برای استفاده جانبازان نخاعی، آیا مراکز توانبخشی در سراسر کشور وجود دارند؟

- بله. مراکز توانبخشی در 26 استان کشور وجود دارد که مدیریت این مراکز به عهده موسسه ایثار (از مجموعه های تحت پوشش بنیاد) نهاده شده و دستورالعمل بهره‌برداری و استفاده جانبازان نخاعی از این مراکز در جلسات متعددی با آقای شهبازی و پورحاج رضایی و انجمن به نتایج خوبی رسیده است و استفاده از خدمات روزانه، دوران نقاهت، اسکان موقت جهت شارژ روحی و روانی و استفاده از امکانات رفاهی و فرهنگی، ورزشی و درمانی آن نگاشته شده است.

 

فاش نیوز: پیشنهاد شما چیست؟

- پیشنهاد می کنیم با توجه به کاهش بودجه های تخصیص یافته از طرف مجلس در امور بهداشت و درمان بنیاد، حداقل برای این 250000 نفر که در معرض بیماری هستند و افراد "در معرض خطر بالا" محسوب می شوند، سرانه بیمه بالاتری نسبت به بقیه در نظر گرفته شود تا در زمانی که تامین بودجه ی بهداشتی و درمانی با اختلال مواجه می شود، سطح خدمات برای این افراد کاهش نیابد زیرا فسخ قراردادهای بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی، کلینیک های روزانه، دفاتر خدمات پرستاری و بیمارستان هایی مانند آتیه، لاله، بهمن و... عرصه را برای این بیماران تنگ خواهد کرد.

 

ادامه دارد...

گزارش از صنوبر محمدی

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
جانباز خوب و محبوب فقط جانباز بی خطر!
یک جانباز خوب یک جانباز شهید
سلام؟
متاسفانه دولت روحانی ورئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس بنیادشهید وامورایثارگران؟
تمام. دستاوردهای مهم انقلاب وتمامیت ارضی که با ایثار
و جانفشانی ایثارگران و خون شهیدان بدست آورده بودیم با کوتاهی و بی توجهی وبی مهری وعدم تکریم؟
باعث گردیدن همه از دست برود؟
متاسفانه الان مدت یک سال بیشتر است مشکل بیمه تکمیلی ایثارگران را حل نکردن ؟ یعنی با سیاسی کاری و بی تفاوتی و عدم تکریم فرهنگ ایثار شهادت روبه نابودی سرعت گرفت
آخه چراازداشتن حداقل یه بیمه تکمیلی خوب ومعتبرمارامحروم کردند.حق مایک بیمه قوی معتبراست چراازماهادریغ میکنند؟!
با سلام ما جانبازان نخاعی از همه چی محروم هستیم لااقل از بیمه تکمیلی محروم نکنند
قابل توجه خانواده ایثارگران ساختمان اداری مأمور سرا در خرم آباد لرستان به منظور پذیرای از پرسنل بنیاد که خارج از استان برای انجام مأموریت می آیند در نظر گرفته شده است تا بدین وسیله در هزینه های اضافی بنیاد صرفه جویی شود ولی متأسفانه مدیرکل بنیادشهید استان لرستان بدون توجه به مسئولیت و وظایفش در قبال مشکلات مسکن ایثارگران از این ساختمان اداری برای محل سکونت خود استفاده نموده است!
سلام ، مسئولان کشور در خصوص مشکلات جانبازان بالای 70 درصد هیچگونه قانونی وضع نکنند زیرا آنقدر مشکلات زیاد است که همیشه شاهدیم جانبازان 70 درصد بدنبال وام و ضامن هستند تا بطور موقتی مشکلات زندگی را حل کنند.
نهایت بی انصافی است که مسئولان برای ادامه زندگی جانباز 70 درصد که هیچگونه لذتی در زندگی ندارد و فقط مجبور است بار سنگین زندگی را همچون انسان های سالم به دوش بکشند تعدادی قانون محدود و حقوق ناچیز تعیین کنند که شاهد هستیم برخی جانبازان بالای 70 درصد با ویلچر پشت میز ادارات نشستند و همچون انسان های سالم کار میکنند که واقعا برای نظام اسلامی خجالت آور و ننگی بزرگ است که خاطره مردم هرگز فراموش نخواهد کرد
سلام..وقتی بیمارستان مسلمین متعلق به سپاه درشیرازبابیمه دی لغوقراردادکرده وهیچ خدمتی به جانبازان وخانواده شهدانمیده وهزینه مثلا یک عکس ام آرآی راآزادازجانبازدریافت میکند،دیگرتوقعی ازبیمارستانهای دیگرنیست..آیایک جانبازغیرشاغل که هیچ درآمدی نداردودرمیانسالی بابیماری بسرمیبردلایق یک بیمه هم نیست..بخدااین جفادرحق ماجانبازان هست..سی سال ازجنگ میگذردوماهنوزازابتدایی ترین خدمات محروم هستیم..توربخدامارادریابید..
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi