شناسه خبر : 69446
چهارشنبه 20 شهريور 1398 , 12:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قانون ماده ۴۸ استخدام فرزندان ایثارگران

مرتضی قنبری وفا - آخرین وضعیت اجرای قانون ماده 48 استخدام فرزندان ایثارگران

 در تاریخ 21/2/97 نمایندگان مجلس در آخرین وضعیت اجرای قانون ماده 48 در مورد گلایه برخی از فرزندگان ایثارگر برای برخورداری از ماده 48 مقررات مالی دولت و تبصره 2 ماده 21 قانون جامع اعلام کردند: متاسفانه  اکنون یک قانون گریزی، قانون شکنی و تساهل در قبال این قانون در بین مسئولان کشور، مشاهده می شود.

از بهانه های دیگر دستگاه های اجرایی برای عدم اجرای این قانون، گسترش دامنه تعریف شرایط استخدام است که مانع ورود این قشر به حوزه کاری دستگاه های دولتی شده است.

  پاسخ های چند پهلو، غیر مستند و ابهام انگیز، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در تعریف شرایط عمومی استخدام برای جلو گیری از اجرای این قانون تا جایی رسیده که برداشت های غلط و متفاوت منجر به صدور آرای خلاف منافع ایثارگران شده. شعبه 3 دیوان عدالی اداری در تاریخ 20/9/91 در پی شکایت یک فرزند جانباز در اجرای ماده 48 در یکی از موسسات اداری در صدور رای قطعی، حق شاکی را در شکایت خود را وارد ندانست و رای به ضرر فرزند جانباز داد. گویا تمام دستگاه ها دست به دست هم داده اند تا مانع اجرای این قانون شوند.

  آقای یاوندی مشاور وزیر محترم کشور در امور ایثارگران در آخرین اظهار نظر در سال جاری ابراز داشتند: در قالب برنامه ششم توسعه پیش بینی شده که تمام فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70 درصد باید جذب شده و اشتغال آنها فراهم شود. در ادامه آمده ماده (قانون ماده 48 الحاق ظرفیتی است، علاوه بر ظرفیتی که سهمیه مطرح کرده) اما از بیان مسئولان و شعار، تا اجرای قانون فاصله زیادی وجود دارد.

 در مجموع چنین بر می آید که هیچ عزم جدی ای برای اجرای ماده 48 در بین مدیران و مسئولان وجود نداشته و ندارد و هر چه جلوتر می رویم بیشتر شاهد تناقضاتی هستیم و به نظر می رسد که هر مسئول سلیقه ای ابراز نظر می کند!! حال حرف چه کسی را باور کنیم؟!! در واقع فرزندان ایثارگری که مشمول قانون ماده 48 می باشند بازنده واقعی این میدان بوده و هیچ نشانه ای از حمایت مسئولان و قانون گزاران در این حوزه وجود ندارد.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام ، هنگامی که مسئولان به امور ایثارگران و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی بی اعتنا هستند به سیاستهای مسئولان برگشت دارد. هر دولتی سیاستهای خودش را اعمال میکند و توجهی به قوانین و تکالیف قانونی که براساس قانون اسااااااسی تنظیم شدند را ندارند لذا مجلس شورای اسلامی میبایست در خصوص اقدامات خلاف قوانین و ترک قوانین اقدام نماید اما یک موضوع مهم دیگری وجود دارد که کلید خزانه در دست رییس جمهور است لذا در کشور ایران هر شخصی که کلید خزانه را در اختیار دارد حرف اول و آخر را میزند.
اشکال اساسی در کشور موضوع کلید داری خزانه و بیت المال است که لازم است در قانون اساسی کلید خزانه بدست شخصی مطمئن و با کفایت همچون رهبر معظم انقلاب باشد که خارج از سه قوه قدرت لازم را برای نظارت بر نحوه درآمدها و هزینه ها اعمال نماید تا این معضل بزرگ جمهوری اسلامی برطرف گردد.
دولت بعنوان مجری و اجرا کننده مصوبات مجلس میبایست در خدمت مصالح مردم و کشور باشد لیکن پس از چهل سال اینگونه نبوده و مناسبات تعیین کننده قدرت بوده است یعنی هر شخصی که کلید خزانه را در دست دارد قدرت هم دارد.
در تمام کشورهای دنیا بانک مرکزی خزانه دار کشور و مستقل از هر سه قوه است و دولتها با مصوبات مجلس اعتبارات را دریافت و هزینه میکنند لیکن در کشور ما بانک مرکزی بسیار ضعیف و کاملا تابع دستورات دولت است یعنی مناسبات بین بانک مرکزی و دولت برعکس تعریف شدند و موجب اختلاسها و سوء استفاده های کلان و مفاسد بزرگ و تورم چند رقمی بودند که لازم است در اسرع وقت اصلاح شوند تا دولت خدمتگذار تمامی مردم و کشور باشد نه حاکم مطلق و تعیین کننده سیاستها و راهبردهای اصولی که فقط برای افراد خاص باشد و سایر قوا و دستگاهها را تحت نفوذ و قدرت خود درآورد.
در صدر اسلام خزانه و بیت المال در اختیار حضرت امیر (ع) بود که میدانیم با دقت بسیار زیاد بیت المال و هزینه ها و درآمدها را کنترل کرد تا در آن دوران حتی یک دینار بیهوده مصرف نشد و هیچگونه فساد اقتصادی وجود نداشت لذا پیشنهاد کلیه احاد مردم ایران با توجه به اعتماد و اطمینانی که به رهبر معظم انقلاب دارند اینست که کلید دار خزانه رهبر معظم انقلاب باشد تا اقتصاد و پیشرفت کشور اسلامی از هرگونه سیاست بازی و جناح گرایی و فسادهای مالی و معضلات بسیاری که جنگ بر سر قدرت و ثروت ایجاد کرده مصون بماند.
امام فرمودند نگذارید انقلاب بیفتد دست نا اهلان ؟
بله امروز نا اهلان تبصره 2 ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثار گران را حذف نموده اند؟؟؟؟
چرا مقامات ارشد نظامحداقل نیم درصد در فکر مشکلات عدیده ایثارگران و خانوده های آنها نیستند؟با این مشکلات اقتصادی کمر شکن یعنی ایثارگران جایگاهی در بین مقامات ارشد ندارند؟
چرا ماده 48 را حذف کرده اند؟چرا فرزند ایثارگر شاغل در دستگاه دولتی نمی تواند فرزندش را جایگزین خودش بکند؟؟
سلام حذف کلمه شهید از تابلوهای اسامی خیابانها نمونه ای از سیاست و ضدیت اصلاح طلبان با اصول اسلام است که بصورت علنی و با آگاهی اقدام شده است لذا همانگونه که بارها عرض کردیم کارشکنی در امور ایثارگران میبایست بعنوان جریانب معاند و مخالف با نظام اسلامی مطرح باشد تا هر شخصی رییس جمهور یا رییس مجلس شد طبق سلیقه جناحی و سیاستهای حزبی عمل نکند و قانون اساسی حاکم بر حرکت نظام اسلامی و تعیین سرنوشت مردم شود.
اگر اینگونه عمل شود میتوان امیدوار باشیم نظام اسلامی با حرکتی مناسب پیشرفت کند در غیر اینصورت مبارزه با نفوذیها و حرکتهای مخالف با نظام اسلامی باعث کند شدن حرکت مستمر انقلاب اسلامی میباشد. چرا دلسوزان نظام فکری برای اعمال سیاستهای حزبی و جناحی نکردند ؟ زیرا قانون اساسی تکلیف تمام قوا را مشخص کرده لذا چنانچه دمکراسی غربی اجرا شود میبایست تمام و کمال بر اساس قانون اساسی اجرا گردد.
قانون اساسی براااساس قرآن کریم و سنت ائمه معصوم (ع) تنظیم شده ت ارییس دولت در این ریل گذاری حرکت کند و هرگونه دعوا و بحث بایست بر اساس اصرار و رقابت بین نامزدها بر اجرای قانون اساسی باشد فلذا کوچکترین حرکتی که مخالف با قانون اساسی باشد باید بدانیم آن حرکت مخالف با قرآن کریم و سنت ائمه معصوم (ع) نتیجه گیری شود و نیازی به بررسی و جستجو ندارد. متاسفانه برخی مسئولان بدون توجه به قانون اساسی و اصول حاکم بر نظام اسلامی دعوا و بحث را بر اساس کسب قدرت و ثروت بین نامزدهای انتخابات پیشبردند که معنی و مفهوم ضدیت با ایثارگرانی که اکنون با پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب و ولایتمداری همچنان راه و اصول حضرت امام حسین (ع) را اصول زندگی قرار دادند و با جان و مال جهاد فی سبیل الله کردند همین اقدامات است که دشمنان نظام اسلامی بطور علنی اجرا میکنند..
با سلام و احترام : خود جانباز و استخدام نمیکنند شما بدنبال اعمال خدمات جامع به فرزند ان شاهد وایثارگر هستید بنظرم نمایندگان محترم مجلس باید به دنبال مصوبه ای به عنوان مبارزه با ایثارگر ستیزی در ادارات دولتی باشند چرا که هم دوره های حقیر در اداره که ایثارگر نبودند استخدام شده اند ما به جرم جانبازی سر کاریم همه این نیز بگذرد یا حق
در 40سالگی انقلاب خانواده ایثارگران خیلی در بین دولتمردان سرد و بی ارزش شده است ماده 48 اگر قانون است باید به ان احترام گذاشت برای خانواده ایثارگران قانون زیادی بتصویب رسیده اما 70درصد ان قابل اجرا نیست فقط در حد حرف میباشد خانواده ایثارگران فقط در دو دهه رسیدگی خوب به انان شده اما متاسفانه به هر سازمان میروید برای کار اگر اسم ایثارگر بیاورید ارزشی برای نفر قایل نمیشوند خیلی از ایثارگران فرزندان انان تازه لیسانس گرفتند و دولت هم ارزش پزشی برای انان قایل نمیشوند اگر به اینصورت باشد بزودی زود کسی دم از ایثارگری بزند ان را دیوانه به حساب بیاورند
با سلام جناب اقای شهیدی چرا تک فرزند شهید با مدرک ارشد و با سن بالا استخدام نمی کنید من ی خانم تک فرزند شهید ی هستم که پدرم در سال ۶۵در حمله عراق به شهادت رسید و مادرم هم فوت شده بنده ی خانم با مدرک ارشد رشته تربیت بدنی هر روز دنبال کار هستم ام جواب رد میشنوم اول با مدرک دیپلم در سال ۷۲دنبال کار بودم می گفتن مدر شما پایین بعد تا ارشد گرفتم میگن ازمون بده ازمون میاید یا رشته نمی خواهد یا بومی گزینی است شما جواب دهید من تک فرزند شهیدی که همه میداند بدون غسل دفن شد مگر پدر من هم مثل پدر بقیه شهید نشده چرا بچه های انها سر کارباشند ولی من هنوز دنبال کار هستم با سه تا بچه ایا خون شهید با شهید فرق دارد ایا سهمیه ی فرزند شهید با ی خانم نهضت یا ی خانم حقلتدریس فرق میکند چرا هر روز جواب سر بالا مشنوم لطفا کمکم کنید من دیگر دارد سنم بالا میرود چرا بی عدالتی چون من بی کس و بی پارتی هستم چرا باید دانه درشتها سر کار باشند ما در حسرت انها بنده از شهرستان اسلام اباد غرب استان کرمانشاه هسم ممنون از سایت خوبتان
سلام بنده فرزندجانباز ۴۵ درصد هستم و ۸ فرزند هستیم که به بزرگی مردان پر ادعا وبزرگ این مملکت هیچ کدوم سر کار نیستیم ووقتی هم پیگیری میکنیم خیلی راحت راهنمایی میکنند دنبال پارتی باشید بنده ماده قانون حرفی واقعا این حق ناس نیست من ۱۰ سال کار کردم کمک خرج پدرم بودم واقعا فاطمه زهرا جواب این همه ظلم بد اگر ایمانی داشت باشند
آقای یاوندی-مشاور محترم وزیر کشور
در مملکتی که مجلس ،رییس جمهور و قوه قضاییه وجود داره چگونه ممکن است قانون دیده یا عملی و اجرایی نشود؟؟***آقای یاوندی گرامی شما تشریف ببرید تمامی ادارات فرزندان برخی کارکنان از جمله راننده تا مدیر که حتی برخی از این افراد پدرانشان دارای کارت معافیت می باشند و حتی 1 ثانیه در راه خدا و ملت درب مساجد هم نگهبانی نه داده اند چگونه استخدام شده اند؟؟***مشکل اینجاست که از ایثارگران فقط استفاده ابزاری می شود در زمان جنگ و نیاز چرا بخشنامه ایی توسط سران سه تا قوه برای برخورد با مدیرانی که این ماده قانونی را اعمال نکرده و یا تمایل ندارند صادر نمی کنید که با آنها اعمال برخورد قانونی و عزل بشنوند؟؟؟
ازریاست محترم بنیاد اقای اوحدی ونمایندگان ایثارگر ودولت مردان میخواهم ماده ۴۸ رااجراکنن
سلام خدمت ریاست محترم بنیادشهیدجناب اقای اوحدی
ازشماریاست محترم خواهشمندم نسبت به ماده 48 اقدامات لازم رامبذول فرمایید باتشکر.
سلام جناب اقای اوحدی ریاست محترم بنیادشهیدوامورایثارگران. طبق ماده 48 قانون جایگزینی فرزندبجای پدر درمحل کارپدر چراخودبنیادشهیداین قانون رااجرانمیکند. پدربنده جانباز50درصدویکی ازکارکنان رسمی بنیادشهیدبودکه بعداز20سال خدمتگزاری درسال1379 به درجه رفیع شهادت رسیدحالابعدازچندسال پیگیری هنوزبه نتیجه نرسیدم ونتوانسته ام بجای پدرم جابگزین شوم وهیچ کسی هم ازمسئولین پاسخگونیست لذاخواهشمندم به این مشکلات رسیدگی نمایید باتشک
باسلام و عرض ادب خدمت ریاست محترم بنیاد شهید من فرزند ازاده وجانباز35درصد هستم مهندس برقم باسه تافرزند 7ساله بیکارم واقعا افت داره. لطفا ماده48 را زنده کنید. نمیدونم این ماده چه ضرری برای مسءولین داره
باسلام وعرض ادب خدمت ریاست محترم بنیاد شهید. من فرزند ازاده وجانباز35 هستم ومهندس برقم باسه تافرزند6ساله بیکارم پدرم بازنشسته اموزش وپرورش هستش طبق ماده 48بایداستخدام بشم اما هیچکی بهمون حتی جواب سلام نمیده. نمیدونم این ماده48 چه ضرری برای مسءولین داره. لطفا این ماده 48 را زنده نمایید.
با سلام .. واقعا متاسفم که قوانینی که تصویب شده را باز هم اجرا نمیکنند...پس کجاست فرهنگ ایثار و تشکر از خونواده ایثارگران .... و انگار این سازمان استخدامی و دیوان عدالت اداری جز مخالفین ایثارگران میباشد که همیشه به طریقی مخالفت خودش را برای رسیدن به حقمان را اعمال میکند ...
باسلام
من فرزند جانباز هستم که کارورزی بنیادد شهید دارم بعداز گذراندن دوره کارورزی با اینکه نامه مدیر کل داشتم برای جذب به صورت قرار داد کار معین هیچ اقدامی صورت نگرفت منوجذب نکردن وبعد دوستانی که آشناوپارتی داشتند جدب شدندوبعد چند مدت دربخشداری کارکردم حالا بلاتکلیف مونیدم .خواهش میکنم رسیدگی کنید.بهمون گفتن بعد کارورزی جذب میشید.اما ......
باسلام. اگه پدران ما شهید نمیشدن یا ناقص نبودن الان ما درگیر واحتیاج کار نبودیم. لطفا ماده48 را زنده کنید. از همه کاربدستان تقاضادارم ازحق من و امثال من ظلم نکنند. درپناه حق
با سلام
واقعا متاسفم واسه کشور که دولتمردان اون به قانون بی توجه هستن بنده ارشد حقوق هستم و بیکار هرکجا واسه کار میریم میگن یا سابقه کار یا پارتی الان نگاه به وضع مملکت بکنین همه ی اقشار راحتن این نظامی ها هستن که همه جوره و در همه حال باید از کشور دفاع کنن ولی کو حمایت کشورهای دیگه به قول شماها کافر چه ارزشی واسه جانبازان و شهدا و خانواده اونها قائل میشن ولی در کشور ما که شیعه هستن چقدر ظلم و ناعدالتی لطفا حق مارو بگیرین ماده ۴۸ رو اعمال کنین
توراخدا نظارتی روی پاتوق مدرک دانشگاه علمی کاربردی یک گچساران داشته باشید متسفانه هرکارمندی مدرک میخواهددردانشگاه علمی کاربردی یک گچساران مینویسدواگراستادی نمره نداد اخراج میشود
خدالعنت کنه اون کسی که باعث ابطال ماده48 شد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi