شناسه خبر : 69330
چهارشنبه 03 مهر 1398 , 12:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

باوجود حمایت های بی شائبه بنیاد از بیمه دی

ایثارگران بیش از هرزمان دیگر با مشکلات بیمه و درمان دست به گریبانند

موضوع بیمه درمانی ایثارگران که طی دوسال گذشته به بحران تبدیل شده است به نظر می رسد با تغییر بیمه گر از دی به بیمه ایران قابل حل باشد و خواست اکثریت جامعه ایثارگری است...

فاش نیوز -  موضوع بیمه درمانی ایثارگران که طی دوسال گذشته به بحران تبدیل شده است به نظر می رسد با تغییر بیمه گر از دی به بیمه ایران قابل حل باشد و خواست اکثریت جامعه ایثارگری است.

بیمه ایران به عنوان یک شرکت بیمه گذار دولتی با آورده خود و سرمایه و توان مالی کافی، مانند گذشته قادر به ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به جامعه بزرگ ایثارگران است؛ اگر چه این موضوع همت مسئولین بنیاد شهید و پیگیری مجدانه جامعه ایثارگری را می طلبد.

باور برخی از مسئولان بنیاد شهید بر این است که چون بیمه دی متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران است بنابر این تقویت آن می تواند سرمایه ای برای خانواده بزرگ ایثارگران باشد پس پافشاری می کنند. اما متاسفانه بیمه دی در سال های گذشته که مسئولیت بیمه ایثارگران را بر عهده داشته نه تنها نتوانسته است از عهده کامل مسئولیت خود بیاید بلکه باعث ایجاد نارضایتی شدید در جامعه ایثارگری شده است.

وضعیت نابسامان در خدمات دهی به ایثارگران حتی باعث کشیده شدن موضوع به مجلس و تهدید به برکناری شهیدی از مسند ریاست بنیاد شهید شده است به طوری که خود شهیدی در سفر اخبر به بیرجند به این موضوع اشاره کرد. حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی در حاشیه افتتاح کتابخانه عمومی شهید بصیری‌پور بیرجند در جمع خبرنگاران با اشاره به وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه معیشتی خانواده‌های ایثارگران گفت: آنچه سال گذشته و امسال به‌ عنوان اولویت بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام شده مسئله درمان بوده و از جامعه ایثارگری عذرخواهی می‌کنیم که هنوز نتوانستیم پرداخت کامل و به روز هزینه‌های درمانی را به خاطر مشکلات و نارسایی‌ها انجام دهیم ولی تلاش‌ها ادامه دارد.
معاون رییس جمهوری افزود: اخیراً به خاطر تحریم‌ها و مشکلات‌ اقتصادی که برای کشور ایجاد شده؛ بنیاد هم با سختی‌هایی مواجه شده ولی سعی می‌کنیم با تمام توان مسائل و مشکلات که مهم‌ترین آن مسئله درمان است را پیگیری کنیم.

هاجر چنارانی عضو فراکسیون ایثارگران مجلس نیز در گفتگویی با اشاره به اینکه تبدیل بیمه گر از دی به بیمه ایران، خواست عمومی ایثارگران است گفت: متاسفانه بیمه دی در سال های اخیر بدهکاری بسیار زیادی بالا آورده است و شاید کسانی که یک جورهایی صاحب نفع در این بیمه و متصل به بنیاد شهید هستند، اجازه این تغییر را ندهند اما درخواست جامعه ایثارگری و ما به عنوان نماینده مردم تغییر بیمه تکمیلی ایثارگران از دی به بیمه ایران است.

این نماینده ارزشی مجلس شورای اسلامی که خود از جامعه بزرگ ایثارگری و فرزند شهید است تاکید کرد: بیمه ایثارگران قبلا بر عهده بیمه ایران و نارضایتی ها نسبت به امروز بسیار کمتر بود، بنابراین ما می خواهیم تشکیلاتی در راس کار بیمه تکمیلی قرار بگیرد که خود اندوخته ای داشته باشد و این توانایی در بیمه ایران به عنوان یک بیمه گر دولتی وجود دارد در حالی که بیمه دی در حال حاضر آهی در بساط ندارد، پس چه بهتر که ما به دنبال بیمه ای باشیم که خودش حداقل موجودی را داشته باشد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس دهم متذکر شد: چون بیمه ایران جامعه وسیعتری را پوشش و تعهدات خوبی تا کنون داشته است، در نتیجه بدنبال یک بیمه متعهد هستیم و در این راستا تعدادی از ایثارگران با بیمه ایران صحبت هایی کرده اند که امیدواریم به مرحله نهایی برسد

 

بیمه ایران بیمه گری توانمند و دولتی

بیمه ایران در کلیه رشته‌های بیمه زندگی و غیرزندگی فعالیت می‌کند و با عرضه بیمه‌های تجاری و خانواده شامل بیمه‌های اتومبیل‌، اشخاص (عمر – حادثه درمان )، آتش‌سوزی، باربری، مهندسی و مسئولیت بیش از 50% سهم بیمه‌های بازرگانی کشور را دراختیاردارد. دربخش حمایت‌های ملی نیز اکثر پروژه های بزرگ ملی نظیر نفت و گاز و پتروشیمی، هواپیمایی، سدسازی، نیروگاه ها و صنایع تحت پوشش بیمه ایران است که در مواقع لزوم خطرات بیمه‌شده خود را نزد بازارهای بین المللی بیمه اتکائی می کند. بیمه ایران با توجه به ظرفیت بالای ریسک‌پذیری خود، علاوه بر انجام بیمه های مستقیم، نسبت به پذیرش ریسک به صورت بیمه‌اتکایی قبولی از شرکت‌های بیمه داخلی و خارجی اقدام می کند

 

قرارداد بیمه دی با بنیاد شهید و جانبازان

این در حالی است که از ابتدای مهر ماه ۹۶ قرارداد بنیاد شهید با بیمه ایران به اتمام رسید و به بیمه دی منتقل گردید. با اتمام قرارداد بنیاد شهید با بیمه ایران، بیمه دی با انعقاد قراردادی یک ساله مسئولیت بیمه درمان تکمیلی، پذیرش خانواده های تحت پوشش بنیاد شهید در مراکز طرف قرارداد بنیاد و پرداخت مطالبات درمانی آن ها را بر عهده گرفت. بر این اساس اعضای خانواده شهدا و ایثارگران تا پایان آبان ماه سال ۹۸ تحت پوشش خدمات درمان تکمیلی این بیمه قرار دارند.

اما باوجود رضایت مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران از عملکرد و خدمت رسانی بیمه دی به بیمه شوندگان در طول یک سال گذشته، خانواه های شاهد و ایثارگر همواره با مشکلات فراوانی در زمینه دریافت دارو و مطالبات خود از شرکت بیمه مواجه بوده اند.

همچنین از مرداد ماه خانواده های شاهد و ایثارگر با مراجعه به دفاتر و شعب بیمه دی، موفق به دریافت مطالبات و هزینه های درمانی خود نشده اند. به طوریکه با مراجعه ایثارگران و خانواده های آنان،  شرکت بیمه هربار نبود بودجه از سوی بنیاد شهید را بهانه کرده است.موضوعی که صدای بسیاری از خانواده های شاهد و ایثارگر را آن هم در شرایط اقتصادی موجود درآورده و آن ها را برای دریافت حقوق و مطالبات خود با بن بست روبرو کرده است.

با وجود گذشت نزدیک به شش ماه از بلاتکلیفی خانواده های تحت پوشش بنیاد شهید، بیمه دی در پاسخ درباره علت امتناع این شرکت از پرداخت مطالبات ایثارگران، بدهی بنیاد شهید به شرکت بیمه و نبود بودجه را دلیل آورده است.

 

داستان تمدید قرارداد بیمه دی با بنیاد شهید با چند برابر تعرفه

 محمدرضا کشاورز مدیرعامل بیمه دی در گفت‌و‌گو با دنیای‌اقتصاد درباره تمدید قرارداد درمان تکمیلی بنیادشهید و تحت‌پوشش قرار گرفتن جامعه جانبازان و ایثارگران کشور در سال 97گفته است: بیمه دی با توجه به متغیرهای کلان اقتصادی کشور برای ارائه خدمات مطلوب، بهترین نرخ و شرایط فنی را در سال 97 به بنیاد شهید پیشنهاد داد و این قرارداد برای یک سال دیگر تمدید شد. کشاورز با بیان اینکه حق بیمه سال گذشته این قرارداد برای هرنفر ۹۸ هزار تومان بود، افزود: در قرارداد سال جدید این رقم به ۱۴۵ هزار تومان افزایش یافت.

مدیرعامل بیمه دی با بیان اینکه نرخ حق بیمه امسال در کنار آنالیزهای بیمه‌ای مبتنی‌بر نتایج قرارداد سال گذشته که پیش‌روی ما بود، تعیین شد، ادامه داده: افزایش تعرفه وزارت بهداشت، نرخ تورم در حوزه بهداشت و درمان و نوسانات نرخ ارز سه متغیر اقتصادی بود که در سه سناریو تاثیرات آن بر نرخ و شرایط بیمه‌نامه بررسی شد و درنهایت به این نتیجه رسیدیم برای ایفای تعهدات، حق بیمه باید رشدی ۴۶ درصدی نسبت به سال قبل داشته باشد.

این در حالی است که پس از آنکه ارائه خدمات درمانی بیمه دی با مشکلاتی روبرو شد، دکتر عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در این خصوص گفت: شرکت بیمه دی جهت ارائه خدمات به جامعه هدف از تمام ظرفیت‌ و امکانات خود و همچنین ادارات کل بنیاد شهید امور ایثارگران استفاده می‌ کند؛ لذا این شرکت در طی 6 ماه با همکاری ادارات بنیاد شهید بستر بسیار مناسب و مطلوبی جهت خدمت‌گذاری به ایثارگران داشته است.

 

بررسی طرح رفع مشکل بیمه تکمیلی ایثارگران

از سوی دیگر سال گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی دو فوریتی طرحی موافقت کردند که بر اساس آن، بنیاد شهید موظف به پرداخت صد درصد هزینه‌های بیمه تکمیلی ایثارگران شد.

بر این اساس بررسی دو فوریت اصلاح تبصره یک و حذف تبصره های ۲ تا ۴ بند (الف) و اصلاح بند (ب) ماده ۱۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت  و این درخواست به امضای ۱۰۴ نماینده مجلس رسید.

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز و عضو فراکسیون ایثارگران در دفاع از دو فوریت این طرح، گفت: با مصوبه هیئت دولت، بیمه تکمیلی ایثارگران به دستگاه های محل کار این عزیزان منتقل شد، این در حالی بود که پیش از این بنیاد شهید و ایثارگران بیمه تکمیلی این عزیزان را تأمین می کرد.

وی تأکید کرد: نظر به مشکلات عدیده ای که در خصوص درمان ایثارگران به وجود آمده است، نیاز فوری وجود دارد تا سریعا این مشکل حل شود.

نمایندگان با ۱۸۵ رای موافق، ۱۸ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در مجلس با بررسی دوفوریتی این طرح موافقت کردند.

با تصویب نهایی این طرح، صددرصد هزینه های درمانی و خدمات بیمه درمانی مکمل خانواده های شاهد، آزادگان و جانبازان، ایثارگران شاغل، غیرشاغل، بازنشسته و افراد تحت تکفل آنها برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفت..

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
فقط شعار داده میشه عملا هیچ چیز درست نمیشه والا به خدا من هفته ی پیش از بیمه دی در کرج پرسیدم پایان قرارداد کی هست ؟ گفتن آخرین روز شهریور الان شما میگید آبان بالاخره کدوم درسته!؟
سلام..باتشکرازمسئولین دلسوزفاش نیوزبابت پیگیری واطلاع رسانی مشکلات درمانی ایثارگران..خداوندبشماوکارکنان شریفتان اجرعنایت بفرماید..
سن ایثار گران 55 سال به بالا ست .
پیری وتعدد بیماری درمان را در الویت می طلبد .
سلام بيمه دى يكى از خانواده بنده چندين ماه است كه از بيمه تكميلى حذف كرده وهر بار كه مراجعه مى كنيم بيمه مى گه اين مشكل شما بايد از بنياد برطرف شود وبنياد مىگه در ليست ما هست بيه دى حذف كرده بايد آنها هم درست كنند مانده ام به كجا در اين مورد مراجعه وشكايت كنم؟
خداوند لعنت کند عاملان این ظلم بزرگ به خانواده جانبازان را.
خداوند لعنت کند عاملان قطع بیمه تکمیلی جانبازان را.
متاسفانه معضل عدم شفافیت و نظارت بر سازمان ها ،وزارت خانه ها ونهادهای انقلابی وغیر انقلابی و... ، اینبار به شکلی کریه تر وبد منظرتر گریبانگیر ازجان گذشتگان انقلاب وکشور شده است،بعد از مسکوت گذاشتن ولاپوشانی نتیجه تحقیق وتفحص از بنیاد هیچ امیدی به اصلاح وضعیت این تشکیلات متولی امور خانواده های معظم شهدا وجانبازان انقلاب که به حیاط خلوت دیگری برای کاسبان ...تبدیل شده است نیست ومتاسفانه فقط صدای لفاضی ها و شعارهای بی سرانجام که چه بسا ریشه در سهم خواهی ها دارد ، بگوش میرسد ولاغیر...
سلام..باتشکرازمسئولین فاش نیوزکه پیگیرمشکلات ماایثارگران هستند..دربحث بیمه تکمیلی بنده نمیدانم چرابیمه ایران که داشت به ایثارگران خوب خدمات میدادرازدندکناروبیمه دی راجایگزینش کردند..همیشه هروقت یکی به فکرحل مشکل ایثارگران هست رابجای تشویق آنراکنارمیزنند..بیمه ایران رابایدبخاطرخدمات خوب ومطلوبش تشویق میکردند،نه اینکه آنرابرکنارکنند..حالا هم نبودبودجه رابهانه میکنند..خب این چه کاری بودکه مسئولین کردندودوساله که ماایثارگران دربحث درمان مشکلاتمان بیشترشده که کمترنشده..تورابخدافکری کنید..باسپاس
برادران وخواهران ایثارگربدانید تاان موقع که شهیدی درراس اموربنیادشهیداست مشکل جامعه ایثارگری حل نمی شودالبته ادم خوبی است امادگرپیرشده ومدیریت ندارد..خدایا به فریادمان برس.
تورو ب خدا پولامونو بدین از فروردین تا الان هیچ کدوم از فاکتورهای ما رو پرداخت نکردن ما هم آدمیم دیگه مریض میشیم.پول نداریم دکتر بریم.خدا لعنتشون کنه ب جایی که ب جانبازان بیشتر رسیدگی کنن باعث مرگ و عذابشون شدن.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi