شناسه خبر : 69336
پنجشنبه 14 شهريور 1398 , 09:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیمه تکمیلی ایثارگران، گرهی که درحال باز شدن است

طرح بیمه تکمیلی درمان خانواده شهدا و ایثارگران بر اساس قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران به اجرا درآمد و بر اساس اعلام بیمه دی یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مطابق قانون از این خدمات بهره مند هستند اما برخی مراجع درمانی به واسطه تعویق در پرداخت‌های شرکت بیمهگر، لغو قرارداد کرده و یا بدون لغو قرارداد از ارائه خدمت به جامعه ایثارگری سرباز می زنند.

برخی مراکز طرف قرارداد با بیمه تکمیلی ایثارگران لغو قرارداد کردند

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: تعدادی از مراکز طرف قرارداد با بیمه دی در خراسان رضوی که خدمات تکمیلی درمان به خانواده شهدا و ایثارگران ارائه می دهند به دلیل تاخیر دردریافت مطالبات خود با این بیمه، لغو قرارداد کردند.

محمد غلام پور افزود: در حال حاضر۳۰۳ هزار نفر در خراسان رضوی زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند که از این تعداد ۱۶۷ هزار نفر بیمه تکمیلی درمان دارند.

وی میزان تقریبی مطالبات این مراکز درمانی در استان از بیمه دی را حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: البته اخیرا بخشی از مطالبات این مراکز پرداخت شده که امیدواریم این روند جهت ارائه خدمات درمانی بهتر به خانواده شهدا و جانبازان تسریع شود.

۷۰۰ میلیارد ریال پرداخت به مراکز درمانی خراسان رضوی

مدیر بیمه دی خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: حدود ۶۵۰ مرکز درمانی، پزشک و داروخانه در استان با بیمه دی برای ارائه خدمات بیمه تکمیلی درمان قرار داد دارند که شامل ۱۲۲ پزشک متخصص، ۱۰۰ پزشک عمومی، ۶۳ درمانگاه، ۵۰ آزمایشگاه، حدود ۳۰۰ داروخانه و شماری مراکز توانبخشی و رادیولوژی می شود.

مهدی شریعتی افزود: میزان تاخیر در پرداخت پزشکان ۱۰ ماه و این زمان برای داروخانه ها که سرمایه در گردش دارند پنج ماه است.  

وی ادامه داد: از میان بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خراسان رضوی حدود ۱۰ مورد بدون  اعلام قبلی ارائه خدمات به جامعه ایثارگری را متوقف کرده اند همچنین ۱۰ درصد پزشکان طرف قرارداد در استان مدتی است سندی به این بیمه ارسال نکرده اند که به منزله عدم خدمات رسانی به جامعه هدف بیمه تکمیلی دی است.

مدیر بیمه دی در خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال برای جبران مطالبات مراجع درمانی استان پرداخت شده است که تنها ۲۷۰ میلیارد ریال آن در مردادماه صورت گرفته است.

شریعتی ضمن ابراز امیدواری برای پرداخت سایر مطالبات افزود: ریز آمار دقیق باقی مانده مطالبات مراکز درمانی از بیمه دی استان را در اختیار نداریم اما تهران به این آمار که مدام در حال تغییر است دسترسی دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون مراکز درمانی دولتی باید خدمات خود را مطابق تعرفه پزشکی به جامعه هدف بیمه دی ارائه دهند اما متاسفانه بیمارستان هایی مانند رضوی و قائم با تعرفه آزاد و k  اضافی در جراحی ها خدمات درمانی خود را ارائه می دهند.

 

۱۰ درصد مطالبات مراکز درمانی درباره بیمه تکمیلی ایثارگران مربوط به خراسان رضوی است

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی بیمه دی هم گفت: ازمجموع ۱۰ هزار میلیارد ریال مطالبات معوق مراکز درمانی کشور از بیمه دی در خصوص بیمه تکمیلی درمان ایثارگران ۱۰ درصد مربوط به خراسان رضوی است.

فرید میر موسوی در تشریح وضعیت خدمات دهی بیمه دی برای بیمه تکمیلی درمان خانواده شهدا و ایثارگران خراسان رضوی افزود: بنیاد شهید به عنوان بیمه گذار مناقصه برگزار و شرح خدمات خود را به بیمه دی اعلام کرده و بیمه دی نیز با مراجع درمانی مطابق قوانین جاری قرارداد بسته است.

وی اضافه کرد: دولت بر اساس قوانین مربوط به ایثارگران وظیفه تامین مالی قرارداد بین بیمه و بنیاد شهید را بر عهده دارد که به تعهد خود عمل نکرده است و در حال حاضر مطالبه ما در خراسان رضوی از دولت به عنوان تامین کننده مالی بنیاد شهید تقریبا به اندازه بدهی ما به حدود۶۵۰ مرکز درمانی طرف قرارداد در این استان است.

 

به زودی مطالبات معوق پرداخت می شود

میرموسوی موضوع بدهی دولت به شرکتهای بیمه گر را عمومی دانست و افزود: دولت قول مساعد داده است که به زودی این مطالبات معوق را پرداخت کند.

وی اضافه کرد: برخی مراجع درمانی بدون اینکه به ما اعلام کنند به بیمه شده ها خدمات نمی دهند که ضمن تشکر از مراکز درمانی که مسئولانه به همکاری با بیمه ادامه می دهند اذعان دارم در حال حاضر گستردگی مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه دی کاهش پیدا کرده است.

منبع: جماران
اینستاگرام
اگرفامیل بازیهاوپشت پرده ها وووووازبین برودووجدان و عاطفه و انسانیت ملاک کارقرارگیردبابیمه دی لغوقراردادمیکنند.
سلام وعرض احترام ،چشمتان روشن آنقدر دربیمه دی اختلاس صورت گرفته ومیگیردکه خوب معلوم هست مراکز درمانی،داروخانه ها،اطباءو....یک به یک قرارداد هایشان رافسخ نموده وحتی هزینه درمانی را که خودجانبازان نقداً پرداخت کرده از اول فروردین ماه سال جاری(98)تامورخ98/6/15ریالی به حسابمان واریز نشده سال قبل هم که ازتیرماه هیچ واریزی بحساب جانبازان برای درمانشان واریزنشدتا اسفندماه که در2نوبت واریز شد البته چه واریزشدنی 25%ازکل مبلغ پرداختی درمان توسط جانبازان کسروسپس بحسابمان واریز گردید وبهبه که عجب نامی هم انتخاب کرده اندکه یک وقتی به قول امروزیها به کلاسشون برنخوره اختلاس بازم چشمتان روشن ولی اینرا بدانیددیروزود دارد ولی سوخت وسوز ندارد به لطف خداوندبی نهایت قادر وتوانا به چنان پیسی بیفتیدکه مرگ برایتان عروسی باشد همانطورکه در حال حاضربرای جانبازان مرگ برایمان عروسی ست نمیدانم کی دست ازطمع وآز برداشته مگر نمیبینیدلطف خداوند روزی نیست که جناب حجت الاسلام حاج آقای رئیسی به سراغ دانه درشتها وسپس نوبت تک تک شماها هم خواهدرسیدگزارشات مردمی وجامعه هدف هرروزبدست ریاست محترم قوّه قضائیه میرسدپس بیائیدوجبران کنید جانبازی از هزاران جانباز درد ورنح کشیده که نه شب داریم نه روز چطور شرمتان نمی آیدجلوی لنزدوربینها وپشت میکروفن ها خودرا مدیون ومرهون جامعه هدف دانست آن وقت براحتی حق وحقوقمان را از درمان گرفته تا خودرو تا پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی تاسهمیه25%استخدامی ها تا کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان شاهدوایثارگر آن وقت دَم از مدیون ومرهون بودن میزنید شرمتان بادا.
با سلام

جناب حاج آقای غلامپور عزیز
معاونت محترم بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رصوی

میشه از جنابعالی بپرسیم علت انتخاب یک مدیر محترم ۶۰ و چند سال به بالا و بازنشسته ی بنیاد شهید بعنوان مدیر بیمه ی دی در خراسان رضوی چه معنی و مفهومی دارد

حاج آقای شریعتی با عینک و چشمان ضعیفی که دارند به زور جلوی پاشونو می بینند چگونه سرنوشت ۲۰۰ هزار بیمه شده را به ایشان سپرده اید ؟

چرا مدیران بازنشسته ی سن بالا دست از سر بنیاد شهید برنمیدارن و شدن مایه عذاب خانواده مظلوم شهدا و جانبازان عزیزی که بخاطر رسیدن به کهن سالی با چندین نوع بیماری دست و پنجه نرم می کنند ؟!

تا به کی این پیر مردانی که هیچی در چنته ندارند می خواهند آویزان بنیاد شهید و باعث بروز مشکلات ما باشند ...

⁉️چرا به جوانترها که ایده های ناب و توان دارند میدان نمی دهید تا با اندیشه های ناب خودشان نگذارند اینگونه مشکلات و بحران ها بوجود بیاد ...

⁉️ یا چرا از ابتدا نمی روید به سراغ بیمه های قوی با پشتوانه ی بالا و دولتی !!!

⁉️ چرا جناب غلامپور شما مدیران عزیر بنیاد شهید در امور مالی و درمانی ایثارگران خودتان همه کاره هستید و به هرشکلی که میل تان هست امورات درمانی جامعه هدف تان را اجرا می نمایید ...

⁉️ جانبازان و خانواده ی شهدا که صاحبان اصلی این نظام هستند... شما مدیران محترم استخدام شده اید تا برای این خانواده های معزز بقول خودتان خادمی و نوکری کنید اما با با تدوین و برنامه ریزی های من دراوردی خودتان بنام قانون و بخشنامه و آیین نامه ی های ساختگی و با نظر شخصی خودتون بدترین خدمات را به ما مید هید
بجای خادمی و نوکری با کمال تأسف دارید با روشهای سختگیرانه تون بجای خادمی حکومت و سروری می کنید...
سلام
از دوستان عزیز فاش نیوز بعید بود که پیام ها را گزینشی بذارند نو سایت و همچنین سانسور نمایند

تعجبم چرا پیامهایی که هیج کلامی توهین آمیز نداشته با سلیقه ی خودشان ویرایش کرده و برای خوانندگان در سایت قرار داده اند ...

لطفا امانت داران خوبی باشید ... اگر پیامی را قرار هست بگذارید تا خوانندگان بخوانند... اگر توهین و فحاشی ندارد متن پیام را کامل قرار بدید تو سایت تون چرا پیام ها را سانسور می کنید لطفا این کار را نکنید و امانت دار خوبی باشید و با این کار غیر اخلاقی اعتماد خود را خدشه دار نکنید در بین ایثارگران

با تشکر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi