شناسه خبر : 69331
چهارشنبه 13 شهريور 1398 , 16:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تل‌آویو برای توقف پاسخ حزب‌الله، به روسیه تعهد داده است

یک روزنامه لبنانی به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت، رژیم صهیونیستی برای اینکه جلوی پاسخ‌های بیشتر حزب‌الله در تنش‌های اخیر را بگیرد متوسل روسیه شد و تعهداتی در همین ارتباط به مسکو داده است.

تل‌آویو برای توقف پاسخ حزب‌الله، به روسیه تعهد داده است

روزنامه لبنانی «اللواء» به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت، رژیم صهیونیستی از روسیه درخواست کرده با اعمال فشار بر حزب‌الله، این جنبش را مجددا به قواعد درگیری سابق بویژه قطعنامه 1701 ملزم کند.

این روزنامه لبنانی امروز چهارشنبه گزارش کرد: تل‌آویو به روس‌ها تعهد داده اعضای حزب‌الله در سوریه را هدف قرار ندهد و قطعنامه 1701 را نقض نکند به شرط آنکه حزب‌الله به قواعد درگیری سابق متعهد باشد.

اللواء در ادامه از تماس «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با طرف‌های رسمی لبنانی مانند «سعد الحریری» نخست‌وزیر خبر داد تا با اعمال فشار بر حزب‌الله جلوی عملیات نظامی بیشتر این جنبش علیه رژیم صهیونیستی را بگیرد و حزب‌الله تنها به هدف قرار دادن خودروی زرهی اسرائیلی در نزدیکی شهرک آویویم اکتفا کند.

در همین ارتباط، منابع آگاه همچنین از پیشنهادهای دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به حزب‌الله و دولت لبنان از طریق میانجی‌های اروپایی خبر دادند که شامل تعهدات آمریکا برای متعهد کردن رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های بین‌المللی و عدم صدور تحریم‌های جدید آمریکایی علیه متحدان حزب‌الله یا طرف‌های اقتصادی مربوطه است به شرط آنکه حزب‌الله به قواعد درگیری سابق بویژه قطعنامه 1701 پایبند باشد و تعهد دهد نیروی هوایی اسرائیل را هدف قرار ندهد.

حزب‌الله دهم شهریورماه در یک حمله تلافی‌جویانه از انهدام یک خودروی نظامی صهیونیست‌ها در شمال سرزمین اشغالی و کشته و زخمی شدن سرنشینان آن خبر داد. پس از آنکه رژیم صهیونیستی مدعی شد هیچ کدام از نظامیانش در این عملیات زخمی نشده‌اند حزب‌الله فیلم آن را منتشر کرد (جزئیات بیشتر).

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi