شناسه خبر : 69307
سه شنبه 12 شهريور 1398 , 15:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عدم رویارویی با ورزشکاران صهیونیست، انسانی و اخلاقی است

ورزش در خدمت اهداف معنوی و اجتماعی جوامع است/ عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی انسانی و اخلاقی است

نماینده سابق تهران با اشاره به عدم رویارویی ورزشکاران کشورمان با ورزشکاران رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی رژیمی نژادپرست است و به غیر از خودش، انسانیت را قبول ندارد و این با ارزش‌های اخلاقی یک ورزشکار هیچ ارتباطی ندارند.

ورزش در خدمت اهداف معنوی و اجتماعی جوامع است/ عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی انسانی و اخلاقی است

بیژن نوباوه‌وطن نماینده مجلس نهم درباره منطق عدم رویارویی ورزشکاران کشورمان با نمایندگان رژیم صهیونیستی گفت: اگر به مقوله ورزش نگاه دقیقی داشته باشیم، می‌بینیم که ورزش، هدف‌های مختلفی را به‌دنبال دارد که این اهداف در جامعه جهانی تقریباً مشترک هستند.

وی ادامه داد: هرچند ورزش، در ظاهر منجر به قدرت‌افزایی فیزیکی می‌شود، امّا در باطن در خدمت اهداف عالی معنوی و اجتماعی قرار دارد و نمی‌شود از آن‌ها صرف‌نظر کرد.

نوباوه با بیان اینکه در بسیاری از کشورها، ورزشکاران را به‌عنوان سفیران ارزش‌های اخلاقی در کشورها به‌حساب می‌آورند، تصریح کرد: موضوعی که به اثبات رسیده، این است که تنها ورزشکارانی در یادها مانده‌اند که با ارزش‌های اجتماعی، انسانی و اخلاقی آمیختگی بیشتری داشته‌اند.

وی با اشاره به عدم رویارویی ورزشکاران کشورمان با ورزشکاران رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی رژیمی نژادپرست است و به غیر از خودش، انسانیت را قبول ندارد و این با ارزش‌های اخلاقی یک ورزشکار هیچ ارتباطی ندارند. بنابراین ممانعت از رویارویی با نمایندگان این رژیم در عرصه‌های ورزشی، یک امر طبیعی و اخلاقی است.

نماینده سابق تهران ادامه داد: ورزشکاران ما انسان‌هایی هستند که متصف به سیره اخلاقی و مردانگی هستند و نمی‌توانند تحمّل کنند که رژیمی که کودک‌کش است و مردم را در بدترین شرایط، تحت فشار قرار می‌دهد و حق انسانیت را ضایع می‌کند به‌رسمیت شناخته شود.

نوباوه با بیان اینکه نژادپرست بودن رژیم صهیونیستی برای مردم دنیا علنی است، تصریح کرد: عدم رویارویی با ورزشکاران این رژیم، برای مردم دنیا امری پسندیده به‌شمار می‌آید و ورزشکارانی که به ظاهر از حق خود می‌گذرند انسان‌هایی هستند که حقوق اخلاقی خودشان را بیشتر قبول دارند و حرف بیشتری برای جامعه دارند.

کارشناس رسانه درباره ابعاد رسانه‌ای عدم رویارویی با نمایندگان رژیم صهیونیستی گفت: با توجه به اینکه دنیای ارتباطات در اختیار صهیونیست‌ها قرار دارد، آن‌ها تلاش می‌کنند تا حرکت‌هایی چون عدم رویارویی با ورزشکاران این رژیم را کم‌رنگ جلوه دهند، اما مردم در سراسر جهان نسبت به رفتارهای نژادپرستانه منزجر هستند و حرکتی که ورزشکاران ما انجام می‌دهند، اثرات خود را دارد؛ اگرچه خیلی رسانه‌ای نشود.

نوباوه با بیان اینکه نباید رسانه‌ها را به عنوان شاخص‌ انسانیت به‌حساب آورد، تصریح کرد: بسیاری از رسانه‌ها در اختیار جریان امپریالیستی و صهیونیستی هستند و اگر می‌خواهیم واقعیت را در رسانه‌ها بررسی کنیم باید به کشورهای جهان سوم و اسلامی مراجعه کنیم.

وی ادامه داد: حداقل دستاورد عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی این است که در ذهن مردم جهان ایجاد سؤال می‌کند. آن‌ها از خود می‌پرسند که چرا این ورزشکاران از رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی سر باز می‌زنند.

نوباوه با بیان اینکه با وجود بایکوت‌های رسانه‌ای، تأثیرات رسانه‌ای عدم رویارویی با نمایندگان رژیم صهیونیستی زیاد است، گفت: یکی از تأثیرات رسانه‌ای این موضوع این است که رژیم صهیونیستی ورزش پیشرفته‌ای ندارد و از ترس تقابل با مردم جهان و مظلومان عالم، به‌طور جدّی خود را در میادین حاضر نمی‌کنند.

نماینده سابق تهران تصریح کرد: بعد از اتفاقات سال ۱۹۷۴ مونیخ که در جریان رویارویی صهیونیست‌ها با فلسطینی‌هایی که حق‌شان ضایع شده رخ داد، این رژیم به‌خوبی دریافته است که حضورش در مجامع بین‌المللی خیلی مشروع نیست.

به نقل از فارس

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi