شناسه خبر : 69311
چهارشنبه 13 شهريور 1398 , 09:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سید حسن نصرالله:

بزرگ‌ترین خط قرمز اسرائیل را شکستیم

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی جدید خود، با‌اشاره به جزئیات عملیات اخیر مقاومت در شمال فلسطین‌اشغالی، اعلام کرد که این عملیات روز روشن و در جایی صورت گرفت که رژیم صهیونیستی آنجا را خط قرمز خود می‌دانست و در صورتی که این رژیم دست به تجاوز تازه‌ای بزند، مقاومت «خط آبی » را هم به رسمیت نخواهد شناخت.

«سید حسن نصرالله» دوشنبه ‌شب در سخنرانی خود، ابعاد جدیدی ازعملیات روز یکشنبه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی را بر ملا کرد و گفت که این عملیات در عمق خاک فلسطین‌اشغالی صورت گرفته و همان طور که فیلم‌های منتشر شده هم نشان می‌دهند، یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی منهدم شده است.
دبیرکل حزب‌الله در مورد ویژگی‌های این عملیات توضیح داد، پیش از این، اسرائیل از داخل مزارع‌اشغالی «شبعا» مورد تهاجم حزب‌الله قرار می‌گرفت، اما این حمله در داخل مرزهای ۱۹۴۸ ، که رژیم صهیونیستی آن را خط قرمز خود می‌داند، صورت گرفته است... با انجام این عملیات مقاومت،‌ معادله بازدارندگی در منطقه تثبیت شده است. ما قبلا به نتانیاهو گفته بودیم که دیگر خطوط قرمز را رعایت نخواهیم کرد.
نصرالله تاکید کرد: عملیات دیروز(یکشنبه) حزب‌الله در داخل مناطق 1948، (به معنای آن است که) بزرگترین خط قرمز اسرائیل در دهه‌های اخیر، شکسته شد...(از این پس) هرگونه حمله به لبنان پاسخ داده می‌شود و اگر اسرائیل بار دیگر به ما حمله کند، آنچه که «خط آبی» گفته می‌شود، را هم به رسمیت نخواهیم شناخت.
نصرالله افزود: تاریخ اول سپتامبر 2019 (یکشنبه گذشته) را به یاد داشته باشید، زیرا آغاز مرحله جدیدی از وضعیت مرزی برای حفاظت از سرزمین لبنان است.
وی تجاوز اسرائیل به حریم هوایی را هم پایان یافته دانست و به رژیم صهیونیستی هشدار داد که مقاومت به تجاوزات جدید پاسخ خواهد داد. نصرالله گفت: دیگر زمان تعرض پهپادهای اسرائیلی به حاکمیت لبنان گذشت.
نصرالله گفت که رژیم صهیونیستی در عملیات اولش که در منطقه «عقربا» واقع در حومه دمشق صورت گرفته، دو نفر از اعضای حزب‌الله را به شهادت رساند و ساعاتی بعد هم با دو پهپاد بمب‌ گذاری شده، ضاحیه جنوبی بیروت را مورد حمله قرار داد. یکی از این دو پهپاد سقوط کرد و پهپاد دیگرهم در انجام ماموریتش شکست خورد.
به گزارش خبرگزاری فارس، دبیرکل حزب‌الله گفت : ما آشکارا اعلام کرده‌ایم که حملات دشمن را پاسخ می‌دهیم و به دشمن هم گفتیم که منتظر ما باشد و این یکی از مولفه‌های قدرت مقاومت است.
وی افزود: از ابتدا گفته بودیم که در برابر این تجاوزات رژیم صهیونیستی ساکت نخواهیم نشست و هرگز قبول نخواهیم کرد که معادلات جدیدی در منطقه اعمال شود. برای بر هم زدن این معادلات، به تجاوزات اسرائیل پاسخ دادیم.
دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: دشمن صهیونیستی یکشنبه گذشته زمانی که سخنرانی(وی، در مورد پاسخ مقاومت) ایراد شده بود، تا دیروز در حالت رعب و وحشت به سر می‌بُرد. این حق ماست که از سرزمین خود دفاع کنیم و پهپادهای رژیم صهیونیستی در آسمان لبنان را هدف قرار دهیم و این چیزی است که ما آن را عملا در میدان ثابت کرده‌ایم.
نصرالله در ارتباط با وضعیت مرزی جنوب طی روزهای گذشته اظهار داشت: صهیونیست‌ها پیش از حمله مقاومت، مرزها را تخلیه کرده بودند، ولی نیروهای مقاومت در مکانی که لازم بود، حضور داشتند...ارتش لبنان و نیروهای مقاومت در مقرهای خود باقی ماندند. اسرائیلی‌ها نه‌ تنها عقب‌نشینی، بلکه فرار کردند.
سید حسن نصرالله افزود:‌ حتی شهرک‌ نشینان اسرائیلی هم می‌ترسیدند خود را نشان دهند و در خانه‌هایشان ماندند. دیگر هیچ سامانه گنبد آهنینی باقی نماند که به شمال سرزمین‌های‌اشغالی انتقال نیافته باشد.
وی تصریح کرد: مقاومت در روز روشن عملیات خود را در انجام داد، چون ما قبلا گفته بودیم که این عملیات در شب صورت نخواهد گرفت. مقاومت عملیات خود را در روز روشن و در حالی انجام داد که پهپادهای دشمن در آسمان بودند؛ عمدا شب را برای عملیات انتخاب نکردیم.
دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: ما تحمیل یک معادله جدید و از بین بردن(پیامدهای مثبت) پیروزی جنگ 33 روزه سال 2006 را نمی‌پذیریم و به همین خاطر، تصمیم گرفتیم واکنش نشان دهیم. واکنش ما هم دو بخش دارد؛ بخش اول، در مرزهای فلسطین‌اشغالی(صورت گرفته) و بخش دوم هم به پهپاد‌ها مربوط می‌شود.
دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به اسرائیلی‌ها گفت: از تجاوزات خود دست بردارید، چون همه نظامیان و تجهیزات شما در عمق خاک سرزمین‌های‌اشغالی، در تیررس قرار داشته و جزو اهداف ما هستند.
سید حسن نصرالله گفت: اسرائیل می‌گفت که ارتش اول منطقه است، اما دیدیم این رژیم سرکش که طی چند روز اخیر صدها میلیون نفر را ترسانده بود، چگونه از بیم حملات حزب‌الله، نگران شده و ترسیده است و این، نشانه خواری و زبونی آنها است. این در حالی است که ارتش لبنان و رزمندگان مقاومت صحنه را ترک نکرده‌اند و مردم لبنان هم سر گرم امور خود بودند.
وی خاطر نشان کرد، اسرائیلی‌ها باید بدانند که آنچه رخ داده، حماقت نتانیاهو را نشان می‌دهد، کسی که در حال حاضر نمی‌داند به دلیل داشتن پرونده‌های فساد در دادگاه‌ها، چه کند.
تغییر کلام صهیونیست‌ها پس از انتشار ویدئو
پس از آنکه حزب‌الله لبنان تصاویر ویدئویی عملیات یک شنبه و انهدام خودروی نظامی رژیم صهیونیستی در پادگان «اویویم» را منتشر کرد، این رژیم روایت خود درباره حمله فوق را تغییر داد. رسانه‌های صهیونیستی قبلا مدعی بودند که خودروی نظامی هدف قرار گرفته، بدون سرنشین و متوقف بوده است. اما پس از انتشار تصاویر عملیات، «عاموس هارل»خبرنگار نظامی روزنامه «هاآرتص»، اعتراف کرد که این خودرو در حال حرکت بوده و چند نظامی صهیونیست هم سرنشین آن بوده‌اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این خبرنگار صهیونیست گفت، در ویدئوی منتشر شده از سوی حزب‌الله، مشخص است هنگامی که خودروی زرهی هدف حداقل دو موشک قرار گرفته، پنج سرنشین داشته است. اما این خبرنگار از اینجا به بعد تلاش کرد که باز هم حقیقت را تحریف کند. وی در ادامه مدعی شد که موشک اول به نزدیک خودرو اصابت کرد و به همین خاطر، سرنشیان موفق شدند خود را از خودرو بیرون بیندازند و موشک دوم به خودرو اصابت کرد. لذا، به ادعای خبرنگار هاآرتص، این حمله تلفاتی نداشته است! این در حالی است که بر اساس گزارش‌ها، در حمله تلافی‌جویانه حزب‌الله، یک فرمانده ارشد رژیم صهیونیستی کشته و چند نظامی هم زخمی شده‌اند.
خبر دیگر اینکه ، حمایت کشورها و گروه‌های سیاسی از عملیات حزب‌الله همچنان ادامه دارد و کویت نیز برای نخستین بار از این عملیات حمایت کرده است. در مقابل، امارات و بحرین آشکارا جانب رژِیم صهیونیستی را گرفته و حزب‌الله را به خاطر این عملیات، مورد انتقاد قرار داده‌اند!

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi