شناسه خبر : 69402
یکشنبه 17 شهريور 1398 , 10:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دروغگو کم‌حافظه است!


وزیر خارجه آمریکا گفت مردم ایران شایسته برخورداری از حقوق مسلم خدادادی‌شان هستند.
مایک پمپئو در جریان یک سخنرانی گفت که آمریکا باید به سنت آمریکایی خود ببالد.
وی در دانشگاه ایالتی کانزاس گفت این سنت از یک مجموعه حقوق مسلم ]انکارناپذیر[ تشکیل شده است: «این که همه انسان‌ها با هم برابر آفریده شده‌اند و همه از حق زندگی، آزادی، و جست‌وجوی شادمانی برخوردارند.»
وی گفت: «این سنت آمریکایی‌، یا آمریکانیزم، چیزی است که باید به آن ببالیم. این حقوق مسلم در عمق وجود ما آمریکایی‌ها ریشه دارد. ما از هرگونه زیرپا گذاشتن این حقوق، در هر جا و هر زمانی که باشد، بیزاریم.»
وی افزود: «از همین رو است که من همیشه به  نمایندگی از مردم ایران، مردم چین، و مردم ونزوئلا، که شانس و موقعیت ما را ندارند، حرف می‌زنم. آن‌ها هم به اندازه ما شایسته برخورداری از این حقوق خدادادی هستند.»
این سخنان در حالی است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بارها ملت ایران را تروریست خطاب کرده است.
اما درباره سنت آمریکایی‌ باید اظهارات اردیبهشت ماه گذشته مایک پمپئو را یادآوری کرد که در دانشگاه «ای‌اند ‌ام» تگزاس گفته بود: زمانی که رئیس سازمان CIA بودم، دروغ می‌گفتیم و تقلب و دزدی هم می‌کردیم. این کارها یادآور افتخارات تجربه آمریکایی است.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi