شناسه خبر : 69444
چهارشنبه 20 شهريور 1398 , 11:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تلویزیون آلمان:

برجام تمام شده چون ایران هیچ سودی از آن نمی‌برد


تلویزیون آلمان اذعان کرد اروپا نمی‌تواند برجام را حفظ کند اما همین را اعلام نمی‌کند و سکوت کرده است.
هولگاروس گزارشگر تلویزیون آلمان در بروکسل درگزارشی تصریح کرد: اتحادیه اروپا با گذشت بیش از یک سال از خروج آمریکا از برجام با ناامیدی به حفظ این توافق نگاه می‌کند. برای اتحادیه اروپا روشن است که این توافق تنها در صورتی قابل نجات است که ایران از منافع اقتصادی آن بهره ببرد و این دقیقا چیزی است که با توجه به تحریم‌های آمریکا تقریبا غیر ممکن است. نتیجه این که ایران نیز گام به گام از تعهداتش نسبت به برجام عقب‌نشینی می‌کند.
گزارشگر تلویزیون آلمان به سخنان هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، در سال گذشته میلادی اشاره کرده که گفته بود «ما مصمم هستیم هر تلاشی را برای حفظ برجام انجام دهیم» و می‌افزاید از آن زمان تاکنون وضع هیچ تغییری نکرده است. آلمان و چهار قدرت دیگر، فرانسه، بریتانیا، روسیه و چین، تلاش خود را کرده‌اند که ایران را در مقابل فشارهای حداکثری آمریکا به برجام پایبند نگه دارند.
وی می‌افزاید: اینستکس (راهکاری که اروپا برای نجات برجام از طریق ایجاد یک کانال برای ارائه کالا در مقابل فروش نفت ایران در نظر گرفته است) تاکنون بی‌اثر بوده و کشورهایی که آن را ایجاد کرده‌اند، درباره بی‌نتیجه بودن آن و این که این کانال نیز نمی‌تواند حتی بخش کوچکی از میلیاردها خسارت ایران را جبران کند، سکوت می‌کنند.
این گزارشگر تصریح کرد: با این حال در برلین و بروکسل هم‌چنان گفته می‌شود که آنها می‌توانند این معامله مهم را حفظ کنند. این درحالی است که ایران به عقب‌نشینی از تعهدات برجامی خود ادامه می‌دهد. تحت این شرایط بعید به نظر می‌رسد بشود با وعده‌های مبهم، بر خویشتنداری ایران اصرار کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi